آموزش تعویض لامپ در چرخ خیاطی‌‌های رز + همراه با تصاویر

لوازم خانگیچرخ خیاطی

آیا تا به‌ حال هنگام کار با چرخ‌خیاطی متوجه کم‌سو بودن نور لامپ یا لامپ سوخته ‌آن شده‌اید؟ همیشه برای تعمیر یا تعویض لامپ نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای چرخ خیاطی ندارید بلکه در بسیاری از موارد  می‌توانید خودتان اقدام به تعویض لامپ در چرخ خیاطی‌‌های رز کنید. در این مطلب از وبلاگ آچاره قصد داریم در مورد مراحل عوض کردن لامپ در چرخ خیاطی‌های رز صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

چرا لامپ چرخ خیاطی زود به زود می‌سوزد؟

یکی از دغدغه‌های کسانی که با چرخ خیاطی کار می‌کنند، این است که چرا باید دائما نسبت به تعویض چراغ آن اقدام کنند؟ در حالی‌ که هنوز یک هفته یا یک ماه هم از خرید و تعویض لامپ دستگاه نگذشته که مجددا با چراغ سوخته روبه‌رو می‌شوند. در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم علت این اتفاق چیست و چطور می‌توانید جلوی آن را بگیرید.سوختن لامپ چرخ خیاطی

انتخاب لامپ نامناسب برای چرخ خیاطی

لامپ مناسب چرخ خیاطی باید ۲۲۰ ولت باشد. اگر به‌جای لامپ ۲۲۰ ولت، ۱۲۰ ولت بخرید احتمال آتش‌سوزی و سوختن لامپ در هر لحظه وجود دارد. اما اگر از لامپ ۲۲۰ ولت برای چرخ خیاطی ۱۱۰ استفاده کنید، نور خیلی کمی ساطع می‌شود و احتمالا ادامه کار شما به مشکل برمی‌خورد. هرچه وات لامپ کمتر باشد، لامپ دیرتر می‌سوزد و  داغ نمی‌کند. پس زمان انتخاب لامپ به وات و ولت لامپ مناسب برای چرخ خیاطی خود توجه کنید تا با در استفاده از آن مشکلی روبه‌رو نشوید.

 

انواع لامپ چرخ خیاطی

به صورت کلی انواع لامپ چرخ خیاطی به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند که باید با توجه به نوع چرخ خیاطی خود بهترین مدل لامپ را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

  • لامپ رشته‌ای

یکی از قدیمی‌ترین انواع لامپ‌های چرخ خیاطی کاچیران، مارشال و ژانومه است. اصلی‌ترین تفاوت این نوع لامپ‌ها متفاوت بودن نوع سرپیچ آن‌ها است. باید توجه کنید که برخی از لامپ‌ها تنها بر روی سرپیچ ظریف قابل نصب هستند.

  • لامپ LED از نوع معمولی

این نوع لامپ‌ها بسیار کم‌مصرف هستند و از مهم‌ترین مزیت آن‌ها می‌توان به عمر بالای این لامپ‌ها اشاره کرد. با استفاده از این لامپ‌ها می‌توانید در مصرف انرزی صرفه‌جویی کنید.

  • لامپ LED متحرک

این نوع لامپ‌ها تنها در چرخ‌های صنعتی و کارگاهی استفاده می‌شود. این لامپ‌ها به‌راحتی روشن می‌شوند و تنها نیاز است که چرخ خیاطی را به برق بزنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

آموزش تعویض لامپ در چرخ‌ خیاطی‌‌های رز

چرخ‌ خیاطی رز یکی از بهترین و پرطرفدارترین چرخ‌ خیاطی‌های موجود در بازار است. طریقه تعویض لامپ این چرخ خیاطی بسیار آسان است. در این قسمت می‌خواهیم به ساده‌ترین روش تعویض لامپ در چرخ خیاطی‌‌های رز را برای شما توضیح دهیم.

  • ابتدا نیاز است دوشاخه را برای جلوگیری از برق‌گرفتگی از پریز برق بیرون بکشید.
  • برای باز کردن درب پیشانی به پیچ‌گوشتی نیاز دارید. پس آن را روی پیچ قرار دهید و پیچ را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید تا باز شود.
  • حالا درپوش را به صورت کامل در بیاورید.
  • در این مراحل نیاز است لامپ را به سمت چپ بپیچانید تا بتوانید لامپ را به‌آسانی از جای تعبیه‌شده خود خارج کنید.
  • لامپ جدید را داخل سرپیچ قرار دهید. این باید لامپ را در جهت راست بچرخانید تا محکم شود.
  • درپوش پیشانی را در جای خود قرار دهید.
  • در مرحله آخر نیاز است پیچ را در جای خود قرار دهید. سپس از پیچ گوشتی برای سفت‌ کردن آن استفاده کنید.

اگر از چرخ خیاطی دیگری استفاده می‌کنید و برای تعویض لامپ نمی‌دانید چطور باید درپوش را از جای مشخص‌شده جدا کنید، نگران نباشید. در این قسمت آن را توضیح می‌دهیم.

آموزش تعویض لامپ در چرخ خیاطی‌های رز

در چرخ‌ خیاطی‌های دیگر نیاز است دستگیره چرخ خیاطی را به سمت بالا ببرید. سپس می‌توانید پیچ مخفی‌شده را مشاهده کنید. حالا باید از پیچ‌گوشتی برای باز کردن پیچ و تعویض لامپ سوخته استفاده کنید.

در ادامه می‌خواهیم به چند مشکل رایج که بیشتر افراد با آن روبه‌رو می‌شوند؛ اشاره کنیم. شاید از این آموزش بتوانید راه‌حل مناسبی برای حل مشکل خود پیدا کنید.

مشکلات پیش‌رو در زمان کار کردن با چرخ خیاطی

1. گیر کردن چرخ خیاطی در حین کار

اگر چندین بار در حین کار با مشکل گیر کردن چرخ خیاطی روبه‌رو شده‌اید و نمی‌دانید چطور باید جلوی وقوع این مشکل را بگیرید، با ما همراه باشید. بعد از آموزش تعویض لامپ در چرخ خیاطی‌‌های رز قصد داریم در این قسمت در خصوص راه‌های جلوگیری از گیر کردن چرخ خیاطی صحبت کنیم.

گیر کردن چرخ خیاطی در حین کار

  • نخ‌کشی چرخ خیاطی را به‌درستی انجام دهید. نخ محکم باید از تمام مسیر‌ها عبور کند تا بین دیسک‌ها قرار بگیرد. علت اصلی دوخت بد چرخ خیاطی رد شدن نخ به شکل اشتباه است.
  • برای پارچه‌های نازک و حریر باید به سمت شماره‌های کمتر و برای پارچه‌های ضخیم به سمت شماره‌های بیشتر حرکت کنید چرا که درجه کشش نخ با توجه به نوع پارچه تعیین می‌شود.
  • حرکت توپی چرخ در خلاف جهت می‌تواند باعث گیر کردن نخ و در نهایت باعث پاره شدن آن شود.
  • برای دوخت پارچه از نخ‌های قدیمی، گره‌دار و فرسوده استفاده نکنید. چرا که ممکن است زود پاره شود.
  • بهتر است از چرخ خیاطی وقتی که هنوز ماکو (جای ماسوره) به شکل صحیح در جای خود قرار نگرفته است، استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی: علت سوختن لامپ چرخ خیاطی و نحوه تعویض آن

2. پاره شدن نخ چرخ خیاطی

یکی از مشکلات رایج بیشتر افراد، پاره شدن مداوم نخ چرخ خیاطی رز و دیگر مدل‌های آن است. این مشکل در حالت‌های زیر ممکن است برای شما پیش آید.

  • استفاده از سوزن و نخ با کیفیتِ پایین
  • سفت بودن بیش از حد نخ
  • عدم تطبیق درجه کشش نخ با توجه به نوع پارچه
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3. جمع شدن نخ در زیر پارچه بعد از خیاطی کردن آن

شل بودن درجه کشش نخ می‌تواند باعث جمع شدن حجم زیادی نخ در زیر پارچه شود. در این شرایط بهتر است با توجه به نوع پارچه، درجه کشش نخ را تغییر دهید تا این مشکل برطرف شود.

مطلب پیشنهادی: آموزش تعویض سوزن چرخ خیاطی خانگی

نتیجه‌گیری

بر خلاف دیدگاه برخی از افراد، باز کردن درب پیشانی و تعویض لامپ همیشه به کمک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز ندارید. شما با مطالعه این آموزش می‌توانید به‌سادگی این کار را در خانه و تنها با داشتن پیچ‌گوشتی و لامپ جدید انجام دهید. البته اگر در این روند به کمک نیاز داشتید، با ثبت یک درخواست می‌توانید از کمک کارشناسان مجرب آچاره بهره‌مند شوید. در نهایت مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا