7 ماده برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

لوازم خانگیمایکروفر

تا به حال شده که در ماکروفر را باز کنید و بخواهید چیزی درونش گرم کنید، اما بوی بدی به مشامتان برسد؟ یا چندبار غذا گرم کنید و هر سری بوی ناخوشایند یکسانی را احساس کنید؟ این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی رخ داده باشد. اگر می‌خواهید ببینید که برای از بین بردن بوی بد مایکروفر چکار باید کرد، با ما همراه باشید. ما در این مقاله، در خصوص روش‌های متعدد رفع بوی بد مایکروفر صحبت می‌کنیم.

نکات کلیدی

  • بوی بد مایکروفر، به دلیل پخت‌وپز مواد خوراکی مختلف یا سوختن قطعات داخلی آن اتفاق می‌افتد.
  • مواد مختلفی چون ذغال، مرکبات، قهوه و سرکه در زدودن این مشکل به شما کمک می‌کنند.

رفع بوی بد ماکروفر با سرکه و جوش شیرین

این دو ماده، خواص معجزه‌آسای زیادی در تمیزکاری و زدودن بوهای ناخوشایند مختلف دارند. یک اسفنج بردارید و آن‌ را در سرکه سفید بخیسانید. سپس، کمی جوش شیرین روی اسفنج بپاشید و آن را وسط سینی ماکروفر قرار دهید.

ماکروفر را برای ۳۰ ثانیه تنظیم، و روشن کنید تا گرم شود. زمانی که تایمر ایستاد، با همان اسفنج، داخل ماکروفر را تمیز کنید. سپس قسمت داخلی را با آب و صابون آب بکشید و با یک حوله یا کهنه‌ی تمیز خشک کنید.

تعمیر مایکروفر را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال‌جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس‌های دوره‌ای مایکروفر
تعمیر مایکروفر با آچاره
تعمیر مایکروفر را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال‌جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس‌های دوره‌ای مایکروفر
تعمیر مایکروفر با آچاره

از بین بردن بوی بد در مایکروفر

زدودن بوی بد با قهوه

یک راه حل آسان برای از بین بردن بوی بد مایکروفر، استفاده از قهوه است. قهوه یک خوشبو‌کننده‌ی طبیعی‌ست که اگر مقداری از آن را در خانه‌تان دارید، توصیه می‌کنیم که حتما سراغش بروید و استفاده کنید. 

لیوانی را تا نصفه آب کنید و دو قاشق چای‌خوری قهوه پودر شده درون آن بریزید. لیوان را داخل دستگاه بگذارید و آن را برای ۲ الی ۱۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود. حواستان باشد که محتویات لیوان جوش نیاید! برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید یکی دو دقیقه که آن را حرارت دادید، دستگاه را خاموش کنید تا از حرارت بیفتد و تنظیمش کنید. همچنین، حواستان به سطح آب هم باشد. اگر بخار شد، مجددا داخل لیوان آب بریزید. این کار، برای از بین بردن بوی بد مایکروفر واقعا موثر است.

بوی بد ماکروفر

قهوه و جوش شیرین برای رفع بوی بد ماکروفر

قهوه، در ترکیب با جوش شیرین هم می‌تواند به محلول قدرتمندی برای مقابله با بوهای ناخوشایند تبدیل شود.

هر دو ماده را به میزان مساوی در یک ظرف بریزید  و شب تا صبح در ماکروفر بگذارید. نیازی نیست در این مدت دستگاه روشن شود.

استعلام قیمت تعمیر مایکروفر

از بین بردن بوی بد مایکروفر با لیمو و پرتقال 

لیموی تازه، می‌تواند به جنگ هر بویی برود! همچنین، خواص آنتی‌باکتریال آن هم معجزه می‌کند.

لیمو را از وسط نصف کنید و عصاره‌اش را در ظرفی بریزید. نصف فنجان آب هم به آن اضافه کنید و پوست لیمو را هم داخل همان کاسه بگذارید. حال این ترکیب را داخل ماکروفر بگذارید و تا فردا رهایش کنید.

اگر لیمو در خانه نبود، سراغ پرتقال‌ها بروید. پرتقال را از وسط نصف کنید و برای از بین بردن بوی سوختگی ماکروفر یا هر بوی ناخوشایند دیگری، به‌همراه دو فنجان آب داخل دستگاه بگذارید. دستگاه را برای ۴-۵ دقیقه روشن کنید. هر دو دقیقه یکبار آب را چک کنید که نجوشد و بیرون ظرف نریزد. این مدت که سپری شد، تا  نیم ساعت ظرف را از داخل ماکروفر بیرون نیاورید. حتی بهتر است آن را یک شب داخل دستگاه نگه دارید تا بوهای بد را به‌ خود جذب کند. روز بعد که ظرف را خارج کردید، با آب و مایع ظرفشویی مشغول تمیز کردن مایکروفر شوید.

از بین بردن بوی سوختگی مایکروفر

از بین بردن بوی بد مایکروفر با عصاره وانیل

وانیل عطر خوشی دارد و از آن می‌توانید برای زدودن بوی بد استفاده کنید. اما با وانیل چگونه بوی بد ماکروفر را از بین ببریم؟

۴ قاشق چای‌خوری از آن را داخل کاسه‌ای بریزید و با دو فنجان آب ترکیب کنید. سپس، این محلول را چند دقیقه‌ای حرارت دهید تا ترکیب به‌جوش بیاید. پس از آن، دستگاه را خاموش کنید اما ظرف را خارج نکنید. بعد از سی دقیقه، آن را بیرون بیاورید و دستگاه را تمیز کنید.

الکل

ماده‌ی دیگری که می‌توانید سراغش بروید، الکل است. پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و قسمت‌ داخلی ماکروفر را تمیز کنید. سپس، با کمک آب و صابون، آن‌جا را پاک کنید. حال در دستگاه را باز بگذارید تا هوا بخورد. با این کار، بو زدوده می‌شود.

از بین بردن بوی بد مایکروفر یا ذغال 

ذغال قادر است رطوبت را جذب کند و بوی بد را از بین ببرد. تکه‌ای ذغال را در ظرفی قرار دهید و یک شب تا صبح، درون ماکروفر خاموش بگذارید. با این کار، بو جذب ذغال می‌شود. حتی به منظور پیشگیری از بو گرفتن دستگاه، می‌توانید هر وقت که دستگاه فعال نبود، ذغال را داخلش قرار دهید.

علت بو دادن ماکروفر چیست؟

دلایل بروز این مشکل، متعدد است. برای مثال، ممکن است یکی از اجزای داخلی آن سوخته باشد که بوی مشخصی مثل سوختن پلاستیک هم دارد. در این مواقع، باید اقدام به تعمیر ماکروفر کنید. 

یک علت دیگر بو دادن آن، می‌تواند این باشد که خیلی وقت است دستگاه را تمیز نکرده‌اید! ماکروفر، به‌مرور زمان و در اثر تماس مداوم با مواد خوراکی‌های مختلف، چرب و کثیف می‌شود و نیاز دارد که تمیز شود. 

علت دیگر آن، می‌تواند جرقه ردن ماکروفر به علت مگنترون باشد. خرابی این قطعه، می‌تواند بوی بدی ایجاد کند.

تعمیر مایکروفر در تهران

جمع‌بندی

به انتهای این مقاله رسیدیم. امیدوار هستیم که اطلاعاتِ ارائه شده در این مقاله، بتواند شما را در نگهداری صحیح از ماکروفر کمک کند و گامی برای جلوگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر شما باشد. ما تلاش کردیم تا موادی را معرفی کنیم که همیشه در خانه هستند و استفاده از آن‌ها، نه نیاز به تجهیزات خاص دارد و نه خطرناک است. چنانچه شما مواد دیگری را می‌شناسید که در از بین بردن بوی بد مایکروفر کمکتان کرده، ممنون می‌شویم در بخش نظرات معرفی کنید.

اگر هم نیاز به سرویس نظافت و شستشو در منزل داشتید و خودتان وقت رسیدگی به این مسئله را نداشتید، می‌توانید از تیم نظافت آچاره کمک بگیرید. برای این‌که بتوانید سفارش خود را خیلی راحت و رایگان ثبت کنید، کافی است که به وبسایت ما مراجعه کنید. همچنین، اگر این اولین سفارش شما در سایت آچاره است، ۱۰ درصد تخفیف هم شامل حالتان خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا