اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی برای افزایش طول عمر آن

لوازم دیجیتالموبایل

این روزها کمتر کسی را می‌بینید که از گوشی و تلفن همراه استفاده نکند. گوشی مانند خیلی از لوازم دیگر تبدیل به یکی از وسایل ضروری زندگی ما شده است؛ اما یکی از مشکلاتی که افراد، هنگام استفاده از گوشی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ایراد پیدا کردن باتری گوشی است. به‌طوری که بعد از مدتی باید باتری گوشی را تعویض کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از مجله آچاره، اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی را بیشتر بررسی کنیم تا با رعایت آن طول عمر باتری خود را افزایش دهید.

بعد از تعویض باتری، گوشی باید چند ساعت شارژ شود؟

یکی از اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی، شارژ کردن باتری است. شاید فکر کنید که بعد از تعویض باتری، باید گوشی را برای چندین ساعت در شارژ قرار دهید؛ اما این یک تصور اشتباه و قدیمی است. در گذشته زمانی که باتری‌ها از جنس NiCd بودند، باید در زمان اولین استفاده از باتری، چندین ساعت آن را شارژ می‌کردید. اما امروزه با توجه به این‌که باتری‌ها از نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند و متفاوت از باتری نیکل کادمیومی عمل می‌کنند، نیازی به شارژ کردن چند ساعته باتری نیست.

اگر شما باتری‌های نیکل کادمیومی را به‌طور کامل شارژ نمی‌کردید، این باتری‌ها در تشخیص ظرفیت کامل شارژ دچار مشکل می‌شدند؛ اما باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری به‌صورت هوشمند عمل می‌کنند و در صورتی که شارژشان تکمیل نشود، مشکلی پیش نمی‌آید.شارژ کزدن گوشی پس از تعویض باتری

نکته مهم و جالبی که درباره اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی از نوع لیتیوم یونی و پلیمری وجود دارد، این است که اگر باتری‌ها به‌طور کامل شارژ نشوند، طول عمر باتری نه‌تنها کم نمی‌شود، بلکه افزایش هم پیدا می‌کند. یکی از روش‌های مؤثر در افزایش طول عمر باتری، نگه داشتن شارژ باتری بین 40 درصد تا 80 درصد است. به همین دلیلی هیچ نیازی نیست که بعد از تعویض باتری، گوشی ساعت‌ها در شارژ باشد تا به‌طور کامل ظرفیت آن تکمیل شود.

اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی برای افزایش طول عمر باتری

  1. اولین نکته‌ای که باید درباره اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی بدانید، این است که قبل از هر چیز، دفترچه راهنما یا کاتالوگ باتری را مطالعه کنید.
  2. نیازی نیست برای استفاده اولیه از باتری جدید آن را به‌طور کامل شارژ کنید.
  3. از شبانه شارژ کردن باتری و گوشی خودداری کنید.
  4. از شارژ کردن کامل باتری یعنی 100 درصد خودداری کنید و اجازه ندهید شارژ باتری به‌طور کامل خالی شود و به 0 درصد برسد. بهترین حالت برای شارژ کردن باتری این است که به‌طور منظم بین 20 درصد تا 80 درصد شارژ شود.
  5. زمانی که باتری در حال شارژ شدن است، از بازی کردن یا دیدن فیلم و سریال با موبایل خودداری کنید.
  6. بهتر است که از شارژ سریع خودداری کرده یا کمتر استفاده کنید.
  7. زمانی که دمای هوا یا اتاق خیلی گرم است، تلفن را شارژ نکنید. ابتدا گوشی را خاموش کرده و سپس برای شارژ کردن آن اقدام کنید.
  8. یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث کاهش عمر باتری می‌شود، گرما است. به همین دلیل یکی از اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی این است که به‌محض بیش از حد گرم شدن کوشی و باتری، گوشی را خاموش کنید.
برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

افزایش عمر باتری گوشی

روش‌های افزایش طول عمر باتری بعد از تعویض آن

باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند امروزی، از طول عمر مشخصی برخوردارند. زمانی که عمر مفید باتری طی شود، کیفیت شارژدهی آن به‌شدت دچار افت می‌شود و در این حالت شما باید باتری گوشی را تعویض کنید. هرچند که کاهش عمر باتری گوشی امری اجتناب‌ناپذیر است اما شما می‌توانید با انجام اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی، طول عمر باتری را افزایش دهید و درنهایت باتری گوشی دیرتر از زمان معمول دچار افت کیفیت شود.

1. کم کردن سیکل‌های شارژ

با هر بار شارژ کردن باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری، از ظرفیت اصلی آن‌ها کاسته می‌شود. این موضوع قابل پیشگیری نیست و در هر صورت اتفاق میفتد؛ اما هرچه تعداد سیکل‌های شارژی که گوشی شما طی کند، ظرفیت باتری زودتر از بین خواهد رفت. به همین دلیل هر چه تعداد سیکل‌های شارژ باتری کمتر باشد، ظرفیت باتری دیرتر از بین خواهد رفت. بنابراین یکی از اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی این است که با کم کردن سیکل‌های شارژ باتری گوشی، طول عمر باتری افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ 

برای این‌که بتوانید سیکل‌های شارژ باتری را کاهش دهید، باید از گوشی خود به‌طور بهینه استفاده کرده و تا جایی که می‌توانید شارژ باتری را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید. به این منظور از روشن ماندن بیش از اندازه صفحه نمایش گوشی یا فعال بودن قابلیت‌هایی مثل موبایل دیتا (Mobile Data)، وای فای (Wi-Fi)، سرویس لوکیشن (Location Services) و غیره جلوگیری نمایید.افزایش عمر باتری موبایل

2. عدم اجرای بازی‌های سنگین

اگر اهل بازی‌های سنگین و با کیفیت HD هستید، باید بدانید که اجرای این مدل بازی‌ها فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر دستگاه برای تجزیه و تحلیل داده‌ها افزایش پیدا می‌کند و منابع سخت‌افزاری گوشی مانند صفحه نمایش، رم، پردازنده و حافظه داخلی را تحت‌فشار قرار می‌دهد. به همین دلیل هر یک از این قطعات برای درست عمل کردن به انرژی نیاز دارند و در نتیجه، شارژ باتری زودتر از حالت معمول خالی می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود تا تعداد سیکل‌های شارژ باتری زیاد شود. همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، زیاد شدن سیکل‌های شارژ طول عمر باتری را کاهش می‌دهد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی این است که از انجام بازی‌های سنگین با گوشی خودداری کنید.

یکی دیگر از دلایلی که بهتر است از انجام بازی‌های سنگین با گوشی خودداری کنید، این است که این بازی‌ها باعث داغ شدن گوشی می‌شوند و حرارت، یکی دیگر از عوامل کاهش عمر باتری‌ها است.

مطلب پیشنهادی:لق شدن دوربین گوشی سامسونگ

اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی

اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی آیفون

  • کاهش دفعات و سیکل شارژ
  • خنک نگه داشتن باتری
  • عدم اتصال طولانی‌مدت شارژر
  • عدم استفاده از آیفون در حین شارژ
برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله با بررسی اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی تلاش کردیم که اطلاعات لازم برای افزایش عمر باتری گوشی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که سوالی در ذهنتان دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان آچاره در زمانی کوتاه پاسخگوی شما باشند. امیدواریم که از مطالعه این مطلب بهره برده باشید.

2.1/5 - (32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا