10 ایده بازسازی خانه که منزل شما را متحول می‌کند

بازسازی و دکوراسیونساختمان

آیا در خانۀ خود نشسته‌اید و به این فکر می‌کنید که در و دیوارها کهنه شدند یا نسبت به آن‌ها، حس دلزدگی پیدا کرده‌اید؟ طبعاً برای همه این امکان وجود ندارد که به‌راحتی بتوانند خانۀ خود را تغییر داده و یک خانه بهتر تهیه کنند. استفاده از ایده بازسازی خانه، در این لحظات به کمک شما می‌آید. مزیت بازسازی در مقابل خرید خانه نو این است که شما می‌توانید سلیقه و علایق خود و خانواده را در آن اعمال کنید و منزلتان را هر چه بیشتر به حس مطلوب خودتان نزدیک کنید.

10 ایده بازسازی خانه

زمانی که شما، به انجام کارهایی از جمله تغییر در ظاهر بنای فعلی، تحکیم زیرساخت‌ها و حتی تغییر الگوی چینش وسایل و مبلمان خانه، به خلق تصویر تازه‌ای از خانه فکر می‌کنید، در واقع مشغول پردازش ایده‌ برای بازسازی خانه و اجرای آن‌ها هستید.

بازسازی منزل

در ادامه با چند اید جالب برای بازسازی خانه  آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند خانه مورد علایقه خود را بسازید.

1. تغییرات دم‌دستی و کوچک را اصلاً فراموش نکنید

در خیلی از زمان‌ها، در هنگام فکر کردن به ایده بازسازی خانه، دنبال چیزهایی خیلی بزرگ می‌گردیم در حالی که گاهی شما با تغییراتی خیلی کوچک می‌توانید، فضای خانه را به جایی بهتر تبدیل کنید. مثلاً خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که یک دیوار در هال، یا نزدیکی آشپزخانه وجود دارد که فضا را تنگ کرده و بخش‌های خانه را از هم جدا کرده است. شما می‌توانید به راحتی با برداشتن این دیوار، بدون آنکه به نقشه‌کشی ساختمان آسیبی برسد، فضایی دل‌بازتر بسازید و تمام موارد  چک لیست بازسازی ساختمان را کامل انجام دهید.

2. کابینت‌های آشپزخانه را تعویض کنید

آشپزخانه از جاهایی است که شما برای استراحت از آن استفاده نمی‌کنید ولی به‌دلیل رفت و آمد هر روزه، نقش مهمی در ایجاد تصویر ذهنی از خانه برای شما و مهمانان دارد. یکی از موارد اولیه در ایده بازسازی ساختمان، تعویض کابینت‌های قدیمی با کابینت‌های مدرن و نو است. مثلاً به جای کابینت‌های فلزی از مدل ام‌دی‌اف استفاده کنیم. همچنین می‌توان در صورتی که امکان مالی تعویض کل کابینت‌ها وجود ندارد، آن‌ها را رنگ‌آمیزی کرد و قفسه‌های تازه‌ای به آن‌ها اضافه کرد!

مطلب پیشنهادی قوانین بازسازی ساختمان

تعویض کابینت‌های آشپزخانه

3. درها را فراموش نکنید

درها به ظاهر در کلیت نگاه شما به خانه تاثیری ندارند، ولی در واقع هنگام بررسی انواع ایده برای بازسازی خانه، می‌توانید روی درها هم حساب کنید. درها علاوه بر اینکه با رنگ‌کردن، باعث تازه‌تر شدن فضاهای داخلی می‌شوند، نقش محسوسی در نورپردازی خانه نیز ایفا خواهند کرد. به عنوان یک اصل کلی، اگر اتاق شما تاریک است، سقف را در تضاد با رنگ دیوارها و رنگ در را 50 درصد روشن‌تر از سقف در نظر بگیرید. اگر شما در تمامی خانه از یک رنگ استفاده کنید، زیبایی خانه کاهش می‌یابد. پس در ایده‌پردازی برای بازسازی خانه، حتماً درهای ورودی به فضاها و اتاق‌ها را از قلم نیندازید.

4. پنجره دوجداره، یک تیر و چند نشان

در گذشته، عموما پنجره‌های خانه‌ها به یک شکل ساخته می‌شد. چه اتاق‌ها در بخش شمالی قرار گرفته بودند و یا در بخش فضاهای جنوبی تعبیه می‌شدند. اما افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ضرورت بهینه‌سازی دما در خانه را بیش از پیش ضروری کرده است. شما با تعویض پنجره‌های معمولی با پنجره‌های دوجداره، علاوه بر ایجاد یک طرح زیبا، درصد زیادی در مصرف برق و گاز منزل خود هم صرفه‌جویی می‌کنید.

پنجره دوجداره

5. بازسازی حمام و دستشویی

شیرآلات قدیمی به‌علت ارتباط مستقیم با رطوبت و گرما بعد از مدتی، رنگ خود را از دست داده و زنگ می‌زنند و جلوه‌ای کهنه به حمام و دستشویی‌تان می‌دهند. پس در ایده بازسازی خانه، آن‌ها را فراموش نکنید. امروزه استفاده از شیرآلات مدرن علاوه بر زیبایی، می‌تواند به بهداشت عمومی خانواده هم کمک کند. تعویض کاشی‌های دیوار و کفپوش‌ها را هم در این مکان‌ها حتماً در صورت نیاز امتحان کنید. هر چند وقت یک بار نیز، قفسه‌های قرارگیری صابون و شامپو و لباس را تعویض کنید و حسی از تازگی را به حمام و دستشویی، تزریق کنید.

مطلب پیشنهادی ديوار سبز یا گرین وال

بازسازی حمام و دستشویی

6. کفپوش‌ها را عوض کنید

زمانی که عکس بازسازی ساختمان را در فضای مجازی جستجو می‌کنید، می‌بینید که تعویض کفپوش، چه تغییرات محسوسی در نمای داخلی خانه به وجود آورده است. مثلاً می‌توانید کف معمول و قدیمی خانه و موکت را با پارکت‌های چوبی تعویض کنید. رنگ‌های جذاب قهوه‌ای این پوشش تازه، حسی از جلا و درخشش را در فضای خانه به وجود خواهد آورد.

مطلب پیشنهادی علائم نقشه کشی برق ساختمان

تعویض کفپوش‌های منزل

7. اضافه‌ کردن آینه

اگر به ویژگی‌های ورود نور در خانه توجه کنید، یکی از انتخاب‌های جذاب و کاربردی در ایده بازسازی خانه، اضافه‌کردن آینه است. سعی کنید آینه‌ها را بر روی دیوارها و در جایی عمود بر پنجره‌های خانه نصب کنید چرا که قرارگیری مستقیم روبروی آن، موجب بازتاب شدید نور می‌شود.

افزودن آینه به دکور منزل

8. لایه‌بندی روشنایی اتاق‌ها را مدنظر قرار دهید

به شکل کلی، هر اتاق باید دارای سه نوع روشنایی باشد: فراگیر، اصلی و تزئینی. روشنایی فراگیر که عموماً در سقف قرار می‌گیرد و نور کلی را تامین می‌کند. روشنایی اصلی به‌طور معمول در محیط‌های مطالعه و مکان‌هایی نظیر آشپزخانه به‌چشم می‌خورد و روشنایی تزئینی و دکوراتیو که برای جلوه‌گری آثار هنری نصب‌شده، روی دیوارها مورد توجه است. به طور استاندارد، در مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن، برای هر فوت مربع، 3 وات روشنایی نیاز است. می‌توان میزان روشنایی هر لامپ را از روی جعبۀ آن، به راحتی، متوجه شد. استفاده از آباژور در بخش‌های کنج و گوشه را نیز در ایده بازسازی خانه، امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی ایده توری پنجره

9. بررسی تاسیسات و زیرساخت‌ها

لوله‌کشی آشپزخانه و رادیاتور و کولر ممکن است به تنهایی، نقشی در زیبایی خانه نداشته باشند، ولی نقص در پیاده‌سازی و خطا در عملکرد آن‌ها به راحتی می‌تواند آسایش ساکنین هر خانه را تحت شعاع قرار دهد. اگر به شکل جدی به ایده برای بازسازی خانه فکر می‌کنید و حداقل 10 سال از ساخت منزل شما می‌گذرد، حتما تعویض لوله‌کشی، سینک ظرفشویی، روشویی، و سیم‌کشی‌ها را در برنامه کار خود قرار دهید. این موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل در مقایسه کارایی بازسازی خانه در قبل و بعد، به شمار می‌رود.

بررسی تاسیسات و زیرساخت‌ها

10. با هنر آشتی دوباره کنید

از تابلوهای هنری زیبا، یا استیکرهای دیواری استفاده کنید تا جلوۀ زیبایی به دیوار اتاق‌های خانه‌تان ببخشید. مثلاً تصور کنید که در اتاق خواب‌تان، با خطی خوشی، بیتی از سعدی یا حافظ نقش بسته یا در پذیرایی، تابلویی از داوینچی یا رامبراند، شما را نظاره می‌کند!

برای بازسازی ساختمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

ایده‌های نو در ساختمان‌سازی و بازسازی خانه‌ها

  1. از کمک یک مهندس معمار باتجربه استفاده کنید تا شما را با مزایای سبک‌های طراحی داخلی مدرن مانند رستیک، کلاسیک، نئوکلاسیک و…آشنا سازد.
  2. به خانه‌های انرژی صفر (Zero Energy Building)، فکر کنید. سعی کنید تا جایی که می‌شود انرژی خانه از منابع پایدار مثل انرژی خورشیدی و باد تامین شود. در ایران وزارت نیرو هم تسهیلاتی برای خانوارهایی در نظرگرفته که به سمت انرژی پایدار رفته‌اند و حتی در صورت تامین بیشتر از نیاز، مازاد آن را از خانوارها خریداری می‌کند.
  3. از تکنولوژی‌های مدرن مثل اینترنت اشیا (IOT) در ایده برای بازسازی خانه استفاده کنید. با آن‌ها، می‌توانید برنامه‌ریزی لازم را جهت فعالیت بخش‌های مختلف الکتریکی خانه مثل چراغ‌ها، جاروبرقی و… انجام دهید.
  4. عکس‌های خانوادگی خود را در یک دیوار یا روی یک میز قرار دهید و گنجینۀ خاطرات بسازید.
  5. دیوار سبز یا گرین‌وال، در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. می‌توانید در بخش‌هایی از خانه، با چمن‌مصنوعی، حسی از طبیعت و سبزی را روی دیوارها به وجود آورید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا