سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

تنظیم پلاتین موتور کولر هنگام راه اندازی کولر

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر آبی

تنظیم پلاتین موتور کولر برای عملکرد درست کولر اهمیت دارد، در غیر این صورت این وسیله نمی‌تواند به خوبی فضای داخلی خانه را خنک کند، در فصل زمستان، از کولر استفاده نمی‌کنیم و این استفاده نکردن طولانی ممکن است باعث شود که برخی قطعات خراب شده باشند یا نیاز به تنظیم داشته باشند. مثل همین پلاتین موتور کولر. به همین خاطر در فصل تابستان برای کارکرد درست کولر باید جهت سرویس کولر اقدام کنید تا گرمای تابستان شما را آزار ندهد.

در ابتدا توضح دهیم که این متن در مقایسه با سایر متن های ما درباره راه اندازی کولر، متن تخصصی تری است و معمولا نیازی به تنظیم پلاتین نمی‌شود. اما اگر دیدید که هنگام راه‌اندازی موتور کولر با مشکل مواجه است و خودتان خواستید که تعمیرش کنید این متن می‌تواند برای شما مفید باشد.

معمولا تابستان و گرما نشان دهنده ی فصل استفاده از کولر است. و به خاطر اینکه مدت طولانی از این وسیله استفاده نشده است، ممکن است اختلالاتی در آن به‌وجود بیاید، به همین خاطر اهمیت تنظیم پلاتین موتور کولر بسیار اهمیت دارد، زیرا در بسیاری از موارد بدون تنظیم درست پلاتین موتور کولر از کولر استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود بعد از یک بازه کوتاه مشکل اساسی در این وسیله سرمایشی به‌وجود بیاید و نیاز به یک تعمیر اساسی پیدا کند به همین خاطر برای جلوگیری از بروز مشکل باید برای تنظیم پلاتین موتور کولر اقدام نمایید.

برای این مدل تعمیرات می‌توانید از تعمیرکار کولر بهره ببرید و برای ثبت سفارش از آچاره اقدام کنید.

پلاتین موتور کولر یا کلید گریز از مرکز

تنظیم پلاتین موتور کولر توسط خود ما قابل انجام است؟

مواردی مانند تنظیم پلاتین موتور کولر و تعمیرات لوازم برقی نیاز به تخصص کافی دارد، افرادی که تخصص و دانش کافی ندارند، نمی‌توان جهت تعمیرات این لوازم اقدام کنند زیرا این وسایل برقی هستند و در صورت ناآگاهی ممکن است حوادث جبران ناپذیری پیش بیاید و برای جلوگیری از هر گونه مشکلی باید از یک تیک کاربلد کمک بگیرد.

شرکت آچاره با داشتن یک تیم تخصصی و حرفه ای همواره آماده انجام هرگونه تعمیرات لوازم برقی و وسایل گرمایشی و سرمایشی است، به دلیل قیمت بالایی که وسایل خانه دارد، نمی‌توان برای هر گونه مشکلی، دوباره این وسایل را خریداری کرد، به همین خاطر تعمیرات لوازم برقی اهمیت زیادی دارد.

خدمات مربوط به وسایل برقی، و یا مواردی مانند تنظیم پلاتین موتور کولر، توسط افراد ماهر انجام پذیر است، برای اینکه کولر بتواند عملکرد خود را داشته باشد و در حداقل زمان فضای خانه را به خوبی خنک کند، باید جهت تنظیم پلاتین موتور کولر اقدام کنید، در غیر این صورت فعالیت این وسیله دچار اختلال خواهد شد.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

مشکلات ناشی از عدم تنظیم پلاتین موتور کولر

گاه ایراد هایی که در ارتباط با عملکرد کولر به وجود می‌آید مربوط به موتور کولر میشود، در موتور کولر قطعات مختلفی وجود دارد که هر کدام کارایی خاصی دارد و هر اختلالی در هر قسمت موتور سبب عدم کارکرد مناسب این وسیله می‌شود،

تنظیم پلاتین موتور کولر نیز از قسمت های مهم کولر محسوب می‌شود که امروزه انواع مختلفی از این قطعه را تولید می‌کنند و به فروش می‌رسانند و در هنگام خراب شدن این قطعه می‌توان جهت خرید قطعه جدید اقدام کرد.

پلاتین روی بدنه موتور قرار می‌گیرد، زمانی که کلید گریز مشکل پیدا کند و خراب شود، سرعت موتور کولر کاهش می‌یابد و فضای اتاق بعد از مدت طولانی خنک می‌شود و این در صورتی است که یک کولر مناسب با تنظیم پلاتین موتور کولر باید بتواند در حداقل زمان فضای خانه را خنک کند، به همین خاطر نیاز است تا بعد از مدتی برای استفاده از این وسیله سرمایشی و حفظ آرامش اعضا خانواده جهت تنظیم پلاتین موتور کولر اقدام نمایید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

 پلاتین کولر چه کاربردی دارد؟

پلاتین موتور کولر روی قسمت موتور های تکفاز قرار دارد، وظیفه آن قطع و وصل یک سری از کنتاکت ها در موتور کولر است که با بروز هر گونه ایرادی در پلاتین عملکرد کلی کولر دچار اختلال می‌شود. کليد گريز از مرکز يا پلاتين به صورت کلی روی رتور موتور های تکفاز با راه انداز موقت نصب میشود و با توجه به سرعت موتور و بوسیله صفحه پلاتين روی موتور کنتاکت ها را در زمان مناسب قطع و وصل می‌کند.

این کار يعنی در هنگام راه‌اندازی موتور کولر آبی،سيم پيچ راه انداز را وارد مدار میکند و هنگامی‌که موتور تقريبا به ۷۵% سرعت نامی‌اش رسيد،سيم پيچ راه انداز را از مدار خارج ميکند. در بسیاری از موتورهای صنعتی از آنجا که فشار اولیه برای راه‌اندازی موتور بسیار بالاست ما نیاز به یک سیم پیچ راه انداز داریم که فقط در چند ثانیه ابتدای راه‌اندازی داخل مدار می‌شود و جریان لازم برای راه‌اندازی موتور را تامین می‌کند. اگر قرار بود با تنها یک سیم پیچ جریان لازم برای راه‌اندازی تامین شود حجم موتورها از چیزی که می‌بینیم بسیار بزرگتر می‌شود.

موتور های تکفاز دو سرعته مانند موتور کولر آبی بدون در نظر گرفتن دور و سرعت انتخاب شده توسط مصرف کننده در کليد،اول با دور تند راه‌اندازی می‌شوند. سپس بعد از رسيدن موتور به ۷۵% سرعت نامی‌سيم پيچ دور انتخاب شده وارد مدار می‌شود و وظيفه ی اين کار نيز ، به عهده ی کليد گريز از مرکز با صفحه پلاتین موتور کولر می‌باشد.

امروزه انواع مختلفی از پلاتین موتور کولر با قابلیت های مختلف در بازار موجود است ودر صورت نیاز به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

محل قرارگیری پلاتین و کلید گریز از مرکز

کلید گریز از مرکز روی انتهای شفت روتور وصل شده است و احتمال خرابی آن به‌صورت کلی کم است. اما کمی روغنکاری هنگام راه‌اندازی کمک می‌کند. پلاتین دور کند نیز در محل اتصال سیمها به موتور قرار می‌گیرد. به بیان دیگر فیبر پلاتین دار موتور کولر آبی ته موتور بعد از سویچ گریز از مرکز نصب می‌شود و 3 سیم دور تند، کند و نقطه مشترک برق از بیرون به آن وصل می‌شود.

روش اتصال شماره های پلاتین در موتور کولر آبی

نحوه اتصال پلاتین ها

در حالت عادی که این بورد بیرون موتور قرار دارد، طبق عکس وضعیت کنتکت ها در حالت قطع یا وصل این چنین است.
شماره 2 با 1 وصل
شماره 2 با 3 قطع
شماره 4 با 5 قطع
اما در هنگام وصل بودن به موتور در حالت خاموش:
شماره 2 با 1 قطع
شماره 2 با 3 وصل
شماره 4 با 5 وصل
اما در هنگام روشن بودن موتور بعد از دور نامی 75 درصد:
شماره 2 با 1 وصل
شماره 2 با 3 قطع
شماره 4 و 5 قطع

امیدواریم هنگام تنظیم پلاتین موتور کولر حواستان به این ترتیب باشد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

ترتیب اتصال سیم های موتور کولر به پلاتین

در اینجا یک نمونه موتور موتوژن تبریز را بیان می‌کنیم و سایر موتورها نیز وضعیت مشابهی دارند.

سیم های زرد رنگ هر دو به هم متصل می‌شوند و به‌صورت مشترک به عنوان سیم دور تند مورد استفاده قرار می‌گیرند. از داخل موتور نیز 4 سیم با رنگ های استاندارد زرد (دور تند) سیم سبز به نقطه com و سیم های آبی و قرمز بیرون می‌آید.

اتصال موتور به پلاتین کولر

خدمات ویژه تیم آچاره

تعمیرات لوازم خانه یکی از دغدغه های هر خانواده ای محسوب می‌شود، تیم آچاره خدمات ویژه ای در ارتباط با تعمیرات وسایل برقی مختلف مانند جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و مواردی دیگر از این نظیر را انجام خواهند داد.

در ارتباط با مشکلات و تعمیر کولر به عنوان یک وسیله تهویه هوا می‌توانید از آچاره کمک بگیرد، تنظیم پلاتین موتور کولر را با دقت بالا در حداقل زمان برای شما انجام خواهند داد، کولر از اجزا مختلفی ساخته شده است و هنگام اختلال در عملکرد این وسیله باید به یک تعمیرکار کاربلد و حرفه ای مراجعه کنید، تیم آچاره با تجربه و امکانات ویژه می‌توانند مشکل کولر را در حداقل زمان تشخیص دهند و در جهت تعمیر آن اقدام کنند.

در صورت بروز مشکل در پلاتین موتور کولر می‌توانید از این تیم حرفه ای کمک بگیرید، علاوه بر این خدمات این شرکت فقط محدود به تعمیرات نیست و شما می‌توانید در موارد دیگری مانند نظافت، بازسازی و خدمات ویژه دیگر همگی را می‌توانید به این تیم بسپارید.

4.4/5 - (57 امتیاز)

24 دیدگاه

  1. بسیار عالی وبدورازهرگونه ایرادوبانیت خیرخواهانه اطلاعات انتقال گردید.وقابل تقدیروتشکرصمیمانه وارزوی توفیق درامور.
    بدون شک فعل شان در پرونده باقیات صالحات اعمال خیرشان نزدخداوندثبت وضبط خواهدشد.

  2. خیلی ممنون از پستتون الان نقشه سیم کشی پلاتین لازم داشتم و خیلی بدردم‌خورد

  3. سلام وقتتون بخیر. حالا اگر بخوایم دور موتور تغییر جهت بده،یعنی الان که راستگرده چپگردش کنیم باید چیکار کنیم؟ ممنون میشم توضیح بدید

    1. سلام. این روش برای موتور کولر جواب نمی‌دهد برای موتور‌هایی کاربرد دارد که سیم‌های سر کلاف و ته کلاف بیرون باشند و بتوانیم با سر بندی که انجام می‌دهیم چپ گرد و راست گرد را انجام دهیم.

  4. من موتور کولر رو سرویس کردم سیم ها ی پلاتین رو اشتباه زده بودم موتور کلا روی دور تند بود و بوی سوختگی ازش بلند شد سریع خاموش کردم و با توجه به رنگ بندی که شما گفته بودین دیدم یه جا سیم زرد رو اشتباه زدم درستش کردم موتور درست شد . ممنونم از راهنمایی مفیدتون

    1. سلام خسته نباشی من موتدر ژن تبریز دارم پلاتینش خراب خاستم عوض کنم با پلاتین اصفهان یا پلاتین خودش تمیز کردم چند تا سیم داره زرد مشکی آبی سبز همه پللتین هاراخوندم سیم مشکش نداره حتی پلاتین خودشم درست بستم کار نکرد فقط کار نمیکن صدا مید

    2. سلام رنگ بندی موتور رو‌درست نوشتید ؟
      طبق عدد کلید های پایین تر که خودتون نوشتین در حالت موتور خاموش سیم پیچ تند و کند با هم تو مدار هستن بعد که نوتر به ۷۵درصد رسید فقط دور تند میاد تو مدار.
      نمی‌دونم شاید من اشتباه میکنم لطفا یه بار دیگه توضیح بدید ممنون

  5. سلام ب نظر منکه ی جا توی عکستون جای سیم قرمز رو با زرد اشتباهی نشون دادین و. سیم زرد دوتایی باید دوطرف پلاتین بسته بشه و سیم قرمز جای سیم زرد و همین اشتباهتون باعث شد موتور کولرم بسوزه اگر اشتباه میکنم ببخشید اگرم موافق هستین لدفن اصلاحش کنین مرسی

    1. سلام پلاتین موتور کولر دو مدل داره باید دقت کنی و در توضیحات بالا اگه دقت کنی از دو مدل استفاده شده برای همین اشتباه کردین

  6. از اینکه اطلا عات مفید وبدون چشم داشتتان را به اشتراک گذاشته اید سپاسگزارم ان شاء الله که همواره درکارهایتان موق ودر پناه خداوند باشید.

    1. با سلام، لطفا برای اطلاع از شرایط تعمیر کولر آبی و هزینه آن به این لینک مراجعه کنید. با ثبت سفارش رایگان در این صفحه می‌توانید از چندین تعمیرکار کولر آبی مشاوره بگیرید.

  7. سلام کولر ما بر خلاف همیشه تغیر کرده از اول دور کند کار نمیکنه اول باید روی تند بگذاریم وبعد بیاوریم روی دور کندتا دور کند کارکند علت چیه ایا تعمیر ان در محدوده کار شما است؟

  8. سلام
    موتور کولر با دور کند کار میکنه ولی با زدن دکمه تند موتور خاموش میشه چرا؟

    1. سلام دوست عزیز
      سیم بندی های برق کولر یا از پشت کلید کولر از داخل و یا از جعبه تقسیم اشتباه بسته شده. باید بررسی بشه

      1. سلام موتورکولرما از تماس دو پلاتین شماره ۲ و۴ با برینگ گپ صدای جیر جیر سرسام آوری میده..! چ باید کرد؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید