تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تصویری تراز کردن یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

سر و صدای زیاد، نشت آب، ایجاد برفک، فشار و آسیب به موتور از علایم تراز نبودن یخچال هستند. در صورت مشاهده این علایم جهت رفع مشکل باید اقدام به تراز کردن یخچال کنید. به کمک راهنمای تصویری این مقاله از آچاره می‌توانید خودتان به سادگی ارتفاع یخچال را تنظیم و آن را تراز کنید. در ادامه با آموزش تصویری تراز یخچال همراه باشید.

در صورتی‌که بعد از انجام مراحل مشکلات باقی ماند برای تعمیر یخچال با پشتیبانی آچاره در تماس باشید.

عوارض تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال به طرق مختلفی می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند. علائم یخچالی که تراز نیست شامل نشت آب از زیر یخچال، لرزیدن یخچال، سرو صدای زیاد، برفک زدن و فشار زیاد به موتور می‌شود. مشکلات تراز نبودن یخچال می‌توانند به سادگی با اقدام به تراز برطرف شده و همچنین مانع از صدمات بیشتر به دستگاه شما شوند. جهت تراز کردن یخچال و افزایش طول عمر دستگاه مراحل گفته شده در ادامه مقاله را دنبال کنید.

آموزش تصویری تراز یخچال

تراز کردن یخچال بسته به مدل پایه‌های تنظیم متفاوت است. یخچال‌ها یا دارای پایه تنظیم هستند و یا غلطک مخصوص تنظیم دارند. برخی یخچال‌ها هم پایه و هم غلطک دارند. در ادامه می‌توانید آموزش تصویری تراز کردن یخچال را با توجه به نوع پایه‌های تنظیم یخچالتان دنبال کنید.

روش اول: تنظیم پایه‌های تراز

  1. شبکه جلوی یخچال را جدا کنید. در پایین‌ترین قسمت جلوی یخچال یک درپوش جلوی پایه‌ها قرار گرفته است. برای دسترسی به پایه‌های قابل تنظیم باید این شبکه را با کشیدن به سمت خودتان جدا کنید. در بعضی از یخچال‌ها این شبکه پیچ شده و برای باز کردن آن نیاز به پیچ گوشتی دارید. در صورتی که مطمئن نیستید مدل اتصال شبکه یخچال شما دقیقا به کدام صورت است، به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید.
    آموزش تصویری تراز یخچال
  2. پایه‌ها را امتحان کنید. پایه‌ها را بررسی کرده و پیچ و مهره قابل تنظیم را پیدا کنید. بعضی پایه‌ها به طور دستی و بعضی دیگر به وسیله پیچ گوشتی قابل تنظیم هستند.
  3. پایه‌ها را بچرخانید. به کمک چرخاندن پیچ‌ها می‌توانید ارتفاع پایه تراز را تنظیم کنید. بعضی از پیچ‌ها به سادگی چرخیده و برخی دیگر برای چرخش نیاز به آچار دارند. چرخاندن پیچ‌ها در جهت عقربه‌های ساعت باعث بالاتر رفتن قسمت جلوی یخچال و جهت خلاف آن باعث پایین آمدن جلوی یخچال می‌شود.

آموزش تراز کردن یخچال

در صورتی که نتوانستید به پایه‌ها دسترسی پیدا کنید بهتر است از یک نفر بخواهید یخچال را کمی به عقب خم کند تا دسترسی به پایه‌ها ممکن شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

  1. تنظیم بودن یخچال را بررسی کنید. بعد از انجام مراحل قبل، یک تراز را روی یخچال گذاشته و صاف بودن سطح آن را بررسی کنید. در صورتی که مایع در وسط محفظه قرار بگیرد به این معنی است که دستگاه شما تراز است. در غیر این صورت مراحل قبل را تکرار کنید. این کار را می‌توانید با یک لیوان آب نیز امتحان کنید. یک لیوان را تا نصفه پر آب کرده و روی یخچال قرار بدهید. در صورتی که سطح آب صاف باشد یخچال شما تراز است.

مطلب پیشنهادی نشتی یخچال

  1. شیب یخچال را اندازه بگیرید. جهت کارکرد صحیح یخچال، قسمت جلوی یخچال باید کمی بالاتر از عقب آن قرار بگیرد و یخچال به عقب خم شده باشد. به وسیله تراز مطمئن شوید که جلوی یخچال به اندازه 6.35 میلی متر بالاتر قرار دارد. در صورت بیشتر یا کمتر بودن این مقدار ارتفاع را توسط پایه‌ها تنظیم کنید.
    تراز یخچال
  2. شبکه را مجددا در جای خود قرار بدهید. درپوش شبکه‌ای برداشته شده را مجددا در قسمت جلوی یخچال قرار داده و در صورت وجود پیچ و گیره مخصوص آن‌ها را محکم کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مطلب پیشنهادی آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید صدای زیاد یخچال و راهکارهای تعمیر و رفع آن

روش دوم: تنظیم غلطک

  1. درپوش شبکه‌ای را باز کنید. در پایین‌ترین قسمت جلوی یخچال یک درپوش جلوی پایه‌ها قرار گرفته است. برای دسترسی به غلطک‌ها باید این شبکه را با کشیدن به سمت خودتان جدا کنید. در بعضی از یخچال‌ها این شبکه پیچ شده و برای باز کردن آن نیاز به پیچ گوشتی دارید. در صورتی که مطمئن نیستید مدل اتصال شبکه یخچال شما دقیقا به کدام صورت است، به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید.
    تنظیم پایه یخچال
  2. پیچ‌ها را تنظیم کنید. در قسمت بالای غلطک‌ها پیچ تنظیم قرار گرفته است که می‌توانید به وسیله آچار آن‌ها را بچرخانید. چرخاندن پیچ‌ها در جهت عقربه‌های ساعت باعث بالاتر رفتن قسمت جلوی یخچال و جهت خلاف آن باعث پایین آمدن جلوی یخچال می‌شود.
  3. تراز بودن یخچال را بررسی کنید. یک تراز را روی یخچال گذاشته و صاف بودن سطح آن را بررسی کنید. در صورتی که مایع در وسط محفظه قرار بگیرد به این معنی است که دستگاه شما تراز است. در غیر این صورت مراحل قبل را تکرار کنید. این کار را می‌توانید با یک لیوان آب نیز امتحان کنید. یک لیوان را تا نصفه پر آب کرده و روی یخچال قرار بدهید. در صورتی که سطح آب صاف باشد یخچال شما تراز است.
    تراز یخچال با عکس
  4. شیب یخچال را اندازه بگیرید. جهت کارکرد صحیح یخچال، قسمت جلوی یخچال باید کمی بالاتر از عقب آن قرار بگیرد و یخچال به عقب خم شده باشد. به وسیله تراز مطمئن شوید که جلوی یخچال به اندازه 6.35 میلی متر بالاتر قرار دارد. در صورت بیشتر یا کمتر بودن این مقدار ارتفاع را توسط پیچ غلطک‌ها تنظیم کنید.
  5. شبکه را مجددا در جای خود قرار بدهید. درپوش شبکه‌ای برداشته شده را مجددا در قسمت جلوی یخچال قرار داده و در صورت وجود پیچ و گیره مخصوص آن‌ها را محکم کنید.
    آموزش تصویری تراز کردن انواع مدل‌های یخچال

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

روش سوم: تراز کردن یخچال با پایه و غلطک تنظیم

مراحل و نحوه تراز کردن یخچالی که هم پایه و هم غلطک تنظیم دارد مشابه دو مدل دیگر است. برای تنظیم ارتفاع این نوع یخچال‌ها کافی است ارتفاع پایه‌ها را بالا برده تا غطک‌ها از زمین جدا شده و بتوانید جهت تنظیم به آن‌ها دسترسی داشته باشید. سپس به کمک پیچ تنظیم غطک‌ها (به روش گفته شده) ارتفاع یخچال را تنظیم و آن را تراز کنید.

بیشتر بخوانید آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا