تعمیر پکیج تعمیرپکیج

14 علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

تشخیص این‌که صدای پکیج دیواری ایران رادیاتور یک صدای معمولی است یا خیر، کاری تخصصی است که باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود؛ زیرا صدای غیر‌عادی و بلند در پکیج، نشانه وجود نقص در عملکرد پکیج محسوب می‌شود. به همین دلیل باید با عیب یابی دقیق، علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور را مشخص و در اسرع وقت رفع کرد.

گاهی برخی از صدا‌ها در پکیج دیواری نشان می‌دهند که دستگاه به تعمیر فوری نیاز دارد. اگر پکیج ایران رادیاتور شما مثل قبل نیست و صداهای آزاردهنده‌ای دارد، اولین قدم سرویس و عیب‌یابی آن است.

اگر صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور به‌طور غیرمعمولی بلند است یا ارورهای پکیج ایران رادیاتور در نمایشگر آن ظاهر شده‌اند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تعمیر و رفع این مشکلات اقدام کنید؛ زیرا وجود این ایرادات به‌طور کلی سیستم گرمایش را دچار اختلال خواهد کرد.

نکات کلیدی

  • وجود هوا در مدار گرمایش می‌تواند علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور باشد؛ بنابراین لازم است مدار‌های گرمایشی پکیج با کمک کلید تهویه شوند.
  • استفاده از یک لیتر ضد‌یخ خودرو به‌همراه یک فنجان مایع ظرفشویی در داخل رادیاتور‌ها، به تهویه سیستم رادیاتور کمک می‌کند.
  • تنظیم نادرست فشار گاز پکیج، به‌خصوص اگر زیاد باشد، باعث ایجاد صدا در پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور چیست؟

عوامل زیادی ممکن است باعث ایجاد صدای پکیج باشند و در طرز کار پکیج اختلالی ایجاد کنند. در ادامه چند علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور را بررسی می‌کنیم.

1- نصب نادرست دستگاه

نصب نادرست پکیج‌ بدون رعایت نکات مهمی مانند سطح نصب می‌تواند یک علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. پس برای نصب صحیح و کارآمد پکیج باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

2- حالت زمستانه

دلیل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور را می‌توان تغییر وضعیت پکیج از تابستان به زمستان هم دانست. در بیشتر مواقع علت صدای پکیج در حالت زمستانه ناشی از تنظیمات نادرست پکیج است.

همین امر منجر به عدم گردش مناسب آب در مدار گرمایش و صدای بلند آن می‌شود؛ بنابراین در صورت تغییر وضعیت پکیج به حالت زمستانی برای رفع گردش نادرست آب در مدار گرمایش و رفع مشکل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور موارد زیر را چک کنید.

  • دریچه‌های رادیاتور: تمام شیرهای رفت و برگشت رادیاتور زیر درپوش (دریچه‌های روی لوله) را باز کنید.
  • پمپ سیرکولاسیون: اگر پمپ سیرکولاسیون معیوب است، پمپ را تعمیر یا تعویض کنید.
  • آلودگی فیلتر: فیلتر را تمیز یا تعویض کنید.
  • چینی جرقه‌زن پکیج: گاهی‌اوقات پکیج ایران رادیاتور در اولین احتراق صدای انفجار خفیفی می‌دهد که در این‌صورت می‌توان با تنظیم شکاف شمع یا تمیز کردن آن با ابزاری مانند برس، مشکل را حل کرد.

دلیل صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور

3- خرابی پمپ پکیج؛ علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور

پمپ وظیفه انتقال آب از مسیر پشتی کوره را برعهده دارد. پمپ معیوب می‌تواند علت صدای تق تق پکیج ایران رادیاتور باشد. برای جلوگیری از این صدا، نصب ضربه‌گیر برای پمپ توصیه می‌شود.

در صورت عدم رفع صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور، مشکل پمپ پکیج نیز افزایش می‌یابد. دلیل آن ممکن است عدم تعادل مقدار آب ورودی با قطر شفت پمپ یا سر‌ریز شدن پمپ باشد.

4- خرابی فن پکیج ایران رادیاتور

فن داخل پکیج ایران رادیاتور وظیفه مکش هوا و هدایت گرما به سمت دودکش را برعهده دارد. با گذشت زمان و در مواقع آلودگی زیاد هوا، فن پکیج دلیل صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

از طرفی فن باید محکم در جای خود باشد. برای جلوگیری از روشن ماندن فن پکیج و صدای آن، باید فن و پروانه‌های آن را تمیز کنید و در صورت وجود مشکل، با تعمیر فن و روغن‌کاری پکیج دیواری مشکل را برطرف کنید.

خرابی فن پکیج ایران رادیاتور

5- ایرادات منبع انبساط

برخی از قطعات در پکیج ایران رادیاتور مانند منبع انبساط می‌تواند علت صداي بلند پکيج ايران رادياتور باشد. هنگامی که منبع انبساط در محل خود به لرزه در می‌آید یا زمانی که آب از پکیج سرریز و از ته پکیج خارج می‌شود، این صدا از پکیج شنیده می‌شود.

6- تنظیم اشتباه شیر گاز

تنظیم نادرست فشار گاز پکیج به‌خصوص اگر زیاد باشد باعث ایجاد صدا در پکیج ایران رادیاتور می‌شود و برای اصلاح باید نحوه تنظیم فشار پکیج را بدانید و شیر ماژول گاز پکیج را به‌درستی تنظیم کنید.

توجه: تنظیم شیر گاز پکیج یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هنگام نصب باید انجام دهید. برای تنظیم آن بسیار دقت کنید تا فاجعه‌ای رخ ندهد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

7- دمای آب ورودی به پکیج

گاهی در فصل زمستان، آب ورودی به پکیج بسیار سرد است. در این حالت به‌دلیل تغییرات دما و اختلاف دمای زیاد آب ورودی با دمای داخل پکیج، صدای بلندی ایجاد می‌شود.

در این‌صورت باید از تعادل دمای آب ورودی به پکیج اطمینان حاصل کنید.

8- نقص مدار گرمایش

وجود هوا در مدار گرمایش می‌تواند علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور باشد؛ بنابراین لازم است مدار‌های گرمایشی پکیج را با کمک کلید، تهویه و نسبت به هواگیری پکیج اقدام کرد.

اگر می‌خواهید خودتان این مشکل را برطرف کنید، استفاده از یک لیتر ضد‌یخ خودرو به‌همراه یک فنجان مایع ظرفشویی در داخل رادیاتور‌ها، به تهویه سیستم رادیاتور کمک می‌کند و کارایی و رفع صدای پکیج ایران رادیاتور بسیار موثر است.

علت صدای شر شر آب در پکیج ایران رادیاتور

9- ته‌نشینی رسوب در لوله‌ها

لوله‌های مارپیچ متصل به ترانسفورماتور اصلی وظیفه تامین آب گرم مصرفی را بر عهده دارند و در معرض حرارت مستقیم آتش قرار می‌گیرند.

بنابراین پس از مدتی رسوبات تجمع می‌‌یابد و می‌توان گفت علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور این رسوبات است. با اندازه‌گیری ورودی و فشار آب می‌توانید از وجود رسوبات در لوله مطمئن شوید.

10- وجود آب در رادیاتور پکیج

صدای گردش آب در رادیاتور پکیج می‌تواند یک علت صدای شر شر آب در پکیج ایران رادیاتور باشد.

برای بررسی و رفع این مشکل کافی است هر شیر ورودی مربوط به رادیاتور تولیدکننده صدا را باز کنید و با قطع صدا به‌آرامی آن را ببندید و شیر را در همان حالت قرار دهید.

11- لوله‌کشی نامناسب

یکی دیگر از دلایل سر و صدای پکیج ایران رادیاتور می‌تواند لوله‌کشی نامناسب و نامنظم در پکیج باشد. در صورتی که لوله به اشتباه هدایت شود (چرخش زیاد) و یا قطر لوله کم باشد، فشار زیادی به باندل وارد می‌شود و به‌دلیل عدم توانایی لوله در انقباض و انبساط، صدا در پکیج ایجاد می‌شود.

راه حل این مشکل استفاده از عایق برای کنترل صدای لوله است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه لوله کشی شوفاژ رادیاتور، راهنمای لوله کشی شوفاژ ساختمان را مطالعه فرمایید.

12- تراز نبودن بدنه پکیج

گاهی‌اوقات علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور، بدنه خود پکیج است. برای اطمینان از این موضوع، کافی است دست خود را محکم روی پکیج قرار دهید.

در این‌صورت لرزش و صدای پکیج کاهش می‌یابد. برای رفع صدای پکیج ایران رادیاتور می‌توانید از چند تکه مقوا در قسمت‌های مختلف پکیج استفاده کنید.

رفع مشکل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور

13- خرابی سوپاپ

سوپاپ رادیاتور به‌عنوان یک شیر اتوماتیک عمل می‌کند و در صورت معیوب بودن، می‌تواند عامل و علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور باشد.

برای اطمینان از عملکرد بهینه شیرهای گرمایشی و رینگ‌های آب‌بندی از یک متخصص کمک بگیرید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

14- نبود آب در مدار پکیج

مدار به اصطلاح خشک به‌دلیل کمبود آب و کاهش فشار در پکیج، ممکن است دلیل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور باشد.

برای رفع صدای پکیج ایران رادیاتور می‌توان با باز کردن شیر پرکننده در پکیج، فشار آب در ناحیه پکیج را با وارد کردن آن به قسمت گرمایش افزایش داد.

رفع صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور

ارورهای پکیج ایران رادیاتور

به‌طور کلی ارورهای پکیج ایران رادیاتور به 2 دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. خطاهایی که اگر روی پکیج ظاهر شوند به این معنی است که دستگاه مشکل اساسی دارد و مشکلی عملکرد آن را کاملاً مختل کرده است. در اکثر موارد این خطاها باعث خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور می‌شود.
  2. ارورهایی که در صورت وجود آن‌ها در پکیج، دستگاه به کار خود ادامه می‌دهد. به عبارت دیگر این کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور نشان‌دهنده مشکلاتی است که آنقدر جدی نیست که دستگاه را از کار بیندازد.
    از جمله این ارورها می‌توان به داشتن رسوب در لوله‌ها اشاره کرد که همچنان جزو ارورهای پکیج ایران رادیاتور است.

در جدول زیر کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور را برای آشنایی بیشتر شما با ارورها قرار داده‌ایم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم شرح ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل eco را هم مطالعه فرمایید.

ارور پکیج ایران رادیاتور مفهموم علامت پکیج
40/30

مشکل داخلی برد

70/60/40 ایراد در فن یا پرشر سوئیچ دود
80/60/40 ایراد در فن یا پرشر سوئیچ دود (نصب دودکش پکیج)
70/40 باز شدن پرشر سوئیچ آب
80/70/40 قطع شدن ترموستات ایمنی
80/70/50 قطع شدن سنسور شوفاژ
60/50 اتصال کوتاه کردن سنسور شوفاژ
70/50 اتصال کوتاه کردن سنسور آب گرم
80/50 باز شدن سنسور آب گرم
80/70 نبود گاز یا عدم تشخیص شعله

توجه: اگر صدای بلند پکیج ایران رادیاتور با روشن شدن چراغ قرمز روی نمایشگر پکیج همراه باشد، اولین قدم برای حل مشکل، راه‌اندازی مجدد پکیج است.
چنانچه پکیج همچنان به‌جای چراغ سبز چراغ قرمز دارد، پکیج را خاموش کرده و آن را بررسی کنید.

در هر صورت باید با بررسی چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور از ایرادات دستگاه مطلع شد و نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام کرد تا از آسیب جدی به پکیج جلوگیری شود.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

سرویس پکیج ایران رادیاتور

همان‌طور که گفته شد عوامل متعددی می‌توانند علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور باشند. تشخیص و راهکار بعضی از این عوامل بسیار ساده است و کاربران شخصا می‌توانند مشکل را برطرف کنند؛ اما گاهی‌اوقات یک مشکل کاملا تخصصی ایجاد می‌شود که رفع و تعمیر آن مستلزم تخصص و مهارت است.

در این شرایط لازم است از یک متخصص کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید. توجه داشته باشید که بی‌توجهی به منشاء و علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور یا سایر برندها و پکیج‌ها، مشکلات جدی ایجاد می کند.

اگر تعمیرات به‌موقع انجام شود، با هزینه بسیار کم می‌توان آن را رفع کرد؛ بنابراین بهترین و ساده‌ترین راه برای رفع مشکل پکیج ایران رادیاتور و پیشگیری از آن، سرویس سالانه و عیب‌ یابی پکیج ایران رادیاتور توسط نیرو‌های مجرب و حرفه‌ای است.

علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور و عیب‌یابی آن

سخن آخر در باب علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور

در این مطلب تمامی دلایل صدای بلند پکیج را بازگو کردیم. این احتمال وجود دارد که علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور یک مشکل خاص و آسیب‌زا نباشد؛ اما بهتر است در اسرع‌وقت به رفع مشکل بپردازید؛ زیرا علاوه‌بر آلودگی صوتی ممکن است گاهی به دستگاه آسیب بزند.

در صورتی که خود‌تان نتوانستید صداي بلند پکیج ایران رادیاتور را برطرف کنید، حتما تعمیرات را به یک فرد حرفه‌ای و متخصص واگذار کنید تا مشکل بزرگ‌تری ایجاد نشود.

اگر برای رفع علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور خانه خود به مشاوره نیاز دارید با متخصصان آچاره به‌صورت رایگان مشورت کنید. برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی در صفحه سرویس و تعمیر پکیج درخواست خود را ثبت کنید. همچنین با شماره‌گیری 1471 هم می‌توانید با کارشناسان در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا در صورت صدا دادن پکیج باید قطعات را عوض کرد؟

خیر. همیشه نیاز نیست که قطعات تعویض شوند، با راه‌حل‌های ساده می‌توان این مشکل را حل کرد.

آیا ایجاد رسوب در پکیج خطرناک است؟

ایجاد رسوب در پکیج ایران رادیاتور یکی از علل شایع شنیدن صدای سوت و یا تق تق از پکیج است و به مرور زمان باعث عملکرد ضعیف دستگاه می‌شود.

دلیل این‌که پکیج نو ایران رادیاتور صدا می‌دهد چیست؟

اگر دستگاه نو است احتمال این‌که مشکل مربوط به نصب ناصحیح پکیج و بدنه دستگاه باشد وجود دارد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید