راه‌اندازی خشکشویی و مراحل خشکشویی لباس

نظافت و شستشو

حتماً دیده‌اید که بعد از تحویل لباس به خشکشویی لباس به تن افراد خوش‌پوش‌تر به نظر می‌رسد. گاهی شستن لباس در خانه باعث می‌شود آن لباس تنها با یک اشتباه کوچک از بین رفته و دیگر قابل استفاده نباشد. گاهی البسه و پارچه‌ها با لکه‌هایی آلوده می‌شوند که پاک کردن آنها با آب و مواد شوینده مورد استفاده در منازل قابل پاک شدن نیست.

لذا لازم است برای تمیز شدن این البسه از متخصص این امر کمک گرفته و آنها را به خشکشویی برد. اما خشکشویی چیست و چه تفاوتی با لباس شستن‌های داخل منازل دارد؟

فرآیند خشکشویی به تمیز کردن لباس‌ها و پارچه‌ها با استفاده از یک حلال شیمیایی با مقدار آب کم یا بدون آب، اطلاق می‌شود. در این فرآیند برخلاف ماشین لباسشویی که از آب استفاده می‌کند و این آب به منافذ داخل پارچه نفوذ می‌کند؛ از آب استفاده نمی‌شود و در نتیجه آب رفتگی و کشیدگی پارچه که گاهاً در شست‌و‌شو با آب دیده می‌شود وجود نخواهد داشت و کیفیت پارچه حفظ خواهد شد.

برای وارد شدن به این حرفه و آموزش خشکشویی باید از کجا شروع کرد؟ آیا این شغل درآمد مناسبی دارد؟ مراحل راه اندازی یک خشکشویی چیست؟ به چه دستگاه‌هایی نیاز دارد؟

مراحل اخذ مجوز برای این شغل چگونه است؟ تمامی این سوالات به همراه آموزش خشکشویی در ادامه با زبانی ساده شرح داده شده است. پس اگر به این شغل علاقمند هستید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند بدست آورید این متن را تا آخر بخوانید.

آموزش راه‌اندازی خشکشویی لباس

کسب و کار خشکشویی یک تجارت کوچک بسیار سودآور و کم خطر است. همه می‌توانند یاد بگیرند که چگونه یک کسب‌وکار خشکشویی راه اندازی کنند. خشکشویی خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد که بسیاری از مردمی که وقت کافی برای نظافت ندارند از آن استفاده می‌کنند و به دنبال آن هستند.

از آنجایی که همیشه تقاضا برای خدمات خشکشویی برای پوشاک و اقلام خانگی وجود خواهد داشت، کسب‌وکاری از این نوع می‌تواند در بسیاری از نقاط جهان قابل اجرا باشد. با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح، راه اندازی کسب‌وکار خشکشویی می‌تواند راهی هیجان انگیز برای تاسیس کسب‌وکار شخصی شما باشد.

محاسبه رایگان هزینه خشکشویی در محل!

آموزش راه‌اندازی خشکشویی لباس

برنامه‌ریزی کسب و کار خشکشویی

به دست آوردن تجربه

قبل از راه اندازی کسب و کار خود، سعی کنید چند ماه تا یک سال در یک مغازه خشکشویی کار کنید. این به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آیا تجارت خشکشویی برای شما مناسب است یا خیر، و می‌تواند مهارت‌های ارزشمندی را به شما آموزش دهد که می‌توانید در کسب و کار خود مورد استفاده قرار دهید.

همچنین ممکن است در مورد اینکه به چه نوع تجهیزاتی نیاز دارید، چقدر پول برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید و چگونه با مشتریان بهتر تعامل کنید، اطلاعات ارزشمندی را برای شما به همراه داشته باشد.

اما اگر امکان کسب تجربه عملی در یک خشکشویی برای شما فراهم نیست، برای راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری  تحقیقات کاملی انجام دهید. با مطالعه و تحقیق در سایت‌های اینترنتی و کتاب‌هایی که در این زمینه موجود هستند، و پرسیدن سؤال از افرادی که در این صنعت کار می کنند، اطلاعات کاملی از نحوه راه‌اندازی این کسب‌وکار و آموزش خشکشویی بدست آورید.

در مورد بازار تحقیق کنید اگر قبلاً در آن بازار کار نکرده‌اید، به احتمال زیاد برای راه اندازی کسب و کار خشکشویی مشکل خواهید داشت.

آموزش راه‌اندازی کسب و کار خشکشویی لباس

با جستجوی آنلاین یا گشت‌وگذار در محلی که برای راه اندازی این کسب‌وکار در نظر دارید برای تعیین تعداد مشاغل خشکشویی در آن منطقه اطلاعات کسب کنید. چون شما نمی‌خواهید در یک بازار بیش از حد اشباع، کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید. در مورد مکان و مدل راه‌اندازی این کسب‌وکار تصمیم بگیرید.

باید از قبل بدانید که قصد دارید کجا کسب و کار خود را افتتاح کنید، بنابراین می‌توانید هزینه اجاره محل را برآورد کنید. راه اندازی یک کسب و کار خشکشویی “سبز” گزینه بسیار خوبی است. بسیاری از مشاغل خشکشویی سنتی از مواد شیمیایی مضری به نام پرکلرواتیلن استفاده می‌کنند.

خشکشویی‌های سبز از مواد شیمیایی سالم و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند. همچنین ایده سرویس تحویل رایگان نیز می‌تواند برای این کسب‌وکار بسیار جالب باشد. البته اگر قصد دارید از این سرویس برای مشتریان خود استفاده کنید لازم است از رانندگان مورد اعتماد برای این کار استفاده کنید تا امنیت لباس‌ها و وسایل مشتریانتان تامین شود.

 

یک طرح تجاری برای راه‌اندازی خشکشویی بنویسید

این طرح باید دربردارنده اهداف حرفه‌ای و برنامه‌های شما برای دستیابی به آن اهداف باشد. این طرح باید به عنوان یک الگو برای کسب و کار شما عمل کند. در مرحله بعد، خدمات خود را با جزئیات کامل شرح دهید، از جمله ویژگی‌هایی که کسب و کار شما را از مشاغل خشکشویی موجود متمایز می‌کند. همچنین در این طرح باید شرحی از نحوه عملکرد خدمات خود را تهیه کنید.

استراتژی بازاریابی پیشنهادی خود را مشخص کنید، از جمله نحوه برنامه‌ریزی برای ورود به بازار، نحوه برنامه‌ریزی برای رشد کسب و کار و نحوه برنامه‌ریزی برای بازاریابی کسب و کار خود در بین مشتریان. یک استراتژی فروش تدوین کنید. پس از اینکه بازاری را که قصد ورود به آن را دارید تجزیه و تحلیل کردید، باید یک برورد مالی تهیه کنید. این برآورد شامل پیش بینی داده‌های مالی مانند درآمد احتمالی، سود، زیان، و غیره) برای پنج سال آینده است.

راه‌اندازی کسب و کار خشکشویی

تامین سرمایه

پس از تعیین بودجه و محاسبه سود و زیان پیش بینی شده، باید بودجه‌ای را برای شروع کسب و کار خود فراهم کنید. اینکه چقدر سرمایه نیاز خواهید داشت تا حد زیادی به محیطی که قصد دارید خشکشویی خود را در آنجا راه‌اندازی کنید و همچنین نوع تجهیزاتی که برای کسب‌وکار خود درنظر گرفته‌اید بستگی دارد.

اخذ مجوزهای لازم

برای راه اندازی یک کسب‌وکار خشکشویی به مجوز نیاز دارید و باید مجوز خود را به طور دوره‌ای تمدید کنید. برای این کار به اتحادیه صنف خشکشویی واقع در شهر خود مراجعه کرده و پس از تهیه مدارک لازم می‌توانید مجوز این کار را کسب کنید.

تجهیزات لازم برای شغل خشکشویی

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی یک خشکشویی شامل یک ماشین لباس شویی، دیگ بخار، خشک‌کن صنعتی و پرس اتو است.

اجاره یا خرید تجهیزات

بدون تجهیزات خشکشویی نمی‌توانید این کسب‌وکار را راه‌اندازی کنید. این بخش از فرآیند می‌تواند بسیار گران باشد، همچنین در صورت خرید تجهیزات ارزان و بی‌کیفیت، می‌تواند هزینه‌های تعمیرات و تعویض را افزایش دهد. از سازندگان و فروشندگان تجهیزات معتبر خرید کنید یا تجهیزاتی را که شرایط خوبی دارند را از خشکشویی‌هایی که در حال تعطیل شدن هستند خریداری کنید.

استخدام پرسنل

بهتر است کارکنان شما تجربه مرتبط داشته باشند و نحوه کار کردن در خشکشویی و کار با دستگاه‌ها و ارتباط و تعامل با مشتری را بدانند.

کسب و کار خود را بازاریابی کنید

بازاریابی برای کسب و کار خشکشویی جدید برای جذب مشتریان و ادامه فعالیت آن ضروری است. تبلیغات ممکن است گران باشد، اما می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند. حتی می‌توانید تخفیف‌ها یا کوپن‌های ویژه‌ای را از طریق رسانه‌های اجتماعی ارائه دهید، که مشتریان را تشویق می‌کند تا کسب‌وکار شما را به صورت آنلاین دنبال کنند.

صفر تا صد فرآیند خشکشویی!

تا اینجا درباره راه‌اندازی خشکشویی صحبت کردیم. خوب است در ادامه کمی هم فرآیند خشکشویی را بررسی کنیم.

مرحله 1: بررسی و بازرسی لباس‌های تحویل گرفته شده

بعد از تحویل لباس‌ها، آنها را بررسی می‌کنند و با برچسبی شناسایی می‌شوند و تا زمانی که به مشتری بازگردانده شود، بر روی لباس باقی می‌ماند.

مرحله 2: لکه‌زدایی اولیه

در این مرحله همراه با بازرسی لباس‌ها لکه‌های لباس بصورت چشمی تشخیص داده می‌شوند و با استفاده از محلول‌های مناسب و تخصصی لکه‌ها زدوده و حذف می‌شوند.

مرحله 3: مرتب‌سازی

لباس‌ها برای تمیز کردن بر اساس دسته بندی و رنگ با توجه به دستورالعمل‌های برچسب مراقبت توصیه شده توسط تولید کنندگان لباس طبقه‌بندی می‌شوند.

مراحل خشکشویی لباس

مرحله 4: خشکشویی ماشینی

لباس‌های کثیف در یک دستگاه درام بزرگ قرار می‌گیرند و با یک حلال شیمیایی بدون آب تمیز می‌شوند. لباس‌ها به‌آرامی در محلول هم‌زده می‌شوند که باعث شل شدن لکه‌ها می‌شود. سپس حلال خارج‌سازی، فیلتر و بازیافت می‌شود و لباس‌ها در محلول حلال تازه شستشو داده می‌شوند تا آخرین لکه‌های باقی‌مانده نیز پاک شوند

مرحله 5: خشک کردن

لباس‌ها با استفاده از دماهای مناسب با نوع لباس و همراه با توصیه‌های ارائه شده بر روی دستورالعمل‌های برچسب مراقبت توسط تولیدکننده لباس خشک می‌شوند.

مرحله 6: اتو و پرس

لباس‌ها اتو و پرس می‌شوند تا خطوط اتو ایجاد شوند. لباس‌ها را با استفاده از بخار شکل می‌دهند تا شکل خود را بازیابی کنند و چین و چروک‌ها از بین بروند.

مرحله 7: بازرسی نهایی و بسته بندی

پوشاک مورد بازرسی نهایی قرار می‌گیرد و برای بسته بندی و تحویل به مشتری آماده می‌شود.

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات اولیه برای راه‌اندازی خشکشویی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر پرسشی دارید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا متخصصین سرویس خشکشویی آچاره پاسخگوی شما باشند.

3.3/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا