سیم کشی تلفن

راهنمای تعویض سوکت تلفن در 8 مرحله!

برقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفن

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا شما باید چنین کاری انجام دهید. اما پاسخ آن بسیار ساده است. مانند تمامی وسایل خانه که ممکن است آسیب ببینند و نیاز به تعویض داشته باشند، سوکت تلفن نیز ممکن است خراب شود. شاید روزی در شرایطی قرار بگیرید که مجبور شوید سیم کشی تلفن را خودتان انجام دهید. اگر روزی تلفن شما از کار افتاد و متوجه شدید که مشکل از سوکت آن است، نگران نباشید. تعویض سوکت تلفن کاری آسان و کم هزینه است. در ادامه در چند مرحله آن را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش تصویری تعویض سوکت تلفن مرحله به مرحله

در ادامه نحوه تعویض سوکت تلفن در چند مرحله به سادگی توضیح داده شده است. با انجام این چند مرحله می‌توانید خودتان اقدام به تعمیر سوکت تلفن یا تعویض سوکت سیم تلفن خود کنید.

1. قطع کردن جک تست جعبه تلفن برای تعویض سوکت تلفن

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که تلفن خود را قطع کرده‌اید. باید خیالتان راحت باشد که خطر برق‌گرفتگی وجود ندارد. برای اینکه مطمئن شوید حتما تلفن خود را قطع کرده‌اید، جعبه تلفن یا جعبه رابط را پیدا کنید. ممکن است جعبه تلفن داخل ساختمان یا بیرون از ساختمان شما باشد.

زمانی که جعبه تلفن را پیدا کردید آن را با احتیاط باز کنید و جک تست آن را از برق بکشید. اگر جعبه تلفن شما قدیمی باشد، ممکن است جک تست نداشته باشد. در این صورت سیم‌های ترمینال را باز کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر سیم متعلق به کدام قسمت بوده است. پیشنهاد می‌کنیم از آن عکس بگیرید تا هنگام اتصال آن به مشکلی بر نخورید.

راهنمای تعویض سوکت تلفن

2. اطمینان از قطع بودن تلفن برای جلوگیری از خطر برق‌گرفتگی

به داخل خانه بازگردید و چک کنید که آیا تلفن شما قطع شده است یا خیر. تا از این مورد اطمینان حاصل نکردید اقدام به تعویض سرسوکت تلفن نکنید.


سیم کشی تلفن

3. سوکت تلفن قدیمی را با سوکت تلفن جدید جایگزین کنید

برای تعویض سوکت سیم تلفن، تلفن خود را از سوکت تلفنی که باید جایگزین شود جدا کنید. با استفاده از پیچ‌گوشتی، درب و سوکت تلفن قدیمی را با دقت از دیوار جدا کنید. به نحوه قرارگیری سیم‌ها توجه کنید. زمانی که محفظه را با احتیاط از دیوار جدا کنید، متوجه می‌شوید که سوکت قبلی با چهار رنگ سیم‌ قرمز، سبز، زرد و سیاه به سیم‌کشی تلفن خانه شما متصل است. هر سیم در پشت توسط پیچی محکم شده است. با استفاده از یک پیچ‌گوشتی پیچ‌ها را شل کنید، چهار سیم را از پشت شل کنید و سوکت قدیمی را از روی دیوار جدا کنید.

اگر جعبه سوکت شما از نوع مستطیل شکل است که به یک صفحه روی دیوار متصل شده است، از یک پیچ گوشتی تخت برای بیرون آمدن آن از قسمت بالای قاب استفاده کنید و اقدام به باز کردن پیچ‌ها و برداشتن سیم‌ها کنید.

عوض کردن سر سوکت تلفن
منبع تصاویر: Telephone Jack

4. سیم‌های تلفن را برای اتصال به سوکت جدید آماده کنید

در این مرحله برای سوکت زدن سیم تلفن، باید سیم‌های قدیمی را با دقت از سوکت قدیمی جدا کنید. اگر سوکت قبلی شما مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، ممکن است لازم باشد با دقت سیم‌ها را بررسی کنید. اگر سیم‌ها شکننده و ضعیف شده باشند، باید سر سیم‌ها بریده شوند و عایق آن‌ها برداشته شود. ممکن است لازم باشد سر چهار سیم قبل از اتصال به سوکت جدید بریده شود. برای برش عایق سیم از ابزار برش عایق یا چاقو استفاده کنید.

سوکت زدن سیم تلفن

5. سیم‌های تلفن را به سوکت جدید وصل کنید

برای تعویض سوکت تلفن با دقت سیم‌ها را روی سوکت تلفن جدید قرار دهید. سوکت جدید را برگردانید و چهار پیچ پشت آن را باز کنید. هر سیم را به قسمت مورد نظر در سوکت متصل کنید که با رنگ خاصی مشخص شده است. هر سیم رنگی را به ترمینال مربوطه بپیچید.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

در سوکت، جایی برای سیم‌های قرمز، سبز، زرد و سیاه وجود خواهد داشت. سیم‌ها را با بستن هر پیچ محکم کنید. ممکن است بخواهید از یک انبر برای پیچیدن سیم در اطراف ترمینال استفاده کنید. باید به شکل U و در جهت عقربه‌های ساعت این کار را انجام دهید.

تعویض سوکت تلفن

6. تعمیر و نصب سوکت تلفن جدید

سیم‌های تلفن را به داخل دیوار فشار داده و سوکت تلفن را دوباره در داخل دیوار قرار دهید. سوراخ‌های پیچ سوکت جدید را روی سوراخ‌های ساخته شده توسط سوکت قدیمی قرار دهید. پیچ‌های جدید را در جای خود قرار دهید و از یک پیچ‌گوشتی استفاده کنید تا سوکت جدید را به دیوار محکم کنید.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

بسته به نوع سوکت شما، ممکن است یک عایق پوششی هم داشته باشد که برای تکمیل مراحل باید روی جعبه و روی دیوار محکم شود. برخی از انواع سوکت‌ها به‌جای پیچ ، دارای چسب هستند که برای محکم کردن به دیوار استفاده می‌شوند. در آخر، درپوش را به سمت دیوار بچرخانید. در این مرحله تلفن خود را به برق وصل کنید.

آموزش تصویری تعویض سوکت تلفن

7. پس از تعمیر سوکت تلفن دوباره خط تلفن خود را وصل کنید

به بیرون از ساختمان خود بروید و دوباره خط تلفن را وصل کنید. جعبه تلفن یا جعبه رابط را دوباره با دقت باز کنید و جک تست را دوباره به برق متصل کنید، یا ترمینال و سیم‌های بیرونی را درست همانند قبل متصل کنید. مطمئن شوید که سیم‌ها را به درستی وصل کرده‌اید.

آموزش سیم کشی تلفن ثابت

8. مرحله آخر؛ خط تلفن خود را تست کنید

کابل تلفن خود را به سوکتی که به تازگی نصب کردید، متصل کنید. در این مرحله باید صدای بوق را از تلفن خود بشنوید و مطمئن شوید که وصل شده است. در این شرایط اینترنت شما هم دوباره وصل می‌شود.

اگر متوجه شدید که تلفن شما به درستی کار نمی‌کند و هنوز هم قطع است، باید دوباره سوکت را چک کنید. با بررسی دوباره سوکت و بررسی جای سیم‌ها ممکن است متوجه خطایی کوچک در اتصال سیم‌ها باشید و آن را رفع کنید.

کلام آخر

ممکن است در نگاه اول تعویض سوکت تلفن برایتان کاری دشوار باشد، اما با رعایت چند دستورالعمل ساده می‌توانید این کار را به درستی انجام دهید. اگر این کار برایتان دشوار بود می‌توانید از سرویس‌های تعمیر سوکت تلفن نیز استفاده کنید. هرگاه با مشکل سر سوکت تلفن مواجه شدید با انجام این چند مرحله ساده یا درخواست از تعمیرکاران ماهر آچاره می‌توانید در سریع‌ترین زمان مسئله را حل کنید.

مقالات مرتبطی که خواندن آنها به شما در انجام سیم کشی تلفن کمک می‌کند:

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید