آموزش فر دائم مو مردانه و نکات طلایی آن

زیبایی و سلامتسلامت و زیبایی آقایان

امروزه فر دائم مو مردانه یکی از روش‌های حالت‌دهی به موهای آقایان است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. جذابیت موهای فر و عدم نیاز به سشوار کشیدن‌های مداوم موجب شده است متد فر دائم بسیار محبوب شود.

در ادامه ضمن بررسی معایب و مزایای فر دائم مو مردانه، مراحل انجام کار را هم بیان خواهیم کرد. ضمنا یادآور می‌شویم که شما می‌توانید با ثبت درخواست در بخش پیرایش و زیبایی آقایان از خدمات تخصصی و ویژه این سرویس با مناسب‌ترین قیمت بهره ببرید.

نکات کلیدی

  • زمانی که موهایتان را فر دائم می‌کنید، این کار نیاز به قرنطینه دارد تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای این کار لازم است که تا دو روز پس از انجام فر به حمام نروید.
  • اگر موهایی کم پشت دارید، توصیه می‌شود که از فر دائم مو استفاده کنید؛ چراکه با این کار شاهد افزایش حجم موهایتان خواهید بود.
  • اگر موی خشکی دارید از روش فر دائم مو استفاده نکنید؛ زیرا موهایی که خشک هستند میزان آسیب‌پذیری‌ بالایی دارند.

فر مو دائم چیست و چه تفاوتی با فر موقت دارد؟

معمولا افرادی که دارای موهایی صاف هستند، علاقه‌مندند که موی فر را تجربه کنند و برعکس. موی فر و موج‌دار، زیبایی خاص خودش را دارد. فر مو دارای انواع مختلفی است که حالت موج‌ دارد، سیم تلفنی، فر درشت و ریز از انواع آن هستند.

معمولا بیشتر خانم‌ها از فر مو موقت برای آرایش موهای‌شان استفاده می‌کنند و در مقابل بیشتر آقایان از فر مو دائم بهره می‌برند و می‌خواهند که برای مدت طولانی این ویژگی را داشته باشند. روش فر دائم مو مردانه و زنانه کمی با یکدیگر تفاوت دارند.

برای فر مو دائم از موادی استفاده می‌شود که پس از استحمام، حالت مو به شکل اولیه صاف خود بر نگردد. ابزار حرارتی که برای فر موقت استفاده می‌شود، دارای معایبی است که به مو آسیب زیادی می‌رساند. از این جهت فر مو دائم نسبت به فر موقت برتری دارد.

فر دائم مو آقایان و خانم‌ها در سالن‌های آرایشی و تحت نظارت فرد متخصص انجام می‌شود. افرادی که مواد و ابزار لازم برای این کار را دارند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و موهای خود را به‌صورت دائم یا شش ماهه فر کنند.

فر دائم موی مردانه

مزایا فر دائم مو

اغلب افراد می‌توانند از این نوع فر استفاده کنند اما بهتر است که این کار برای کودکان منع شود. فر دائم مو برای آقایان دارای مزایایی است که برخی از آن‌ها را نام می‌بریم.

  • اگر از حالت صاف و تکراری موهای‌تان خسته شده‌اید، بهترین کار این است که تنوعی ایجاد کنید. ایجاد تنوع در حالت مو با فر دائم باعث می‌شود که حالت چهره‌تان عوض شود.
  • همان‌طور که گفته شد این نوع فر دارای انواع مختلفی است که یکی از آن‎ها حالت شلخته است. با این مدل مو دیگر نیازی نیست که وقت خود را برای مرتب کردن موهای‌تان هدر دهید.
  • اگر موهایی کم پشت دارید، توصیه می‌شود که از فر دائم مو استفاده کنید؛ چراکه با این کار شاهد افزایش حجم موهای‌تان خواهید بود.

افزایش حجم مو با فر دائم

معایب فر دائم مو

برای فر دائم از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که این مواد به مو آسیب می‌رسانند. در ادامه با برخی از این آسیب‌ها و معایب آشنا می‌شویم.

  • اگر موی برخی از مردان همانند موی خانم‌ها بلند باشد، این مواد شیمیایی برای فر دائم باعث می‌شود که ساقه مو آسیب ببیند.
  • مو شکننده مستعد ایجاد موخوره می‌شود. این موخوره و شکننده شدن مو به این دلیل که رطوبت مو از بین می‌رود، پدیدار می‌شوند.
  • زمانی که موهایتان را فر دائم می‌کنید، این کار نیاز به قرنطینه دارد تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای این کار لازم است که تا دو روز پس از انجام فر به حمام نروید.
  • موادی که برای فر دائم استفاده می‌شود دارای بویی است که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.
  • بهتر است افرادی که موی خشک دارند از این روش استفاده نکنند. مواد شیمیایی برای این کار باعث خشکی مو می‌شود.

خشک شدن مو پس از انجام فر دائم


خدمات پیشنهادی آچاره : زیبایی و اصلاح در منزل


اقدامات لازم پیش از فر دائم

در زمان فر دائم مو مردانه، پیش از آن‌که نحوه فر کردن را بیاموزید باید اقدامات لازم پیش از انجام آن را فرا گیرید. مشخصا این روش با روش فر کردن موقت چند ساعته بسیار متفاوت است.

اگر می‌دانید که با این کار پس از چند وقت پشیمان می‌شوید بهتر است که دست نگه دارید. قبل از موادگذاری و انجام فر دائم مردانه، لازم است که اندازه فر و مدل آن را مشخص کرده و به آرایشگر توضیح دهید.

بیشتر بخوانید : اتو کردن شلوار مردانه

بهتر است که نوع موی خود را بشناسید و اگر می‌دانید که موی خشکی دارید سمت این کار نروید. موهایی که خشک هستند میزان آسیب‌پذیری‌ بالایی دارند. حتی موهایی که رطوبت کافی را دارند هم ممکن است با این انجام این روش خشک شوند.

بهترین تصمیمی که می‌توانید درمورد این قضیه بگیرید این است که کار را به یک فرد ماهر و با تجربه بسپارید. عجله به خرج دادن در فر دائم مو مردانه کار بسیار اشتباهی است. معمولا چون مردان موهای کوتاهی دارند، زمان کمتری برای فر موهای‌شان نیاز است.

داشتن موی خشک، مناسب این کار نیست

مراقبت‌های لازم پس از فر کردن مو

از مراقبت‌های لازم پس از انجام فر دائم مو مردانه این است که تا 24 ساعت یا همان یک روز پس از انجام فر نباید از وسایل حرارتی برای حالت ‌دادن به موهای خود استفاده کنید.

حمام نرفتن تا 48 ساعت پس از فرد دائم مو از کارهایی است که حتما باید آن را رعایت کنید. این دو نکته پس از فر دائم مو مردانه بسیار اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید : اپیلاسیون آقایان

مراحل فر دائم مو مردانه

شما می‌توانید مواد لازم برای فر دائم مو مردانه را از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.

  1. برای ابتدای کار لازم است که موها را با یک شامپو به خوبی شسته و با یک شانه، گره‌های آن را باز کنید.
  2. درون بسته مواد فر دائم، یک پروتئین قوی وجود دارد که باید پس از شست‌وشوی موها از آن استفاده کنید.
  3. پس از این کار کافی است با یک حوله به آرامی و به صورتی که موهایتان کشیده نشود، آن‌ها را خشک کنید.
  4. پیش از آنکه مواد را روی موها قرار دهید، بهتر است از یک کرم یا ژل استفاده کنید و به پوست روی پیشانی، پس گردن و گوش‌های خود بمالید.
  5. برخورد مواد شیمیایی فر دائم به پوست، ممکن است عوارضی داشته باشد. زمانی که می‌خواهید برای آقایان مو بلند از این روش فر کردن استفاده کنید، باید موها را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید.
  6. پس از آن میله‌هایی که شبیه بیگودی هستند را برای مو استفاده کنید که این میله‌ها اندازه‌های مختلفی دارند که انواع شکل فر را به شما ارائه می‌دهند.مراحل انجام فر دائم
  7. روی بسته مواد فر چگونگی استفاده از آن یاد داده شده است. کافی است پس از بستن میله‌ها به مو، مواد را روی آن‌ها ریخته و به خوبی ماساژ دهید تا به خورد مو برود.
  8. روی بسته مواد زمان قرنطینه آن درج شده است که پس از طی این زمان باید موها را بشویید.
  9. پس از شستن موها، آن‌ها را آبکشی کرده و به خوبی خشک کنید.
  10. پس از خشک‌شدن مو نباید از شانه استفاده کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تفاوت فر دائم مو مردانه و زنانه

معمولا خانم‌ها دارای موهای ظریف و نازکی هستند که برای فر دائم این موها لازم است که از موادی با درجه شیمیایی پایین استفاده شود.

از طرفی اکثر خانم‌ها دارای موهای بلندی هستند که برای فر دائم لازم است که از حجم مواد بسیار بیشتری استفاده کرد. فر دائم مو مردانه با فر دائم مو زنانه تفاوت چندانی ندارد و تنها تفاوت بین این دو مورد در اندازه و جنس موها است .تفاوت فر دائم مو مردانه و زنانه

قیمت فر دائم مو مردانه

قیمت فر دائم مو مردانه بستگی به عواملی دارد که در نهایت میزان هزینه پرداختی را تعیین می‌کند. اینکه چه نوع فری می‌خواهید و اندازه موهایتان چقدر است، تاثیر مستقیم بر افزایش یا کاهش قیمت دارد. انجام فر دائم ریز، برای آرایشگر کار سخت‌تری است و لازم است که این فرد زمان بیشتری را برای این کار در نظر بگیرد.

اشتباهات رایج مراحل انجام و مراقبت فر دائم مو مردانه

معمولا افرادی که تجربه کافی در زمینه فر کردن طولانی مدت مو ندارند، در هنگام استفاده از محصولات و همچنین انجام مراحل کار، اشتباهاتی انجام می‌دهند که ممکن است به پوست سر و همچنین موها آسیب جدی برسانند؛ از این رو لازم است هنگام مراحل انجام فر دائم مو مردانه به این نکات توجه داشته باشید؛

1. استفاده از حرارت زیاد برای حالت‌دهی بیشتر موها

بعضی افراد با تصور اینکه حرارت زیاد می‌تواند به جذب مواد کمک بیشتری کند و موها سریعتر و بهتر حالت فر بگیرند، در هنگام فر کردن موها، از وسایل حرارتی مانند سشوار با میزان قدرت بالا استفاده می‌کنند.

در نظر داشته باشید که این کار می‌تواند به شدت به پیاز مو و همچنین تارهای موی شما آسیب برساند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم طبق دستورالعمل محصول استاندارد و معتبری که تهیه کرده‌اید عمل نمایید.

2. عدم توجه به مدت زمان قرار دادن مواد روی موها

زمانی که موهای خود را به مواد شیمیایی آغشته می‌کنید، به مدت زمان ماندگاری آن توجه کنید. تجربه نشان می‌دهد اکثریت افراد زمان شروع را یادداشت نمی‌کنند و به همین دلیل مدت زمان بیشتری مواد را روی موهای خود نگه می‌دارند.

در نتیجه در بسیاری از مواقع، با موهای آسیب‌دیده و سوخته مواجه می‌شوند.

3. عدم انجام روتین‌های مراقبتی پس از فر دائم مو مردانه

هر گونه آرایش و تغییر غیرمعمول روی مو نیاز به مراقبت‌های روزانه دارد که بسته به شرایطی مانند نوع مواد مورد استفاده، جنس موها و مدت زمان مورد انتظار برای ماندگاری حالت فر موها، متغیر است. از این رو لازم است روتین‌های مراقبتی فر دائم مو مردانه را به درستی در زمان مقرر انجام دهید.

منبع: https://www.saltgrooming.com

1.5/5 - (259 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا