تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

18 علت سرد نکردن یخچال فریزر قدیمی پارس، امرسان و الکترواستیل

لوازم خانگییخچال و فریزر

اگر احساس می‌کنید یخچال شما مثل قبل مواد غذایی را سرد نمی‌کند باید هر چه سریع‌تر دلیل آن را پیدا کرده و برطرف کنید. علت سرد نکردن یخچال هر چه که باشد می‌تواند باعث فاسد شدن مواد غذایی و مسمومیت شود. در بعضی مواقع می‌توان خیلی راحت به ریشه مشکل پی برد و آن را برطرف کرد؛ اما گاهی ممکن است مشکل به‌راحتی قابل‌رفع نباشد. در این مقاله به 6 عامل اصلی که می‌تواند علت گرم بودن یخچال شما باشد اشاره کرده‌ایم.

یخچال به عنوان پرکاربردترین وسیله برقی در منازل از مواد غذایی که در دمای بیرون از یخچال فاسد می‌شوند، به خوبی نگهداری می‌کند. اگر برخی از قطعات مختلف یخچال به مرور دچار مشکل شوند اصلا جای تعجب ندارد زیرا این وسیله در تمام ساعات شبانه‌روز به طور مداوم در حال کار کردن است.‌ میزان سرمای یخچال باید در فصول مختلف سال در حالت نرمال تنظیم شود.

زیرا همانطور که دمای بالا باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌شود، سرمای بیش از حد نیز باعث یخ‌ زدن مواد غذایی می‌شود. بسیاری از کاربران از مشکل سرد نکردن یخچال خود شکایت دارند. خنک نکردن یخچال و گرم شدن فضای داخلی آن دلایل فنی و غیر فنی متعددی دارد. سرما نداشتن یخچال در واقع حالتی است که یخچال با وجود کار کردن, توانایی لازم برای کاهش دما و خنک کردن هوای داخل خود را ندارد. در این مواقع, فشار بیشتری به کمپرسور یخچال وارد می‌شود و در صورت عدم رسیدگی و برطرف نکردن مشکل خنک نکردن یخچال ,مشکلات جدیدی در سایر قطعات ایجاد خواهد شد. اگر تمایل دارید با دلایل سرد نکردن یخچال آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

علت سرد نکردن یخچال چیست؟

تشخیص ریشه مشکل گاهی از حل آن مهم‌تر است. اگر تشخیص درست نباشد، راه اشتباهی در پیش گرفته خواهد شد که در نهایت کمکی به حل مشکل شما نمی‌کند و یا هزینه تعمیرات بی‌دلیل افزایش خواهد یافت.  به همین دلیل ما در ادامه لیست کاملی برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به شما در پیدا کردن علت سرما نداشتن یخچال کمک کند. البته دمای یخچال را نمی‌توان در تمام فصول روی یک درجه خاص تنظیم کرد. گاهی افراد تنظیمات یخچالشان را برای فصول سرد و گرم عوض نمی‌کنند و در تابستان احساس می‌کنند یخچال گرم است. در اینصورت تنها کاری که باید انجام دهیم تنظیم دمای یخچال است. معمولا در یخچال‌هایی که درجه‌بندی عددی دارند در زمستان باید درجه را روی 3 یا 4 و در فصول گرم سال روی 1 یا 2 قرار داد.

 برای سرد نکردن یخچال نمی‌توان فقط یک علت خاص را معرفی کرد زیرا عملکرد کلی یخچال به مجموعه‌ای از قطعات در کنار هم مرتبط است. بروز مشکل در هر یک از قطعات این دستگاه ممکن است منجر به گرم شدن هوای داخل آن شود. ذکر این نکته لازم است که بدانید دلایل گرم شدن یخچال به برند یا مدل خاصی از یخچال مربوط نیست و همه برندهای داخلی و خارجی ممکن است با این مشکل مواجه شوند. برای تعمیر یخچال باید از مهارت، تجربه و دانش فنی بالا برخوردار باشید‌. در غیر این صورت توصیه می‌شود که به هیچ وجه برای تعمیر یخچال به صورت خود سرانه اقدام نکنید، زیرا نه تنها مشکل خنک نکردن یخچال حل نمی‌شود بلکه امکان بروز مشکلات بیشتر و حتی از کار افتادن موتور یخچال نیز وجود دارد. بهترین اقدام در چنین مواقعی تماس با یک تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه مانند تعمیرکاران متخصص آچاره است. اگر یخچال خود را پس از خرید نصب کردید و تنظیمات لازم را انجام دادید، باید به مدت یک شبانه‌روز صبر کنید تا شرایط دمایی یخچال به حالت پایداری برسد. در صورتی که بعد از گذشت چند ماه از نصب، سرما نداشتن یخچال باعث فاسد شدن مواد غذایی داخل آن شد، هر چه سریع‌تر باید از یک تعمیرکار بخواهید که با بررسی تمام قسمت‌های این دستگاه به علت اصلی این مشکل پی ببرد.

نگهداری از یخچال خاموش

1. تنظیم نبودن درجه دمای یخچال

یکی از دلایل رایج خنک نشدن هوای داخل یخچال‌، عدم تنظیم درجه دمای این دستگاه است. پس از نصب یخچال حتما باید دما را روی درجه درست تنظیم کنید. درجه دمای یخچال در فصل تابستان باید روی عدد یک یا دو باشد و در فصل زمستان نیز بهتر است درجه را روی عدد سه یا چهار قرار دهید. هر چه عدد درجه کمتر باشد، میزان خنکی یخچال بیشتر خواهد بود. برخی از کاربران به این نکته توجه نمی‌کنند و بعد از نصب اصلا درجه دما را مورد بررسی قرار نمی‌دهند. قرار گرفتن درجه روی اعداد شش یا هفت باعث گرم شدن هوای داخل یخچال می‌شود.

2. عدم گردش هوا در پشت یخچال به دلیل وجود مانع

یکی دیگر از دلایل ساده و رایج سرد نکردن یخچال قرار دادن این دستگاه در یک مکان نامناسب است. همانطور که می‌دانید موتور یخچال در پشت آن قرار گرفته است و قطعه‌ای به نام فن موظف است که باعث خنک شدن موتور در حین کار شود‌. اگر یخچال را بیش از حد به دیوار بچسبانید، مانع گردش هوا خواهید شد. بنابراین گردش هوا در پشت یخچال به میزان زیادی کاهش می‌یابد و فن دیگر نمی‌تواند به خوبی با گردش هوا موتور را خنک کند. در نتیجه موتور قدرت خنک کنندگی خود را از دست می‌دهد و در نهایت مشکل خنک نشدن یخچال بروز می‌کند‌. به راحتی با جا به جایی یخچال و قرار دادن آن در مکان مناسب، این مشکل حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سرمای زیاد یخچال به چه علتی است؟

3. تنظیمات ترموستات؛ علت سرد نکردن یخچال

آیا اخیرا متوجه شده‌اید آب یخچالتان دیگر خنک نیست؟ گاهی اوقات دمای ترموستات به‌طور اتفاقی روی عدد پایینی تنظیم می‌شود که می‌تواند علت سرد نکردن یخچال شما باشد. تنظیمات ترموستات در اکثر موارد برای بیشتر افراد گیج‌کننده است و ممکن است هنگام تنظیم کردن دما عدد اشتباهی را انتخاب کنند. گاهی نیز کودکان ترموستات را دست‌کاری می‌کنند و عدد آن را تغییر می‌دهند. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هر چه عدد بالاتری را برای دمای یخچال انتخاب کنید، یخچال شما سردتر می‌شود.

4. مسدود شدن دریچه‌های گردش هوا

اگر داخل یخچال را بیش از ظرفیت این دستگاه از مواد غذایی پر کنید، حتما با مشکل سرد نکردن یخچال مواجه خواهید شد. پر بودن یخچال باعث مسدود شدن سرماسازها می‌شود. همچنین میزان هوای خنک تولید شده در فضای داخلی یخچال به شدت کاهش می‌یابد و با باز و بسته شدن درب، همین مقدار هوای خنک نیز بلافاصله با هوای گرم جایگزین می‌شود‌. برای جلوگیری از این مشکل باید از پر کردن بیش از حد یخچال بپرهیزید و بسته بزرگ مواد غذایی را هرگز در انتهای یخچال قرار ندهید زیرا مسیر هواسازها را مسدود می‌کند. وقتی حجم مواد غذایی قرار داده شده در یخچال به اندازه کافی باشد، هوای خنک به راحتی در تمام قسمت‌های این دستگاه جریان پیدا می‌کند و به راحتی مشکل سرما نداشتن یخچال حل می‌شود‌.

جریان هوای داخلی و خارجی به تنظیم دمای یخچال آن کمک می‌کند. برای ثابت نگه‌داشتن دمای یخچال، این دریچه‌ها باید باز بمانند. هنگامی که مواد غذایی و ظرف‌ها را درون یخچال قرار می‌دهید، دقت کنید جلوی منافذ یخچال را نبندید. این دریچه‌ها ممکن است توسط گرد و خاک یا مواد غذایی مسدود شود. دریچه مسدود شده می‌تواند دمای داخلی را تحت تأثیر قرار دهد لذا با تمیز کردن یخچال جلو بروز چنین مشکلی را بگیرید. توصیه می‌کنیم با برنامه‌ریزی در خرید روزانه و هفتگی خود یخچالی مرتب و خلوت داشته باشید که هم مواد غذایی را تازه مصرف کنید و از خطر مسمومیت غذایی در امان باشید و هم مانع از گردش جریان هوای خنک درون محفظه یخچال نشوید. همچنین از قرار دادن بسته‌های بزرگ در انتهای یخچال اجتناب کنید.

یخچالی پر که باعث مسدود شدن مسیرهای گردش هوا شده است

5. کثیف بودن کندانسور

اگر یخچال شما به‌طور مداوم کار می‌کند اما هوای آن هنوز گرم است علت آن کثیف بودن کویل کندانسور یخچال است. سیم‌پیچ کندانسور یخچال وظیفه خارج کردن گرما از یخچال را بر عهده دارد. وقتی کندانسور کثیف باشد، یخچال باید برای خارج کردن گرمای داخلش بیشتر کار کند. سیم‌پیچ کندانسور باید سالی یک‌بار تمیز شود اما اگر گرد و غبار در محیط زندگی شما زیاد است و یا از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، باید بیشتر از یک‌بار در سال آن را تمیز کنید. تمیز کردن کویل کندانسور کار سختی نیست و به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

6. خرابی موتور فن کندانسور

علت سرد نکردن یخچال ممکن است خرابی موتور فن کندانسور باشد. موتور فن کندانسور باعث ایجاد جریان هوا روی کویل کندانسور می‌شود تا آن‌ها را خنک کند. بدون فن، یخچال شما به‌درستی خنک نمی‌شود. فن کندانسور معمولا در پشت یا زیر یخچال قرار دارد و اگر ایراد داشته باشد، باید از تعمیرکار ماهر یخچال کمک بگیرید. در آچاره تعمیرکاران خبره‌ای هستند که می‌توانند به شما کمک کنند در اسرع وقت این مشکل را حل کنید.

خرابی فن علت سرد نکردن یخچال

7. از کار افتادن موتور فن اواپراتور

مدل‌های مختلف یخچال یک یا چند موتور فن اواپراتور دارند. اگر یخچال شما فقط یک فن داشته باشد، این فن در محفظه فریزر قرار دارد و هوای سرد را از کویل اواپراتور در سراسر محفظه یخچال به گردش در می‌آورد. اگر موتور فن اوپراتور کار نکند، ممکن است یک فریزر سردی داشته باشید، اما در قسمت یخچال هوا خنک نخواهد بود. هرگز نباید یخچال را به دیوار پشت و اطراف آن بچسبانید. یخچال یکی از پر مصرف‌ترین لوازم در خانه است و به همین دلیل گرمای نسبتا زیادی تولید می‌کنند که باید به راحتی با محیط اطاف مبادله کنند.

 علت خنک نکردن یخچال: از کار افتادن موتور فن اواپراتور 

8. آسیب به برد کنترل یخچال

یخچال‌های مدرن حداقل از دو برد (Board) استفاده می‌کنند: برد کنترل اصلی و برد کنترل دما. آسیب رسیدن به هر یک از این بردها می‌تواند منجر به مشکلات تنظیم دمای یخچال شده و علت سرد نکردن یخچال باشد. تشخیص ایراد و تعمیر یخچال برای افراد تازه کار آسان نیست، بنابراین اگر برد یخچالتان ایراد دارد حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

9. پارگی یا کهنگی لاستیک درب یخچال یا خراب بودن قفل

پارگی لاستیک یخچال یکی از ساده‌ترین و پر تکرارترین مشکلاتی است که منجر به بالا رفتن دمای یخچال می‌شود. عوض کردن لاستیک در یخچال کار دشواری نیست و به‌راحتی از  پس آن بر خواهید آمد پس چرا با حل آن به طراوت مواد غذایی و عمر مفید یخچال کمک نکنید؟! همین حالا یک عدد لاستیک نو یخچال بخرید و دست به کار شوید.

یکی از دلایل فنی سرد نکردن یخچال خراب بودن قفل و لاستیک درب می‌باشد. وقتی قفل درب یخچال خراب و معیوب باشد، در به خوبی بسته نخواهد شد، دمای داخل دستگاه نیز پایدار نخواهند ماند. به دنبال آن، هوای سرد همواره به سمت خارج از یخچال هدایت شده و با هوای گرم جایگزین می‌شود. در چنین مواقعی باید قفل را تعمیر کنید. سپس لاستیک دور درب را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است لاستیک در شل، پاره یا جدا شده باشد و درب را به خوبی با بدنه چفت نکند. برای برطرف کردن این مشکل باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید که لاستیک معیوب دور درب را با یک لاستیک سالم و جدید تعویض کند.

10. خراب شدن کمپرسور و رله آن

یکی دیگر از دلایل سرد نکردن یخچال خرابی قطعه کمپرسور و رله کمپرسور است. همانطور که می‌دانید کمپرسور به عنوان موتور یخچال موظف است که گاز مبرد را به مایع تبدیل کرده و آن را به سمت اواپراتور پمپاژ کند تا در نهایت هوای داخل یخچال خنک شود‌. اگر قطعه کمپرسور و رله آن به هر دلیلی دچار آسیب شود، خنک شدن یخچال با اختلال مواجه خواهد شد. برای اطمینان از خرابی کمپرسور ابتدا باید آن را تست کنید. اگر رله کمپرسور خراب باشد، کمپرسور قادر به کار کردن نخواهد بود و هوای یخچال گرم می‌شود.برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید رله را تعویض کنید. تعویض رله هزینه زیادی ندارد. اگر با تعویض رله مشکل خنک نکردن یخچال حل نشد، ناچارید که کمپرسور را تعویض کنید. تعویض کردن این قطعه یک کار کاملا تخصصی است و فقط باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود.

11. کمبود گاز مبرد؛ علت سرد نکردن یخچال

کمبود گاز مبرد یکی دیگر از دلایل فنی سرد نکردن یخچال محسوب می‌شود و سیکل سرمایشی این دستگاه را دچار اختلال می‌کند. نشتی گاز دلیل اصلی کم شدن گاز مبرد است و با علائمی مانند سرما نداشتن یخچال، جریان باد گرم در داخل یخچال، ایجاد شبنم‌های کوچک روی قطعات، داغ شدن کمپرسور و سوختن آن و غیره، همراه است. برای برطرف کردن این مشکل باید هر چه سریع‌تر از یک تکنسین بخواهید که نسبت به شارژ گاز مبرد اقدام کند.

12. بروز مشکل در لوله‌ها یا کویل‌های کندانسور

به لوله‌های سیاهی که در قسمت پشتی یخچال‌های قدیمی مشاهده می‌شود،  لوله‌ها یا کویل‌های کندانسور گفته می‌شود‌.‌ البته در یخچال‌های جدید کویل‌های کندانسور به گونه‌ای جاسازی شده‌اند که آشکار نیستند. گاز مبرد از طریق لوله‌های کندانسور گرمای داخل یخچال را جذب کرده و تبادل دمایی با محیط انجام می‌دهد. سپس با از دست دادن گرما گاز دوباره به مایع تبدیل می‌شود‌. اگر بین لوله‌های کندانسور و هوای اطراف مانعی وجود داشته باشد، تبادل گرمایی صورت نمی‌گیرد و خنک شدن یخچال با مشکل روبرو می‌شود. برای برطرف کردن مشکل سرما نداشتن یخچال در چنین مواقعی باید مشکلات مربوط به لوله‌های کندانسور مانند مسدودیت و تجمع گرد و غبار روی آن‌ها را برطرف کنید. یخچال را نیز در مکانی قرار دهید که فضای کافی برای تهویه هوا در پشت یخچال وجود داشته باشد.

13. معیوب بودن فن کندانسور

سرد نکردن یخچال گاهی اوقات به دلیل معیوب بودن قطعه فن کندانسور اتفاق می‌افتد. محل قرارگیری فن کندانسور در قسمت پایینی یخچال و در مجاورت کمپرسور می‌باشد. این فن موظف است که کمپرسور و لوله‌های کندانسور را خنک نگه دارد‌. اگر فن کندانسور به خوبی کار کند، دمای کمپرسور افزایش یافته و داغ خواهد شد. گرم شدن کمپرسور به افزایش دمای داخل یخچال منجر خواهد شد. معیوب شدن فن ممکن است به خاطر شکستن پره‌ها و نیم‌سوز شدن موتور فن باشد. برای برطرف کردن این مشکل به سرعت باید فن معیوب را با فن جدید تعویض کنید.

14. خرابی فن اواپراتور یخچال علت سرد نکردن یخچال

گاهی اوقات دلیل خنک نکردن یخچال، خرابی فن اواپراتور است. زمانی که فن اواپراتور عملکردی صحیح داشته باشد، هنگام باز کردن درب یخچال، هوای سرد به سمت بیرون پرتاب خواهد شد. وقتی فن اواپراتور خراب شود، یخچال به اندازه کافی دما را خنک نمی‌کند و صداهایی مانند غرغر به گوش می‌رسد. با تعویض فن معیوب اواپراتور، مشکل سرما نداشتن یخچال حل می‌شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

15. بروز ایراد در برق‌رسانی و سیم‌کشی یخچال

یکی از دلایل فنی سرد نکردن یخچال, وجود ایراد در بخش برق رسانی و سیم‌کشی یخچال می‌باشد.‌ وقتی این بخش دچار ایراد می‌شود، دستگاه به صورت مداوم خاموش و روشن خواهد شد و کمپرسور فرصت لازم برای عملکرد بهینه و خنک سازی هوای یخچال را نخواهد داشت. برای حل این مشکل باید از تکنسین ماهر تقاضا کنید که سیستم برق‌‌رسانی و سیم‌کشی یخچال را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد و ایرادات به وجود آمده را حل کند. اگر پریزی که دوشاخه یخچال را به آن متصل می‌کنید خراب باشد، سیستم برق‌کشی یخچال را دچار اتصال یا قطعی خواهد کرد. بنابراین تکنسین‌ها معمولا پریز را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت نیاز آن را تعویض می‌نمایند. پس از تعمیر یخچال بهتر است محافظ یخچال را نیز تعویض کنید.

16. خراب شدن ترموستات

همانطور که می‌دانید قطعه ترموستات در تمام یخچال‌ها وظیفه تنظیم دمای داخلی این دستگاه را بر عهده دارد. در یخچال‌های جدید ترموستات به شکل یک نمایشگر لمسی بر روی درب یخچال تعبیه شده است. اما در یخچال‌های قدیمی این قطعه به صورت یک کلید است. با خراب شدن این قطعه, تنظیمات دمای یخچال به طور کامل به هم می‌ریزد. به هم ریختن تنظیمات دما گاهی با سرد شدن بیش از حد یخچال و گاهی با سرد نکردن یخچال بروز پیدا می‌کند و در هر دو صورت مواد غذایی موجود در داخل یخچال کیفیت خود را از دست داده و قابل استفاده نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: آموزش به برق زدن یخچال نو

17. از کار افتادن قطعه برد الکتریکی

مدیریت و برنامه‌ریزی عملکرد در تمام دستگاه‌های یخچال به عهده قطعه‌ای به نام برد الکتریکی می‌باشد.‌ این برد فعالیت کمپرسور و فن‌ها را زیر نظر دارد. خراب شدن برد با علائمی مانند از کار افتادن فن‌ها، ظاهر شدن کدهای ارور در نمایشگر، نوسانات برق در یخچال و سرد نکردن یخچال بروز پیدا می‌کند‌‌. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا برد الکتریکی یخچال را مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز نسبت به تعویض این قطعه اقدام نماید. با تعویض برد الکتریکی معیوب مشکل خنک نکردن یخچال حل خواهد شد.

18. خراب شدن دمپر هوا

دریچه دمپر هوا قسمتی از یخچال است که وظیفه کنترل هوای خنک بین قسمت فریزر و قسمت یخچال را بر عهده دارد. با وجود این دریچه، هوای خنک از قسمت فریزر به سمت بالای یخچال حرکت کرده و هوای داخل آن را خنک می‌کند‌. اگر مسیر دریچه دمپر هوا باز نباشد و هوای خنک نتواند به طرف بخش یخچال حرکت کند، مشکل خنک نکردن یخچال بروز پیدا خواهد کرد. در این حالت دمای فریزر ثابت می‌ماند اما دمای یخچال افزایش می‌یابد. برای حل این مشکل دمپر هوای معیوب باید توسط یک تعمیرکار تعویض گردد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی علت سرد نکردن یخچال پرداختیم. باز هم تاکید می‌کنیم که خنک نکردن یخچال و افزایش دمای هوای داخل این دستگاه هیچ ارتباطی با برند آن ندارد و همه برندهای خارجی و ایرانی ممکن است به دلایل مختلفی مانند تنظیم نبودن درجه دمای یخچال، پر بودن بیش از حد یخچال از مواد غذایی، عدم گردش هوا در پشت یخچال به دلیل وجود مانع، خراب بودن قفل و لاستیک درب، خراب شدن کمپرسور و رله کمپرسور، کمبود گاز مبرد در یخچال، بروز مشکل در لوله‌ها یا کویل‌های کندانسور، معیوب بودن فن کندانسور، خراب شدن فن اواپراتور یخچال، بروز ایراد در برق رسانی و سیم‌کشی یخچال، خراب شدن ترموستات و از کار افتادن قطعه برد الکتریکی با مشکل سرما نداشتن یخچال روبرو شوند. با توجه به اینکه یخچال‌ها جزء دستگاه‌های برقی حساسی هستند باید کوچکترین ایرادات فنی ایجاد شده در این دستگاه به سرعت توسط یک تکنسین ماهر برطرف شود تا از افزایش میزان خرابی‌ها در قطعات دیگر و از کار افتادن موتور یخچال جلوگیری شود.

تعمیر یخچال یکی از تخصصی‌ترین خدماتی است که در آچاره ارائه می‌شود. اگر دمای یخچالتان مطلوب نیست و مواد غذایی شما زود فاسد می‌شود کافی است از طریق لینک زیر مراحل ساده ثبت سفارش را دنبال کنید و از متخصصین آچاره مشورت بگیرید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن آچاره استفاده کنید و از قابلیت چت با متخصصان بهره ببرید. لازم به ذکر است اگر با متخصصین به توافق نرسیدید می‌توانید درخواست خود را به رایگان لغو کنید.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید