بهترین چوب کمد دیواری چیست؟ [9 چوب جذاب!]

چوب و کابینتساختمانکمد دیواری

چه در حال برنامه‌ریزی یک تعمیر اساسی هستید و چه به فکر تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود باشید، نیاز دارید تا در مورد چوب کمد دیوار اطلاعات تازه‌ای به دست آورید. عموماً آنچه زیبایی، استحکام و جلای کمد دیواری را تعیین می‌کند، انتخاب بهترین چوب برای کمد دیواری است. اگر در زمینهٔ انتخاب چوب برای کمد دیواری دچار دوگانگی هستید، جای نگرانی نیست؛ چراکه در ادامه کامل‌ترین راهنما راجع به بهترین چوب کمد دیواری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نکات کلیدی

  • تخته سه لا بهترین چوب برای کمد دیواری محسوب می‌شود.
  • متراژ کمد دیواری، نوع چوب کمد دیواری و هزینه نصب آن در قیمت نهایی نصب کمد دیواری دخیل هستند.
  • نئوپان و دیگر مشتقات آن از جمله ارزان‌ترین چوب‌ها برای کمد دیواری محسوب می‌شوند.

کمد دیواری چیست؟

در شروع مقاله می‌خواهیم بدانیم واژه کمد دیواری چگونه ساخته‌ شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت: کمد دیواری (wall closet) واژه‌ای با ریشه فرانسوی است که در قرن 14 وارد زبان انگلیسی شد. این واژه به‌معنای محیطی برای نگهبانی و نگهداری از لباس است.

اگرچه درگذشته‌های دور کمد دیواری بخشی از اتاق‌خواب بود که در آن تعداد زیادی لباس توسط پرده پارچه‌ای پوشانده می‌شد، اما امروزه به لطف پیشرفت و توسعه هنر دکوراسیون داخلی، کمدهای دیواری با تغییرات جدی مواجه شده‌اند.

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

  • ساخت انواع مدل‌های کمد دیواری
  • تعمیرات کمد دیواری‌های های‌گلاس، ام‌دی‌اف، ممبران، نئوپان و …
ساخت و تعمیر کمد دیواری با آچاره
رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!
  • ساخت انواع مدل‌های کمد دیواری
  • تعمیرات کمد دیواری‌های های‌گلاس، ام‌دی‌اف، ممبران، نئوپان و …
ساخت و تعمیر کمد دیواری با آچاره

کمد دیواری

بهترین چوب برای کمد دیواری

به‌طور کلی بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری تخته‌های سه‌لا است. این دسته از تخته‌ها به علت دوام و کیفیت بالا مناسب‌ترین گزینه به‌جای چوب‌های جامدی نظیر چوب راش، بلوط و غیره به حساب می‌آیند.

سبک بودن چوب سه‌لا، کار آسان با تخته و کاربری بالا از جمله مزایای تخته سه‌لا به‌شمار می‌روند. به‌طوری‌که امروزه اغلب افراد صاحب‌نظر در ساخت کمد دیواری تخته‌های سه‌لا را به‌عنوان بهترین چوب کمد دیواری معرفی می‌کنند.

انواع چوب برای کمد دیواری

برای شناخت بهترین چوب برای کمد دیواری ابتدا باید با انواع چوب‌های مناسب برای ساخت کمد دیواری آشنا شد و سپس متناسب با فاکتورهای مختلفی نظیر سلیقه، بودجه مالی، دکوراسیون اتاق‌خواب و غیره، مناسب‌ترین چوب کمد دیواری را انتخاب کرد. در ادامه با بهترین چوب های کمد دیواری آشنا خواهیم شد:

انواع چوب برای کمد دیواری

1. چوب ام‌دی‌اف

اگر دوستدار طبیعت هستید، ام‌دی‌اف بهترین متریال برای ساخت کمد دیواری است. معمولاً MDF از بقایای باقی‌مانده چوب‌های مختلف تهیه‌ شده که در اثر ضربه و حرارت به حالت یکدست و مناسب درآمده‌اند.

متریال‌های ام‌دی‌اف امروزه در رنگ‌های مختلف و با مقاومت‌های متفاوت برای ساخت بهترین جنس کمد دیواری در بازار وجود دارند. تنوع بالا، مقرون‌به‌صرفه بودن، دوام ، مقاومت زیاد در برابر پریدگی، کیفیت و … از جمله مزایای ام‌دی‌اف به‌عنوان چوب کمد دیواری محسوب می‌شوند.

بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری

2. تخته سه لا

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، اگر به دنبال بهترین جنس برای کمد دیواری هستید، تخته سه‌لا یکی از بادوام‌ترین چوب‌ها برای شما محسوب می‌شود؛ چراکه این دسته از چوب‌ها دارای ضخامت یکسان و رنگ‌های متنوع است.

از تخته‌های سه لا عموماً برای پایه کمدهای دیواری استفاده می‌شود تا محصول باکیفیت‌تری ساخته شود. با توجه به تنوع در رنگ‌پذیری تخته‌های سه‌لا، کمد دیواری‌های ساخته‌شده از این تخته را می‌توان با زیباترین طرح‌ها و رنگ‌ها آذین داد.

بهترین چوب برای کمد دیواری

3. نئوپان

نئوپان نیز به‌عنوان یک گزینه در لیست بهترین چوب کمد دیواری شناخته می‌شود. اما با توجه به استحکام کم چوب نئوپان امروزه از این چوب به‌صورت تلفیقی استفاده می‌شود. به‌طور مثال نئوپان در کنار شیشه، آینه، لترون، ام‌دی‌اف قرار می‌گیرد تا کمد دیواری ضخامت بیشتری داشته باشد.

اگرچه چوب نئوپان عموماً از جمله چوب‌های کم‌دوام برای کمد دیواری محسوب می‌شود، اما فراموش نکنیم نئوپان از پسماند چوب‌های جامد ساخته‌ شده و این استفاده دوباره چوب می‌تواند کمک کوچکی به حفظ محیط‌زیست و در امان ماندن درخت‌های جنگلی کهن کند.

به‌عنوان پایان‌دهنده این بخش نیز بهتر است بگوییم: اگر به دنبال ارزان ‌ترین چوب برای کمد دیواری هستید، چوب نئوپان بهترین گزینه برای شماست.

برای ساخت و تعمیر کمد دیواری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. لترون

لترون نیز یکی دیگر مشتقات ام‌دی‌اف، فیبر و نئوپان است که مقاومتش نسبت به نئوپان کمی بالاتر است، اما نباید انتظار داشت که دوام خیلی بالایی داشته باشد. اگر از لترون برای درب‌های کمد دیواری استفاده می‌شود، باید توجه شود که رطوبت بالا موجب تخریب لترون در درازمدت آن خواهد شد.

5. چوب ملامینه

ملامینه نیز از خانواده نئوپان شناخته می‌شود که نسبتاً برای چوب کمد دیواری از هر جهت مناسب است. دوام مناسب، کیفیت نسبتاً خوب و ارزان بودن این نوع از چوب سبب می‌شود تا امروزه عموماً از این چوب ترکیبی برای کمدهای دیواری استفاده شود. طول عمر چوب‌های ملامینه تقریباً بالا است، مشروط بر اینکه در مجاورت رطوبت قرار نگیرند.

6. چوب بلوط

بلوط از نظر خیلی از کارشناسان بهترین چوب برای کمد دیواری محسوب می‌شود. چوب بلوط با تزئینات ذاتی حلقه‌ای خود و دوام بالا می‌تواند هر اتاق‌خوابی را زیبا کند. از بلوط به‌عنوان چوب کمد دیواری‌های ساده یاد می‌شود و اغلب کمد دیواری‌های ساخته‌شده با چوب بلوط جذابیت خاصی به اتاق‌هایی با طراحی ساده و سفید می‌دهند.

بهترین جنس کمد دیواری

7. چوب توس

چوب توس یا تخته غان به‌عنوان یکی از چوب‌های سخت و معمولی برای ساخت کمد دیواری، مبلمان، تخت خواب و غیره شناخته می‌شود. رنگ روشن و تزئینات ذاتی چوب آن را نزد مردم و نجاران محبوب می‌کند.

به‌طور کلی در خصوص استحکام این چوب می‌توان گفت: کیفیت چوب توس کمی کمتر از تخته سه‌لا است و این دسته از انواع چوب برای انواع کمد دیواری در اتاق‌های مدرن و ساده بسیار جذاب هستند. اغلب نجاران از چوب توس برای کمد دیواری‌های سه لت استفاده می‌کنند.

بهترین چوب برای کمد لباس

8. چوب کاج

کاج یکی از رایج‌ترین چوب‌ها برای ساخت کمد دیواری و مبلمان است. از چوب‌های کاج با تزئینات جذاب خود در ساخت کمدهای مدرن استفاده می‌شود.

اگرچه چوب کاج از جمله درخت‌های جنگلی به‌شمار نمی‌رود، اما مقاومت آن دست‌کمی از چوب‌های جنگلی ندارد. اگر به طرح‌های حلقه‌ای و نسبتاً ساده علاقه‌مند هستید، حتماً طرح‌های کمد دیواری ساخته‌شده با چوب کاج را بررسی کنید.

بهترین جنس برای کمد دیواری

9. چوب روسی

چوب روسی از جمله چوب‌های وارداتی محسوب می‌شود؛ به بیان ساده‌تر باید گفت: چوب روسی همان چوب درخت صنوبر یا ابیس است که به کشورهای دیگر جهان از جمله ایران وارد می‌شود. عموماً این دسته از چوب‌ها، بسیار سبک، نرم و بادوام هستند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

امروزه از چوب روسی برای ساخت کمد دیواری ، کاغذسازی، کف‌پوش، دیوار پوش، پنجره‌سازی، پالت‌سازی و غیره استفاده می‌شود. از آنجایی‌ که چوب روسی دارای مقاومت قابل‌توجهی است، از آن در ساخت پارتیشن و در برخی موارد ساخت خانه نیز استفاده می‌شود.

ارزان ترین چوب برای کمد دیواری

از دیگر چوب‌های سخت برای کمد دیوار می‌توان به چوب ماهون، گیلاس و افرا اشاره کرد. در این میان افرا بهترین چوب برای کمد لباس محسوب می‌شود. اما از آنجایی‌ که کار با این دسته از چوب‌ها سخت بوده و قیتمت آن‌ها گران است، معمولاً از این دسته از چوب‌ها برای مبلمان چوبی استفاده می‌شود.

قیمت چوب کمد دیواری

برای تعیین قیمت چوب کمد دیواری در وهله اول باید عوامل زیادی نظیر نوع چوب و اندازه کمد دیواری را در نظر گرفت. به‌طور حتم نوع چوب در بخش زیادی از قیمت ساخت کمد دیواری سهیم است. در کنار چوب کمد دیواری، مواردی مثل هزینه نصب، دستمزد سازنده، اندازه کمد درخواستی، میخ و استهلاک لوازم نجاری در تعیین هزینه ساخت کمد دیوار دخیل هستند.

فراموش نکنید که شما با استفاده از خدمات ساخت و نصب کمد دیواری آچاره می‌توانید در به‌صرفه‌ترین حالت ممکن و با استفاده از بهترین چوب کمد دیواری، به نتیجه دلخواه خود برسید.

جمع‌بندی

چوب کمد دیواری تعیین‌کننده زیبایی اتاق‌خواب، کیفیت کمد، کیفیت کار نهایی و غیره است، پس توجه به آن می‌تواند مسئله‌ای اساسی و مهم باشد. توجه به این گفته‌ها در مورد چوب کمد دیواری می‌تواند برای انتخاب بهترین چوب کمد دیواری مؤثر واقع شود. شما هم حتماً تجربیات خود را در انتخاب چوب مناسب کمد دیواری با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول در مورد بهترین چوب برای کمد دیواری

بهترین جنس چوب کمد دیواری چیست؟

بهترین جنس چوب کمد دیواری می‌تواند وابسته به سلیقه، بودجه مالی، محل زندگی شما و غیره متفاوت باشد. اما به‌طور کلی تخته سه لا، چوب روسی، ام‌دی‌اف و چوب بلوط، چوب‌هایی مناسب برای ساخت کمد دیواری محسوب می‌شوند.

نحوه انتخاب بهترین کمد دیواری چگونه است؟

برای انتخاب بهترین کمدهای دیواری، انتخاب نوع چوب، بررسی به بودجه مالی و اندازه‌گیری اتاق از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در این راستا ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید و سپس مطابق با سلیقه بهترین کمد دیواری را انتخاب کنید.

قیمت بهترین جنس چوب کمک دیواری حدوداً چقدر است؟

برای ساخت یک کمد دیواری به‌اندازه متوسط، قیمت بهترین چوب کمد دیواری حدوداً از متری یک‌میلیون و پانصد هزار تومان در سال 1401 آغاز می‌شود. این قیمت می‌تواند وابسته به شهر موردنظر، هزینه نصب و غیره متغیر باشد.

ارزان ترین چوب کمد دیواری چه نوع چوبی است؟

عموماً کمد دیواری‌هایی که با نئوپان، لترون، چوب ملامینه و چوب توس ساخته می‌شوند، دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند.

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا