4 روش موثر شستن قابلمه سوخته

نظافت و شستشو

آیا تا به حال برایتان پیش آمده قابلمه یا ماهیتابه سوخته‌ای که تمیز نمی‌شود و ظاهر زشتی پیدا کرده دور بیندازید؟ ما روش‌های مختلفی را برای شستن قابلمه سوخته امتحان کردیم. در ادامه 4 روش برای شستن ظروف سوخته و نتیجه حاصل از هر روش را شرح داده‌ایم که می‌تواند کمک بزرگی برای حل این مشکل متداول باشد. با مجله آچاره همراه باشید.

روش‌های شستن قابلمه سوخته و پاك كردن سوختگی كف قابلمه

شستن ظروف سوخته و لک گرفته نیازی ضروری در نظافت منزل است. ظروف کثیف و جرم گرفته، مخصوصاً اگر جرم روی ظروف ناشی از سوختگی باشد، باید هر چه سریع‌تر تمیز شوند. در این فیلم شما را برخی از موثرترین روش‌های انجام این کار آشنا خواهیم کرد. ترمیم سوختگی فرش با اتو، قابلمه، سیگار، زغال و …

ما به هر یک از روش‌های زیر امتیازی از 1 تا 5 داده‌ایم. امتیازدهی بر اساس معیارهای زیر انجام شده است:

  • مدت زمانی که تميز كردن قابلمه سوخته طول می‌کشد.
  • میزان نیرویی که برای جدا کردن تکه‌های زغال چسبیده به ظروف مورد نیاز است.
  • اثربخشی کلی فرایند که مشخص می‌کند بعد از پایان هر روش ظرف چقدر تمیز می‌شود.

احتیاط: قبل از به‌کارگیری هر روش آن را روی قسمت کوچکی از ظرف آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای سطح آن آسیب‌زا نیست. روش‌های گفته شده در این مقاله برای ظروف استیل و روحی به‌کار گرفته شده‌اند و برای ظروف با پوشش نچسب یا تفلون مناسب نیستند.

مشاهده رایگان هزینه نظافت منزل و ساختمان!

پاك كردن سوختگي كف قابلمه

شستن قابلمه سوخته با جوش شیرین و سرکه

در این روش برای از مواد در دسترس در تمام منازل استفاده شده است. جوش شیرین و سرکه تقریباً در همه خانه‌ها یافت می‌شوند که یکی از نقاط قوت این روش تميز كردن قابلمه سوخته است.

ظروف کثیف خود را با مقدار مساوی سرکه و آب پر کنید. مخلوط را به‌جوش آورید و سپس 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. ظرف را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد.

شستن قابلمه سوخته با جوش شیرین و سرکه

مایع را دور بریزید. از یک پد شستشو یا اسفنج برای پاک کردن تکه‌های سوخته باقی مانده استفاده کنید. اگر هنوز هم لکه‌هایی از چربی و زغال روی ظرف باقی مانده، خمیری از جوش شیرین مخلوط با آب روی ظرف بمالید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. سپس آن را بشویید.

در این روش تنها بعد از 5 دقیقه خیساندن برخی تکه‌های زغال روی سطح شناور می‌شوند. با این وجود اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خیس خوردن ادامه یابد؛ زیرا برخی تکه‌های زغال سرسخت هستند و دیرتر جدا می‌شوند.

پس از آبکشی و 10 دقیقه شستشوی سنگین با یک پد تمیزکننده، تکه‌های بیشتری از زغال و مواد سوخته از ظرف جدا می‌شوند. به این روش می‌توان امتیاز 3 از 5 داد.

مشاهده رایگان هزینه نظافت منزل و ساختمان!

تن قابلمه سوخته

شستن ظروف سوخته با لیمو

استفاده از لیمو برای شستن قابلمه سوخته روشی طبیعی است که از هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نشده است. این مسئله نقطه قوت این روش است.2 تا 3 عدد لیمو را برش دهید و آنها را درون ظرف کثیف بگذارید. ظرف را روی حرارت متوسط به بالا قرار داده و با مقدار مناسبی از آب پر کنید؛ به‌گونه‌ای که روی لیموها با آب پوشیده شوند.

آب و لیموها را به مدت 5 تا 8 دقیقه بجوشانید و بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید. هر گاه ذرات زغال روی سطح آب شناور شدند، ظرف برای اسکراب یا شستشو با اسکاچ سیمی یا زبر آماده است. لیموها را دور انداخته و آب موجود در ظرف را نیز خالی کنید.

با آب داغ ظرف را شستشو دهید و از یک پد شستشو یا برس برای جدا کردن قطعات زغال و سوخته استفاده کنید. این روش در عمل در مقایسه با روش‌ قبلی اثربخشی کمتری داشت و به آن می‌توان امتیاز 2 از 5 داد.

شستن قابلمه سوخته با لیمو

استفاده از فویل آلومینیوم و جوش شیرین

فویل آلومینیومی یک ابزار تمیزکننده است که قابلیت پاک‌کنندگی خوبی دارد و در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. ظرف کثیف خود را زیر آب داغ گرفته و آن را به‌خوبی آبکشی کنید. 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به طور کامل روی ظرف بپاشید.

چند قاشق آب داغ را به ظرف خود اضافه کنید تا با جوش شیرین موجود در آن خمیری تشکیل دهد. با استفاده از یک تکه فویل مچاله شده ظرف را تمیز کنید. شستشو را تا جایی که تمام تکه‌های سوخته چسبیده به ظرف جدا شوند، ادامه دهید. در نهایت ظرف را با آب گرم و صابون بشویید تا فرایند تمیز کردن تمام شود.

این روش شستن قابلمه سوخته نتایج بسیار خوبی به‌همراه دارد. فویل آلومینیومی خیلی خوب تکه‌های سوخته را از ظرف جدا می‌کند. البته در صورت وخامت اوضاع بعد از اسکراب اولیه با فویل نیاز به استفاده مجدد از مقدار اندکی جوش شیرین خواهد بود. به این روش می‌توان امتیاز 4 از 5 داد.

شستن قابلمه سوخته با فویل آلومینیوم و جوش شیرین

شستن قابلمه سوخته با قرص ماشین ظرفشویی

اگر در منزل ماشین ظرفشویی دارید، قطعاً با قرص ماشین ظرفشویی آشنا هستید. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن قابلمه سوخته است. قرص ماشین ظرف‌شویی راه حلی عالی برای شستن قابلمه سوخته است. حتما هنگام شسشو دستکش پلاستیکی بپوشید.

اگر برخی تکه‌های زغالی سرسخت بودند و جدا نشدند، این فرایند را برای آنها مجدداً تکرار کنید. به این روش می‌توان امتیاز 5 از 5 داد. در کمتر از 5 دقیقه یک ظرف کاملاً تمیز خواهید داشت که نیازی به شستشو با روش‌های دیگر ندارد. بهترین روش این است که پوشش پلاستیکی روی قرص‌ها هنگام شستشو از روی آنها برداشته نشوند.

آب گرم در حین مالش دادن به‌تدریج قرص را در خود حل می‌کند. قرص شکل خود را حفظ می‌کند تا زمانی که بین انگشتان شما خرد شود. تنها نقطه ضعف این روش این است که نسبت به روش‌های دیگر گران‌تر است. اما نتیجه عالی آن ارزش هزینه کردن دارد.

بهترین روش شستن ظروف سوخته

جمع‌بندی

در این مقاله 4 روش برای شستن قابلمه سوخته شرح داده شد. تمام روش‌های بیان شده در این مقاله برای پاك كردن سوختگي كف قابلمه مؤثر و کارآمد هستند. اما استفاده از قرص‌های ماشین ظرفشویی برنده بی چون و چرای این رقابت است.

به‌نظر می‌رسد تمام برندهای تولیدکننده قرص ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن ظروف سوخته مؤثر باشند. امیدواریم با استفاده از این روش‌ها بتوانید قابلمه سوخته خود را دوباره تمیز و زیبا ببینید!

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا