بالیاژ چیست + راهنمای بالیاژ کردن مو در خانه

زیبایی و سلامترنگ مومو

در واقع بالیاژ یک تکنیک رنگ مو است که در آن هایلایت‌ها به صورت آزادانه و بدون استفاده از فویل روی موها قرار می‌گیرند. در این روش، رنگ مو به صورت یکنواخت روی موها پخش نمی‌شود و ایجاد سایه روشن‌های طبیعی و ملایم بر روی موها هدف اصلی است.

در این مطلب از مجله آچاره بررسی کردیم که تکنیک بالیاژ مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد. توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر یک از تکنیک‌های زیبایی روی پوست و موی خود، از عوارض آن مطلع شوید و اگر پوست و موی حساسی دارید، تمامی نکات مراقبتی را به طور جدی رعایت کنید.

نکات کلیدی

  • اگر موهای شما تیره است، باید ابتدا موهای خود را دکلره کنید تا رنگ مو به خوبی روی موها قرار بگیرد.
  • اگر موهای شما آسیب دیده است، بهتر است از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید.
  • اگر موهای شما آسیب‌پذیر است، باید قبل از انجام بالیاژ، از سلامت موهای خود مطمئن شوید.

اگر در زمینه نحوه انجام و قیمت اکستنشن مو  و یا سایر خدمات زیبایی آچاره نیاز به مشاوره دارید، با کلیک روی لینک‌ها و ثبت درخواست خود، از متخصصان آچاره به طور رایگان مشاوره دریافت کنید.

فهرست مطالب

بالیاژ به چه معناست؟

این اصطلاح از کلمه فرانسوی “balayer” به معنای جارو کردن گرفته شده است. این اصطلاحی است که به نحوه اعمال رنگ اشاره دارد، نه خود رنگ. بالیاژ تکنیکی است که در آن رنگ مو بر روی موها زده می‌شود تا جلوه هایلایت مدرج و طبیعی‌تر ایجاد شود. این بدان معناست که ظاهر نهایی نسبت روش‌های گذشته، جلوه طبیعی‌تری دارد، در حالی که همان زیبایی و چشم‌نوازی گذشته را ایجاد می‌کند.

یکی از بزرگترین مزایای بالیاژ مدت زمان ماندگاری آن است. هایلایت‌های سنتی که با فویل انجام می‌شد هر چند هفته یکبار نیاز به شارژ داشتند، در حالی که بالیاژ به طور متوسط ​​3 تا 4 ماه دوام می‌آورد.

چنانچه در زمینه رنگ مو نیاز به مشاوره و خدمات دارید می‌توانید از طریق ثبت در بخش سرویس رنگ مو شرکت آچاره با متخصصان زیبایی و آرایشگران نام‌آشنای شهر خود در تماس باشید. برای کسب اطلاع از قیمت رنگ کردن مو و مشاوره رایگان با کارشناسان، روی لینک کلیک کنید.

بالیاژ کردن مو

بالیاژ مو برای چه کسانی مناسب است؟

بالیاژ مو زمانی بهترین نتیجه را دارد که روی موهای طبیعی اجرا شود. اگر موهای شما طبیعی هستند، بالیاژ یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

اما اگر موهای شما رنگ شده‌اند، همچنان می‌توانید از تکنیک بالیاژ استفاده کنید یا ابتدا موهای خود را تیره کرده و سپس بالیاژ را اجرا کنید.

این روش برای افرادی که وقت کافی برای مراجعه به آرایشگاه ندارند بسیار مناسب است، زیرا نیازی به رنگ شدن موها در زمان‌های کوتاه نیست.

همچنین، خانم‌هایی که تغییرات زیادی در ظاهر مو خود نمی‌خواهند و از رنگ جسورانه‌ای خودداری می‌کنند، می‌توانند با بالیاژ موهای خود تغییر دهند.

تفاوت بین بالیاژ مو و آمبره و هایلایت چیست؟

تفاوت عمده بین بالیاژ مو و آمبره این است که بالیاژ یک تکنیک است و آمبره یک طیف رنگی است که بر موها ایجاد می‌کنند. بنابراین بالیاژ تکنیک است و آمبره سبک است. بالیاژ نباید آمبره باشد، اما آمبره باید بالیاژ باشد.

دلیل اینکه مردم برای بالیاژ هزینه بیشتری دریافت می‌کنند، حتی اگر «کار کمتری» داشته باشد، این است که این خدماتی نیست که همه ارائه ‌دهند و مشتری می‌تواند بین روش‌های قدیمی و روش مدرن با ماندگاری بالاتر، یکی را انتخاب کند. یقینا ارائه دادن حرفه‌ای کمتر رایج در اختیار افراد، هزینه بیشتری خواهد داشت.

تفاوت هایلایت و بالیاژ عمدتا در نتیجه که که بر روی مو ایجاد می‌شود است اما در روش نیز متفاوتند. هایلایت را معمولا با استفاده از فویل بر روی مو ایجاد می‌کنند. اما بالیاژ تکنیکی بصری است که در آن ظرافت بیشتری به کار می‌رود و نتیجه بهتری نیز نسبت به روش‌های سنتی دارد. در این روش رنگ بدون هیچ پوششی بر روی موهای شما قرار می‌گیرد. در بالیاژ ریشه موی شما بدون رنگ باقی می‌ماند در نتیجه با رشد کردن موهای شما جلوه‌ای شلخته به خود نمی‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای مش یا هایلایت کردن مو با فویل را مطالعه کنید.

آیا فرآیند بالیاژ بیشتر از هایلایت با فویل طول می‌کشد؟

این به عوامل زیادی بستگی دارد، مثلاً اینکه موهای شما قبلاً رنگ شده است یا قد موهای شما چقدر است. با این حال، بالیاژ کمی بیشتر از هایلایت با فویل زمان نیاز دارد زیرا آرایشگر برای انجام آن به دقت بیشتری نیاز دارد.

آیا می‌توان بدون دکلره بالیاژ کرد؟

عموما بالیاژ کردن مو نیازی به دکلره و بی رنگ شدن مو ندارد؛ در این روش آرایشگر با رنگ کردن پایین موهای شما، رنگی کاملا متفاوت در می‌آورد و تکنیک رنگ کردن را بر موهای شما پیاده می‌کند. فراموش نکنید موهای شما برای رنگ شدن لزوما نباید بی‌رنگ شوند.

بالیاژ مو چیست

انواع بالیاژ کدامند؟

در این مقاله به معرفی 17 مدل محبوب و شیک بالیاژ مو می‌پردازیم.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

1. بالیاژ بلوند

بالیاژ بلوند و ایرتاچ یا بالیاژ روسی از پرطرفدارترین مدل‌های بالیاژ هستند که برای انواع رنگ پوست و مو مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها عمق و حجم بیشتری بدهد.

2. بالیاژ مسی قرمز

بالیاژ مسی قرمز یک رنگ گرم و جذاب است که برای پوست‌های روشن و تیره مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای خیره‌کننده بدهد.

3. بالیاژ قهوه‌ای موکا

بالیاژ قهوه‌ای موکا یک رنگ گرم و ملایم است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها عمق و حجم بیشتری بدهد.

4. بالیاژ قهوه‌ای تیره صدفی

بالیاژ قهوه‌ای تیره صدفی یک رنگ زیبا و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای درخشان و ظریف بدهد.

5. بالیاژ اپال

بالیاژ اپال یک رنگ خاص و چشمگیر است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای خیره‌کننده و مدرن بدهد.

6. بالیاژ صورتی یخی

بالیاژ صورتی یخی یک رنگ فانتزی و جذاب است که برای دختران جوان مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای شاد و متفاوت بدهد.

7. بالیاژ بلوند نقره‌ای

بالیاژ بلوند نقره‌ای یک رنگ خاص و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای خیره‌کننده و مدرن بدهد.

8. بالیاژ بلوند کره‌ای

بالیاژ بلوند کره‌ای یک رنگ زیبا و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای ظریف و زنانه بدهد.

انواع بالیاژ مو

9. بالیاژ آبی و سبز

بالیاژ آبی و سبز یک رنگ فانتزی و جذاب است که برای دختران جوان مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای خاص و متفاوت بدهد.

10. بالیاژ عسلی روی موهای مشکی

بالیاژ عسلی روی موهای مشکی یک ترکیب زیبا و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای روشن و درخشان بدهد.

11. بالیاژ مو هایلایت قرمز زرشکی

بالیاژ مو هایلایت قرمز زرشکی یک رنگ خاص و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای خاص و متفاوت بدهد.

12. بالیاژ نسکافه ای

بالیاژ نسکافه ای یک رنگ زیبا و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای ظریف و زنانه بدهد.

13. بالیاژ دودی

بالیاژ دودی یک رنگ خاص و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ بسیار پرطرفدار است و جزء بالیاژهای بسیار شیک به شمار می‌آید.

14. بالیاژ کاراملی

بالیاژ کاراملی یک رنگ زیبا و جذاب است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می‌تواند به موها جلوه‌ای ظریف و زنانه بدهد.

15. بالیاژ لولایت

بالیاژ لولایت یک مدل بالیاژ خاص است که در آن از هایلایت‌های نازک و پراکنده استفاده می‌شود.

16.بالیاژ کامل

بالیاژ کامل تکنیکی است که در آن هالایت‌ها به کل موهایمان اضافه می‌شوند. یعنی بالیاژ کردن به ساقه مو محدود نمی‌شود و می‌تواند رنگ موهای شما را در نواحی نزدیک به ریشه نیز تغییر دهد.

مقاله پیشنهادی اپیلاسیون بهتر است یا لیزر

17.مینی بالیاژ

مینی بالیاژ همان بالیاژ است اما سطح کمتری از مو را در بر می‌گیرد. در این روش فقط سطح رویی مو و موهای دور صورت رنگ می‌شود.

نکاتی درباره تکنیک بالیاژ کردن مو

  • نباید موهای بالیاژ خود را بیش از 2 یا 3 بار در هفته بشویید. به خاطر داشته باشید که برای حفظ سلامت موهای خود از نرم کننده استفاده کنید.
  • بالیاژ فقط برای موی بلوند نیست. بالیاژ کردن مو تکنیکیست که برای هر فردی با هر رنگ مویی مناسب است. جلوه بالیاژ بسیار از رنگ‌های سنتی جذاب‌تر و طبیعی‌تر است.
  • بالیاژ کردن موی سفید یک تکنیک هوشمندانه برای افرادیست که موهای سفید دارند. در این روش آرایشگر موهای سفید شما را به عنوان سوژه در نظر می‌گیرد و  با تکنیک‌های خاص خودش رنگ را به سمت آن‌ها هدایت می‌کند. این روش کمترین آسیب در کنار بیشترین زیبایی را برای افرادی که موی سفید دارند به ارمغان می‌آورد.
  • تا حد ممکن قبل از رنگ کردن، پایین موهای خود را بچینید. موهای آسیب دیده جلوه جالبی برای شما ایجاد نخواهند کرد. فراموش نکنید برای داشتن رنگی زیبا باید موهایی زیبا داشته باشید.
  • برای رنگ کردن موهای خود بهتر است موهای خود را نشویید؛ در کل وجود مقداری چربی روی مو علاوه بر محافظت از مو به ماندگاری بیشتر رنگ بر مو نیز کمک می‌کند.
  • بالیاژ کردن موی کوتاه نیز انجام می‌شود، اما این تکنیک بیشتر مناسب موهای بلند است.

بالیاژ کردن مو

بالیاژ کردن مو در خانه

مواد مورد نیاز برای بالیاژ مو در خانه

برای انجام بالیاژ در خانه تنها به دو محصول نیاز است.

  • پودر دکلره
  • اکسیدان

اعزام آرایشگر ماهر به منزل شما!

راهنمایی‌های لازم برای بالیاژ کردن مو در خانه

گام 1: به دستورالعمل‌های روی جعبه  توجه کنید و رنگ مورد نظرتان برای بالیاژ را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که رنگ انتخابی شما باید از رنگ موی فعلی‌تان دو الی سه درجه روشن‌تر باشد.

از نکاتی که باید به آنها توجه کنید، استفاده از دستکش و مالیدن کرم وازلین بر روی پیشانی، گردن و گوش‌هاست تا رنگ به پوستتان نخورد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع، یک قسمت از ساقه موهایتان را رنگ کنید تا متوجه شوید چقدر رنگ مویتان تغییر کرده و چه زمانی لازم دارد تا روی موهایتان بماند.

پودر دکلره را با اکسیدان ترکیب کنید، به خوبی هم زده و کنار بگذارید.

گام 2: موهایتان را گیره بزنید؛ چرا که این کار در بالیاژ مهم است و باعث می‌شود با ایجاد رنگ موهای متفاوت، به موهایتان جلوه زیبا بدهید.

یک قسمت از مویتان که باید خشک و تمیز باشد را جدا کرده و پس از ترکیب کردن مواد، موها را رنگ کنید.

یک شانه باریک برداشته و با انتهای آن موها را به بالا، وسط و پشت و نیز قسمت جلوی مو هم از یک گوش تا گوش دیگر تقسیم کنید.

گام 3: اکنون برای رنگ کردن قسمت‌های مختلف مو، یک قسمت را پیچ دهید و نوک موی پیچ داده شده را تا وسط رنگ کنید تا رنگ به ریشه مو آغشته نشود؛ هدف بالیاژ این است که تنی روشن‌تر از رنگ موی خود ایجاد کنید.

گام 4: قسمت‌هایی از مو که رنگ شده را گیره بزنید تا با قسمت‌های رنگ نشده تداخل پیدا نکند. این کار باعث می‌شود کارتان سریع‌تر پیش برود.

می‌توانید برای رنگ کردن از دستتان نیز کمک بگیرید؛ چون بالیاژ لازم نیست یکدست و متقارن باشد و هر قسمت از آن را که بخواهید می‌توانید بیشتر رنگ کنید. رنگ کردن مو با دست می‌تواند بالیاژ را طبیعی‌تر جلوه دهد.

گام 5: موها را شسته، ماسک بزنید و به طور طبیعی خشک کنید. بعد از اینکه دکلره را از موهایتان با آب ولرم شستید، تونرها را به مو بزنید. به دستورالعمل روی بسته تونرها توجه کنید. پس از شستن تونر از روی مو، ماسک کراتین یا هر ماسک دیگری که استفاده می‌کنید را روی موی خود بمالید. اجازه دهید تا سه دقیقه روی موهایتان بماند و سپس مو را بشویید.

روش بالیاژ مو

نکات مراقبتی از مو پس از بالیاژ مو چیست؟

این تکنیک ظاهری طبیعی و ملایم به موها می‌بخشد، اما به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، می‌تواند به موها آسیب برساند؛ بنابراین، برای حفظ سلامت و زیبایی موهای خود پس از بالیاژ، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی هستند که به حفظ رنگ مو و جلوگیری از خشکی و آسیب موها کمک می‌کنند.
  2. از نرم‌کننده‌های مو استفاده کنید. نرم‌کننده‌ها به آبرسانی و نرم شدن موها کمک می‌کنند و از موها در برابر آسیب‌های ناشی از حرارت محافظت می‌کنند.
  3. استفاده از دستگاه‌هایی مانند اتو و سشوار با حرارت بالا می‌تواند به موها آسیب برساند؛ بنابراین سعی کنید از این دستگاه‌ها با دمای پایین استفاده کنید. حالت‌دهنده‌های بدون حرارت هم گزینه مناسبی هستند.
  4. از سشوار و اتو مو به طور مرتب استفاده نکنید.
  5. در زمان استفاده از سشوار و اتو مو، بهتر است از یک محافظ حرارتی استفاده کنید.
  6. موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید. کوتاه کردن موها در ترمیم موهای آسیب‌دیده موثر است.

علاوه بر این نکات، می‌توانید از ماسک‌های موی طبیعی نیز برای تقویت و ترمیم موهای خود استفاده کنید. برخی از ماسک‌های موی طبیعی که برای موهای رنگ شده مناسب هستند عبارتند از:

  1. ماسک موی آووکادو و روغن زیتون
  2. ماسک موی روغن نارگیل
  3. ماسک موی تخم مرغ و عسل

با رعایت این نکات می‌توانید از موهای خود پس از بالیاژ به خوبی مراقبت کنید و زیبایی و سلامت آنها را حفظ کنید.

مزایای بالیاژ مو چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که اصلی‌ترین مزیت بالیاژ مو چیست باید بگوییم؛ گنجاندن زیبایی در رنگهای طبیعی! بالیاژ به دلیل مزایای زیادی که دارد، به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین روش‌های تغییر ظاهر مو تبدیل شده است.

در ادامه به چند نمونه اشاره می‌کنیم تا کاملا مشخص شود که امتیاز بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو چیست

1. ماندگاری بالا

استفاده از تکنیک بالیاژ برای رنگ کردن موها، ماندگاری بسیار بالایی به موها می‌دهد. به عبارت دیگر، موهای شما پس از اجرای بالیاژ، به ترمیم و ریشه‌گیری کمتری نیاز دارند و طیف متنوعی از رنگ‌ها بر روی موهای شما حفظ می‌شود.

این مزیت به خصوص در صورت استفاده از رنگ‌های فانتزی یا موقت، امکان تازه کردن رنگ موها در هر لحظه فراهم می‌کند.

2. حفظ سلامت مو

در بالیاژ، تنها لایه‌های تصادفی از موها رنگ می‌شوند؛ این ویژگی به معنای حفظ سلامت ریشه و فولیکول مو است و از آسیب به آنها جلوگیری می‌کند.

3. مراقبت آسان

لایه‌ها و حجم‌های رنگی که در بالیاژ ایجاد می‌شود، زیبایی بی‌نظیری به موها می‌بخشد. با این ویژگی، نیاز به استفاده از ابزارهای حرارتی یا شیمیایی مانند سشوار یا بابلیس برای حفظ زیبایی موها کمتر می‌شود.

به این ترتیب، موها در هر لحظه آماده‌اند تا در مهمانی‌ها و مجالس مختلف شما را نمایان سازند.

4. ظاهر طبیعی

تکنیک بالیاژ ظاهری بسیار طبیعی و نچرال به موها می‌بخشد. اگر به دنبال تغییر ظاهر موها با حفظ حالت طبیعی هستید، بالیاژ یک انتخاب عالی است.

5. افزایش حجم مو

اگر موهای شما نازک و کم‌حجم هستند، بالیاژ به شما کمک می‌کند. رنگ‌های متنوع این تکنیک، به موهای شما حجم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.

با افزودن لایت‌های ملایم، می‌توانید این مزیت را تقویت کرده و از زیبایی و حجم بیشتر موهایتان بهره‌مند شوید.

معایب بالیاژ مو چیست؟

مانند هر روش دیگری، بالیاژ نیز معایبی دارد که باید قبل از انجام آن به آنها توجه کرد. در ادامه به برخی از معایب بالیاژ مو اشاره می‌کنیم:

1. هزینه بالا

بالیاژ یک تکنیک پیچیده و زمان‌بر است و به همین دلیل هزینه بیشتری نسبت به سایر تکنیک‌های رنگ مو دارد.

2. نیاز به مهارت بالا

بالیاژ یک تکنیک تخصصی است و انجام آن نیاز به مهارت بالای آرایشگر دارد. اگر به یک آرایشگر باتجربه مراجعه نکنید، ممکن است نتیجه دلخواه را از بالیاژ دریافت نکنید.

3. آسیب به مو

بالیاژ به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، می‌تواند به موها آسیب برساند. اگر موهای شما آسیب‌پذیر است، باید قبل از انجام بالیاژ، از سلامت موهای خود مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید مواد غذایی مفید برای پوست

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا