تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

میزان صدای کولر گازی بر حسب دسی بل چقدر باید باشد؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

میزان صدای کولر گازی بر حسب دسی بل یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب کولر گازی است. کولرهای گازی می‌توانند نویز و سر و صدای غیر قابل تحملی در خانه ایجاد کنند که دلیل آن افزایش سن دستگاه، نوع کولر و شرایط آن است. به‌طور کلی، می‌توان گفت با فرسودگی و افزایش سن دستگاه، سطح دسی بل آن افزایش می‌یابد و نیاز به تعمیر کولر گازی خواهید داشت.
با توجه به نکات اصولی هنگام نصب و سرویس منظم کولر گازی می‌توان صدای آن را کاهش داد. اما نوع دستگاه هم مهم است، درست مانند یک جاروبرقی کولر گازی هم ممکن است پر سر و صدا یا بی‌صدا باشد. میزان صدای کولر گازی بر حسب دسی بل بیان می‌شود و هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد.

کولر گازی خانه را خنک و دلپذیر می‌کند. اما می تواند به اضافه شدن سطح سر و صدای یا نویز منجر شود. میزان دسی بل کولر گازی به سن دستگاه، نوع کولر و وضعیت آن بستگی دارد. به طور کلی، انتظار می‌رود کولرهای قدیمی‌تر پر سر و صداتر باشند. سطوح دسی بل ممکن است با فرسودگی ماشین‌های قدیمی‌تر بالا برود. کولرهای گازی جدید با در نظر گرفتن ملزومات لازم برای کاهش نویز ساخته می‌شوند و از این نظر شرایط بهتری دارند.

دسی بِل در کولر گازی چیست؟

دسی بل میزان صدا را در مقیاس لگاریتمی نشان می‌دهد. اصولاً هر 10 دسی بل اختلاف در این معیار باعث دو برابر بلندی میزان نویز می‌شود. مثلا یک کولر گازی که میزان صدای آن در مشخصات دستگاه 60 دسی بل ذکر شده، تقریباً دو برابر بیشتر از دستگاه 50 دسی بِلی صدا تولید می‌کند.

 

برای اینکه صدایی دو برابر شنیده شود باید 10 برابر شدیدتر شود، به همین دلیل است که افزایش و کاهش هر 10 دسی بل میزان نویز کولر گازی را دو برابر بیشتر و کمتر می‌کند. به بیانی دیگر واحد دسی بل حجم یک صدای معین را بر اساس یک سیستم لگاریتمی نشان می‌دهد. این یعنی اختلاف 10 به معنی دو برابر شدن صدا است. یعنی صدای 60 دسی بل، که تقریبا بلندی صدای یک کولر گازی پنجره ای پر سر و صدا است، دو برابر بلندتر از صدای 50 دسی بل به نظر می‌رسد.

صدای کولر گازی

میزان صدای کولر گازی بر حسب دسی بل

سازندگان کولر گازی میزان صدای دستگاه را روی برچسب مشخصات آن درج می‌کنند. درجه دسی بل بلندی صدایی است که شخص ایستاده در نزدیکی کولر گازی می‌شنود. شدت صدای کولر گازی به‌طور تقریبی با ماشین ظرفشویی برابر است اما معمولاً کمتر از آن احساس می‌شود زیرا میزان دسی بل با فاصله گوش ما از دستگاه ارتباط دارد. بنابراین اگر در منزل خود یک دستگاه ماشین ظرفشویی و یک کولر گازی 50 دسی بل داشته باشید و هنگام کار ماشین ظرفشویی در آشپزخانه باشید صدای آن به اندازه 50 می‌شونید اما صدای کولر گازی آن‌قدر بلند نخواهد بود مگر اینکه درست کنار آن بایستید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

کولر گازی‌ها با مقدار دسی‌بل‌های مختلفی تولید می‌شوند. یک کولر گازی 25 دسی‌بِلی میزان صدای استانداردی دارد که کمی بلندتر از صدای زمزمه انسان است. البته دستگاهایی با کمتر از این میزان نیز در بازار موجودند که اصطلاحا به آن‌ها سایلنت گفته می‌شود. برخی تولیدکنندگان کولرهای گازی بدون صدا مجهز به فناوری ویژه کاهش صدا ارائه می‌دهند که گرانتر از کولرهای گازی معمولی است.
کولرگازی‌های پرتابل یا قابل‌حمل تا 55 دسی بل صدا تولید می‌کنند که بیشتر یک از یخچال و فریزر معمولی 40 دسی بل است. کولرهای گازی بزرگ که مخصوص فضاهای بزرگ و فروشگاهها هستند و قدرت خنک کنندگی زیادی دارند، اغلب دسی بل بالاتری تولید می کنند.

یک کولر گازی روی دیوار نصب شده است

محدوده صدای کولرگازی بر حسب دسی بل چقدر است؟

سطوح دسی بل کولر گازی در مدل‌های مختلف متغیر است. یک کولر گازی مرغوب که با فناوری کم صدا تولید شده است حدود 25 دسی بل صدا ایجاد می‌کند که فقط کمی بلندتر از صدای پچ پچ و زمزمه است. صدای کولرهای گازی قابل حمل به 55 دسی بل می رسد. این صدای کمی بلندتر از یک یخچال معمولی است که معمولاً در حدود 40 دسی بل است و کمی آرامتر از صحبت کردن معمولی است که حدود 60 دسی بل است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!


دلایل صدای کولر گازی چیست؟

آیا از آن صدای بلند و آزاردهنده کولر گازی خود خسته شدید؟ حق دارید هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی می‌خواهید استراحت کنید صدایی ممتد مزاحم خوابتان شود. گاهی میزان صدای کولر گازی به قدری زیاد می‌شود که افراد ترجیح می‌دهند در گرما بخوابند اما صدای آن را تحمل نکنند! برای کاهش میزان صدای کولر گازی، انجام چند کار پیشنهاد می‌شود. بعضی از آن‌ها را خودتان می‌توانید انجام دهید و برای بعضی از آن‌ها باید از تعمیرکار کولر گازی کمک بگیرید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

  • تعویض فیلتر و تمیز کردن آن
  • تعویض عایق‌بندی کولر در صورت فرسودگی و پارگی
  • قرار دادن کندانسور در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن
  • قدرت کولر گازی شما باید متناسب با خانه شما باشد. کولرهایی که مخصوص فضای بزرگ هستند نویز بیشتری دارند.
  • اگر کولر شما قبلا صدای کمی تولید می‌کرده و به تازگی پر سر و صدا شده از فردی که متخصص در تعمیر کولر گازی باشد بخواهید اجزای آن را چک کند. گاهی شکستن یا خم شدن پره‌ها باعث تولید اصوات ناهنجاری می‌شوند.
  • تمیز کردن کندانسور: کندانسور یا پنل خارجی کولر گازی در فضای باز قرار دارد و ممکن است جسمی خارجی وارد آن شده و مشکل ایجاد کرده باشد.
  • نصب صحیح کولر گازی: اگر کولر گازی تراز نباشد پولی که بابت کم صدا بودن آن پرداخت کرده‌اید هدر می‌رود چون پس از مدتی کولرتان به صدا کردن می‌افتد! از یک نصاب کولر گازی بخواهید آن را تراز کند.
  • شل شدن پیچ‌ها و اتصالات داخلی و خارجی
  • نیاز به روغن‌کاری
  • اگر صدایی شبیه صدای کوبیدن و تق تق از پنل بیرونی می‌شنوید احتمالا کندانسور شما نیاز به تعمیر دارد. برا افزایش طول عمر کولرتان خوب است زمان مناسب تعمیر کولر گازی را بدانید و بموقع اقدام کنید.

در آچاره بیش از 3000 تعمیرکار آموزش‌دیده و با تجربه مشغول به خدمات‌رسانی در سراسر کشور هستند.  برای کاهش میزان صدای کولر گازی خود از تیم آچاره کمک بگیرید.

4.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید