تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی کامل علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

گاه با حرکت ولوم تایمر ماشین لباسشویی به طرف بیرون، دستگاه روشن می‌شود اما با وجود این‌که لامپ آن روشن است، عمل آبگیری انجام نمی‌شود.
در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم تا علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را بررسی کرده و راهکاری مفید برای حل آن ارائه دهیم با ما همراه باشید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

در این بخش با بررسی رایج‌ترین دلایل آبگیری نکردن لباسشویی ال جی، سامسونگ، بوش و …، تلاش می‌کنیم تا اطلاعات لازم برای رفع این مشکلات را در اختیار شما قرار دهیم.  این دلایل عبارتند از:

خرابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

مانند بسیاری از مشکلات که هنگام راه‌اندازی ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شویم، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی هم می‌تواند ریشه در خرابی میکروسوئیچ داشته باشد.

مدار ماشین لباسشویی طوری طراحی شده است که فاز آن از تایمر میکروسوئیچ و پس از آن به هیدرواستات و شیر برقی ماشین لباسشویی می‌رود؛ بنابراین اگر کلید میکروسوئیچ دستگاه عمل نکند مدار قطع شده و به‌واسطه این‌که ماشین لباسشویی نمی‌تواند به‌درستی کار کند، عمل آبگیری هم انجام نمی‌شود.

در نتیجه قبل از این‌که سراغ بررسی مشکلات دیگر بروید، از بسته بودن درب ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از مواقع با چک کردن این موضوع مشکل حل خواهد شد.

اقدام مهم بعدی که باید انجام دهید این است که درب بالایی ماشین لباسشویی خود را باز کنید و سیم‌هایی را که به سمت میکروسوئیچ دستگاه رفته‌اند از تایمر جدا کرده و به وسیله اهم‌سنج یا مولتی‌متر سلامت میکروسوئیچ را تست کنید.

میکروسوئیچ هم مانند تمام کلیدها در حالت باز بودن مقاومت بی‌نهایت و در حالت بسته شدن کامل درب ماشین (بسته شدن کلید)، مقاومت صفر اهم را نشان می‌دهد.

اگر خلاف این را روی نمایشگر اهم‌متر مشاهده کردید، میکروسوئیچ خراب بوده و علت آبگیری نکردن ماشین ماشین لباسشویی شما مربوط به همین مورد است. در این شرایط نسبت به تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی خود یا تعویض آن اقدام کنید.

خرابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

قطعی مدار علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

برای بررسی احتمال وجود قطعی در مدار، درب فوقانی ماشین لباسشویی خود را باز کرده و سیم‌های بین تایمر، میکروسوئیچ، هیدرواستات و شیر برقی را بررسی کنید. (علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی را اینجا بخوانید.)
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

اگر متوجه شدید که سیمی قطع و یا پاره و فرسوده شده است آن را تعمیر کنید تا مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی شما حل شود.

قطعی مدار | علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

مشکل در شلنگ و شیر ورودی

هنگامی که ماشین لباسشویی شما پر نمی‌شود، منطقی است که به خرابی شلنگ مشکوک شوید!

ماشین لباسشویی را بیرون بکشید تا بتوانید شلنگ‌های آن را ببینید. چک کنید که آیا شیرها باز هستند؟ اگر نه با باز کردن شیر ورودی مشکل به‌سادگی حل خواهد شد.

اگر شلنگ‌ تخلیه ماشین لباسشویی پیچ خورده است، آن را صاف کنید.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج ماشین لباسشویی ال جی

مشکلات رایجی که در این‌گونه مواقع رخ می‌دهد عبارتند از:

  • شلنگ‌ها به خوبی به دستگاه متصل نیستند؛ لذا جریان آب ثابتی وارد دستگاه نمی‌شود.
  • شلنگ پیچ خورده مانع از عبور آب می‌شود.
  • شلنگ‌ها آسیب دیده‌اند؛ بنابراین آب به‌جای این‌که به درام برود، از آن بیرون می‌ریزد.

در ادامه باید شیر ورودی آب و سوئیچ انتخاب حجم آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی تنظیم شده است.

اگر آب وارد لباسشویی می‌شود اما سرعت آن خیلی کند است و در فیلترها و شلنگ‌ها مشکلی وجود ندارد، ممکن است مشکل در لوله‌کشی خانه شما باشد.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

انسداد فیلتر ماشین لباسشویی

مسدود شدن فیلتر هم می‌تواند باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی شود. هنگامی که فیلترها مسدود می‌شوند، ماشین لباسشویی روند پر شدن از آب را متوقف می‌کند.

قبل از این‌که فیلترهای خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که ماشین لباسشویی را از برق کشیده و شلنگ‌ها را جدا کرده‌اید. بررسی انسداد فیلترها بسیار ساده است. کافی است آن‌ها را بیرون آورده، تمیز کنید و شلنگ‌ها را دوباره وصل کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

سپس دستگاه را روشن کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

مطلب پیشنهادی: ماشین لباسشویی راندمان بالا چیست و عملکرد آن چگونه است؟

انسداد فیلتر ماشین لباسشویی

خرابی هیدرواستات ماشین لباسشویی

خرابی هیدرواستات می‌تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. ابتدا ببینیم هیدرواستات چیست و چه وظیفه‌ای در ماشین لباسشویی دارد.

هیدرواستات وظیفه تنظیم آب مخزن ماشین لباسشویی را برعهده دارد و اگر آب به سطحی که از پیش تعیین شده است برسد، روند آبگیری ماشین لباسشویی متوقف می‌شود.

خرابی هیدرواستات لباسشویی

برخی تعمیرکاران ماشین لباسشویی به هیدرواستات، اتومات نیز می‌گویند. با توجه به توضیحاتی که ذکر شد مشخص است که اتومات یکی از بخش‌های اساسی ماشین لباسشویی است که عملکرد درست آن در ادامه روند کار دستگاه حیاتی‌ست.

ساختمان الکتریکی اتومات تا حد زیادی شبیه به ساختار کلید تبدیل است. در واقع هیدرواستات ماشین لباسشویی دارای 3 کنتاکت است که یکی مشترک و 2تای آن‌ها غیرمشترک است.

یکی از کنتاکت‌های غیرمشترک در حالت عادی یا وقتی که هیدرواستات لباسشویی فعال می‌شود، به کنتاکت مشترک وصل می‌شود. توجه داشته باشید که خرابی هیدروستات لباسشویی یکی از دلایل گرم نشدن آب لباسشویی در نظر گرفته می‌شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

سوختن شیر برقی علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

شیر برقی که به آن شیر الکتریکی یا شیر سولنوئیدی هم گفته می‌شود، یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی اتوماتیک است که ورود آب به داخل ماشین لباسشویی را امکان‌پذیر می‌کند.

آبگیری ماشین لباسشویی اولین مرحله‌ای است که بعد از حرکت ولوم دستگاه به سمت بیرون و روشن شدن آن انجام می‌شود؛ بنابراین اگر این مرحله به‌درستی انجام نشود، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شیر برقی دستگاه شما سوخته است.

بررسی علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

یکی از روش‌های متداولی که تعمیرکاران برای تست شیر برقی ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند، این است که به کمک سیم رابط، به شیر برقی ولتاژ می‌دهند.

در این حالت، اگر شیر برقی سالم باشد و شیر آب ورودی نیز باز باشد، آب وارد مخزن می‌شود. اگر این اتفاق نیفتاد احتمالا بوبین شیر برقی شما سوخته است و شما باید نسبت به تعویض یا تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: رفع زنگ زدگی لباسشویی

جمع‌بندی

در این مقاله با بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش، پاکشوما و …تلاش کردیم تا بخشی از مشکلات شما در این شرایط را از بین ببریم.

اگر شما برای شناسایی علت آبگیری نکردن لباسشویی و رفع نقص ماشین لباسشویی خود به کمک حرفه‌ای نیاز داشتید، تعمیرکاران ماشین لباسشویی آچاره در خدمت شما هستند و شما با استفاده از سرویس تعمیر لباسشویی آچاره می‌توانید این مشکل را با خیال راحت رفع کنید.
اولویت ما تعمیر دستگاه شما با قطعات موجود است اما اگر نیاز به تعویض قطعات باشد، از لوازم یدکی اورجینال برای تعمیر لباسشویی شما استفاده خواهد شد و فاکتور معتبر خرید به شما ارائه می‌شود.

سوالات رایج

مهمترین دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

خرابی هیدروستات، انسداد شلنگ، سوختن شیر برقی و خرابی فیلتر از دلایل میانی آبگیری نکردن لباسشویی به‌شمار می‌آیند.

آیا دلایل آبگیری نکردن لباسشویی در همه برندها یکسان است؟

بله. تقریبا همه ماشین لباسشویی‌های ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما و ...، دلایل یکسانی برای آبگیری نکردن دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید