شیر آب پیسوار چیست و چه کاربردی دارد؟

شیرآلاتلوله کشی و تاسیسات

باکمی دقت به زیر سینک ظرف‌شویی، دستشویی و در نزدیکی توالت فرنگی شیر کوچکی به نام شیر پیسوار به چشم می‌خورد که برای آب گرم و سرد تعبیه شده است. با آچاره همراه باشید تا بررسی کنیم که کاربرد شیر آب پیسوار چیست؟

شیر آب پیسوار دارای گونه‌های مختلفی است که با توجه به محل نصب، جنس و نوع مناسب آن انتخاب می‌شود.

چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید از طریق شماره 1471 با متخصصان و نصابان شیرآلات آچاره در تماس باشید یا از صفحه خدمات لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان درخواست خود را ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • تنظیم فشار آب یکی از کاربردهای شیر پیسوار به‌شمار می‌آید.
  • بهترین جنس شیر پیسوار نوع برنجی آن است.
  • شیرهای پیسوار کم‌کیفیت پس از دو سال دچار خوردگی خواهند شد و باید تعویض شوند.

شیر آب پیسوار چیست؟

شیر پیسوار که شباهت زیادی به شیر پرکن پکیج دارد، درواقع مانند یک فیوز عمل می‌کند. این شیر به تعمیرکاران و کارشناسان این امکان را می‌دهد که در صورت نشت آب به‌جای بستن آب کل خانه، محل نشت آب را یافته و شیر پیسوار آن ناحیه را ببندند.

اگر در دفترچه راهنمای تجهیزات لوله کشی خریداری شده عبارت (Brass Angle Ball Valve) را مشاهده کردید، توجه داشته باشید که نام شیر پیسوار به انگلیسی با این عبارت مشخص می‌شود و نکات مربوط به نصب آن را مدنظر داشته باشید.

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

کاربرد شیر آب پیسوار چیست؟

در واقع کاربرد شیر پیسوار، بستن موقت یا طولانی‌مدت شیر آب در مواقع ضروری است. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد این شیر عموماً در زیر سینک ظرف‌شویی، سینک دستشویی، کنار توالت فرنگی، لوله فلاش‌تانک و محل قرارگیری ماشین لباسشویی قابل‌مشاهده است.

انواع شیر پیسوار

به‌طورکلی انواع شیر پیسوار را می‌توان بسته به نوع جنس یا فیلتر دار بودن به انواع مختلفی دسته‌بندی کرد. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که دسته‌بندی انواع شیر آب پیسوار چیست؟

انواع شیر پیسوار

شیر آب پیسوار چیست؟

1. نوع جنس شیر پیسوار

امروزه شیر پیسوار بر اساس ماده تشکیل‌دهنده خود به انواع شیر پیسوار برنجی، شیر پیسوار چدنی، شیر پیسوار آهنی و غیره دسته‌بندی شود.

2. شیر پیسوار فیلتر دار و بدون فیلتر

شیرهای پیسوار بر اساس داشتن فیلتر یا نداشتن آن نیز می‌توانند به دودسته مختلف تقسیم‌بندی شوند. معمولاً شیرهای فیلتردار دارای قابلیت فیلتراسیون شن و سنگریزه آب هستند و به‌نوعی می‌توانند آب را تصفیه کنند.

در مقایسه این دو نوع شیر، ممکن است این پرسش مطرح شود که بهترین نوع شیر آب پیسوار چیست؟

باید گفت که با توجه به این مزیت بهتر است به‌جای شیر پیسوار بدون فیلتر که تنها مزیتش قطع آب در موارد ضروری است، از شیر پیسوار فیلتر دار استفاده شود که یکی از بهترین شیرهای آب پیسوار است.

استعلام قیمت نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی

 مبنای تعیین رنگ شیر آب پیسوار چیست؟

عموماً رنگ شیر پیسوار آب گرم دارای رنگ قرمز و آب سرد دارای رنگ آبی است. این قابلیت علاوه‌بر سهولت در عملکرد می‌تواند سبب شود که کارشناس در صورت اختلال در آب گرم تنها آب گرم را قطع کند.

لازم است بدانید که تفاوت شیر آبی پیسوار با توالت پیسوار چیست؛ در حالت کلی اغلب سینک‌ها دارای دو شیر آب سرد و گرم هستند؛ ولی معمولاً توالت‌های فرنگی تنها دارای شیر پیسوار آب سرد هستند که به رنگ آبی قابل‌مشاهده است.

در واقع شیر پیسوار توالت فرنگی همان شیر آبی‌رنگ برنجی یا چدنی پشت توالت فرنگی است که علاوه‌بر قطع کردن آب در صورت لزوم می‌تواند برای تنظیم فشار آب هم مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع شیر پیسوار

شیر آب پیسوار چیست؟

اهمیت وجود شیر آب پیسوار چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد شیر پیسوار همچون یک فیوز در هنگام بحران و نشت آب به‌جای قطعی کامل آب تنها آب محل مربوطه را قطع می‌کند؛ اما از دیگر کاربردهای شیر پیسوار می‌توان به حذف شن و سنگریزه به‌منظور تصفیه آب اشاره کرد.

اگر از شیر پیسوار فیلتر دار برای سینک ظرف‌شویی و روشویی استفاده شود، می‌توان به مصرف آب بدون شن امیدوار بود، اما فراموش نکنید که وظیفه شیر پیسوار قطعی موقت آب است و برای نوشیدن آب سالم و پاکیزه بهتر است از دستگاه تصفیه آب استفاده شود.

کاربرد شیر پیسوار

از دیگر کاربردهای شیر پیسوار می‌توان به تنظیم فشار آب اشاره کرد. اگر همواره این دغدغه را دارید که چرا پمپ آب بدون باز گذاشتن شیر روشن می‌شود، بدانید که فشار آب ساختمان تنظیم نیست.

برای تنظیم کافیست تنها شیر پیسوار را نیمه‌باز کنید. با این عمل گام بزرگی در تنظیم فشار آب‌لوله‌کشی ساختمان برداشته‌اید. چراکه عدم تنظیم فشار می‌تواند آثار مخربی را بر لوله‌کشی آب ساختمان بگذارد.

نصب شیرآلات خود را به آچاره بسپارید!

 ویژگی‌های شیر پیسوار

ویژگی‌های شیر پیسوار می‌تواند بسته به محل قرارگیری، نوع کاربری و جنس آن متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های بارز شیر پیسوار می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • تحمل فشار بالا
  • نصب آسان
  • تنوع بالا
  • تحمل دما بالا
  • کاربری آسان

کاربرد شیر پیسوار

 نحوه نصب شیر پیسوار

طول عمر شیر پیسوار با توجه به رطوبت فضا، محل قرارگیری و سختی آب متفاوت است. بهتر است هر دو سال یک‌بار تمام شیرهای پیسوار خانه بررسی شود و در صورت نشت یا خوردگی حتماً در اسرع وقت تعویض شود.

نحوه نصب شیر پیسوار نیز بسیار آسان است. تنها کافیست شیر پیسوار قبلی را از محل اتصال باز کرده و شیر جدید را جایگزین کنید، استفاده از نوار تفلن و آچارکشی هم می‌تواند در عملکرد بهتر شیر پیسوار جدید مؤثر باشد.

شیر پیسوار فیلتر دار

جنس شیر پیسوار

اگر کنجکاو هستید که بدانید جنس شیر آب پیسوار چیست باید بگوییم که انواع مختلفی از شیر پیسوار وجود دارد که بسته به محل قرارگیری آن انتخاب می‌شود.

امروزه در بازار می‌توان شاهد شیر پیسوار برنجی، چدنی، PVC، برنزی و غیره بود؛ اما توجه داشته باشید که شیر پیسوار نیز مانند هر وسیله دیگری تاریخ انقضا دارد.

بهترین مارک شیر پیسوار

عموماً شیرهای پیسوار کم‌کیفیت پس از دو سال دچار خوردگی خواهند شد و باید تعویض شوند.

با توجه به پروسه زمان‌بر تعویض شیر پیسوار، پس بهتر است به‌جای خرید شیرهای پیسوار غیراصل از بهترین مارک شیر پیسوار استفاده کنید که در حال حاضر برند قهرمان و شودر را می‌توان نام برد.

جمع‌بندی

با توضیحات ارائه‌شده مشخص شد که کاربرد اصلی شیر آب پیسوار چیست و نصب این شیر چه اهمیتی در سیستم لوله‌کشی دارد. بنابراین در زمان تعمیر بخشی از لوله‌ها، فقط کافی است شیر پیسوار آن بخش را قطع کنید و تعمیرات را به‌راحتی انجام دهید.

سوالات متداول

قیمت شیر پیسوار چقدر است؟

قیمت شیر پیسوار با جنس و برند سازنده آن مرتبط است. در حال حاضر به‌طور میانگین قیمت شیر پیسوار از 23 هزار تومان آغاز می‌شود و این قیمت تا 50 هزار تومان متغیر است.

بهترین جنس شیر پیسوار چیست؟

بهترین جنس شیر پیسوار با توجه به عواملی همچون سلیقه، محل قرارگیری، بودجه مالی و غیره متفاوت است، اما به‌طورکلی شیر پیسوار برنجی بهترین نوع شیر پیسوار از نظر تعمیرکاران و کارشناسان است.

محل استفاده از شیر پیسوار کجاست؟

عموماً شیر پیسوار را می‌توان در زیر سینک ظرف‌شویی، روشویی، پشت توالت فرنگی، محل قرارگیری ماشین لباسشویی و محل قرارگیری ماشین ظرف‌شویی مشاهده کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا