چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد؟

ساختمانتعمیرات ساختمانکاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری، کمک می‌کند تا به سلیقه خودتان، حال و هوای خانه را عوض کنید و محیط اطراف را باب طبع خود کنید. اگر اهل دیزاین خانه باشید، احتمالا می‌دانید که چیدمان اشتباه خانه و انتخاب بعضی کاغذ دیواری‌ها، می‌تواند کاری کند که خانه کوچکتر به نظر برسد. انتخاب کاغذ دیواری تاثیر بسیار زیادی در نمای خانه یا اتاق دارد. از آن‌جا که خیلی از ما دغدغه این را داریم که خانه بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد، ما این مقاله را به این موضوع اختصاص دادیم تا ببینیم چه مدل یا چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد. 

چه رنگ و طرح کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد؟

1. کاغذ دیواری راه‌راه؛ انتخابی برای بزرگتر نشان دادن خانه

والپیپرهای راه راه، در مدل‌ها و فرم‌های مختلف، از افقی گرفته تا عمودی، و حتی طرح مصنوعی چوب خط خطی، وجود دارند که می‌توانند باعث بزرگتر بنظر رسیدن خانه شوند. خطوط عمودی، از بالا به پایین کشیده می‌شوند، می‌توانند کاری کنند که دیوارها کشیده‌تر بنظر برسند. از این تکنیک، در قلعه‌های مشهور والت دیزنی که در کشورهای مختلف هستند نیز استفاده شده است تا قلعه‌ها بزرگتر از چیزی که هستند دیده شوند. البته این را هم در نظر بگیرید که کاغذ دیواری‌های راه راه عمودی، از سوی دیگر، اتاق را کشیده‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهند. با توجه به انتظاری که شما از یک اتاق دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چنین مسئله‌ای بنظرتان اهمیت دارد یا نه. در کل بهتر است این طرح کاغذ دیواری برای ۴ دیوار یک اتاق استفاده نشود و فقط یک یا دو تا از دیوارها این طرح را داشته باشند.

کاغذ دیواری راه راه

2. کاغذ دیواری زیگزاگ یا خطوط شکسته

اگر می‌خواهید بدانید که چه طرح یا چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های زیگزاگ یا هفت هشتی استفاده کنید. این طرح به محیط اتاق عمق می‌دهد و باعث می‌شود دیوارها بلندتر از چیزی که هستند دیده شوند. همچنین، توجه‌ها را جلب می‌کند. این پترن، در رنگ‌های متنوعی در بازار عرضه شده و شما با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید از رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های زنده استفاده کنید. 

چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد

3. استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح منظره 

کاغذ دیواری‌های منظره یا طرح‌های ۳ بعدی، عمق دارند و طوری بنظر می‌رسند که انگار دارید به چیزی در فاصله دور نگاه می‌کنید. می‌توانید از طرح جنگل، ساحل، یا دیگر طرح‌های عمق‌دار استفاده کنید. استفاده از این حقه، در کافه‌ها و رستوران‌ها بسیار رایج است و با استفاده از این طرح‌ها، به فضای محیط اضافه می‌کنند. همچنین، برای هوم آفیس یا اتاق خواب کودک نیز گزینه خوبی به حساب می‌آید.

murals

4. طرح‌های بزرگ

استفاده از این مدل کاغذ دیواری می‌تواند ریسک باشد، اما برای بزرگ به نظر رسیدن اتاق کوچک، گزینه خوبی است. کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های کوچک دارند، باعث کوچک دیده شدن محیط می‌شوند اما استفاده از کاغذ دیواری زیبا و طرح درشت، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: چطور ستون‌ها را تبدیل به المانی جذاب در دکوراسیون داخلی کنیم؟

5. کاغذ دیواری برجسته

با انتخاب کاغذ دیوار یبرجسته، به فضای اتاق عمق و بُعد می‌دهید. همی مورد باعث بزرگ به نظر رسیدن اتاقتان می‌شود. اکثر کاغذ دیواری‌های طرح‌دار، در رنگ‌های روشن عرضه می‌شوند که باعث می‌شود اتاق بزرگتر از اندازه واقعی‌اش به نظر برسد. 

patterned wallpaper

6. کاغذ دیواری‌های روشن

هر محصولی، در رنگ روشن که باشد، به فضا حجم می‌دهد. برعکس، رنگ‌های تیره مانند مشکی، سورمه‌ای، قهوه‌ای یا سبز تیره، باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شود. بنابراین اگر دنبال این هستید که چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد، از کاغذ دیواری‌های شیری، صورتی کمرنگ، سفید، کرمی یا خاکستری استفاده کنید. این رنگ‌ها علاوه بر افزودن به فضا، آرامش بخش هم هستند برای همین، در فضاهای بیمارستانی، مراکز مشاوره و جاهایی که نیاز به آرامش خاطر است، از این رنگ‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: سنگ آنتیک پشت تلویزیون + آلبوم عکس انواع مدل

7. کاغذ دیواری متالیک

این نوع والپیپر، انتخاب خیلی‌ها بوده و هست. استفاده از این نوع کاغذ دیواری مثل این است که چندین آینه در اطراف اتاق قرار دارد که با نور بازی می‌کند. همین گردش نور در محیط، باعث بزرگ به نظر رسیدن محیط می‌شود. کاغذ دیواری‌های متالیک، با نور طبیعی بازی می‌کنند و باعث افزایش فضا می‌شوند. 

با توجه به سلیقه‌تان، می‌توانید کاغذ دیواری دلخواهتان را از میان انواع کاغذ دیواری‌های متالیک پیدا کنید. استفاده از این نوع کاغذ دیواری، برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی دفتر کار هم مناسب است و به علت تنوع بالای آن، می‌توانید چیزی که باب طبعتان باشد را پیدا کنید. همچنین می‌توانید این کاغذها را به طور ترکیبی با کاغذ دیواری‌های ساده و مکمل استفاده کنید تا تنوع بیشتری ایجاد شود. علاوه بر این‌ها، چسباندن این نوع کاغذ دیواری کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید هر زمان که خواستید آن ها را از دیوار جدا کنید و دردسرهای کاغذ دیواری‌های قدیمی و سنتی را ندارد.

کاغذ دیواری متالیک

۳ نکته که اتاقتان را بزرگتر می‌کند!

تقریبا تمامی خانه‌ها اتاق‌هایی دارند که کوچک است و تمایل دارند که بزرگتر دیده شود. به جز انتخاب کاغذ دیواری مناسب، چند راه ساده دیگر برای دکور کردن اتاق وجود دارد که هزینه زیادی هم روی دستتان نمی‌گذارد و می‌توانید با کمک این نکات، کمی اتاق را دلبازتر کنید. در ادامه این راه‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. آویزهای دیواری را کمی بالاتر نصب کنید

اگر چیزهایی که روی دیوار نصب هستند، مانند قاب عکس‌ها، شلف‌ها، یا ساعت دیواری را چند سانتی‌متر بالاتر ببرید، یک خطای دید مثبت ایجاد می‌کند و باعث می‌شود دیوارها بلندتر دیده شوند. این حقه برای خانه‌های اروپایی که اکثرا کوچک هستند، می‌تواند بسیار مشکل‌گشا باشد.

چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد

۲. از لوازم شیشه‌ای استفاده کنید

این مورد می‌تواند برای کسانی که فرزند کوچک دارند، خطرناک بنظر برسد اما استفاده از چیزهایی نظیر میز شیشه‌ای در اتاق که می‌شود آن طرفشان را دید، فضای اتاق را دلبازتر می‌کنند. استفاده از لوازم شیشه‌ای در خانه‌های مدرن بسیار رایج است.

۳. آینه‌ی بزرگ در اتاق قرار دهید

احتمال همه این را می‌دانید که استفاده از آینه‌ در اتاق می‌تواند این توهم را در افراد ایجاد کند که اتاق بزرگ است. همچنین، راه ارزانی هم محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید با این روش اتاق خود را استایل کنید.

استفاده از آینه بزرگ اتاق را بزرگتر میکند

جمع‌بندی

ما در این مقاله درباره این که چه طرح یا چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد صحبت کردیم تا اگر شما هم دنبال این هستید که یکی از اتاق‌های خانه تان را بزرگتر جلوه دهید، با کمک این راهکارها بتوانید ایده بگیرید. اگر شما هم راهکارهایی برای مقابله با این مشکل دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید تا دیگران نیز از توصیه های شما استفاده کنند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا