نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

روش صحیح آبیاری پتوس

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه پتوس یکی از محبوب‌ترین گیاهان مورداستفاده ما در خانه یا محل کار است که هر فرد علاقه‌مند به گل‌وگیاه، حتما با آن سروکار داشته است. نحوه آبیاری پتوس تاثیر بسیاری در رشد این گیاه دارد.

حتما در روند جریان زندگی پیش آمده است که در زمان مسافرت و دوری از خانه یا محل کار، نگران خشک شدن و آب‌رسانی به پتوس و سایر گیاهان‌تان باشید. در این مطلب از آچاره به جزئیات آبیاری پتوس و شرایط نگهداری از آن می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • تابستان نسبت به سایر فصل‌ها خشک‌تر است و گرمای هوا باعث از بین رفتن زودهنگام رطوبت خاک گلدان می‌شود، پس لزوما باید زمان‌بندی آبیاری پتوس را فشرده‌تر کنید.
  • بهتر است اسپری کردن را هر 3 روز یک‌بار انجام دهید و تا حد ممکن بعد از غروب آفتاب باشد تا از آسیب احتمالی به برگ‌ها جلوگیری شود.
  • آبیاری زیاد خاک پتوس را باتلاقی می‌کند و موجب پوسیدن ریشه‌های آن می‌شود.

پتوس و شرایط نگهداری آن

پتوس یا به‌عبارتی دیگر با نام مستعار پیچک شیطان!

اصلا از شنیدن این نام متعجب نشوید، نام مستعار پیچک شیطان به این دلیل روی پتوس گذاشته شده است که اگر این گیاه در شرایط دشواری قرار بگیرد از بین نمی‌رود.

این گیاه در شرایط بد، دوام خود را حفظ می‌کند و به زنده ماندن خود مُصر است.

ممکن است به دنبال دانستن این سوالات هستید که:

هر چند وقت یکبار به پتوس آب بدهیم؟
آبياري پتوس در تابستان چگونه است؟
آبیاری پتوس در بهار به چه شکل است؟
در هنگام آبیاری چقدر به گلدان پتوس آب بدهیم؟

باید گفت جای درستی آمده‌اید! ما می‌خواهیم با هم روند آبیاری پتوس را در شرایط مختلف بررسی کنیم.

شرایط صحیح نگهداری و آبیاری پتوس

چند وقت یکبار به پتوس آب بدهیم؟

در جواب این سوال باید گفت گیاه پتوس به‌طور کلی بین 7 تا 14 روز یک‌بار نیاز به آبیاری دارد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

این را هم بدانید که در آبیاری اصولی، رطوبت خاک پتوس را باید موردبررسی قرار دهید و از سنجش رطوبت موجود در سطح خاک برای زمان‌بندی آبياري پتوس استفاده کنید.

روی هم رفته باید گفت؛ وقتی سطح خاک گلدان پتوس خشک شده باشد، گیاه نیاز به آبیاری دارد.

آبياری پتوس در تابستان چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانیم تابستان نسبت به سایر فصل‌ها خشک‌تر است و گرمای هوا باعث از بین رفتن زودهنگام رطوبت خاک گلدان می‌شود، پس شما لزوما باید زمان‌بندی آبیاری پتوس را فشرده‌تر کنید.

اگر زمان آبیاری پتوس در بهار را به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کردید که هر 14 روز یک‌بار باشد، آبیاری پتوس در تابستان را باید کمی فشرده‌تر کنید؛ برای مثال هفته ای یک مرتبه به گلدان پتوس آب بدهید.

درغیراینصورت ممکن است گیاه ضعیف و خشک شود.

آبیاری پتوس در تابستان

در هنگام آبیاری چقدر به گلدان پتوس آب بدهیم؟

شما باید خاک را مرطوب نگه‌دارید و به این موضوع دقت کنید که در هر بار آبیاری، زیاد به پتوس آب ندهید. هنگامی که در فواصل آبياری‌ها، سطح خاک گیاه خشک شد، شما به بهترین زمان‌بندی رسیده‌اید و باید به همین شیوه پیش‌روید.

هر وقت مشاهده کردید که برگ‌های پتوس شما پژمرده و یا به رنگ قهوه‌ای در آمدند، در این زمان شما باید میزان بیشتری به گیاه آب‌رسانی کنید و در زمان‌بندی مشخصی که تعیین کرده‌اید، مقدار بیشتری از قبل به گلدان پتوس آب بدهید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

اگر برگ‌های پتوس شما به رنگ زرد درآمد، باید گفت مقدار آبی که به گیاه می‌دهید زیاد است و باید دقت کنید که آب کمتری در هر بار آبیاری پتوس، به آن بدهید.

آبياری بیش از حد، احتمال پوسیدگی ریشه پتوس را افزایش می‌دهد و گیاه را از بین می‌برد.

شیوه نادرست آبیاری پتوس

زمان‌بندی درست آبیاری پتوس

آبیاری منظم پتوس، از خشکی کشیدن بیش از اندازه گیاه جلوگیری می‌کند و احتمال قهوه‌ای شدن برگ‌ها و خشکی لبه برگ‌ها را کاهش می‌دهد.

همچنین اگر بیش از اندازه به پتوس آب بدهید و باعث باتلاقی شدن خاگ گیاه شوید، رشد گیاه متوقف می‌شود و همان‌طور که قبلا گفتیم ریشه پتوس شروع به پوسیده شدن می‌کند و رفته‌رفته باعث مرگ پتوس می‌شود.

باید خاطرنشان کرد که اگر رطوبت محیط نگهداری گیاه پتوس کم است، شما باید به هر نحوی رطوبت مناسب را برای گیاه فراهم کنید. شما می‌توانید یک ظرف آب را کنار گیاه خود قرار دهید یا از روش اسپری کردن آب روی برگ‌ها استفاده کنید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

بهتر است اسپری کردن را هر 3 روز یک‌بار انجام دهید و تا حد ممکن بعد از غروب آفتاب باشد تا از آسیب احتمالی به برگ‌ها جلوگیری شود.

در آخر باید گفت پتوس گیاهی است که به‌سرعت با محیط اطراف، خود را منطبق می‌کند و در مقایسه با سایر گیاهان به رسیدگی کمتری نیاز دارد.

آبیاری پتوس در بهار و قلمه زدن پتوس

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله آچاره با بررسی راهکارهای آبیاری پتوس، تلاش کردیم تا اطلاعات مهم این روند را در اختیار شما بگذاریم تا در شرایط موردنیاز بتوانید از گیاه خود به‌خوبی مراقبت کنید.
در صورتی که به این منظور به کمک نیاز دارید می‌توانید با استفاده از خدمات باغبانی و نگهداری از گیاهان آپارتمانی آچاره، از گیاه خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

سوالات متداول

هر چند وقت یکبار به پتوس آب بدهیم؟

بسته به شرایط متفاوت است؛ ولی به‌طور میانگین زمان آبیاری بین 7 تا 14 روز است.

آبیاری پتوس در تابستان چگونه است؟

آبیاری پتوس در تابستان را باید فشرده‌تر کنید و مثالا هفته‌ای یک مرتبه به پتوس آب بدهید.

هنگام آبیاری چقدر به گلدان پتوس آب بدهیم؟

باید خاک را مرطوب نگه‌دارید و دقت کنید در هر بار آبیاری، خاک را غرقاب و باتلاقی نکنید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید