5 نکته مهم برای آموزش دوخت کاور مبل که کسی به شما نمی‌گوید

چوب و کابینتساختمانمبلمان

اگر در روزهای اخیر، آموزش دوخت کاور مبل، ذهن شما را مشغول کرده، نگران نباشید چون در این مقاله به شما یاد خواهیم داد چطور الگوی کاور مبل بکشید و برای مبلمان منزلتان کاور بدوزید. توجه داشته باشید که یادگیری این موضوع دشوار نیست و شما با رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، به‌سادگی از عهده این کار بر می‌آیید. دوخت کاور مبل یک روش ساده برای مراقبت از مبلمانتان است و با توجه به هزینه‌های نجومی خرید مبل، کمک زیادی به شما در کاهش هزینه‌ها می‌کند.

دوخت کاور مبل در 5 گام

گام اول دوخت کاور مبل؛ انتخاب پارچه

در قدم اول، برای دوخت کاور مبل، باید پارچه‌ای تهیه کنید که از هر نظر متناسب با دکوراسیون داخلی خانه شما باشد و حس خوبی را القا کند. جنس پارچه نیز مورد مهم دیگری است که بهتر است بر اساس شرایط خود به آن توجه داشته باشید. جنس پارچه‌ای که برای دوخت کاور مبل، انتخاب می‌کنید، باید بسیار مقاوم باشد که با توجه به هزینه‌ای که در نظر می‌گیرید، در طولانی مدت باعث خسارت مالی به شما نشود.

گام دوم: اندازه گیری مبل

در قدم بعدی، مبل مورد نظرتان را اندازه بگیرید. سعی کنید، نمودار یا جدولی از قسمت‌های مختلفی که اندازه‌گیری می‌کنید، تهیه کنید که در نهایت هنگام برش یا دوخت این کاور با مشکل مواجه نشوید. توجه داشته باشید، هرچه اندازه‌گیری‌های شما دقیق‌تر باشد به زیبایی و جذابیت کار نهایی اضافه می‌کند و در ادامه مجبور به‌اندازه گیری مجدد نمی‌شوید. اگر اندازه گیری دقیق مبل، برای شما آسان نیست، می‌توانید از افراد متخصص و خیاط‌ها در این زمینه استفاده کنید.

الگوی کاور مبل - قسمت جلویی الگوی کاور مبل

گام سوم: کوک و برش نشیمنگاه و قسمت‌های دیگر کاور مبل

از این مرحله به بعد، کار شما کمی مشکل‌تر می‌شود و باید دقت بیشتر به خرج دهید. حال باید قیچی متناسب با پارچه انتخابی خود تهیه کنید و بعد از برش قسمت‌های مختلف، باید آنها را با دقت کوک بزنید.

بیشتر بخوانید : 7 راهکار برای برق انداختن سینک ظرفشویی

برخی از پارچه‌ها بعد از آبکشی، ابعادشان کوچک می‌شوند و آب می‌روند، بهتر است، قبل از برش، پارچه مورد نظرتان را آبکشی کنید که در نهایت با اندازه اصلی پارچه، کاور دلخواهتان را برش کنید. برای برش، اگر پارچه شما دو سمت متضاد دارد، باید دو سمت موافق یا مخالف را رو به روی هم قرار دهید و بخش اضافی آن را قیچی کنید. بقیه قسمت‌های مبل را به همین روشی که گفته شد، برش دهید و در نهایت نوارهایی که تهیه کردید را به آن متصل کنید.

برای دوخت نشیمنگاه، به پارچه مربع شکل احتیاج دارید. در ابتدا برای مرتب شدن کاور، بهتر است، لبه‌ها را سجاف کنید. اگر پارچه نشیمنگاه را سجاف کردید، آن را به‌صورت محکم که طرف دوم پارچه به سمت بالا قرار گرفته، به داخل مبل وارد کنید. نقاط گوشه را سنجاق زده و برای راحتی کار یک خط بکشید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیرات مبل در محل


 

برای دوخت کاور در قسمت دسته مبل، هر دو پارچه دسته مبل را کنار هم و به‌صورتی‌که پارچه‌ها روبروی هم باشند، قرار دهید و بر اساس اندازه‌گیری‌های اولیه خود، قطعه مستطیل کوچک را برش دهید. قسمت پشتی پارچه مبلی را بر اساس اندازه‌گیری‌های مرحله اول، برش دهید و با ابعاد مبل‌تان مقایسه کنید، در نهایت اگر قسمتی از آن مطابق با مبل شما نبود، از اول اندازه گیری را تکرار کنید.

گام چهارم: متصل کردن نوارها

نوار دوزی، باعث می‌شود که کاور مبل شما زیبا و حرفه‌ای‌تر به نظر برسد و نظر مخاطب را به خودش جلب کند. با توجه به این موضوع، دو روش برای نواردوزی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.متصل کردن نوارها

روش اول

دو نوار، به سلیقه خودتان بردارید، آن‌ها را در یک زاویه مناسب در کنار هم قرار دهید. بعد نوارها را در یک خط مورب با زاویه 45 درجه بدوزید و در ادامه قسمت‌های اضافه آن را ببرید. در ادامه ا آنها را باز کنید و چین‌ها را به دو طرف فشار دهید که به‌خوبی نوارها ظاهر خودشان را نشان دهند.

روش دوم

یک نوار مستقیم را روی پارچه قرار دهید و دو طرف آن را بدوزید، لازم به ذکر است، این روش برای پارچه‌های ضخیم خوب نیست چون در محل اتصال، چند لایه پارچه ضخیم را به هم می‌دوزید، ممکن است با مشکل مواجه شوید و سوزنی که برای این کار در نظر گرفته‌اید، بشکند. اگر از پارچه ضخیم استفاده می‌کنید، روش اول، انتخاب بهتری برای شما است.

بیشتر بخوانید : ایده‌های مرتب کردن کابینت زیر سینک

گام نهایی: دوخت نهایی کاور مبل

در مرحله آخر، تمام قسمت‌هایی که کوک زده‌اید را باید بدوزید. برای زیبایی بیشتر، می‌توانید، حاشیه پایین کاور مبل خود را با طرح‌های مختلف تزیین کنید یا از زیپ و دکمه برای راحتی بیشتر استفاده کنید.

در انتها به شما تبریک میگوییم، همانطور که قول دادیم، آموزش ساخت کاور مبل را به شما آموزش دادیم و حال شما می‌توانید کاوری بر اساس سلیقه خود داشته باشید.

دوخت نهایی کاور مبل

دوخت کاور پلاستیکی مبل استیل

در بررسی روش دوخت کاور پلاستیکی مبل استیل، باید دقت داشته باشید که این مبل‌ها انواع و اندازه مختلفی دارند و برای هر یک از آنها باید اندازه‌گیری و روش دوخت خاصی را رعایت کنید. نکته قابل توجه در تهیه و بررسی روش دوخت کاور پلاستیکی مبل استیل، همخوانی رنگ پارچه با دکوراسیون خانه شما است. سعی کنید، کاوری را انتخاب کنید که از هر جهت با دکوراسیون خانه شما هارمونی داشته باشد و فضای جذاب و رؤیایی را برای شما فراهم کند.

برای آموزش الگوی دوخت کاور پلاستیکی مبل، بهتر است، به این نکته توجه داشته باشید که دوخت این کاورها بسیار سخت است و بهتر است، این محصول را آماده خریداری کنید یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

با این وجود اگر علاقه دارید که این کاور را خودتان طراحی کنید، باید بگوییم که روش دوخت آن تفاوتی با سایر کاورها ندارد و مراحلی که در بالا به آنها اشاره شد را باید رعایت کنید. از شرایط متفاوت دوخت این کاور نترسید و به خودتان اطمینان کنید و با برنامه‌ریزی و رعایت نکاتی که به آن اشاره شد، به سراغ دوخت این کاور بروید.

به‌طور خلاصه، برای دوخت این کاور در ابتدا باید پارچه مناسبی را انتخاب کنید، به دقت مبل خود را اندازه بگیرید، الگو بکشید و در نهایت کاور مورد نظرتان را بدوزید. توجه به جنس پارچه، نحوه اندازه‌گیری و نوع قیچی نیز موارد مهمی است که در این مقاله به آن اشاره شد.آموزش دوخت کاور مبل

سؤالات متداول  (FAQ)

1. اندازه گیری دقیق برای دوخت کاور مبل چه تأثیری در نتیجه کار دارد؟

اندازه گیری دقیق کاور مبل، باعث می‌شود که در نهایت کاور مبل مناسب و ایده‌آلی طراحی کنید که باعث آسیب‌دیدگی نقاط مختلف مبل شما نشود. با توجه افزایش هزینه خرید مبل در سال‌های اخیر، بهتر است، در ابتدا روش‌های مراقبت و نگهداری از این محصول را رعایت کنید که در نهایت مجبور به هزینه‌های اضافی برای تعویض مبل‌ها نشوید. برای خرید کاور مبل‌ها نیز بهتر است، به مراکز معتبر مراجعه کنید و پارچه با بافت‌های بسیار مقاوم و مستحکم را انتخاب کنید که در نهایت کاور مبلی مناسبی را برای مبل خودتان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید : طرز استفاده صحیح از جلاسنج و کاربردهای آن

2. الگوی دوخت کاور پلاستیکی مبل، چه تفاوتی با سایر کاورها دارد؟

با توجه به مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، باید به شما بگوییم که دوخت کاور پلاستیکی مبل، هیچ تفاوتی با سایرین ندارد. فقط به صرف جنس پلاستیکی و ژله‌ای که این کاورها دارند، ممکن است دوختشان کمی سخت باشد و بهتر است در این موارد از افراد متخصص کمک بگیرید یا این محصول را آماده تهیه کنید.

البته لازم به ذکر است، اگر دستی در خیاطی دارید و الگو کشیدن با پارچه‌های ژله‌ای برای شما آسان است، می‌توانید به‌سادگی الگو ایده‌آلی برای دوخت کاور مبل خود تهیه کنید و براحتی از آن استفاده کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا