کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول و روش رفع ارور

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

اگر مدتی است متوجه شده‌اید که ماشین ظرفشویی ویرپول شما به‌درستی کار نمی‌کند، یک احتمال این است که خطایی در آن ایجاد شده که باید رفع شود. اگرچه خطای ماشین ظرفشویی موضوعی است که باید در اسرع وقت رفع شود، با این وجود چندان نگران‌کننده نیست. در این مطلب کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول بررسی شده و چگونگی رفع آنها بیان شده است.

کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول چگونه نمایش داده می‌شوند؟

کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول یک کد دو رقمی هستند که با F شروع می‌شوند. گاهی اوقات نیز برای نشان دادن خطای موجود در ماشین ظرفشویی از چراغ چشمک‌زن در قالبی خاص استفاده می‌شود. در واقع سیستم خودکار تشخیص خطای ماشین ظرفشویی با توجه به تعداد چشمک‌ها مشخص می‌کند که کدام خطا اتفاق افتاده است. توضیحات مربوط به خطاهای ماشین ظرفشویی ویرپول در اکثر مدل‌های این برند صدق می‌کند. با مطالعه ادامه مطلب و آشنایی با آنها می‌توانید منبع بروز مشکل را پیدا کرده برای رفع مؤثر آن اقدام کنید.

نکته ایمنی: حتماً توجه داشته باشید که قبل از هر اقدامی جهت تعمیر ماشین ظرفشویی، دستگاه باید خاموش شده و از برق جدا شود.

معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول

خودتان نیز می‌توانید کدهای خطای گفته شده در این بخش را برطرف کنید. با این وجود برای رفع خطای ماشین ظرفشویی ویرپول نیاز است که کمی به کارهای فنی تسلط داشته باشید و به این کار علاقه داشته باشید! در غیر این صورت بهتر است خودتان را اذیت نکنید و از خدمات اقتصادی تعمیر ماشین ظرفشویی ما برای حل مشکل استفاده کنید.

معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول

کد خطایF1 (1 فلاش)

ارور F1 از جمله کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول است و در صورت نمایش روی نمایشگر نشان می‌دهد دمای آب تشخیص داده شده توسط سنسور دستگاه یا بسیار پایین (کمتر از 3- درجه سانتی‌گراد) یا بسیار بالا (بالای 85 درجه سانتی‌گراد) است. گاهی ممکن است آبی که وارد ماشین ظرفشویی شما می‌شود دمای غیر معمول داشته باشد اما به احتمال زیاد در عملکرد سنسور دمای NTC مشکلی وجود دارد و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

کد خطای F2 (2 فلاش)

دومین کد از خطای ماشین ظرفشویی ویرپول ارور F2 است. نحوه دیگر نمایش این کد خطا، دو بار چشمک زدن چراغ است. کد خطای F2 به وجود نشتی در دستگاه اشاره می‌کند. در صورت مشاهده این خطا روی صفحه نمایش به احتمال زیاد با نشت آب مواجه هستید. باید پایه ماشین را تخلیه کنید تا محل نشتی پیدا شود و به تعمیر آن بپردازید.

کد خطای F3 (3 فلاش)

کد خطای F3 یا 3 بار چشمک زدن چراغ به وجود مشکلی در سیستم گرمایش اشاره دارد. در صورت مشاهده این کد از کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول احتمالاً گرم شدن ماشین ظرفشویی شما به کندی و با مشکل صورت می‌گیرد. وجود مشکل در سیستم گرمایش ممکن است به علل زیر باشد:

  • خرابی المنت حرارتی (محتمل‌ترین علت این مشکل است)
  • وجود مشکل در سنسور دما
  • مشکل در اتصال بین برد کنترل و بخاری یا دستگاه گرم‌کننده (اتصالات رله روی PCB را بررسی کنید)

کد خطای F4 (4 فلاش)

چهارمین خطا کد F4 است که با چهار بار چشمک چراغ نیز نشان داده می‌شود. این کد خطا نشان می‌دهد که سیستم تخلیه با مشکل مواجه است و آن چنان که مورد انتظار است عمل تخلیه را انجام نمی‌دهد. ممکن است پمپ تخلیه یا شیلنگ مسدود یا خراب شده باشند. در این صورت باید به تمیز کردن و یا تعویض پمپ اقدام نمود. در مواردی نیز مشکل ممکن است از سیفون دستگاه باشد.

ماشین ظرفشویی ویرپول

کد خطای F5 (5 فلاش)

ارور F5 یکی دیگر از کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول است و به انسداد روتور اشاره دارد. با مشاهده این خطا روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی به وجود مشکل در روتور (قسمت متحرک ماشین) مشکوک شوید. در این شرایط ممکن است نیاز باشد برای رفع خطای ماشین ظرفشویی ویرپول موتور آن را تعویض کنید.

کد خطای F6 (6 فلاش)

با مشاهده کد خطای F6 روی پنل ماشین باید بدانید که احتمالاً مشکلی در پر شدن دستگاه شما بوجود آمده است. ظاهر شدن این کد هشدار می‌دهد که آب آن چنان که انتظار دارید وارد ماشین ظرفشویی شما نمی‌شود. ممکن است شیر ورودی که آب از طریق آن به دستگاه شما وارد می‌شود، نیاز به تعویض داشته باشد یا در شیلنگ ورودی انسداد ایجاد شده باشد. احتمال دیگر این است که در تأمین آب دستگاه شما مشکلی وجود دارد یا جریان‌سنجی که بر میزان آب ورودی نظارت می‌کند، خراب شده است.

کد خطای F7 (7 فلاش)

تعمیرکاران ماشین ظرفشویی ارور F7 را به‌طور خاص به فلومتر (دبی‌سنج) نسبت می‌دهند. البته خطاهای F7 و F6 تا حدودی به یکدیگر مرتبط هستند و علل یکسانی ممکن است باعث ایجاد آنها شود. در هر صورت با دیدن این ارور از کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول موارد زیر را بررسی کنید:

  • وجود هر گونه انسداد یا خرابی یا پیچ‌خوردگی در شیلنگ ورودی آب
  • خرابی شیر ورودی آب
  • بسته بودن شیر آب

کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول

کد خطای F8 (8 فلاش)

کد خطای F8 که با هشت بار چشمک زدن نیز مشخص می‌شود، نشان می‌دهد که سطح آب موجود در دستگاه بیش از حد بوده و طبیعی نیست. هر یک از موارد زیر می‌توانند منجر به بروز چنین مشکلی شوند:

  • فیلتر مسدود شده باشد و در نتیجه تخلیه دستگاه به‌خوبی انجام نشود.
  • وجود مشکلی در سیستم که اجازه می‌دهد آب بیش از حد مورد نیاز به دستگاه وارد شود.
  • وجود کف زیاد در دستگاه که احتمالاً به دلیل مصرف زیاد مواد شوینده است.
  • خطای پمپ اسپری ناشی از وجود مشکل در موتور شستشوی اصلی.

کد خطای F9 (9 فلاش)

کد خطای F9 نشان‌دهنده ورودی مداوم آب است. دو دلیل وجود دارد که ماشین ظرفشویی به طور مداوم با آب پر شود. یکی از آنها خراب بودن شیر ورودی و بسته نشدن آن است و دلیل دیگر این است که اتصال کوتاه روی برد کنترل اصلی وجود دارد. ممکن است شیر یا برد کنترل نیاز به تعویض داشته باشند.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

کد خطای F0 (10 فلاش)

کد خطای F0 به خرابی سنسور اشاره دارد. این ارور را در صورت وجود مشکل در سنسور وقتی یک چرخه آزمایشی برای تست اجرا می‌کنید، مشاهده خواهید کرد (برای یادگیری روش اجرای چرخه آزمایشی در ماشین ظرفشویی از کتابچه راهنما کمک بگیرید). در ماشین ظرفشویی چند نوع سنسور برای دمای آب، جریان ورودی، سطح آب و یا فشار آب وجود دارد. برای برطرف کردن کد خطای F0 باید سنسورهای دستگاه و اتصالات آنها با برد کنترل اصلی را چک کنید.

 ارورهای ماشین ظرفشویی ویرپول

کد خطای FA (11 فلاش)

این کد خطای ماشین ظرفشویی Whirlpool سختی و ناخالصی آب را نشان می‌دهد. گاهی اگر سنسور مربوطه با غبار و خاک پوشیده شده باشد چنین خطایی نمایش داده می‌شود. برای رفع این خطا باید سنسورها را بررسی کنید. اتصالات آنها با صفحه کنترل را چک کنید. لازم به ذکر است در صورتی که کف حاصل از مواد شوینده زیاد از حد باشد، ممکن است سنسور قرائت نادرستی را نشان دهد.

کد خطای FB (12 فلاش)

کد خطای F12 وجود مشکل در شیر دایورتر را نشان می‌دهد. شیر دایورتر آب را به بازوهای اسپری هدایت می‌کند. در صورت نمایش این خطا به احتمال زیاد شیر دایورتر نیاز به تعمیر و تعویض دارد. اگر خودتان می‌توانید در اولین فرصت این کار را انجام دهید. در غیر این صورت از خدمات باکیفیت و اقتصادی تعمیر ماشین ظرفشویی آچاره استفاده کنید.

کد خطای FC (13 فلاش)

کد خطای FC میزان سختی آب را بررسی می‌کند و در صورت بیش از حد شدن آن، هشدار می‌دهد. سنسورهای تست سختی آب میزان سختی آب موجود در منطقه را تست می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند که چه زمانی باید نمک نرم‌کننده مخصوص ماشین ظرفشویی به آن اضافه کنید. اگر میزان نمک موجود در مخزن ماشین ظرفشویی شما مناسب است و این خطا را می‌بینید احتمالاً سنسور سختی آب مشکل دارد و باید تعویض شود.

 چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

تشخیص خطای ماشین ظرفشویی نیمی از راه است! هنگامی که فهمیدید مشکل از کجاست، باید سریعا نسبت به رفع خطا، تعویض قطعه و تعمیر آن اقدام کنید. در صورتی که خودتان نتوانستید خطاهای مشاهده شده را برطرف کنید، می‌توانید از بیش از 3800 متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی آچاره کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره کدهای خطای ماشین ظرفشویی ویرپول

1- خطاهای ماشین ظرفشویی ویرپول معرف چه چیزی هستند؟

ارورهای ماشین ظرفشویی ویرپول نشان‌دهنده وجود مشکلات مختلفی در دستگاه هستند. این کدها با دو رقم مشخص می‌شوند و ظاهر شدن آنها روی ماشین ظرفشویی به کاربران یا ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی کمک می‌کند تا منبع خطا را پیدا کنند و کار راحت‌تری در برطرف کردن آن داشته باشند.

2- آیا خودمان می‌توانیم ارور ماشین ظرفشویی ویرپول را رفع کنیم؟

برای اینکار باید با شرح کدهای خطا آشنا باشید و به انجام امور فنی علاقه داشته باشید. مطالب این مقاله نیز کمک زیادی به شما می‌کند. با این وجود برخی افراد تمایل دارند رفع خطای ماشین ظرفشویی خود را به دست متخصص این کار بسپارند تا با بی‌تجربگی به آن آسیب نزنند.

3- چند ارور در ماشین ظرفشویی ویرپول وجود دارد؟

تعداد 13 کد خطای رایج در این برند از ماشین ظرفشویی وجود دارد که هر یک به مشکل خاصی اشاره دارند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا