تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

یکی از متدوال‌ترین مشکلات ماشین‌های لباسشویی، خراب شدن میکروسوئیچ درب است. وظیفه میکروسوئیچ درب لباسشویی، قفل کردن درب این دستگاه هنگام کار کردن است. اگر قفل ماشین لباسشویی خراب شود، با بستن کامل درب نیز شروع به کار نمی‌کند‌ و با تصویر یک قفل یا ارور DE در نمایشگر به شما اخطار می‌دهد که درب خراب است و فرآیند شستشوی لباس‌ها شروع نخواهد شد. محل قرارگیری میکروسوئیچ در بخش بالای پنل می‌باشد. هنگام بسته شدن درب لباسشویی به میکرو سوئیچ فشار وارد شده و سیگنال‌ها به سمت کنترل دستگاه ارسال می‌شوند. قبل از تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی حتما باید از خراب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در این مقاله نحوه تست کردن میکروسوئیچ لباسشویی و همچنین نحوه تعویض و تعمیر این قطعه را به شما آموزش خواهیم داد.

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

میکروسوئیچ یا قفل درب لباسشویی زبانه‌ای روی درب ماشین‌های لباسشویی است که دارای عمکردی امنیتی می‌باشد. در پشت پنل لباسشویی یک قفل مغناطیسی وجود دارد که با شروع عملکرد شستشو توسط کاربر دستور قفل شدن درب لباسشویی از طرف برد به میکروسوئیچ ارسال می‌شود‌ بعد از اینکه درب به طور کامل قفل شد، با شروع کار موتور شستشوی لباس‌ها آغاز می‌شود.

قفل درب توسط میکروسوئیچ حتی تا چند دقیقه پس از اتمام عملکرد شستشو نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند و کاربر نمی‌تواند درب را باز کند. عواملی مانند بسته نبودن کامل درب، خراب شدن برد، خرابی شکستگی زبانه، شل شدن اتصالات میکروسوئیچ، خراب شدن اتصالات الکتریکی، شکستن درب لباسشویی عملکرد میکروسوئیچ را تحت تاثیر قرار می‌دهند و این قطعه حتی با وجود سالم بودن نمی‌تواند به درستی به وظیفه خود عمل کند‌.

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی

انواع میکروسوئیچ لباسشویی از نظر شکل ظاهری

ماشین‌های لباسشویی از لحاظ شکل ظاهری و طراحی دارای تنوع هستند. به همین دلیل قطعات به کار رفته در آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی قطعه میکروسوئیچ ماشین لباسشویی از لحاظ ظاهر به سه دسته سوزنی، بلند و سه فیش تقسیم می‌شوند. اگر قصد دارید برای برای ماشین لباسشویی خود میکروسوئیچ جدید بخرید حتما به مدل و طرح دستگاه خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی سامسونگ از نوع بلند است. در زمان خرید به فروشنده بگویید که میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال یا میکروسوئیچ درب لباسشویی حایر احتیاج دارید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

علائم خراب شدن میکروسوئیچ

  • عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی
  • کار نکردن ماشین لباسشویی
  • باز نشدن درب لباسشویی بعد از پایان شستشو
  • روشن نشدن موتور ماشین لباسشویی
  • نمایش کد خطای خرابی میکروسوئیچ روی نمایشگر لباسشویی

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی حایر

قبل از هر گونه اقدامی برای تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی حایر یا میکروسوئیچ برندهای آبسال یا سامسونگ، ابتدا باید کاملا اطمینان حاصل کنید که قطعه میکروسوئیچ خراب شده است‌. نکته مهمی که در رابطه با ماشین‌های لباسشویی سامسونگ وجود دارد این است که قطعه میکروسوئیچ در این برند قابل تعمیر نیست و در صورت خراب شدن حتما باید آن را تعویض کنید تا دستگاه به حالت قبل بازگردد.

برای تعمیر و تعویض این قطعه باید تجهیزات مورد نیاز مانند آچار 5.16 اینچ، انبر، حوله، کاردک، پیچ گوشتی چهار سو، پیچ گوشتی تخت را آماده کنید. در صورتی که قصد تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را دارید، در کنار تجهیزاتی که ذکر شد باید یه میکروسوئیچ جدید نیز خریداری کنید. قبل از شروع کار حتما باید ماشین لباسشویی از برق کشیده شود تا هیچ جریان برقی در آن وجود نداشته باشد.

خاموش کردن دریچه‌های آب گرم و سرد را نیز فراموش نکنید. تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال، حایر و سامسونگ یک کار کاملا تخصصی می‌باشد و به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه نیاز دارد تا ابتدا تست میکروسوئیچ را انجام دهد و بعد از اینکه مطمئن شد این قطعه خراب است آن را تعویض یا تعمیر نماید.

تست microswitch

قبل از تعویض یا تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری، با تست این قطعه از خراب بودن آن مطمئن شوید. ابتدا واشر لباسشویی را در حالت چرخش قرار داده و سپس درب دستگاه را باز کنید. با قرار دادن کامل یک پیچ گوشتی در داخل محرک میکروسوئیچ عملیات شستشو شروع می‌شود‌‌. اگر با بسته شدن درب لباسشویی عملیات شستشو شروع نمی‌شود و با گذاشتن پیچ گوشتی در محرک شروع می‌شود، مطمئن باشید که ایراد از میکروسوئیچ است و حتما باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

اگر از این روش نتوانستید نتیجه‌ای درباره خراب بودن میکروسوئیچ به دست آورید، با استفاده از یک اهم متر خرابی این قطعه را مورد بررسی قرار دهید. در دستگاه‌های دارای نمایشگر معمولا با مشاهده علامت قفل یا ارور متوجه می‌شوید که درب ماشین لباسشویی خراب شده است. تعمیرکاران معمولا برای تست این قطعه از روش اهم متر استفاده می‌کنند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بیشتر بخوانید علت آبگیری نکردن ماشن لباسشویی

نحوه تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی سامسونگ

اولین مرحله از تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی این است که دستگاه را خاموش کرده و آن را از دوشاخه برق جدا کنید. سپس شیر آبی را که به ماشین لباسشویی وصل شده به طور کامل ببندید. برای افزایش ایمنی در هنگام کار بهتر است که از دستکش استفاده کنید. در مرحله بعدی برای اینکه پنل به طور کامل از ماشین لباسشویی جدا شود، پیچ‌های بالای آن را باز کنید. در پنل‌هایی که بدون پیج هستند از چاقو یا کاردک کمک بگیرید تا پنل را جدا نمایید. پس از خارج کردن پنل از جای خود ماشین لباسشویی را به سمت خود بکشید و به دنبال میکروسوئیچ و سیم‌های آن باشید.

سپس درب ماشین لباسشویی را به طور کامل باز کنید و با استفاده از پیچ گوشتی میکروسوئیچ معیوب را از جای خود باز کنید‌ و میکروسوئیچ جدید را به جای آن گذاشته و سیم‌هایش را به طور دقیق وصل نمایید. پیچ‌های میکروسوییچ نیز باید به طور کامل بسته شود. وقتی به خوبی قطعه جایگزین در جای خود قرار گرفت، نوبت به گذاشتن پنل لباسشویی در جای خود می‌رسد. وقتی از محکم شدن پنل در جای خود مطمئن شدید، ماشین لباسشویی را روشن کرده و عملکرد میکروسوئیچ جدید را مورد ارزیابی قرار دهید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

نکات مهم در زمان خرید میکروسوئیچ لباسشویی

وقتی تعمیرکار بعد از بررسی‌های لازم متوجه شود که امکان تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی وجود ندارد، به شما خواهد گفت که قطعه معیوب را باید با یک قطعه جدید و سالم تعویض کنید. برای خرید میکروسوئیچ جدید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولین نکته این است که حتما قطعه‌ای بخرید که با مدل و طرح لباسشویی تناسب داشته باشد. نکته بعدی توجه به کیفیت قطعه میکروسوئیچ است. از خرید قطعات ارزان و بی‌کیفیت خودداری کنید زیرا در صورت به کار بردن این نوع قطعات پس از مدتی کوتاهی قفل درلباسشویی دوباره با مشکل مواجه خواهد شد. یک قطعه استاندارد و اورجینال بر اساس استانداردهای لباسشویی تولید می‌شود‌.

بیشتر بخوانید روش آسان تعمیر ماشین لباسشویی

نتیجه‌گیری

در این مقاله شما را با قطعه مهم میکروسوئیچ در قفل درب ماشین‌های لباسشویی آشنا کردیم و نکات لازم درباره نحوه تست، نحوه تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی توضیح دادیم. همواره سعی کنید تعمیرات وسایل برقی مانند لباسشویی را به تعمیرکاران متخصص و ماهر بسپارید. تعمیر وسایل برقی برای افرادی عادی ممکن است خطرناک باشد. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله استفاده لازم را برده باشید. اگر برای تعمیر لباسشویی خود نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارید می‌توانید به رایگان از تعمیرکاران آچاره قیمت بگیرید و درباره تعمیر لباسشویی خود با آنها گفتگو کنید.

2.9/5 - (12 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام لطفا مسیر دستور گرفتن میکرو سوییچ را با شکل تشریح کنید اینکه چطور و از چه مسیرهایی دستور می‌گیرد و قفل میشور و در انتها از چه مسیر های دستور می‌گیرد و قطع می‌شود مثلا قطع شدن میکرو سوییچ ارتباطی با هیدرواستاک دارد یا نه . ممنون از سایت خوب و پر محتوای شما موفق باشید باز هم از سایت شما کمک خواهم گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید