نحوه شستشو و تمیز کردن چمن مصنوعی

خانه‌دارینظافت و شستشو

با استفاده از چمن مصنوعی، شما می‌توانید در محیط خانه و محل کار خود، فضای سبز طراحی کنید و از آن لذت ببرید؛ بدون اینکه برای آب دادن، کود دادن و چمن زنی وقت صرف کنید؛ اما نکته مهم، تمیز کردن چمن مصنوعی است که به منظور حفظ نظافت و بهداشت باید انجام شود.

گذشته از مسائل بهداشتی، نظافت چمن مصنوعی موجب ماندگاری و دوام بیشتر آن می‌شود؛ بنابراین بهتر است روش‌های صحیح تميز کردن چمن مصنوعي را بدانید تا با شستشوی غلط و شوینده‌های نامناسب باعث فرسایش و ساییدگی آن نشوید.
 شما می‌توانید برای نظافت ویژه و تمیز کردن چمن مصنوعی و ساختمان محل کار یا منزل خود از مهارت و تجربه نیروهای خدماتی و نظافتی آچاره استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارائه خدمات و آگاهی از نظافت منزل به صفحه نظافت منزل و ساختمان مراجعه کنید یا با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • چمن مصنوعی را با آب و مایع ظرفشویی بشوییدو سپس آبکشی کنید.
  • نور مستقیم آفتاب روی چمن مصنوعی ممکن است به آن آسیب برساند و باعث خشک شدن آن شود.
  • برای حفظ نرمی و زیبایی چمن مصنوعی، از مکنده پرزگیر استفاده کنید.

اهمیت تمیز کردن چمن مصنوعی

استفاده از انواع چمن مصنوعی در زمین‌های ورزشی، زمین بازی کودکان، حیاط مجتمع‌های مسکونی، محوطه‌سازی ویلا، روف‌ گاردن و غیره کاربرد دارد. این محصولات به طور کلی در دو گروه چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی تقسیم می‌شوند.

در هر یک از این دسته‌ها، مسأله نظافت و بهداشت کفپوش بسیار حائز اهمیت است. باقی‌ ماندن برگ‌های پوسیده بر روی سطح چمن ممکن است منجر به رشد انواع قارچ، کپک، و باکتری‌ها شود.

نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی

محصولاتی که برای محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز در شهرها استفاده می‌شوند، علاوه بر جنبه‌های زیبایی بصری، اهمیت زیادی از نظر بهداشت دارند. انواع آلودگی و کثیفی‌ها می‌تواند زیبایی مناظر را از بین ببرد.

از طرفی، برخی از این آلودگی‌ها می‌توانند سطح چمن را ناهموار کنند که اصلاً مطلوب نیست. برای جلوگیری از تبدیل شدن سطح چمن به مکان مناسب برای انتقال آلودگی‌، لازم است تمیز کردن چمن مصنوعی با دقت انجام شود.

شستشوی چمن مصنوعی

هنگامی که به شستشو و تمیز کردن چمن مصنوعی می‌پردازید، آب جمع نمی‌شود و بلافاصله از روزنه‌های زیرین کفپوش خارج شده و به سیستم فاضلاب منتقل می‌شود.

نظافت چمن مصنوعی

یک چمن مصنوعی استاندارد که به درستی نصب شده باشد، قادر است بین ۵۰ تا ۶۰ لیتر آب را در دقیقه خارج کند. برای جلوگیری از مشکلات در هنگام نظافت چمن مصنوعی، حتماً از شرکت‌های معتبر برای نصب کفپوش کمک بگیرید.

پس از تمیز کردن چمن مصنوعی و شستن با آب، نیازی به خشک کردن سطح چمن وجود ندارد. الیاف چمن مصنوعی به سرعت خشک می‌شوند. این الیاف از جنس پروپیلن، پلی‌اتیلن و سایر پلیمرهای پلاستیک ساخته شده‌اند که آب را در خود نگه نمی‌دارند.

محصولات پلاستیکی به طور کلی آب را جذب نمی‌کنند و به نوعی آب‌گریز هستند؛ بنابراین، بلافاصله پس از شستشو و تمیز کردن چمن مصنوعی می‌توانید از زمین چمن استفاده کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

مراقبت از چمن مصنوعی

برای حفظ نظم و تعداد دفعات تمیز کردن چمن مصنوعی، باید به میزان استفاده و تردد بر روی آن توجه کرد و به نسبت آن نظافت و تمیزکاری را انجام داد.

به عنوان مثال، ممکن است بعد از هر فعالیت در فضای باز، لازم باشد سطح چمن را تمیز کنید. باقی‌مانده مواد غذایی یا ظروف یکبار مصرف و موارد مشابه می‌توانند به سرعت فضای چمن مصنوعی را آلوده کنند.

در مورد چمن‌های مصنوعی که در مکان‌های عمومی نصب می‌شوند، نیاز به تمیزکاری بیشتری است. این نوع محصولات عمدتاً به‌عنوان کفپوش‌ برای مکان‌هایی مانند مراکز خرید و نمایشگاه‌های باز استفاده می‌شوند. چمن مصنوعی می‌تواند به عنوان زمین فوتبال مصنوعی یا زمین بازی کودکان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نظافت چمن مصنوعی

نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی یک کار ساده است که با رعایت مراحل زیر می‌توانید انجام دهید:

  • ابتدا، سطح چمن را از ذرات فیزیکی و اجسام درشت پاک کنید. مطمئن شوید که هیچ اشیاء تیز یا سنگین روی چمن نگه داشته نشود تا الیاف آن آسیب نبینند.
  • بعد از این مرحله، چمن را از گرد و غبار پاک کنید. از جاروی مخصوص چمن یا جاروبرقی با برس نرم استفاده کنید تا ذرات کوچک و گرد و غبار را از روی سطح چمن برداشت کنید.
  • سپس، به پاک کردن لکه‌ها از مواد خوراکی، سمی یا چسبنده بپردازید. از مواد شوینده غیراسیدی همراه با آب برای این کار استفاده کنید و با یک اسفنج یا دستمال نرم لکه‌ها را تمیز کنید.
  • در صورت وجود یخ یا برف روی چمن، آن را پاک کنید تا هیچ گونه آسیبی به الیاف چمن وارد نشود.
  • حالا می‌توانید با استفاده از ماده شوینده غیراسیدی و آب، سطح چمن را شستشو دهید. از شلنگ آب با فشاری ملایم استفاده کنید و آب را به صورت دایره‌ای روی سطح چمن حرکت دهید تا مطمئن شوید که هیچ ماده شوینده‌ای باقی نمانده است.

شستشوی چمن مصنوعی

با انجام این مراحل، می‌توانید چمن مصنوعی خود را در بهترین حالت نگه دارید و از زیبایی و لطافت آن برای طولانی‌ترین مدت لذت ببرید.

نحوه ضدعفونی کردن چمن مصنوعی

برای ضدعفونی و تمیز کردن چمن مصنوعی، می‌توانید از محلول آب و سرکه به نسبت مساوی استفاده کنید تا باکتری‌ها و ویروس‌ها از چمن مصنوعی حذف شوند و رشد آنها را متوقف شود.

برای جلوگیری از هدر رفتن آب، یک اسپری از این محلول آماده کرده و هفته‌ای یک بار چمن مصنوعی را با این روش ضدعفونی کنید. از این محلول می‌توانید برای تمیز کردن سنگفرش هم استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که الکل و استون مواد مناسبی برای ضدعفونی کردن چمن مصنوعی نیستند.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

روش‌هایی برای افزایش عمر چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی یک روش ساده برای افزایش عمر این محصول است و در مقایسه با سایر کفپوش‌ها، نگهداری و تعمیر آن آسان‌تر است. با این حال، سادگی نگهداری به معنای نادیده‌گرفتن اصول اساسی نیست.

به عنوان مثال، باران‌های فصلی متوالی نمی‌تواند چمن مصنوعی را در باغ‌ویلا، زمین فوتبال یا منطقه بازی کودکان تخریب کند. حتی آب باران نیز بر روی سطح چمن جمع نمی‌شود، اما همه اینها به نوع زیرسازی و عملکرد سیستم فاضلابی وابسته است.

در قسمت پایین چمن مصنوعی، روزنه‌هایی برای دفع آب سطحی در نظر گرفته شده و این آب از طریق مجاری دفع آب و لوله‌گذاری‌ها به سیستم فاضلاب منتقل می‌شود.

  • هر نقصی در مسیر عبور آب فاضلاب می‌تواند منجر به انباشت آب باران بر روی چمن مصنوعی شود؛ بنابراین مجاری دفع آب فاضلاب را بررسی کنید.
  • هرگز از اشیاء با تیغه‌های تیز و برنده برای تمیزی چمن مصنوعی استفاده نکنید. حتی وسایل فلزی هم ممکن است به کفپوش سبز آسیب برسانند.
  • برای جمع‌آوری برگ‌های خشک و زباله‌ها از جاروی دسته‌دار استفاده کنید. دندانه‌های تیز فلزی می‌توانند به سطح چمن مصنوعی آسیب برسانند، حتی ممکن است به پاره شدن سطح چمن منتهی شوند. .

سوالات متداول

روش تميز کردن چمن مصنوعي چگونه است؟

برای تمیز کردن چمن مصنوعی، ابتدا زباله‌های درشت‌تر را با استفاده از جارو بردارید و سپس با استفاده از جارو برقی زباله‌های ریزتر را از میان الیاف چمن تمیز کنید. برای شستشوی چمن مصنوعی، می‌توانید از آب با فشار قوی و شوینده‌های ملایم مانند شامپوی فرش استفاده کنید.
  

چگونه می‌توان آدامس و مواد چسبنده را از چمن مصنوعی پاک کرد؟

می‌توانید از یک کاردک یا چاقوی پلاستیکی برای حذف موارد سخت‌تر استفاده کنید. اما وقتی از این ابزارها استفاده می‌کنید، مراقب باشید که چمن مصنوعی را خراش ندهید. از مواد شیمیایی خورنده، تمیزکننده‌های قوی و همچنین حلال‌های شیمیایی مانند استون، بنزین و تینر برای پاک کردن مایعات ریخته شده و یا مواد چسبنده به هیچ وجه بر روی چمن مصنوعی استفاده نکنید. نظافت آدامس روی چمن مصنوعی معمولاً با دست انجام می‌شود، اما اگر آدامس به سختی قابل جدا شدن باشد، می‌توانید با تکه یخ آن را سرد کنید تا به آسانی از روی چمن مصنوعی حذف شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا