تعمیر پکیج تعمیرپکیج

همه چیز درباره شیر پرکن پکیج و تعویض آن

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

اگر در منزل پکیج دارید، باید با برخی از قطعات پرکاربرد و مهم آن آشنایی داشته باشید. یکی از این قطعات شیر پرکن پکیج است که باید کارکرد آن را بدانید. در صورتی که به خوبی از این قطعه مراقبت کنید، طول عمر آن به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت و سلامت پکیج شما تضمین می‌شود.

وظیفه این قطعه تنظیم فشار آب رادیاتورها است و یکی از قطعاتی هم به شمار می‌رود که خرابی آن خیلی رایج است و نیاز به تعویض شیر پرکن پکیج احساس می‌شود. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم در مورد کاربرد و نحوه تعویض و تعمیر این قطعه صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

شیر پرکن پکیج چیست؟

قطعه‌ای است که در مسیر ورودی پکیج قرار دارد و وظیفه آن آبگیری سیستم پکیج در زمان راه‌اندازی و تنظیم فشار آب ورودی به مدار رادیاتور است. شیر پرکن پکیج از آن‌جایی مهم است که وظیفه تنظیم فشار مدار رادیاتورها را برعهده دارد و در صورتی که نتواند به درستی عمل کند باعث وارد شدن فشار به دستگاه و حتی سوختن آن خواهد شد.

طرز کار پکیج

از آنجایی که برای اعمال تنظیمات پکیج باید به این شیر دسترسی داشته باشید، محل قرارگیری آن معمولا زیر پکیج می‌باشد و با رنگ آبی یا سیاه قابل تشخیص است. این شیر از چهار قطعه اصلی شامل واشر آب بندی، قسمت متحرک، قسمت ثابت و دسته تشکیل شده است و بسته به مدل پکیج شما ممکن است به صورت دستی، نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک باشد. البته در اکثر پکیح‌های موجود در بازار از مدل دستی شیر پرکن پکیج استفاده می‌شود.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

امکان نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج نیز وجود دارد.

شیر پرکن پکیج

نحوه تنظیم فشار پکیج با استفاده از شیر پرکن

فشار پکیج معمولا با استفاده از یک نشانگر بر روی بدنه آن نمایش داده می‌شود. این فشار باید چیزی بین ۱.۵ تا ۲ باشد. در صورتی که فشار پکیج شما از این مقدار کمتر است، باید شیر پرکن را باز کنید و منتظر بمانید که فشار آن به محدوده موردنظر برسد. البته در صورتی که فشار پکیج از این مقدار بالاتر باشد، نیازی به باز کردن شیر پرکن پکیج نیست و باید شیر تخلیه پکیج را باز کنید تا تنظیم فشار پکیج انجام شود.

پیشنهاد می‌شود برای تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور با کارشناسان آچاره در تماس باشید.

نحوه تنظیم

شیر پرکن دستی چه تفاوتی با شیر اتوماتیک دارد؟

در صورتی که در پکیج شما از شیر پرکن دستی استفاده شده باشد، باید برای تنظیم فشار به صورت دستی آن را باز و بسته کنید و اصطلاحا آبگیری پکیج را به شکل دستی انجام دهید اما در صورت استفاده از مدل اتوماتیک نیازی به دخالت شما وجود ندارد و باز و بسته کردن آن به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

زمانی که فشار پکیج افت کند، شیر به صورت خودکار باز می‌شود و آب وارد مدار رادیاتورها خواهد شد. پس از اینکه فشار به محدوده نرمال خود رسید هم شیر دوباره بسته می‌شود تا فشار بیش از اندازه بالا نرود.

برای آموزش تعمیر مبدل پکیج و انواع مبدل پکیج به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

علت خرابی شیر پرکن پکیج چیست؟

مهم‌ترین دلیل خرابی جذب رسوبات موجود در آب است. این رسوبات به مرور زمان باعث خوردگی مغزی یا واشر اطراف شیر خواهند شد و باعث می‌شوند که مسیر آب ورودی به صورت کامل مسدود نشود. در این شرایط فشار دستگاه بیشتر از مقدار مجاز خواهد بود. همچنین ممکن است مسیر آب کاملا مسدود شود و هیچگونه آبی وارد دستگاه نشود و فشار کمتر از میزان مجاز باشد. در صورتی که یکی از علائم زیر را در پکیج خودتان مشاهده کردید، ممکن است نشانه خرابی پکیج باشد:

خرابی شیر پرکن پکیج

  • فت فشار پکیج به زیر یک بار
  • بالا رفتن فشار پکیج به بالاتر از دو بار
  • نشت آب از زیر پکیج و قسمت شیر پرکن آن

تست شیر پر کن پکیج هم خیلی راحت است. فقط کافیست مطمئن شوید که شیر پرکن بسته است. در صورتی که باز هم فشار پکیج از مقدار استاندارد بالاتر رفت، می‌توان نتیجه گرفت که شیر پرکن پکیج خراب است. همچنین اگر شیر پرکن پکیج را هم باز بگذارید اما فشار دستگاه افزایش پیدا نکند، ممکن است دلیل آن خرابی شیر پرکن یا نشتی در مدار رادیاتور باشد.

پس از بررسی علائم و اطمینان از خرابی شیر پرکن باید آن را تعویض یا تعمیر کنید. برای این کار ابتدا شیر پرکن را باز کنید و با دقت آن را بررسی کنید. در صورتی که رسوبات و املاح اطراف مغزی جمع شده باشد اما هیچگونه خوردگی داخل آن مشاهده نکردید، می‌توانید آن را جهت استفاده مجدد تعمیر کنید اما اگر شیر پرکن پکیج دچار خوردگی شده باشد، بهترین کار تعویض آن است.

گاهی علت خرابی موردی به‌جز خرابی شیر پرکن است که به‌طور مثال با رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور و بوتان می‌توانید  مشکل را برطرف کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

تست شیر پرکن پکیج

مشکلات متداول شیرهای پرکن پکیج شامل مواردی مثل نشتی در شیر، قفل شدن شیر در حالت بسته و شکستگی آن است. اگر به هر دلیلی شیر پرکن پکیج کاملا بسته نشود؛ هنگامی که فشار شبکه لوله کشی بیش از مدار شوفاژ باشد، فشار مدار زیاد می‌شود و ممکن است شیر اطمینان عمل کند و اگر کمتر باشد احتمالا فشار دستگاه افت می‌کند و دستگاه به دلیل کمبود آب خاموش می‌شود.

برای اطمینان می‌توان شیر ورودی آب به دستگاه را بست در صورتی که افزایش یا کاهش فشار مدار متوقف شد، می‌تواند علت از شیر پر کن باشد. اگر در این حالت یکی از شیرهای آبگرم بهداشتی را باز کنیم و شیر پرکن بازمانده باشد آب مدار خالی خواهد شد.

گاهی شیر پرکن در حالت بسته قفل شده و نمی‌توان مدار را آبگیری کرد. در این حالت باید با آچاره مناسب شیر پرکن را باز نموده و با کمک گیره آن را آزاد کرد.

شیرپرکن پکیج

مراحل تعویض شیر پرکن پکیج

در صورتی که می‌خواهید شیر پرکن پکیج را تعویض کنید، مراحل کار به شرح زیر است:

  • ابتدا پکیج را خاموش کنید و از بسته بودن شیر آب سرد ورودی به پکیج مطمئن شوید.
  • شیر تخلیه پکیج را باز کنید تا تمامی آب موجود در مدار به صورت کامل خارج شود.
  • با کمک آچار فرانسه شیر پرکن را به آرامی باز کنید.
  • شیر پرکن جدید را در محل قبلی نصب کنید و از محکم بودن آن هم اطمینان حاصل کنید.
  • شیر تخلیه را ببندید و شیر آب سرد ورودی را دوباره باز کنید.
  • شیر پرکن را هم باز کنید تا دوباره آب وارد مدار رادیاتورها شود.
  • به عقربه تنظیم فشار توجه کنید و زمانی که مقدار ۱.۵ بار را نشان داد، شیر پرکن را ببندید.

با انجام این مراحل تعویض شیر پرکن پکیج با موفقیت به پایان می‌رسد.

سخن نهایی

در این مقاله تمامی نکاتی که باید در مورد شیر پرکن پکیج ، همچنین نحوه تعویض و چگونه شیر پرکن پکیج را باز کنیم را بررسی کردیم. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان آچاره به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. همچنین در صورت نیاز به تعمیر پکیج هم می‌توانید از تعمیرکار پکیج آچاره کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید