دیاگ خودرو در محل و آشنایی با دیاگ

خودروتست دیاگ و ریمپ ECU

در گذشته های نه چندان دور به هنگامی که ماشین ها خراب می شدند، برای عیب یابی آن بایستی حتما نزد مکانیکی می رفتید و با هزار و یک زحمت ماشین خود را به نزدیک ترین مکانیکی می سپردید.

مکانیک نیز دل و روده آن را درآورده و همه قطعاتش را مورد بررسی و آزمایش قرار می داد تا به این منظور بتواند پس از کلی اتلاف وقت و هزینه سرانجام عیب نهفته در ماشین شخصی شما را پیدا کند.

اجرای این فرآیند علاوه بر زمانبر بودن در پاره ای از اوقات هزینه بر نیز هست. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاه های مد روز دنیا روند عیب یابی مشکل ماشین های شخصی دیگر به مانند گذشته نیست و در کسری از ثانیه به وسیله دیاگ خودرو ( در محل ) می توان خیلی راحت به مشکل ایجاد شده دست یافت و مراحل مختلف را برای تعمیر ماشین انجام داد؛

حال ممکن است این سوال پیش آید که اصلا دیاگ سیار خودرو چیست و به چه کار می آید؟ یا به تعبیری دیگر کاربرد اصلی آن چیست و چگونه کار می کند؟ در ادامه پس از معرفی این دستگاه کارآمد با نحوه عملکرد آن نیز به خوبی آشنا خواهیم شد.

دیاگ خودرو در محل (سیار)

پیش از ذکر هر نکته دیگری بد نیست بدانید که دیاگ مخفف واژه دایاگنوستیک می باشد که به عملیات خطایابی توسط یک دستگاه مخصوصی اطلاق می گردد.

بنابراین با استفاده از این دستگاه می توان به راحتی عیب نهفته در ماشین ها را به راحتی تشخیص داد و دیگر نیازی به زیر و زبر کردن انواع قطعات دیگر نیست؛ بلکه یک تعمیرکار مستقیما سراغ قطعه معیوبی می رود که با استفاده از کامپیوترهای هوشمند و اطلاعات دریافتی از دستگاه دیاگ خودرو پی به معیوب بودن قطعه مورد نظر برده است.

دیاگ به راحتی روی نقاط حساس خودروها از جمله گیربکس، ترمزها، خنک کننده ها، قطعات برقی، قطعات حیاتی موتور، آپشن ها و سایر امکانات رفاهی ماشین های به روز، سنسورها و کنترل کننده های مختلف قابل نصب هستند و در صورت بروز هر گونه عیب و ایراد روی قطعات مورد نظر، خطایی مبنی بر عیب نهفته روی هر یک از این قطعات در حافظه داخلی کامپیوتر درج می گردد که به مکانیک خودرو هشدار می دهد بایستی حتما این بخش از خودروی مشتری خویش را تعمیر نماید.

مشاهده قیمت دیاگ خودرو در محل


بنابراین با استفاده از دیاگ خودرو می توان متوجه هر نوع ایرادی در خودرو شده و بدانیم که تمامی بخش ها و قطعات مختلف را دربر می گیرد و می توان عیب نهفته در هر یک از قسمت های خودرو را به راحتی با استفاده از دستگاه فوق پیشرفته دیاگ به دست آورد.


استفاده از دیاگ سیار خودرو در محل

دیاگ خودرو در محل یکی از مزیت های قابل توجه در عصر نوین امروزی است و می توان بدون آنکه خودروی خود را به هر زحمتی به اولین و نزدیک ترین مکانیکی ببرید، تعمیر شود. بنابراین دیاگ سیار خودرو در محل و منزل شما به راحتی صورت می گیرد و شما دیگر لازم نیست به خود سختی داده و ماشینتان را به مکانیکی ها ببرید؛ بلکه می توانید برعکس مکانیکی و خدمات آن را به منزل خویش بیاورید تا با استفاده از دیاگ خودرو در منزل به راحتی مشکل ایجاد شده را متوجه شده و بدین ترتیب مراتب را به جهت تعمیر قطعه مورد نظر یا تعویض آن به راحتی صورت دهید.

با دیاگ سیار خودرو در محل و منزل خویش می توانید تا حد بسیار زیادی از هزینه های خود را کاهش داده و عیب نهفته در خودروی خود را خیلی سریع و راحت تشخیص دهید.

مشاهده قیمت دیاگ خودرو در محل

استفاده از دیاگ سیار خودرو در محل

کاربرد ویژه دیاگ سیار خودرو

همان گونه که تا اینجا متوجه شدید، دیاگ خودرو ابزاری بسیار پیشرفته و جدید است که تمامی کد خطاهای موجود در قطعات خودرو را به مکانیک یادآوری می کند تا با استفاده از این اطلاعات به دست آمده فورا به سراغ قطعه مورد نظر بروند و عیب موجود را برطرف نمایند.

بنابراین اصلی ترین کاربرد دیاگ سیار خودرو در محل همین عیب یابی و تشخیص سریع عیب نهفته در دل خودرو است که می توان با استفاده از آن عملیات مکانیکی را روی ماشین های مختلف زودتر و سریع تر انجام داد و ماشین مشتریان خود را فورا تحویل آن ها داد.

کاربرد ویژه دیاگ سیار خودرو

حتی با استفاده از دیاگ خودرو می توان به این نکته نیز پی برد که ماشین مورد نظر تاکنون چند کیلومتر کار کرده است و در صورتی که مقدار به دست آمده با استفاده از دیاگ خودرو با مقدار مشخص شده روی کیلومتر ماشین مورد نظر تطابق نداشته باشد، به منزله این است که فروشنده ماشین مورد نظر پیش از اقدام به فروش ماشین خود، عمدا کیلومتر ماشین خود را دست کاری کرده است؛

بنابراین فهمیدن دقیق کارکرد ماشین ها از دیگر کاربردهای جالب و بی نظیری است که با استفاده از دیاگ خودرو می توان به آن دست پیدا کرد تا در هنگام خرید ماشین به هیچ عنوان فریفته نشوید و کارکرد دقیق آن را به فروشنده گوشزد کنید.

استفاده از دیاگ برای تشخیص عیب خودرو

دیاگ خودرو این بستر را برای مکانیک های خودرو فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند علت خرابی و تعمیر قطعه مورد نظر را با استفاده از این دستگاه کارآمد و کارساز به دست آورند تا قطعه مورد نظر را در صورت امکان تعمیر کنند و در صورتی که نمی توان آن را تعمیر نمود، به طور کلی آن قطعه را تعویض کنند تا باز هم بتوان تمامی قطعات ماشین به درستی قبل کار کرده و هیچ گونه مشکلی برای راندن ماشین نباشد.

با این حال همیشه روال کار به این منوال نیست و نمی توان به راحتی و در کسری از ثانیه به خرابی و معیوب بودن قطعه مورد نظر پی برد.

به تعبیری دیگر استفاده از دستگاه دیاگ خودرو کار چندان راحتی نیست و نباید این گونه تصور کرد که با خرید یک دستگاه دیاگ می توان برای همیشه از شر پول های مکانیکی راحت شد و در خانه متوجه عیب ماشین خود شویم؛ بلکه باید در نظر داشت که در پاره ای از اوقات کدهای خطای مشخص شده در دیاگ خودرو شبیه به همدیگر هستند و حتما بایستی یک متخصص و مکانیک مجرب و کارآزموده آن را بررسی کند تا به خوبی متوجه عیب نهفته در ماشین شما شود.

فراموش نکنید حتما بایستی به محض خرابی و ایجاد مشکل در ماشین خود مراتب را به یک تعمیرکار و مکانیک مجرب و کارآزموده بسپارید تا وی با کوله باری از تجربه و تخصص چندین ساله خود بتواند کد خطاهای مشخص شده در دیاگ را به خوبی تشخیص داده و برای تعمیر و تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهد.

استفاده از دیاگ خودرو برای تشخیص عیب خودرو


هزینه دیاگ سیار خودرو در منزل و محل مقرون به صرفه و کاربردی

در صورتی که می خواهید از خدمات دیاگ در محل بهره مند شوید، بایستی اذعان داشت که به طور کلی هزینه دیاگ خودرو در محل مقرون به صرفه و کمتر از هزینه تعمیر و مکانیکی در محل کار است. چرا که تعمیر ماشین ها در مکانیکی های مختلف و بدون بهره مندی از دیاگ سیار خودرو کاری طاقت فرسا، وقت گیر و هزینه بر است.

دیاگ سیار خودرو در منزل و محل شما با حذف هزینه حمل و نقل خودرو و سایر هزینه های دیگر در نهایت هزینه کمتری را روی دست شما خواهد گذاشت.  این نکته را نیز  در نظر داشته باشید که هزینه دیاگ خودرو در محل کاملا توافقی است و پس از تشخیص عیب نهفته در هر یک از قطعات خودرو انجام می شود.

هزینه دیاگ سیار خودرو در منزل و محل مقرون به صرفه و کاربردی

بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل و ایجاد خلل در یکی از قطعات خودروی شخصی خود می توانید با متخصصین این کار تماس بگیرید تا به بهترین نحو مشکل شما را برطرف کنند و ماشین شما را صحیح و سالم در اختیارتان قرار دهند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا