تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش به برق زدن یخچال نو

لوازم خانگییخچال و فریزر

یکی از سوال‌هایی که ممکن است ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کند این است که چه زمانی یخچال نو را به برق بزنیم؟ اگر هم به‌تازگی اسباب کشی کرده یا قصد انجام آن را داشته باشید، احتمالاً این سوال در ذهن شما پیش می‌آید که چند ساعت بعد از جابجایی باید یخچال را به برق بزنیم؟ اگر شما هم با چنین سوالاتی روبه‌رو شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه با آموزش به برق زدن یخچال نو و زمان مناسب روشن کردن یخچال بعد از جابه‌جایی در خدمت شما خواهیم بود.

چه مدت باید برای به برق زدن یخچال نو صبر کنیم؟

نکته مهم در به برق زدن یخچال نو این است که توجه کنید حمل یخچال در اسباب کشی و یا هنگام نقل و انقال آن از مغازه به منزل، به چه صورت انجام گرفته است. آیا یخچال به صورت عمودی و سر پا حمل و جابه‌جا شده است یا اینکه به یک طرف چرخانده و حمل شده است. این دو وضعیت در مدت زمانی که باید برای به برق زدن یخچال نو صبر کرد، تفاوت ایجاد می‌کند.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نکات مورد توجه در به برق زدن یخچال نو

برای به برق زدن یخچال نو موارد زیر را رعایت کنید:

1. صبر کنید

وقتی یخچال فریزر جدید خود را تحویل گرفتید، بلافاصله آن را به برق نزنید. کمی صبر کنید. یخچال فریزرها از مایعات برای خنک ماندن استفاده می‌کنند. این مایعات ممکن است در حین حمل و نقل و جابه‌جایی تکان خورده باشند. قبل از به برق زدن یخچال نو مدتی صبر کنید تا مایعاتی که به گردش درآمده‌اند، ته نشین شوند.

اگر یخچال به صورت عمودی جابه‌جا و حمل شده باشد، نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانید. حدود 1 ساعت کافی است. اگر یخچال به یک سمت چرخانده شود و حمل شود، باید چیزی در حدود 4 ساعت یا بیشتر صبر کنید تا مایعات به گردش درآمده ته نشین شوند. در مورد برخی یخچال‌ها مانند یخچال ویرپول باید 24 ساعت صبر کنید.

یخچال نو

2. تمیز کردن سریع یخچال

با توجه به اینکه یخچال قرار است مواد غذایی مصرفی شما را در خود نگه دارد، باید قبل از به برق زدن یخچال نو آن را تمیز کنید. این کار اصلاً سخت نیست؛ زیرا شما به‌تازگی یخچال فریزر را خریداری کرده‌اید و تقریباً تمیز است. توصیه می‌شود همه قسمت‌های یخچال را با مایع شوینده و آب گرم تمیز کنید. قبل از اینکه کشوهای یخچال را مجدداً سر جای خود قرار دهید، مطمئن شوید که قسمت‌های درونی یخچال کاملاً خشک باشند.

3. قرار دادن یخچال در مکان مناسب

مطمئناً از قبل فکر این را کرده‌اید که یخچال فریزر خود را در کدام قسمت از منزلتان قرار دهید اما باید بدانید که قرار دادن صحیح یخچال در این فضا نیز بسیار مهم است. باید فضای کافی در اطراف یخچال فریزر وجود داشته باشد تا هوا بتواند آزادانه جریان پیدا کند. 5 میلی‌متر در هر طرف یخچال فضای ایده‌آلی است. دقت داشته باشید که یخچال را به طور کامل به دیوار فشار ندهید؛ چون باید در پشت یخچال فضایی برای جریان یافتن هوا وجود داشته باشد.

4. روشن کردن و به برق زدن یخچال نو

به برق زدن یخچال نو و روشن کردن آن آخرین کاری است که باید قبل از استفاده از یخچال خود انجام دهید. چند ساعت طول می‌کشد تا یخچال به خنکی مناسب برسد. بنابراین باید به برق زدن یخچال نو را مدتی قبل از شروع به استفاده از آن انجام دهید.

به برق زدن یخچال پس از اسباب کشی

رعایت نکات گفته شده در بالا کمک می‌کند که یخچال شما به بهترین نحو ممکن کار کند و حتی تا سال‌ها عملکرد خوبی داشته باشد.

چه مدت باید صبر کنم تا بتوانم مواد غذایی را در یخچال جدید قرار دهم؟

پاسخ به این سوال به نوع یخچالی که خریداری کرده‌اید، بستگی دارد. ممکن است شما به یخچال فریزرتان به عنوان یکی از لوازم خانگی ساده نگاه کنید، اما حقیقت این است که عوامل زیادی در اینکه شما چه مدت باید صبر کنید تا بتوانید مواد غذایی را درون یخچال قرار دهید، نقش دارند.

اینکه چه مدت باید صبر کنید به طور عمده به موارد زیر بستگی دارد:

  • اندازه یخچال
  • دما
  • مکان

یخچال یکی از انواع لوازم خانگی با اهمیت است که باید در به‌کار گیری و استفاده از آن دقت زیادی به خرج داد، چون توجه کردن به این جزئیات باعث افزایش عمر مفید یخچال می‌شود. معمولاً باید حدود 2 تا 24 ساعت بسته به سه عامل گفته شده در بالا صبر کنید تا بتوانید از یخچالی که تازه خریده‌اید، استفاده کنید. باید اجازه دهید تا یخچال به عملکرد کامل خود دست یابد. این کار به یخچال امکان کارکرد درست و رسیدن به موارد زیر را می‌دهد:

  • دمای داخلی خنک و مناسب
  • آبی که به میزان مناسبی خنک شده است
  • توانایی تولید یخ

اینکه بهترین دما برای قرار دادن مواد غذایی درون یخچال چقدر است، به نوع و برند یخچالی که خریداری کرده‌اید، بستگی دارد. بسته به کنترل دما و ظرفیت یخچال باید زمانی حدود 2 تا 24 ساعت صبر کنید تا یخچال به دمای مطلوب برای نگهداری مواد غذایی برسد.

اگر کمتر از 2 ساعت برای قرار دادن مواد غذایی در یخچال صبر کنم، چه می‌شود؟

یخچال در دمایی که ترموستات تعیین کرده تنظیم می‌شود. صبر کردن در حدود 2 ساعت به یخچال اجازه می‌دهد که به بهینه‌ترین دمای خود برسد. اگر  قبل از رسیدن یخچال به این دمای بهینه مواد غذایی را درون آن قرار دهید، زمان بیشتری برای خنک شدن غذا نیاز است و این به معنای کارکرد بیشتر یخچال است. کارکرد بیشتر یخچال از نظر مصرف برق هزینه‌های شما را افزایش خواهد داد.

مشکل دیگری که ایجاد می‌کند این است که سرما به اندازه کافی از دیواره‌های یخچال به غذا نمی‌رسد و مواد غذایی به میزان مناسبی سرد نمی‌شوند. مثلا اگر بخواهید ماده‌ای را منجمد کنید، به مقدار کافی سرما در یخچال تولید نمی‌شود که بتواند ماده را منجمد کند. در این شرایط دمای فریزر از حداکثر دمای توصیه شده بیشتر خواهد شد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بعد از راه‌اندازی یخچال چه مدت طول می‌کشد تا یخچال خنک شود؟

وقتی درب یخچال را می‌بندید، چراغ درون آن خاموش می‌شود. درب بسته می‌ماند. هیچ کنترل دمایی وجود ندارد. درب باز نمی‌شود مگر اینکه شما اقدام به باز کردن آن کنید. وقتی درب یخچال را باز می‌کنید، آیا از آن هوای سرد بیرون می‌آید؟ اگر چنین نیست، باید به فکر تعویض یخچال و تهیه یخچال جدید باشید.

ما انتظار داریم وقتی یخچال را روشن می‌کنیم، با باز کردن درب از آن هوای سرد خارج شود. اگر هوای سرد بیرون نیاید، یعنی مشکلی وجود دارد. اگر بعد از جابه‌جایی یخچال و اسباب کشی قصد روشن کردن یخچالتان را دارید، بدانید که سرد شدن آن و رسیدن به دمایی که مناسب نگهداری مواد غذایی باشد علاوه بر نوع طراحی یخچال و اندازه آن، به میزان مواد درون یخچال نیز وابسته است.

هنگامی که راه‌اندازی یخچال را برای اولین بار انجام می‌دهید، پایین‌ترین قسمت آن سردترین و بالاترین قسمت آن گرمترین خواهد بود. هوای گرم به دلیل پایین بودن چگالی تمایل دارد به سمت بالا برود. از این رو هوای پایینی یخچال سردتر از هوای قسمت‌های بالایی آن می‌شود. برای اینکه یخچال به اندازه کافی سرد شود تا بتواند مواد غذایی که درون آن گذاشته می‌شود را سرد نگه دارد، باید بتواند گرما را از مواد غذایی که درون آن قرار داده می‌شود، بگیرد.

قرار دادن مواد غذایی در یخچال پس از جا به جایی

این مسئله به اندازه یخچال، برند و وزن آن بستگی دارد. برندهای متفاوت ظرفیت‌های خنک‌کنندگی متفاوتی دارند اما این تغییر تنها به اندازه چند دقیقه است. همان طور که در قسمت قبل نیز گفته شد، از زمان به برق زدن یخچال نو تا خنک شدن آن و رسیدن به دمای مناسب برای نگهداری حداقل 2 ساعت و حداکثر 24 ساعت طول می‌کشد.

علت خنک نکردن یخچال چیست؟

بسته به اندازه یخچال و مکانی که در آن قرار گرفته است، دمای داخل آن می‌تواند از انجماد تا یک دمای معمول متغیر باشد. اگر چه تعیین زمان دقیق مشکل است، اما اغلب یخچال‌ها بعد از گذشت حدود 2 ساعت از زمان به برق زدن، آماده استفاده هستند. سرد شدن کامل یخچال به طور معمولا پس از 8 ساعت اتفاق می‌افتد.

محتمل‌ترین دلیل برای خنک نکردن یخچال کمبود برق در آن است. اگر برق کمی به یخچال برسد، به دلیل قدرت کمتر، اجزای آن نمی‌توانند به‌درستی کار کنند و در نتیجه ممکن است مواد غذایی فاسد شوند. بنابراین همواره از رسیدن مقدار مناسب برق به یخچال مطمئن شوید.

از جمله دلایل دیگری که ممکن است منجر به خنک نکردن یخچال شوند، عدم کارکرد درست کنترل‌های خنک‌کننده یخچال و فن‌های آنها است. فن‌ها در خنک کردن یخچال نقش مهمی دارند و وجود مشکل در عملکرد آنها در فرایند خنک شدن یخچال مشکل ایجاد می‌کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بعد از روشن کردن یخچال نو تا چه مدت باید روشن بماند؟

اگر قصد روشن کردن یخچال نو را دارید یا اگر بعد از جابجایی یخچال می‌خواهید آن را به برق زده و راه‌اندازی کنید، باید بدانید که بهتر است یخچال در چنین شرایطی تا چه مدت روشن نگه داشته شود. تحقیقات نشان داده‌اند که یخچال‌ها باید 80 تا 90 درصد زمان را کار کنند. هر یخچال یک کمپرسور دارد که باید به مدت طولانی کار کند. علت این است که بیشتر انرژی در چرخه کمپرسور مصرف می‌شود.

سرویس پیشنهادی خدمات یخچال در محل با آچاره

موارد زیر در تعیین زمان کارکرد یخچال شما اثر می‌گذارند:

  • انسداد دریچه هوا
  • مقدار مواد غذایی درون یخچال
  • آب و هوا
  • درب کثیف یا آسیب دیده
  • فواصل باز شدن درب

نکات پایانی در مورد روشن کردن یخچال نو و راه‌اندازی یخچال

یخچال یکی از لوازم خانگی است که توجه به نحوه راه‌اندازی و نصب مجدد آن در صورت جابه‌جایی و اسباب کشی، اهمیت زیادی دارد. به برق زدن یخچال نو نیز مراحل و قواعدی دارد که برای کسب بهترین نتیجه از عملکرد یخچال باید آن را مورد توجه قرار داد.

اگر مواد غذایی خود را از یخچال قدیمی به یخچال جدید منتقل می‌کنید، مراقب باشید که این کار را با رعایت اصول صحیح انجام دهید تا احتمال فساد مواد غذایی را به حداقل برسانید. در انتقال غذا از یک یخچال به یخچال دیگر باید توجه کنید که بهتر است دمای محیط را نسبتاً ثابت نگه دارید تا احتمال فساد مواد غذایی را کاهش دهید.

 

روشن کردن یخچال

اگر ماده غذایی در یخچال قدیمی در دمای بالاتری نگهداری می‌شده است، بعد از جابه‌جایی باید بلافاصله در یخچال خنک نگاه داشته شود.

بسیار مهم است که از موقعیت و نحوه قرارگیری یخچال در زمان حمل و نقل آگاهی یابید. همچنین قبل از اینکه یخچال را روشن کنید و مواد غذایی را درون آن بگذارید، زمان توصیه شده را رعایت کنید. دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی در یخچال 4 درجه سانتی‌گراد و در فریزر حدود 15- درجه سانتی‌گراد است. اینها دماهای ایده‌آل هستند و باید صبر کنید تا دمای یخچال و فریزر به این حد برسد.

به طور متوسط حدود 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد تا یخچال‌ها به دمای مناسب برسند، زیرا باید گرما را از بخش‌های پلاستیکی، عایق و فلزی داخل یخچال خارج کنند. خنک شدن یخچال از فریزر آغاز شده و به بخش‌های دیگر نیز انتقال می‌یابد.

سوالات متداول

در زیر برخی سوالات رایج در مورد به برق زدن یخچال نو پاسخ داده شده‌اند:

1. به برق زدن یخچال باید چه مدت بعد از جابه‌جایی انجام شود؟

بسته به اینکه حمل و جابجایی یخچال شما به صورت عمودی انجام شده باشد یا افقی، به برق زدن یخچال بعد از جابه‌جایی در زمان‌های متفاوتی انجام می‌شود. اگر یخچال به صورت عمودی جابه‌جا شده باشد، بعد از 1 ساعت و اگر به صورت افقی جابه‌جا شده باشد بعد از 4 ساعت یا بیشتر می‌توان یخچال را راه‌اندازی کرد. این مدت برای ته نشین شدن مایعاتی است که در حین جابه‌جایی یخچال به‌حرکت درآمده‌اند.

2. خنک شدن یخچال چه مدت طول می‌کشد؟

با توجه به اندازه، برند و وزن یخچال مدت زمانی که طول می‌کشد تا یخچال به مرحله‌ای برسد که بتوان مواد غذایی را درون آن قرار داد، متفاوت است. این زمان حداقل 2 و حداکثر 24 ساعت خواهد بود.

3. چرا در روشن کردن یخچال نو با مشکل مواجه می‌شوم؟

یکی از عوامل رایجی که باعث می‌شود یخچال روشن نشود و در راه اندازی یخچال نو به مشکل بخورید، نرسیدن برق کافی به آن است. قبل از هر اقدامی از صحت و سلامت کابل برق، فیوز برق، کنتور و پریز مطمئن شوید. معمولاً با برطرف شدن مشکلات مربوط به سیم و کنتور و پریز و فیوز، یخچال روشن خواهد شد.

4. آیا به برق زدن یخچال نو باید بلافاصله بعد از تحویل گرفتن یخچال انجام شود؟

خیر. به برق زدن یخچال نو را نباید به محض تحویل گرفتن انجام دهید، بلکه باید مدتی صبر کنید. به دلیل اینکه در حین جابجایی یخچال مایعاتی که در خنک‌کنندگی یخچال نقش دارند، تکان می‌خورند و از وضعیت ساکن خود خارج می‌شوند، باید مدت زمانی را صبر کرد تا مایعات به حالت ته نشین شده و ثابت درآیند.

بیشتر بخوانید نگهداری یخچال خاموش

امیدواریم از خواندن این مطلب از مجله آچاره بهره برده باشید. لطفا اگر تجربه‌ای از به برق زدن یخچال نو منزل خود دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

3.8/5 - (38 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید