تعمیر پکیج تعمیرپکیج

آیا پکیج همیشه روشن خطرناک است؟

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

یکی از دستگاه‌هایی که وجود آن در هر خانه‌ای ضرورت دارد پکیج است. فرقی نمی‌کند که شما در فصل زمستان باشید یا تابستان؛ این‌که پکیج همیشه روشن باشد امری ضروری است. معمولا این دستگاه در زمستان نقش کلیدی داشته و علاوه‌بر گرم‌کردن آب توانایی گرم‌کردن کل خانه را هم دارد.

برخی افراد گمان می‌کنند که کارایی پکیج محدود به فصل زمستان بوده و در تابستان و فصل‌های دیگر کاربردی ندارد. قطعاً این افراد با کاربرد اصلی پکیج آشنایی ندارند.

وقتی برای خانه خود پکیج تهیه می‌کنید دیگر نیاز به آبگرمکن نخواهید داشت و با داشتن پکیج می‌‎توانید با یک تیر 2 نشان بزنید. زیرا کارایی پکیج هم همانند کارایی آبگرمکن بوده و شعله‌های آن در‌ صورت نیاز روشن می‌شوند.

فرض کنید برای خانه خود آبگرمکن بخرید و معتقد باشید این وسیله بهتر از پکیج عمل می‌کند؛ با این کار باید برای گرمایش خانه‌ی خود هم وسیله دیگری تهیه کنید. روشن بودن پکیج در بهار و تابستان برای گرم‌کردن آب گرم موردنیاز افراد است.

نکات کلیدی

  •  منظور از پکیج همیشه روشن این نیست که پکیج در تمام ساعات شبانه‌روز کار کند.
  • روشن شدن پکیج در تابستان به‌صورت اتوماتیک، اغلب دلالت بر خرابی پکیج دارد.
  • چنانچه پکیج در حالت تابستانی بر روی برد درست ثبت نشده باشد، همچنان بر روی حالت زمستانی قرار دارد.

آیا پکیج باید همیشه روشن باشد

زمانی که قرار است پکیج همیشه روشن باشد، بهتر است آن را در فصل بهار و تابستان روی حالت درست آن قرار دهید. بیشتر پکیج‌ها دارای 2 حالت تابستانی و زمستانی هستند. حال سؤال اینجا است که منظور از حالت تابستانی چیست؟ حالت تابستانی پکیج مربوط به قابلیت آبگرمکن ‌بودن آن می‌شود. درست است که این وسیله در هر فصل وظیفه گرم‌کردن آب را برعهده دارد؛ اما تولید آب گرم برای مصرف روزانه با ایجاد آب گرم برای گرمایش کف ساختمان متفاوت است.

با فعال‌کردن حالت تابستانی پکیج در این فصل، در‌ واقع میزان دمای آب هم پایین‌تر می‌آید. وقتی پکیج همیشه روشن باشد، در تابستان به‌صورت اتوماتیک عمل کرده و تنها زمانی که نیاز به آب گرم دارید پکیج شروع به کار می‌کند.

این در صورتی است که پکیج برای گرم‌کردن کل خانه در فصل سرما نیاز به دمای بیشتری داشته و باید ساعات طولانی از روز و شب را کار کند. چنانچه در فصل گرما بنا به دلایلی به حالت گرمایش پکیج نیاز داشتید، می‌توانید از آن در محدوده خاصی استفاده کنید.

برخی از خانه‌ها دارای استخر بوده و افراد ساکن در آن برای شنا به آب گرم نیاز دارند؛ در این صورت زمانی که پکیج همیشه روشن باشد، می‌توان آب استخر را از آب گرم پر کرد. محدودیت این موضوع در چیست؟ حدودی که باید رعایت کنید در محدوده کارکرد پکیج است؛ پکیجی که روی حالت تابستانی قرار داشته باشد، نمی‌تواند بیش از اندازه خود، به گرم‌کردن آب بپردازد.

لازم است بدانید وقتی یک پکیج بیشتر از اندازه ظرفیت خود در حالت تابستانی آب گرم کند، از عمر مفید آن کاسته خواهد شد و باید برای تعمیر پکیج اقدام نمایید.

پکیج همیشه روشن

پکیج هر چند دقیقه باید روشن شود

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع پکیج
  • میزان مصرف آب گرم
  • دمای محیط

به طور کلی، پکیج باید به اندازه ای روشن شود که بتواند آب گرم مورد نیاز را تامین کند. اگر پکیج بیش از حد روشن باشد، باعث هدر رفت انرژی و افزایش هزینه های مصرفی می شود. در حالت عادی، پکیج باید هر 10 تا 15 دقیقه یک بار روشن شود. این زمان ممکن است در شرایط مختلف، بیشتر یا کمتر شود.

برای مثال، اگر پکیج برای تامین آب گرم مصرفی در حمام و آشپزخانه استفاده می شود، باید هر 10 تا 15 دقیقه یک بار روشن شود. اما اگر پکیج تنها برای تامین آب گرم مصرفی در حمام استفاده می شود، می توان زمان روشن شدن آن را به 20 تا 30 دقیقه یک بار افزایش داد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

همچنین، اگر دمای محیط سرد باشد، پکیج باید بیشتر روشن شود تا بتواند آب گرم مورد نیاز را تامین کند.

برای تعیین زمان مناسب پکیج هر چند دقیقه باید روشن شود می توانید به نکات زیر توجه کنید:

اگر پکیج بیش از حد روشن می شود، آب گرم مصرفی شما سرد می شود. صدای کارکرد آن بلندتر می شود. مصرف انرژی شما افزایش می یابد. اگر متوجه شدید که پکیج شما بیش از حد روشن می شود، می‌توانید با تنظیم دمای آب گرم مصرفی، زمان روشن شدن آن را کاهش دهید. همچنین، می توانید از پکیج های کم مصرف استفاده کنید.

روشن شدن پکیج در تابستان به صورت اتوماتیک

در برخی مواقع روشن‌بودن پکیج در تابستان به‌صورت اتوماتیک و وقتی که شیر آب گرم را باز نکرده باشد دلالت بر خرابی پکیج دارد. منظور از پکیج همیشه روشن این نیست که پکیج در تمامی ساعات ‌روز و شب کار کند؛ منظور ما از این موضوع روشن‌بودن دستگاه پکیج است. وقتی پکیج به‌صورت خودکار و اتوماتیک روشن شده و لوله‌های رادیاتور را گرم کند، احتمال می‌رود که مشکل کار از پتانسومتر پکیج باشد.

وقتی پتانسومتر این دستگاه خراب شده یا بخشی از آن دارای ایراد شده باشد، در‌ واقع پکیج روی حالت تابستانی نرفته و هنوز در حالت زمستانی قرار دارد. ممکن است ایراد کار در زمانی که پکیج همیشه روشن است و به‌صورت اتوماتیک کار می‌کند، از قسمت برد آن باشد. برد پکیج اصلی‌ترین بخش پکیج بوده و وظیفه فرمان‌دهی به دیگر قسمت‌ها را بر‌عهده دارد. وقتی خود برد خراب شده باشد، نه‌تنها نمی‌توان به باقی بخش‌ها دستور کار دهد، بلکه عملکرد درست خود را هم از‌ دست می‌دهد.

چنانچه تنظیمات حالت تابستانی پکیج روی برد درست ثبت نشده باشد، پکیج همچنان روی حالت زمستانی قرار خواهد گرفت. برای یافتن مشکل روشن‌شدن پکیج به‌صورت اتوماتیک بهتر است با یک تعمیر‌کار مشورت کنید تا علت را جویا شده و به تعمیر آن بپردازد.

روشن بودن پکیج در تابستان

عملکرد پکیج در زمستان چگونه است؟

وقتی پکیج همیشه روشن باشد فرقی نمی‌کند که شما در چه فصلی قرار داشته باشید؛ پکیج همیشه در حالت آماده‌باش است. وقتی پکیج روی حالت زمستانی قرار داشته باشد، باید 2 وظیفه را به‌صورت همزمان انجام دهد؛ در غیر اینصورت شما باید برای تعمیر پکیج خود اقدام کنید. یکی از وظایف اصلی پکیج در هر فصلی تولید آب گرم برای مصرف شست‌‎و‌شو است.

دیگر وظیفه‌ی پکیج تامین آب گرم برای گرمایش ساختمان است. البته در هر دو حالت، پکیج برای کار‌ کردن به قطعاتی نیاز داشته که به‌ راه‌ افتادن جریان آب درون پکیج را حساس باشند و شعله‌های پکیج را روشن کنند. تنظیم آب گرم پکیج ایران رادیاتور و سایر برندها مهم است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

عملکرد پکیج در زمستان به این صورت است که سنسور پکیج همیشه روشن با باز‌شدن شیر آب و جریان آب درون لوله‌ها فعال می‌شود. نام این سنسور میکرو‌سوئیچ است که وقتی آب از کنار آن عبور می‌کند فعال خواهد شد.

وقتی برد پکیج سالم باشد، این سنسور وجود جریان آب درون پکیج را به برد اعلام کرده و برد الکترونیک دستور را به شیر سه سر می‌فرستد. پکیج در زمستان برای گرمایش همیشه روشن بوده و آب گرم را به درون لوله‌های گرمایش خانه می‌فرستد.

روشن‌بودن پکیج در زمستان به این شکل است که وقتی شیر آب گرم را باز می‌کنید، پکیج با دریافت دستور‌ از برد الکترونیک، برای مدت موقت و کوتاهی مدار انتقال آب به شوفاژ، فن کویل‌ها و رادیاتور را قطع می‌کند. پکیج همیشه روشن می‌تواند تمامی دستور‌ها را در سریع‌ترین زمان گرفته و اجرا کند.

قطعی آب در رادیاتور‌ها به این منظور است که شما آب گرم را در سرویس بهداشتی، حمام یا برای ظرف‌ شستن و امور دیگر استفاده کنید. در این حالت وقتی کار‌تان تمام شود، شیر سه سر مدار انتقال آب به مصارف خانگی را می‌بندد.

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج

چگونگی عملکرد پکیج در تابستان

پکیج در زمستان دارای 2 مسئولیت است اما در تابستان یکی از وظایف پکیج حذف می‌شود. زمانی که پکیج همیشه روشن است، توانایی این را دارد که در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به کار کرده و از یک شمعک کوچک تبدیل به شعله‌ای سوزان شده و آب را به‌خوبی گرم کند. در تابستان وقتی شیر آب گرم را باز می‌کنید، آب درون لوله‌های پکیج جریان پیدا کرده و پکیج روشن می‌شود تا آب را گرم کند.

وقتی آب درون لوله‌های پکیج باشد، میکرو‌سوئیچ روشن شده و به برد الکترونیک پکیج دستور روشن‌شدن می‌دهد. در این حالت مشعل پکیج که روی شمع است، روشن می‌شود. با بسته‌شدن شیر آب گرم این فرآیند به پایان رسیده و شعله‌های پکیج همیشه روشن خاموش می‌شوند و تنها شمعک مشعل است که روشن باقی می‌ماند.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج چیست؟

پکیج هم باید مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر هر چند وقت یک‌بار سرویس شده و اگر اشکالی در آن وجود دارد رفع شود. یکی از مشکلات رایج در هر نوع پکیج خاموش و روشن‌ شدن مداوم پکیج است. که باید به سوال آیا پکیج باید همیشه روشن باشد چاسخ داد.

وقتی بدانید علل مشکل کار از کجا است، می‌توانید سریعاً مشکل را یافته و به تعمیر یا تعویض آن بخش بپردازید. در این بخش چند مورد از این عیوب را نام برده و توضیح می‌دهیم:

خراب بودن جرقه زن پکیج

چنانچه جرقه‌زن پکیج همیشه روشن بر اثر عواملی مانند زنگ‌زدگی، وجود عیب در قسمت ترانس، ترک‌خوردن یون و قطعی برق متصل به یون خراب شود، شعله پکیج روشن و خاموش می‌شود. این مورد یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب به‌وجود‌آمدن این مشکل خواهد شد.

معمولاً معیوب‌بودن جرقه‌زن به علت خرابی یون است و وقتی یون نتواند فرمان روشن شدن پکیج را به جرقه‌زن بفرستد، جرقه‌زن‌هم نمی‌تواند وظیفه خود را به‌درستی اعمال کند.

پارگی یا قطع بودن اتصالات

وقتی سیم‌های موجود در پکیج اتصالی داشته باشند، برق در آن‌ها به‌صورت متناوب جریان داشته و همین امر می‌تواند دلیلی بر خاموش و روشن‌ شدن پکیج باشد. یکی از مزیت‌های اصلی پکیج همیشه روشن همین موضوع است که می‌توانید در‌ صورت وجود مشکل آن را به‌زودی تشخیص دهید.

برای این‌که مشکل را از ریشه رفع کنید، باید با یک تعمیر‌کار مجرب و حرفه‌ای تماس بگیرید تا تمامی سیم‌های داخلی و خارجی پکیج را بازرسی کرده و در‌ صورت خرابی، آن‌ها را تعمیر یا تعویض کند.

عملکرد پکیج در زمستان

رسوب گرفتن لوله‌های پکیج

لوله‌های پکیج معمولاً ظریف و نازک هستند. یکی از علت‌های خاموش و روشن‌شدن پکیج می‌تواند ته‌نشین‌شدن رسوب در آن باشد. می‌توانید این مشکل را از صدای پکیج جویا شوید؛ چراکه پکیج با داشتن این مشکل سر‌و‌صدای زیادی از خود تولید می‌کند. وقتی آب نتواند به‌راحتی از لوله‌های پکیج همیشه روشن عبور کند، پکیج برای چند لحظه خاموش شده و دوباره شروع به کار می‌کند. این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان سختی و رسوب موجود در آب دارد.

فشار پایین آب

وقتی جریان آب درون لوله‌های پکیج کم باشد، پکیج به‌صورت متناوب خاموش و روشن می‌شود. اغلب این مشکل برای افرادی به‌وجود می‌آید که در طبقه‌های بالای ساختمان قرار دارد یا این‌که فشار آب در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند پایین است. برای حل این مشکل نمی‌توانید کاری جز تقویت فشار آب انجام دهید.

سخن پایانی در مورد آیا پکیج باید همیشه روشن باشد

پکیج یکی از وسایلی است که وظیفه‌ی گرم کردن آب را بر‌عهده دارد. پکیج همیشه روشن علاوه‌بر مزیت‌ دارای معایبی هم هست که هر کدام از آن‌ها ممکن است سبب خاموش‌شدن این دستگاه شوند. وظایف پکیج‌های امروزی با داشتن 2 حالت تابستانی و زمستانی تقسیم می‌شود.

وقتی این دستگاه را روی حالت زمستانی قرار می‌دهید در‌ واقع وظیفه گرم کردن آب را در آن دو برابر می‌کنید. پکیج در این حالت باید علاوه‌بر آب گرم مورد‌نیاز مصرف خانوار، آب گرم مورد‌نیاز برای گرمایش خانه را هم فراهم کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید