اهمیت شستن دست ها برای مهار کرونا

پزشکی و پرستاری

این روزها ماسک و دستکش، جای آغوش عزیزانمان را گرفته اند و تنها دلگرمی، گذراندن ساعت ها در کنار افراد خانواده است. همه ما در مقابل شیوع و پیشگیری از کرونا مسئولیم و باید تمام تلاشمان را برای از بین بردن این ویروس انجام دهیم. آچاره نیز مسئولیت اجتماعی خود دانسته است تا با استناد به منابع موثق، نکات مهم و بهداشتی را در وبلاگ خود انتشار دهد.

چه زمانی دست های خود را بشوییم؟

یکی از مواردی که بسیار به آن اصرار می شود، شستن دست ها است. در این زمینه حتی بازیگران بسیاری چالش شستن دست در 20 ثانیه را در اینستاگرام راه انداخته اند و بازیگران بزرگی مانند هیو جکمن نیز به این چالش پیوسته اند؛ در این چالش، افراد شرکت کننده با ساخت کلیپ، شستن دست هایشان را نمایش داده و دیگران را به چالش شستن 20 ثانیه ای دست ها دعوت کرده اند.

شستن دست ها چه پیامدی دارد؟

جواب این سوال بسیار واضح است و با انجام این کار از گرفتن بیماری توسط خودتان یا اطرافیان جلوگیری می کنید.

دست هایتان را چه زمانی بشویید؟

بهتر است بدانید موارد زیر، نکات مهمی هستند که بعد از انجام آن ها، حتما باید دست هایتان را برای پیشگیری از ویروس بشویید. این موارد شامل

شستن دست ها بعد از سرفه یا عطسه، هنگام مراقبت از بیمار، قبل، بعد و هنگام درست کردن غذا، قبل از خوردن غذا، بعد از استفاده از توالت، زمان کثیفی دست ها ، پس از دست زدن به حیوانات و زباله های آن ها می شود.

سخن پایانی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ….

در روزهای بحران، نمی توانیم دلگرمی بسیار زیادی بدهیم؛ چرا که همه ما به یک اندازه در خطر ابتلا هستیم و شیوع بیماری مانند یک شکارچی در کمین نشسته است. تنها مسیر مناسب این روزها، آگاهی در مقابل بیماری و رعایت موارد بهداشتی است که در نتیجه باعث حفظ سلامتی خود و اطرافیانمان می شود.

منبع: www.who.int

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا