تعمیر پکیج تعمیرپکیج

ارورهای پکیج بیتا: (معنی حالات مختلف روشن شدن چراغ‌ها)

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

ارورهای پکیج بیتا نشانه وجود مشکلی در پکیج است. ارورهای پکیج بیتا به صورت چراغ‌های چشمک زن هستند و دانستن اینکه هر چراغ در حالت‌های مختلف چه مشکلی در  پکیج را نشان می‌دهد؛ می‌تواند به شما در رفع سریع مشکل کمک کند. اگر از پکیج بیتا استفاده می‌کنید با ما همراه باشید تا شما را با ارورهای پکیج بیتا آشنا کنیم.

بررسی وضعیت چراغ‌ها و ارورهای پکیج بیتا

پکیج بیتا یکی از مدل‌های برند بوتان است که به خاطر فناوری پیشرفته و عملکرد فوق‌العاده یکی از محبوب‌ترین پکیج‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. جهت بررسی ارورهای پکیج بیتا با ما همراه باشید.

 پکیج بیتا

1. چراغ قرمز 5/0  ثانیه روشن و 5/0 ثانیه خاموش می‌شود

یکی از ارورهای پکیج بیتا، خاموش و روشن شدن چراغ قرمز و خاموش بودن چراغ سبز است. این حالت خطای فعال شدن کلید حرارتی مبدل یا قطع ارتباط آن با برد را نشان می‌دهد. در این وضعیت پکیج  قفل دایم است.

2. چراغ قرمز ثابت است

یکی از ارورهای پکیج بیتا، ثابت بودن چراغ قرمز و  خاموش بودن چراغ سبز است این حالت خطای کم بودن فشار آب مدار گرمایش، خطای کلید ایمنی فشار دودکش و عدم تشکیل شعله طی عمل جرقه زنی را نشان می‌دهد. هم چنین  وضعیت دستگاه قفل دایم است.

3. چراغ قرمز 2/0 ثانیه روشن و 2/0 ثانیه خاموش می‌شود

این حالت خطای اشکال در سنسور حرارتی مدار گرمایش را نشان می‌دهد. هم چنین وضعیت پکیج به صورت قفل موقت است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

4. چراغ سبز 5/0 ثانیه روشن و 5/0  ثانیه خاموش می‌شود

یکی از ارورهای پکیج بیتا این است که چراغ سبز 5/0 ثانیه روشن و 5/0 ثانیه خاموش می‌شود. این حالت فعال شدن کلید حداقل فشار آب، وصل بودن کلید ایمنی فشار دود قبل از روشن شدن فن یا غیر فعال شدن آن حین روشن بودن فن را نشان می‌دهد. وضعیت دستگاه در این حالت قفل موقت است.

5. چراغ قرمز 5/0 ثانیه روشن و 5/0 ثانیه خاموش می‌شود (وضعیت قفل موقت)

زمانی که چراغ قرمز 5/0 ثانیه روشن و 5/0 ثانیه خاموش می‌شود؛ خطای پرش شعله را نشان می‌دهد. در این وضعیت، دستگاه قفل موقت است.

6. چراغ قرمز و سبز ثابت است

یکی از ارورهای پکیج بیتا، ثابت بودن چراغ قرمز و سبز است که اشکال در سنسور حرارتی مدار مصرفی را نشان می‌دهد. هم چنین وضعیت دستگاه قفل موقت است.

  • هنگام بروز ارورهایی که باعث وضعیت قفل موقت دستگاه می‌شوند؛ بعد از برطرف شدن مشکل، دستگاه روشن شده و نیازی به ریست کردن نیست.
  • خطاهایی که باعث قفل دایم دستگاه می‌شوند، باید علاوه بر برطرف کردن مشکل، دسته انتخاب وضعیت را در  حالت خاموش گذاشته و سپس در موقعیت قبلی قرار دهید  تا دستگاه ریست شود.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

دلایل خاموش شدن پکیج بیتا

از جمله مشکلات پکیج که ممکن است با آن مواجه شوید، خاموش شدن آن است. در ادامه به بررسی دلایل خاموش شدن پکیج بیتا اشاره می‌کنیم.

1. قطع بودن گاز یا برق

یکی از دلایل خاموش شدن پکیج، قطعی گاز و برق است. همانطور که می‌دانید پکیج با برق و گاز کار می‌کند و در صورت قطع بودن برق یا گاز پکیج خاموش می‌شود.

2. اشکال در برد کنترل

یکی از دلایل خاموشی پکیج بیتا ممکن است مربوط به سوختگی یا خرابی برد کنترل باشد. در این صورت جهت رفع مشکل باید  با تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

 پکیج بیتا

3. کاهش آب در مدار پکیج

هنگامی که آب پکیج از یک حد پایین تر بیاید، دکمه نیم بار فعال شده و دستگاه خاموش می‌شود. در واقع کمبود آب داخل سیستم، یکی از دلایل اصلی خاموش شدن پکیج است. خرابی منبع انبساط، نشتی و خرابی شیر پرکن  از عوامل کم شدن آب پکیج محسوب می‌شوند. برای رفع این مشکل، ابتدا مقدار بار پکیج‌ را بررسی کرده و در صورتی که زیر 5/1 بود؛ با باز کردن شیر پرکن، آب مورد نیاز دستگاه تامین می‌شود.

4. هوا گرفتگی مدار گرمایش

از دلایل خاموش شدن پکیج بیتا می‌توان به نفوذ هوا در سیستم رادیاتور اشاره کرد. با نفوذ هوا به داخل سیستم، پمپ مجبور به گردش هوا در مدار شده و در نتیجه برد دستگاه  پیام  اشتباه دریافت می‌کند. زمانی که برد کمبود آب را تشخیص داد؛ مانع از روشن شدن دستگاه می‌شود. برای حل این مشکل باید رادیاتور را باز کرده و آب و هوای آن را خارج کنید.

5. وجود رسوب در مدار گرمایش

وجود رسوب در مدار گرمایش یکی از دلایل خاموش شدن پکیج بیتا به شمار می‌رود. تشکیل رسوب به دلیل سختی آب موجب مسدود شدن مسیر گرمایش در رادیاتور شده و گردش آب در مدار با مشکل مواجه می‌شود. با رسوب زدایی مدار یا نصب سختی گیر این مشکل حل می‌گردد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

6. خرابی پمپ پکیج بوتان مدل بیتا

وظیفه پمپ به جریان انداختن آب داخل مدار پکیج است‌. زمانی که پمپ خراب شود، آب در مدار سیستم به گردش نمی‌افتد و در نتیجه دستگاه روشن نمی‌شود. هم چنین نیم سوز شدن پمپ باعث روشن و خاموش شدن پکیج می‌گردد. قبل از اینکه جهت تعویض پمپ اقدام کنید ابتدا سیم‌ها را بررسی کرده و از سالم بودن آنها مطمئن شوید. در صورتی که ایرادی در اتصالات نبود؛ باید پمپ تعویض شود.

7. خراب بودن الکترود یون

الکترود یون در قسمت برنر پکیج بیتا قرار دارد و وظیفه تشخیص شعله را برعهده دارد‌. اگر این قطعه خراب شود، شعله پکیج تشخیص داده نمی‌شود و دستگاه خود به خود خاموش می‌گردد. خیلی وقت ها یون الکترود کثیف شده که با استفاده از سمباده و تمیز کردن آن، این مشکل حل می‌شود. اما گاهی هم مشکل از تنظیم نبودن فاصله الکترود یون با جرقه زن است که  با تنظیم آن، این مشکل رفع می‌گردد.

8. کم فشار بودن گاز پکیج

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم یکی از دلایل خاموش شدن پکیج بیتا، قطعی گاز است. توجه داشته باشید کم فشار بودن گاز هم می‌تواند باعث خاموش و روشن شدن دستگاه شود. در واقع  تنظیم نبودن هوای گاز ورودی باعث می‌شود که پکیج نتواند شعله را تشخیص دهد و در نتیجه دستگاه خاموش و روشن می‌گردد. جهت رفع این مشکل حتما باید با تعمیرکار متخصص تماس گرفته تا هوای گاز ورودی به پکیج را تنظیم کند. راهنمایی‌های مندرج در مقاله نحوه تنظیم فشار پکیج نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

9. عدم تخلیه دود از دودکش

در صورت عدم تخلیه دود از دودکش یا پرشر دود، سنسور دود نمی‌تواند دستور روشن شدن پکیج را به برد دستگاه  بدهد. از عوامل بروز این مشکل می‌توان به نصب غیر حرفه‌ای دودکش، نامناسب بودن ارتفاع دودکش، مشکل در پرشر دودکش و نصب دودکش پکیج در مکان نامناسب اشاره کرد. با توجه به خطرناک بودن این مشکل در اسرع وقت جهت رفع آن با تعمیر کار حرفه‌ای تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی ارورهای پکیج بیتا و بررسی دلایل خاموش شدن پکیج اشاره کردیم. دانستن ارورهای پکیج بیتا کمک می‌کند که زودتر متوجه شوید چه مشکلی در دستگاه به وجود آمده است. در صورت بروز هر گونه مشکلی در پکیج بیتا پیشنهاد می‌کنیم جهت رفع آن  از تعمیرکار متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا مشکل دستگاه به صورت اصولی برطرف شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید