نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

اجرت نقاشی ساختمان 1401 چقدر است؟

تعمیرات ساختمانساختماننقاشی ساختمان

نقاشی و رنگ‌ آمیزی ساختمان، اقدامی است که برای تغییر دکور داخلی منزل بیش از هر چیز دیگری مورد توجه افراد قزاز می‌گیرد. نقاشی دیوارها علاوه‌بر زیباسازی ساختمان و دادن جلوه‌ای درخشان به آن، در حفظ استحکام دیوارها نیز مؤثر است اما با این وجود، هزینه نقاشی و رنگ کاری ساختمان ممکن است افراد را از انجام این کار منصرف کند. شما باید بدانید که روش‌های مختلفی برای رنگ‌آمیزی ساختمان وجود دارد که می‌توانید طبق وضعیت اقتصادیتان آن‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله از مجله آچاره در مورد قیمت نقاشی ساختمان 1401 صحبت خواهیم کرد.

ضرورت رنگ‌آمیزی ساختمان؛ چرا رنگ‌آمیزی ساختمان اهمیت دارد؟

رنگ سال‌هاست که وجود دارد و با گذشت زمان و پیشرفت علم، بافت و کیفیت رنگ‌ها نیز روزبه‌روز بهتر شده است. رنگ‌آمیزی ساختمان همواره به‌عنوان یکی از اقدامات اساسی در جهت زیباسازی و افزایش ایمنی ساختمان‌ها مطرح بوده است.

با توجه به این‌که ساختمان مخصوصاً در قسمت‌های بیرونی آن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش، باد، طوفان و گردوغبار، نفوذ آب، لکه‎‌ها و … قرار می‌گیرد، به محافظ در برابر چنین محرک‌هایی نیاز خواهد داشت. رنگ‌آمیزی ساختمان به‌خوبی چنین محافظتی را از دیوارها، کف‌ها و سقف‌ها ایجاد می‌کند.

قیمت نقاشی ساختمان 1401

نقاشی ساختمان همچنین حس تنوع‌طلبی افراد را ارضا می‌کند. اکثر افراد بعد از چند سال به فکر تغییر دکوراسیون منزل میفتند و علاقه دارند که نماهای جدید را در خانه خود امتحان کنند. برخی حتی هر سال این کار را انجام می‌دهند! نقاشی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییر در نمای داخلی منزل است. روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک نوع خاصی از طراحی را برای ساختمان ایجاد می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان تنوع، در هر بار نقاشی منزل مورد استفاده قرار گیرند.

توجه به این نکته، مهم است که بدانید رنگ‌ها انواع بی‌کیفیت و باکیفیت دارند. نقاشان حرفه‌ای و متخصصان رنگ‌آمیزی در مورد این موضوع بسیار حساس هستند. به‌طو کلی زمانی رنگ‌ها در زیبایی و ایمنی ساختمان‌ها مؤثر هستند که کیفیت مناسبی داشته باشند.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

انواع رنگ در دکوراسیون

یکی از فاکتورهایی که قیمت نقاشی ساختمان 1401 را مشخص می‌کند، محلی است که رنگ‌آمیزی می‌شود. رنگ دکوراسیون را می‌توان در 2 دسته متفاوت جای داد:

  • رنگ‌آمیزی لوازمی مانند مبلمان، میز و صندلی، گلدان و …
  • رنگ‌آمیزی ساختمان (رنگ‌آمیزی دیوارها، سقف، کف و درب‌ها)

رنگ‌آمیزی دیوارها، سقف، کف و درب‌ها نسبت به رنگ‌آمیزی لوازم از اهمیت بیشتری برخوردار است و به دلیل ثبات بیشتر نسبت به رنگ لوازم، به‌نوعی رنگ پیش‌زمینه را برای لوازم بازی می‌کند.

انواع رنگ ساختمانی

عامل مؤثر دیگر در تعیین قیمت نقاشی ساختمان 1401 ، نوع رنگ به‌کار رفته در رنگ‌آمیزی است. انتخاب رنگ مناسب در به‌دست آمدن نتیجه موردنظر از رنگ‌آمیزی ساختمان بسیار مؤثر است. در ادامه انواع رنگ‌های ساختمانی و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

قیمت نقاشی ساختمان با مصالح

مطلب پیشنهادی: نوار نقاشی Tape چیست؟

رنگ مینا یا لعابی

این نوع خاص از رنگ معمولاً با افزودن روی یا سرب به لاک تولید می‌شود. برای این که بتوان رنگ‌های مختلفی از رنگ لعابی به‌دست آورد، رنگدانه‌ها را به آن می‌افزایند. ثابت شده است که رنگ‌های مینا پوششی سخت و براق ایجاد می‌کنند که تمیز کردن آن‌ها راحت است. به‌علاوه این رنگ‌ها با مشخصه‌ مقاومت شیمیایی، ضدآب بودن، پوشش عالی و ماندگاری بالا شناخته می‌شوند.

معمولاً برای رنگ‌آمیزی پنجره، دیوارهای داخلی و خارجی، راه پله، تزئینات چوبی، درب‌ها، کفپوش، نواحی سطحی مانند سنگ‌تراشی، فلزات، شیشه و گچ استفاده می‌شوند. محدودیتی که اسن موارد دارند این است که نیازمند پوشش تیتانیوم هستند و همچنین خشک شدن آن‌ها آهسته صورت می‌گیرد.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

رنگ روغنی

در رنگ‌های روغنی از سرب سفید به‌عنوان پایه استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها در 3 لایه پرایمر، لایه زیرین و پوشش نهایی استفاده می‌شوند. این نوع رنگ براق و مات است و در عین حال بادوام‌تر و مقرون‌به‌صرفه نیز محسوب می‌شود. سطوح رنگ شده با رنگ روغنی، به‌سادگی تمیز می‌شوند. همچنین اِعمال این نوع رنگ روی سطوح نسبتاً ساده است. رنگ روغنی اغلب در داخل ساختمان و در سازه‌های فلزی، دیوارها و پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این رنگ در محیط‌های مرطوب مناسب نیست. همچنین این نوع رنگ به مدت زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارد و شما قبل از استفاده باید روغن بذر کتان و رنگدانه‌ها را به آن اضافه کنید.

رنگ امولسیون

در رنگ امولسیونی پلی استایرن و پلی وینیل استات به‌عنوان مواد اتصال‌دهنده به‌کار می‌روند و در عین حال از خشک‌کننده‌هایی مانند کبالت و منگنز نیز استفاده می‌شود. رنگ‌های امولسیونی می‌توانند بر پایه آب یا روغن باشند. برای داشتن رنگ‌‎هایی متنوع، از رنگدانه نیز در این نوع از رنگ‌ها استفاده می‌شود. مشخصه این رنگ‌ها سخت شدن و خشک شدن سریع آن‌هاست.

به‌راحتی می‌توان سطح رنگ شده با رنگ امولسیون را با آب تمیز کرد. این رنگ‌ها مقاومت قلیایی دارند و ماندگاری آن‌ها نیز زیاد است.

رنگ سیمانی

این نوع رنگ نه بر پایه روغن است و نه آب. معمولاً به‌صورت پودر در دسترس است و برای قوام یافتن با آب مخلوط می‌شود. ماده اصلی این نوع رنگ سیمان سفید یا رنگی است و ممکن است با دیگر رنگدانه‌ها یا شتاب‌دهنده‌ها نیز ترکیب شود. رنگ سیمانی در سطوح ناصاف داخلی و خارجی استفاده می‌شود و از دوام خوبی برخوردار است.

سیمان به زمان طولانی برای خشک شدن نیاز دارد. رنگ‌آمیزی رنگ سیمانی در 2 روکش انجام می‌شود تا از نفوذ رطوبت جلوگیری به‌عمل آید.

نقاشی دیوار با غلطک

مطلب پیشنهادی: آموزش نقاشی ساختمان با قلمو

رنگ قیری

رنگ قیری از آسفالت حل شده یا قیر ساخته می‌شود که در نهایت به آن رنگی مشکی می‌دهد. این نوع رنگ ضد آب است و در عین حال مقاومت قلیایی نیز دارد. عیب آن این است که با تابش اشعه خورشید به آن تخریب می‌شود. در نتیجه برای رنگ زدن سطوحی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارند، مناسب نیست.

رنگ قیری برای رنگ‌آمیزی پایه‌های بتنی، آهن‌آلات زیر آب، لوله‌های آهنی و سطوح چوبی به‌کار می‌رود. این رنگ اگر روی فلز استفاده شود، فلز را در برابر زنگ‎‌زدگی مقاوم می‌کند.

رنگ پلاستیک

در رنگ پلاستیکی اغلب از آب به‌عنوان رقیق‌کننده استفاده می‌شود. این نوع رنگ در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است و تنوع رنگی خوبی دارد. سریع خشک می‌شود و پوشش‌دهندگی بالایی نیز دارد. رنگ پلاستیک در رنگ‌آمیزی تخته سنگ، سقف، دیوار اتاق، سالن، نمایشگاه و … به‌کار می‌رود.

رنگ ضد خوردگی

ویژگی بارز این نوع رنگ، همان‌طور که در اسم آن نیز آمده است، ضد خوردگی بودن آن است. مواد تشکیل‌دهنده این نوع رنگ، روغن بذر کتان، ماسه ریز و روی کُرُم هستند. رنگی مشکی دارد و اغلب برای لوله‌ها یا سطوح فلزی از آن استفاده می‌شود. این رنگ برخورد آب و هوا به فلز را به حداقل می‌رساند و از این رو از خوردگی آن جلوگیری می‌کند. رنگ ضد خوردگی پوششی قوی روی سطح در تماس با مواد خورنده ایجاد کرده و از آن محافظت می‌کند.

شستن قلموی رنگ

مطلب پیشنهادی: راهنمای نقاشی سقف ساختمان

رنگ سلولزی

رنگ سلولزی از آمیل استات، ورقه‌های سلولوئیدی و فیلم‌های عکاسی تولید می‌شود. چسبندگی آن با اضافه کردن روغن کرچک به ترکیب بیشتر می‌شود و تمیزی سطوح راحت‌تر صورت می‌گیرد. همچنین این رنگ بعد از خشک شدن قابلیت شستشو دارد. این نوع رنگ سریع خشک می‌شود و سطحی صاف و سخت برجای می‌گذارد. در مقابل اسید، دود و آب مقاومت نشان می‌دهد. رنگ سلولزی بیشتر برای خودروها و هواپیماها کاربرد دارد.

درخواست نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان 1401

اگر تصمیم گرفته‌اید که ساختمان خود را نقاشی کنید، قطعاً علاقه دارید بدانید قیمت نقاشی ساختمان 1401 چند است. قیمت نقاشی ساختمان 1401 بسته به این‌که هدف شما از نقاشی چه باشد، متفاوت خواهد بود. با توجه به این‌که هدف شما رنگ‌آمیزی درون یا بیرون منزل یا هر دو، باز رنگ‌آمیزی و تعمیر رنگ قبلی یا رنگ‌آمیزی جدید و … باشد، طبیعتاً هزینه پرداختی متفاوت خواهد بود.

قیمت خدمات نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان 1401 به این موارد بستگی دارد:

  • مصالح: که شامل روغن زدن به دیوارها و بتونه‌کاری می‌شود و بسته به قیمت مصالح تغییر می‌کند.
  • دستمزد نقاش: به متراژ محل موردنظر بستگی دارد.
  • نوع رنگ: با توجه به این‌که رنگ پلاستیکی، روغنی و … باشد، نحوه رنگ‌آمیزی و دستمزد نقاش متفاوت خواهد بود.

مبلغ پایه به‌ازای هر متر مربع 15000 تومان خواهد بود که بسته به شرایط ساختمان این مبلغ تغییر خواهد کرد. سفارش خود را به‌صورت رایگان ثبت کنید و قیمت پیشنهادی متخصصینی که اعلام آمادگی می‌کنند را بررسی کنید. در این صورت از هزینه مربوط به رنگ‌آمیزی ساختمان خود مطلع خواهید شد.

قیمت نقاشی ساختمان

مطلب پیشنهادی: راهنمای عملی رنگ‌ کردن دیوار گچی

قیمت نقاشی ساختمان 1401 به ازای انواع رنگ

یکی از پارامترهای مهم که قیمت نقاشی ساختمان 1401 در آچاره را تعیین می‌کند، نوع رنگ است. قیمت نقاشی ساختمان 1401 به‌ازای هر متر مربع عبارت است از:

  • رنگ روغن با زیرسازی: 27 تا 35 هزار تومان
  • رنگ روغن بدون زیرسازی: 25 تا 28 هزار تومان
  • رنگ پلاستیک با زیرسازی: 21-28 هزار تومان
  • رنگ پلاستیک بدون زیرسازی: 19-22 هزار تومان
  • رنگ اکریلیک با زیرسازی: 26-34 هزار تومان
  • رنگ اکریلیک بدون زیرسازی: 24-27 هزار تومان
  • مولتی کالر (زیرکاری رنگ پلاستیک): 26-35 هزار تومان
  • مولتی کالر (زیرکاری رنگ روغن): 22-29 هزار تومان

روش تعیین قیمت نقاشی ساختمان 1401

2 روش برای تعیین قیمت نقاشی ساختمان 1401 در آچاره وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

روش اول: کنترات

در این روش تعیین قیمت نقاشی 1401 بعد از بازدید نقاش از ساختمان، نوع رنگ و جزئیات کار مشخص می‌شود. سپس نقاش قیمتی را تعیین می‌کند و شما نیز از او تخفیفی می‌گیرید. در این روش درگیر متراژ اتاق، تعداد اتاق‌ها و درب‌ها و … نخواهید شد.

روش دوم: محاسبه قیمت با جزئیات

در این روش تعیین قیمت نقاشی 1401 براساس متراژ ساختمان انجام می‌شود. مشکلی در این روش وجود دارد و آن دشوار بودن تعیین دقیق متراژی است که باید رنگ شود. برای به‌دست آوردن تقریبی متراژ، زیربنای خانه را در 3 ضرب کنید. سپس عدد به‌دست آمده را در قیمت هر متر مربع رنگ‌آمیزی ساختمان ضرب کنید تا قیمت نهایی مشخص شود. عدد 3 ارتفاع استاندارد دیوار است.

نقاشی ساختمان قیمت

قیمت نقاشی ساختمان با مصالح چقدر است؟

قیمت نقاشی ساختمان با مصالح به نوع مصالح به‌کار رفته بستگی دارد. نوع رنگ یکی از مواردی است که در تعیین قیمت نقاشی ساختمان با مصالح مؤثر است. نوع رنگ ابزار موردنیاز برای رنگ‌آمیزی و روش رنگ کردن را نیز مشخص می‌کند. از طرف دیگر قیمت مصالح با توجه به نوسان قیمت‌ها مرتب در حال تغییر است و نمی‌توان قیمت مشخصی را ذکر کرد.

بهتر است برای آگاهی از آخرین قیمت نقاشی ساختمان 1401 سفارش خود را به‌صورت رایگان در آچاره ثبت کنید و با توجه به متخصصینی که سفارش را قبول کرده‌اند، از آخرین قیمت‌ها باخبر شوید.

جمع‌بندی

قیمت نقاشی ساختمان 1401 متأثر از عوامل متعددی مانند نوع رنگ، متراژ و مصالح است. قبل از رنگ‌آمیزی، نقاش با بررسی محل رنگ‌آمیزی و تعیین متراژ آن و همچنین با توجه به نوع رنگ درخواستی شما هزینه لازم برای نقاشی ساختمان را به شما خواهد گفت. با توجه به نوسان مداوم قیمت‌ها، قیمت خدمات نقاشی ساختمان نیز در حال تغییر است. برای آگاهی از آخرین تغییرات با ما در ارتباط باشید.

2.9/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید