تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی چیست؟ بررسی علل و راهکارها

ماشین لباسشویی

باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی زمانی رخ می‌دهد که با اجرای شستشو در ساده‌ترین حالت، پس از پایان شستشو باز هم پودر تمیز کننده در مخزن باقی می‌ماند. اگر پیش از این اتفاق، ماشین لباسشویی شما به خوبی کار می‌کرد پس نگران نباشید. به احتمال زیاد علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی خیلی جدی نیست و به راحتی مشکل حل می‌شود. در ادامه علل آن را بررسی کرده و راهکارهایی برای جلوگیری از آن ارائه می‌دهیم.

مخزن اصلی پودر لباسشویی کدام است؟

بیشتر ماشین‌های لباسشویی مجهز به مخزنی برای مواد شوینده و تهویه مطبوع هستند. ظرفیت هر دستگاه دارای چندین بخش (معمولاً سه یا چهار) است که برای چرخه‌های مختلف شستشو در نظر گرفته شده است. معمولاً سه مورد از آنها وجود دارد. در محفظه اول، تمیزکننده‌ای برای پیش خیساندن لباس‌ها ریخته می‌شود؛ در محفظه دوم، پودر ماشین لباسشویی برای شروع شستشوی اصلی، اما سومین محفظه برای یک نرم کننده مایع است.

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی چیست

انواع مخازن پودر موجود در لباسشویی

به‌طور کلی دو نوع محفظه وجود دارد. مخازن نوع اول در دستگاه‌های مکانیکی هستند. آب در بخش‌های محفظه پودر طی یک مکانیزم  مکانیکی خاص حرکت داده می‌شود و جریان آب در هنگام شستشو توسط المان راهنما کنترل می‌شود. گاهی در ابتدای چرخه اصلی، آب از قسمت اول عبور می‌کند و پودر قسمت دوم دست نخورده باقی می‌ماند.

البته ماشین‌های لباسشویی که در حال حاضر تولید می‌شوند مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی هستند؛ چنین دستگاه‌هایی بسیار راحت‌تر و بهتر کار می‌کنند چون آنها دارای چندین شیر برقی هستند که ورود جریان آب را به تمام محفظه‌های مخزن کنترل می‌کند. اگر پودر در محفظه باقی بماند، دلیل آن ممکن است شکستگی دریچه باشد.

بررسی علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

اگر علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی خود را نمی‌دانید؛ نگران نشوید. ممکن است مشکل خاصی به وجود نیامده باشد و دستگاه تنها نیاز به یک سری بررسی کلی داشته باشد.

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

جریان ضعیف آب علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

آیا آب داخل دستگاه ریخته می‌شود؟ شاید جریان آب بسیار ضعیف باشد. ممکن است گاهی اوقات فشار آب ضعیف یا به صورت کل قطع شدن آب، علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی باشد. خوشبختانه برای آزمایش آن نیازی به ابزار و مهارت خاصی ندارید.

فقط آب سرد را باز کنید (اگر دستگاه شما فقط به سرد متصل است) و فشار را بررسی کنید. اگر می‌بینید که آب به سختی می‌ریزد، به احتمال زیاد مشکل از آن است و فشار کم اجازه نمی‌دهد که تمام پودر لباسشویی استفاده شود. اگر معمولاً چنین مشکلاتی در تأمین آب در خانه شما مشاهده نمی‌شود، می‌توانید با اداره آب و فاضلاب تماس بگیرید یا از متخصص تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل باقی ماندن پودر در محفظه، گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی است. این فیلتر یک توری فلزی کوچک است. لازم است تا زباله‌های مختلفی که ممکن است در آب لوله کشی وجود داشته باشد به داخل دستگاه نریزد. در واقع، در لوله‌های آب ما ممکن است ذرات کوچک مختلفی از خاک یا زباله وجود داشته باشد که می‌تواند به لوازم خانگی آسیب برساند. هنگامی که توری مسدود می‌شود، آب نمی‌تواند مانند قبل وارد دستگاه شود. که می‌تواند باعث آسیب شود. این فیلتر در محل اتصال شلنگ ورودی به ماشین لباسشویی قرار دارد. برای رسیدن به توری باید شلنگ را باز کنیم. درست قبل از آن، مطمئن شوید که منبع آب را قطع کرده‌اید. سپس فیلتر را با یک برس زبر با مواد شوینده تمیز کنید. سپس شلنگ را در جای خود قرار دهید و دوباره شستشو را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید طریقه نصب دوش حمام توکار

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

ریختن پودر در جای نادرست

ممکن است پودر لباسشویی را در جای درست نریخته باشید. حتما از دستورالعمل خود ماشین لباسشویی خود پیروی کنید. اغلب جای چودر و مایع نرم کننده یکسان است. اما باز هم ممکن است مدل‌هایی وجود داشته باشند که تفاوت دارند. پس حتما کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید طرز استفاده از ماشین لباسشویی بوش

استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی

دلیل دیگر زیاد ریختن پودر در جا پودری است. باید بدانیم چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم. علت حل نشدن پودر در جا پودری ماشین لباسشویی می‌تواند به دلیل استفاده بیش از حد از پودر باشد. ممکن است برخی‌ فکر کنند که استفاده بیشتر از پودر می‌تواند لباس‌ها را تمیزتر کند؛ اما اینگونه نیست و صرفا باید از پودری با کیفیت به اندازه مشخص شده استفاده کرد.

استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

خرابی در سیستم شیر ورودی

دیگر علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی، مشکل خرابی در خروجی سیستم شیر ورودی آنهاست. این قسمت از ماشین لباسشویی به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز و به میزان کافی آب دریافت کنید. و دسترسی به آب را در مواقعی که تنظیم آن ضروری نیست محدود می‌کند.

اگر این قسمت دچار مشکل شده باشد یا گرفتگی داشته باشد، ممکن است در مصرف شدید آب اختلال ایجاد کند. به همین دلیل پودر لباسشویی ممکن است از قسمت پخش‌کننده شسته نشود، چون فشار آب بسیار کم است. در این صورت تعویض شیر ورودی چاره کار است و بهتر است از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

محفظه پودر لباسشویی

استفاده از پودر نامرغوب علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

دیگر علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی که بسیار شایع است، استفاده از پودر لباسشویی نامرغوب است. اگر قبلاً از یک پودر لباسشویی استفاده می‌کردید، اما اکنون تصمیم گرفتید آن را عوض کنید و و در اولین شستشو چنین مشکلی پیش آمد، این امکان وجود دارد که مشکل اصلی از پودر باشد. همچنین، ممکن است به طور تصادفی کالاهای تقلبی خریداری کنید. معمولا تقلبی‌ها کیفیت بسیار پایینی دارند. بنابراین سعی کنید از همان پودر معمولی استفاده کنید. و آن را از جایی که همیشه می‌خریدید خریداری کنید. بهتر است از پودر با کیفیت استفاده کنید تا پودر به محفظه نچسید و وارد چرخه شستشو شود.

استفاده از پودر نامرغوب علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

راهکار حل علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی مانند هر وسیله دیگری است؛ باید از آن مراقبت شود تا کارآمد باشد. یکی از مواردی که باید بررسی کنید، باقی مانده مواد شوینده در لباسشویی است. پس چرا مواد شوینده شما در دستگاه شما باقی می‌ماند و چگونه باید آن را متوقف کرد؟

برای جلوگیری از باقی ماندن پودر لباسشویی، فقط مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. همیشه از مقدار صحیح پودر شوینده لباسشویی استفاده کنید.
  2. کشوی محفظه پودرها را هر چند وقت یکبار، پس از شستشو بردارید و آن را تمیز کنید.
  3. محفظه پودر را به آرامی با استفاده از یک حوله مرطوب آغشته به مایع تمیز کنید و مطمئن شوید که تمامی قسمت‌ها را تمیز کرده‌اید.
  4. از پودر مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

راهکار حل علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

سخن آخر

لباسشویی هم مانند دیگر وسایل خانه نیاز به مراقبت دارد و هرازگاهی باید بخش‌های مختلف آن از جمله جاپودری آن را بررسی کنید تا به مشکل غیرمنتظره برنخورید. بررسی علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی دشوار نیست. با مطالعه این مقاله و راهکارهای ارائه شده می‌توانید مشکل را برطرف کنید. اما اگر مشکل حل نشد بهتر است با یک متخصص مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

3.5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا