تمیز کردن ماشین ظرفشویی به سبک وسواسی‌ها!

لوازم خانگیماشین ظرفشویینظافت و شستشو

هر چند وقت ماشین ظرفشویی تان را تمیز می‌کنید؟ احتمالا شما هم مثل همه افراد فکر می‌کنید که با شستشوی روزانه ظروف داخل ماشین ظرفشویی، دیگر نیازی به تمیز کردن آن نیست. اما کافی است نگاهی به فیلتر ماشین ظرفشویی بیاندازید تا ببینید که این تفکر چقدر نسبت به واقعیت دور است! اگر اهمال کنید و خوب از دستگاه خود استفاده نکنید بزودی به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز پیدا خواهید کرد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی بسیار آسان است و با صرف چند دقیقه می‌توانید داخل آن را مثل روز اول درخشان کنید. البته این کار باعث می‌شود تا ظروف تمیزتری را هنگام شستشو از آن تحویل بگیرید. بنابراین با یک تیر دو نشان می‌زنید! در این مقاله بصورت گام به گام نحوه شستشوی ماشین ظرفشویی را بررسی می‌کنیم:

تمیز کردن ماشین ظرفشویی به روشی آسان و کاربردی در چند گام

برای جرم گیری ماشین ظرفشویی و تمیز کردن فیلتر، ابتدا آن را از قسمت پایین دستگاه خارج کنید. البته مکان فیلتر ممکن است در ماشین ظرفشویی‌های مختلف متفاوت باشد، بنابراین اگر به مشکل خوردید می‌توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید. تمام ذرات غذا در فیلتر گیر می‌کنند، بنابراین اگر از آخرین باری که آن را تمیز کردید مدت زیادی می‌گذرد، احتمالا با صحنه خوشایندی روبرو نخواهید شد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی : فیلتر

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی با تیم آچاره

تمیز کردن ماشین ظرفشویی - فیلتر

طبق توصیه‌ها بهتر است هر هفته فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. زیرا مسدود شدن آن در نهایت به خرابی ماشین و تعمیرات ختم می‌شود. دقت کنید که فیلتر را تا زمانی که کاملا تمیز و عاری از ذرات غذا شود، با آب داغ و صابون بشویید.

 برای اطلاعات تکمیلی آشنایی با قطعات ماشین ظرفشویی | اجزای داخلی را مطالعه کنید.

تمیز کردن مخزن ماشین ظرفشویی

برای این مرحله از تمیز کردن ماشین ظرفشویی ابتدا درپوش مخزن را باید جدا کنید که راحت انجام می‌شود. درپوش را نیز مانند فیلتر با آب داغ و صابون بشویید و تمام شیارهای آن را از جرم و ذرات ریز پاک کنید. قبل از جاگذاری درپوش، نگاهی به داخل مخزن بیاندازید و آنجا را هم تمیز کنید. تا الان احتمالا کمتر از 5 دقیقه وقت شما گرفته شده، اما ماشین ظرفشویی شما حسابی تمیز شده است!

تمیز کردن ماشین ظرفشویی - مخزن

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

تمیز کردن مخزن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی : نوار درب

نوار درب ماشین ظرفشویی در واقع همان چیزی است که اجازه نمی‌دهد در حین شستشو، آب به بیرون درز کند. برای تمیزکاری آن از یک پارچه خیس استفاده کنید. چند بار با پارچه آن را تمیز کنید تا مطمئن شوید نوار درب ماشین هیچ گونه جرم و آلودگی ندارد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی : نوار درب

تمیز کردن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی را در جهت تمیز کردن ماشین ظرفشویی از محل خود جدا کنید و با دقت بررسی کنید تا ذرات غذا مانع کارکرد آن نشده باشد. در صورت لزوم می‌توانید با استفاده از خلال دندان، سوراخ‌های تزریق را پاک کنید.

تمیز کردن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه

یکی از بهترین راه‌هاتمیز کردن ماشین ظرفشویی جرم گیری یا ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی، استفاده از سرکه است. اما چگونه؟ روش رایج این است که یک کاسه پر از سرکه را در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید و بدون استفاده از هیچ ماده شوینده‌ دیگری، ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اما راه حل بهتری هم وجود دارد!

برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید ابتدا دستگاه را کاملا خالی استارت بزنید و بعد از چند دقیقه که آب به داخل ماشین جریان یافت، شستشو را متوقف کرده و 2 استکان سرکه را در ماشین ظرفشویی بریزید و درب آن را ببندید. پس از 30 دقیقه شستشو، وقتی درب را باز می‌کنید می‌بینید که داخل ماشین مثل روز اولش برق می‌زند و بوی تازگی می‌دهد.

بسیاری از افراد ممکن است پیشنهاد دهند که سرکه را در قسمت مواد شوینده ماشین ظرفشویی بریزید و ماشین را استارت بزنید تا با کمک سرکه شستشو انجام شود. اما دقت کنید که این کار برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی صحیح نیست، زیرا جنس این قسمت از پلاستیک بوده و حضور سرکه احتمالا باعث خوردگی این محفظه خواهد شد.

 ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین

دقیقا طبق مراحلی که با سرکه پیش رفتید، جوش شیرین را نیز به همین شکل به ماشین ظرفشویی اضافه کنید. جوش شیرین به از بین رفتن لکه‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود تا داخل ماشین درخشان شود.

جوش شیرین برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نتیجه گیری

می‌توان اینطور گفت، تا زمانی که داخل ماشین ظرفشویی را تمیز نکنید، متوجه نخواهید شد که چقدر جرم و ذرات غذا داخل آن وجود دارد. به همین دلیل احتمالا دفعات بعد، زودتر این کار را انجام خواهید داد. اگر وقت تمیز کردن ماشین ظرفشویی را ندارید، حداقل بعد از چند بار شستشو، فیلتر را چک کنید و در صورت نیاز جرم گیری کنید. برای ضدعفونی و بوگیری ماشین ظرفشویی نیز از سرکه و جوش شیرین غافل نشوید.

درپایان به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر برای انجام کارهای خانه خود به کمک نیاز دارید از نظافتچیان ماهر آچاره کمک بگیرید. برای اطلاع از قیمت نظافت منزل و شرایط استفاده از این خدمات کلیک کنید.

مشاهده رایگان قیمت سرویس نظافت منزل و ساختمان!

پیشنهاد می‌کنیم برای عملکرد بهتر مقاله راهکارهایی کاربردی برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا