نحوه شستشوی تشک پنبه ای در خانه

خانه‌دارینظافت و شستشو

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در کیفیت خواب، حس آرامش در رختخواب است. توجه به تمیزی و بهداشت تشک و بالشت به میزان زیادی خواب آرام و بی‌دغدغه را تضمین می‌کند. اما نکته مهم این است که چگونه می‌توان به شکلی اصولی تشک و رختخواب را تمیز کرد. در این مطلب به‌طور اختصاصی به نحوه شستشوی تشک پنبه ای می‌پردازیم.

اگر فرصت کافی برای شستشوی تشک پنبه ای ندارید، می‌توانید از طریق شماره 1471 یا از طریق صفحه شستشوی تشک در محل سفارش خود را ثبت کنید تا متخصصان با مواد شوینده باکیفیت و تجهیزات مدرن برای شستشوی تشک پنبه‌ای شما در محل حاضر شوند.

نکات کلیدی

  • ملحفه‌ها و رویه تشک پنبه‌ای را مرتبا تعویض کرده و بشویید.
  • با مواد شوینده مناسب یا محلول جوش شیرین و سرکه، لکه‌های تشک را پاک کنید.
  • بعد از هربار شستشو یا لکه‌بری، اجازه دهید تشک در هوای آزاد کاملا خشک شود.

مراحل شستشوی تشک پنبه ‌ای در خانه

برای اینکه تشک پنبه­ ای شما بعد از شستشو فرم خود را از دست ندهد و همچنان بعد از چندین سال قابل‌استفاده باشد، لازم است که نکاتی را در خصوص نحوه شستشوي تشک پنبه اي رعایت کنید. در ادامه این نکات مهم را شرح می‌دهیم.

خدمات شستشوی تشک با دستگاه

  • شستشوی تشک خوشخواب
  • استعلام قیمت شستشوی تشک تخت
  • غبارروبی و جاروکشی سطح و درزهای تشک

شستشوی تشک خوشخواب در محل

خدمات شستشوی تشک با دستگاه

  • شستشوی تشک خوشخواب
  • استعلام قیمت شستشوی تشک تخت
  • غبارروبی و جاروکشی سطح و درزهای تشک

شستشوی تشک خوشخواب در محل

1. نحوه شستشوی تشک پنبه ای؛ شستن ملحفه‌ها و رویه تشک

اولین نکته در بحث نحوه شستشوی تشک پنبه ای این است که باید ملحفه یا پارچه‌ای که روی تشک انداخته‌اید را با شوینده مناسب بشویید تا کاملاً چرک و آلودگی آن از بین برود و برای استفاده بعدی آماده باشد؛ زیرا لازم است چند روز یکبار، ملحفه‌ها را عوض کنید.

توجه داشته باشید اگر بعد از شستشوی تشک تخت از ملحفه کثیف و آلوده استفاده کنید در طولانی مدت ممکن است حساسیت‌زا باشد و بیمای‌های پوستی ایجاد کند.

شستشوی تشک پنبه ای

2. نحوه شستشوی تشک پنبه ای؛ لکه‌زدایی

بهترین حالت نحوه شستشوی تشک پنبه ای این است که قبل از شستن تمام تشک، اگر در قسمتی از تشک لکه‌ای مشاهده کردید، بهتر است با انتخاب شوینده مناسب آن را تمیز کنید.

به این صورت که شوینده را به‌مدت 10 الی 15 دقیقه روی لکه مورد نظر قرار دهید و در ادامه به‌وسیله پارچه یا اسفنج روی آن بکشید تا کاملاً از بین برود. در آخر نیز به‌خوبی آن قسمت را آبکشی کنید تا هیچ ردی از لکه باقی نماند. از این روش می‌توانید برای لکه‌بری و شستن تشک مواج هم استفاده کنید.

طرز شستن تشک پنبه ای

3. نحوه شستشوی تشک پنبه ای؛ خشک کردن تشک

در ادامه توضیح مراحل نحوه شستشوی تشک پنبه ای به روش های خانگی، به قسمت خشک کردن آن در نور خورشید می‌رسیم. قرار دادن تشک در هوای آزاد مزیت‌های زیادی دارد. در این مورد می‌توان به از بین رفتن بوی نامطبوع تشک و برطرف شدن رطوبت داخل الیاف آن اشاره کرد.

استعلام رایگان قیمت شستشوی تشک تخت با دستگاه

مزایای شستن تشک‌های پنبه ‌ای توسط شرکت‌های خدماتی شستشوی تشک

گاهی اوقات ممکن است با نحوه شستن تشک های پنبه‌ ای آشنا نباشید یا زمان کافی برای انجام این‌کار نداشته باشید. در این زمان بهتر است که تشک را به شرکت‌های خدماتی شستشوی تشک بسپاریم و از آن‌ها بخواهیم که مسئولیت شستشوی آن را بر عهده بگیرند.

توجه داشته‌ باشید که اگر طرز شستن تشک پنبه ای اصولی و صحیح نباشد، ممکن است چرک و آلودگی روی آن باقی بماند با آمیخته شدن آلودگی‌ها و مواد شوینده، حتی ممکن است وضع بدتر از قبل شود.

بهترین روش شستشوی تشک پنبه ای

چگونه از تشک پنبه ‌ای مراقبت کنیم تا کثیف نشود؟

تنها آگاهی از بهترین روش شستشوی تشک پنبه‌ ای کافی نیست و باید با روش‌های جلوگیری از آلوده شدن آن نیز آشنا شوید. البته این موضوع کاملاً واضح و روشن است که نگهداری از این تشک‌ها اصلاً آسان نیست.

اگر هم در خانه فرزند خردسال داشته ‌باشید، باید بیشتر حواستان به مراقبت از تشک برای جلوگیری از ایجاد لک و آلودگی باشد. با این حال توجه به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم به شما در تمیز نگه داشتن این تشک‌ها کمک می‌کند.

  • حتماً با ملحفه ی مناسب روی تشک را بپوشانید.
  • تشک پنبه ‌ای را هر چند وقت یک‌بار در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار دهید.

شستشوی تشک با دستگاه با آچاره!

هنگام خرید تشک پنبه ‌ای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از آنجایی که انتخاب تشک مناسب، ضامن خواب راحت و آرام شما است، باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید. برای انتخاب راحت و بی‌دغدغه، می‌توانید تشک‌ها را از مراکز خرید یا نمایندگی‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید تا از سالم و بهداشتی بودن الیاف داخل آن مطمئن باشید. مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید تشک به آن توجه کنید عبارتند از:

  • خرید تشک متناسب با ابعاد تخت
  • توجه به بهداشتی بودن الیاف و روند تهیه تشک
  • توجه به وزن خود و تهیه تشک متناسب

مراحل شستشوی تشک پنبه ای در خانه | نحوه شستشوی تشک پنبه ای

چگونه تشک پنبه ‌ای را بازسازی کنیم؟

یکی از مشکلاتی که معمولاً با خرید و استفاده طولانی مدت از تشک‌های پنبه ‌ای ممکن است با آن مواجه شوید، از دست دادن کارایی آن­ها است. در این هنگام نیازی نیست که نگران شوید، این تشک‌ها به‌راحتی قابل‌تعمیر هستند و به‌شکل اولیه خود باز می‌گردند. تعمیر تشک‌های پنبه‌ ای معمولاً به‌روش زیر انجام‌ می‌شود:

  • تعویض پارچه رویی
  • اصلاح اسکلت فلزی
  • سفت یا نرم‌تر کردن تشک
  • بازسازی تشک در سطوح مختلف
  • تعویض لایه داخلی تشک

سخن آخر

از آنجایی که تمیزی رختخواب، تاثیر بسیار زیادی روی خواب افراد دارد، بهتر است راهکارهای بهترین روش شستشوی تشک پنبه ای را بدانید.

اگر فرصت کافی برای این کار را ندارید بهتر است از خدمات شستشوی تشک شرکت‌های خدماتی استفاده کنید. این شرکت‌ها نحوه شستشوی تشک پنبه ای را به‌خوبی می‌دانند و با مواد شوینده مناسب و تجهیزات پیشرفته تشک‌ها را تمیز و میکروب‌زدایی می‌کنند.

سؤالات متداول

آیا می‌توان با هر شوینده‌ای تشک پنبه ای را شست؟

خیر، بهتر است از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که قدرت پاک‌کنندگی قوی داشته باشد اما در عین حال کف آن زیاد نباشد تا بتوانید به‌راحتی کف‌ها را از روی تشک جمع‌آوری کنید. همچنین باید مواد شوینده مورد استفاده حساسیت‌زا نباشد.

آیا بعد از شستشوی تشک لازم است که تشک را خشک کنیم؟

بله، برای این کار بهتر است تشک را برای چند ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. استفاده از سشوار برای خشک کردن تشک چندان توصیه نمی‌شود؛ چون به الیاف آن آسیب می‌رساند.

چگونه می‌توان تشک پنبه ای را ترمیم و بازسازی کرد؟

خوشبختانه تشک‌های پنبه ای به‌راحتی قابل‌تعمیر هستند و به‌شکل اولیه خود باز می‌گردند. تعمیر تشک‌های پنبه‌ ای معمولاً به‌روش زیر انجام‌ می‌شود:
تعویض پارچه رویی
اصلاح اسکلت فلزی
سفت یا نرم‌تر کردن تشک
بازسازی تشک در سطوح مختلف
تعویض لایه داخلی تشک

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا