آموزش مرحله به مرحله پدیکور فرانسوی در منزل

زیبایی و سلامتمانیکور و پدیکورناخن

امروزه افراد زیادی به پوست خود رسیدگی زیادی می‌کنند. معمولا این رسیدگی‌های پوست برای دست و پا هم هست. انجام پدیکور برای پا و مانیکور برای ناخن‌های دست، بسیار رایج است. اگر پوست پای شما آسیب‌دیده است و یا دارای ترک و خشکی هستید، استفاده از روش پدیکور برای درمان آن بسیار مناسب است. معمولا پدیکور و یا مانیکور در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و فردی که این کار را انجام می‌دهد دارای تخصص آن است و می‌داند که چه کاری برای پوست شما مناسب است. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از روش‌های پدیکور که پدیکور فرانسوی است توضیح دهیم و شما را با انجام این نوع پدیکور بیشتر آشنا کنیم.

پدیکور چیست؟

روش پدیکور روشی است که افراد برای زیبایی و سلامت پاهای خود استفاده می‌کنند. مراقبت و رسیدگی از پوست فقط شامل پوست صورت نمی‌شود و دیگر قسمت‌های پوست هم نیاز به رسیدگی دارند. سلامت پاها از اهمیت زیادی برخوردارند که با این روش می‌توانید تا حد زیادی آن را به‌دست آورید. پدیکور به معنی مراقبت از پا است و درواقع یک کلمه لاتین است. انجام روش پدیکور برای پا علاوه‌بر این‌که سلامت پاهای شما را تضمین می‌کند، باعث می‌شود که پاهای زیبایی داشته باشید. برای مثال زمانی که در تابستان پای خود را پدیکور می‌کنید، با پوشیدن کفش‌های جلوباز و یا صندل‌ها این زیبایی را دوچندان خواهید کرد. مطمئنا کسی دوست ندارد پوست پای آسیب‌دیده و ترک‌خورده‌اش از کفش‌های باز مشخص شود. برای درمان این مشکل و به‌دست آوردن دوباره تازگی و شادابی پوست خود می‌تواند از روش پدیکور کمک بگیرد. پدیکور در روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها پدیکور فرانسوی است.

برخی از افراد گمان می‌کنند که پدیکور تنها لاک‌زدن ناخن پا است. اما باید گفت این کار تنها برای خانم‌ها نیست و آقایان هم می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. در پدیکور فرد متخصص این کار ابتدا با انجام روشی پاها را نرم می‌کند تا مراحل بعدی آن به‌راحتی انجام شود. اگر ناخن پای شما فرم درستی نداشته باشد و یا کوتیکول روی ناخن نیاز به مراقبت داشته باشد، این فرد که در این کار تخصص دارد به اصلاح آن‌ها می‌پردازد. ماساژدادن پا و آبرسانی به آن بیشتر برای زمانی استفاده می‌شود که پای شما دچار خشکی و ترک‌خوردگی باشد. فرد متخصص در این حیطه پیش از آن‌که پا را آبرسانی کند از موادی برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌کند که پوست‌های مرده پا ازبین بروند و با آبرسانی در مرحله بعد شادابی خود را به‌دست آورند.

پدیکور فرانسوی

پدیکور فرانسوی چیست؟

برای آغاز پدیکور فرانسوی لازم است که ابتدا سطح ناخن را با یک لاک پاک‌کنی که استون نداشته باشد تمیز کنید. برای نرم و لطیف‌شدن پوست باید آن را داخل ظرفی از آب و نمک گرم قرار دهید. پس از این‌که پوست پا نرم شد پدیکوریست پوست‌های اضافی دور ناخن را با وسیله‌ای مخصوص جدا کرده و آن را تمیز می‌کند. سطح ناخن باید تمیز و عاری از کوتیکول‌های اضافی باشد که فرد متخصص باید در زمان انجام این کار دقت زیادی به‌خرج دهد.

پس از انجام این کارها و مراقبت از پوست پا توسط ژل‌ها و کرم‌های نرم‌کننده، پدیکوریست ناخن‌ها را فرم داده و برای سطح آزاد بالای ناخن از یک لایه و خط نازک لاک استفاده می‌کند. معمولا برای این کار از لاک سفید استفاده می‌شود، اما اگر بخواهید می‌توانید رنگ لاک موردنظر خود را انتخاب کرده و از آن برای ناخن پای خود استفاده کنید. بسیاری از خانم‌ها در فصل بهار و تابستان از پدیکور فرانسوی برای زیبایی و شادابی پاهای خود استفاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین برند لوازم آرایش فرانسوی

پدیکور فرانسوی

پدیکور برای پا چه فایده‌ای دارد؟

اگر قصد دارید که تنها از یک جلسه انجام این روش برای پاهای خود استفاده کنید باید بگوییم که آن نتیجه مطلوبی که می‌خواهید به آن برسید را دریافت نخواهید کرد. با تداوم در انجام این روش خواهید دید که پوست پاهای‌تان مانند پای نوزادی شده است که بسیار نرم و سالم است. زمانی که زیبایی و مراقبت از پوست پا و ناخن‌های خود را دارید، پدیکور فرانسوی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برایتان باشد.

اگر پای شما دارای میخچه باشد و این مشکل زیاد جدی نباشد می‌توانید با انجام پدیکور آن را کنترل کرده و حتی در طولانی‌مدت ازبین ببرید. خشکی و ترک‌داشتن پا هم یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. این مشکل معمولا بیشتر در فصل سرد سال اتفاق میوفتد که شما می‌توانید با انجام پدیکور، آن را درمان کنید و پوستی نرم داشته باشید. با داشتن ترک پا ممکن است زمان پوشیدن شلوار یا جوراب اذیت شوید که با پدیکور این مشکل حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید : مراحل پاک کردن لاک ژلیش در خانه

با انجام یک جلسه پدیکور هم نتایج مطلوب آن را خواهید دید. زمانی که پوست پای شما سالم باشد می‌توانید به‌راحتی با پاهای خود راه رفته و هیچ‌گونه مشکلی در راه‌رفتن نداشته باشید. یکی از نتایج مطلوبی که پس از چند جلسه انجام پدیکور حس خواهید کرد این است که گویی روی زمین راه نمی‌روید. این حس به این دلیل است که فرد متخصص از کرم‌های نرم‌کننده برای‌پوست‌تان استفاده می‌کند.

پدیکور فرانسوی

وسایل مورد نیاز و استفاده از آن‌ها در پدیکور فرانسوی

برای انجام پدیکور فرانسوی شما ابتدا به وسایلی نیاز دارید که با آن کار خود را شروع کنید. چند مورد از این وسایل را نام می‌بریم.

  • ناخن روب
  • ناخن‌گیر
  • توپ‌های پنبه‌‎ای
  • وان آب گرم
  • حوله
  • نمک اپسوم که نمک معدنی است
  • سنگ پا
  • کرم لایه‌بردار
  • مرطوب‌کننده
  • وسیله برای بریدن کوتیکول
  • پولیش ناخن سفید و شفاف
  • اسپری خشک‌کن

استفاده از تمامی وسایل نام‌برده ضروری بوده که برای مثال اگر از مرطوب‌کننده برای پا استفاده نکنید، پوست خشک شده و نتیجه مطلوب را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: انواع مانیکور ناخن را بشناسیم| 14 مدل مانیکور ناخن

مراحل انجام پدیکور فرانسوی

در این بخش به ترتیب مراحل انجام پدیکور فرانسوی را توضیح می‌دهیم.

1. آماده‌کردن ناخن‌ها

قبل از این‌که بخواهید ناخن‌های خود را آماده پدیکور کنید، باید تمامی آلودگی‌ها و مواد اضافه‌ای همچون لاک که روی ناخن‌تان قرار دارد را ازبین ببرید. در این قسمت لازم است که از آن توپ‌های پنبه‌ای استفاده کرده و آن را خیس کنید و پا را درون وان قرار دهید. پس از انجام این کار باید ناخن‌های خود را خشک کنید.

2. پای خود را در آب بگذارید

در این قسمت از پدیکور فرانسوی باید پای خود را درون آب گرم قرار دهید که حاوی نمک است. می‌توانید برای رایحه و نرمی بیشتر پا، درون آب کمی روغن‌های خوشبو بریزید. زمان قراردادن پا در آب باید بین 10 تا 20 دقیقه باشد که به ایجاد حس بهتر برای شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : طرز استفاده از ست مانیکور

3. اسکراب‌کردن

برای این کار لازم است که پای خود را از آب بیرون آورده و آن را خشک کنید. پاها را در دست گرفته و کف پاها را بمالید. این کار را می‌توانید با استفاده از ابزار مخصوص هم انجام دهید.

4. مرطوب‌کردن پاها

پس از انجام اسکراب حال نوبت زدن مرطوب‌کننده است. برای این کار بهتر است از یک مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که بوی خوبی داشته باشد و همچنین رطوبت را در پاها حفظ کند. می‌توانید از مرطوب‌کننده‌هایی با بوی میوه و یا گل استفاده کنید. کافیست دست‌های خود را به آن آغشته کرده و کف پا بمالید.

5. استفاده از برش کوتیکول

در پدیکور فرانسوی پس از این‌که ناخن‌های پا برای این مرحله آماده شدند، باید از یک روغن کوتیکول استفاده کنید و ناخن‌ها را با آن ماساژ دهید. پوست‌های مرده کنار ناخن‌ها و کوتیکول اضافی روی آن را می‌توانید با این دستگاه برش داده و بردارید.

6. لاک‌زدن ناخن‌ها

برای این کار می‌توانید پای خود را در دست گرفته و لاک بزنید. اگر نمی‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید بهتر است از توپک‌های پنبه‌ای استفاده کرده و آن را لای انگشتان‌تان قرار دهید.

برای خدمات ناخن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

7. خشک‌شدن پولیش ناخن

زمانی که برای ناخن‌های خود از پولیش استفاده کردید، حال نوبت این است که پاهای خود را درون آب سرد قرار داده تا آن‌ها خشک شوند. این کار را چند بار تکرار کنید تا پولیش‌ها کاملا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: مانیکور روسی چیست؟ 

8. انجام دوباره پولیش

برای این‌که این روش کاملا تصبیت شده و به‌راحتی ازبین نرود، لازم است که آن را دوباره تکرار کنید.

9. استفاده از اسپری خشک‌کن در پدیکور فرانسوی

در مرحله آخر پدیکور فرانسوی باید از یک اسپری خشک‌کن برای سطح ناخن خود استفاده کنید. استفاده از این اسپری باعث می‌شود که ناخن زودتر خشک شده و درصورت برخورد با چیزی زود خراب نشود.

ناخون

مزایای پدیکور فرانسوی

در این بخش به مزایا و معایب انجام پدیکور برای پا می‌پردازیم. ابتدا قصد داریم مزایای انجام این روش را توضیح دهیم.

1. افزایش سلامت ناخن‌های پا

زمانی که از پدیکور به‌صورت مداوم استفاده کنید، خواهید دید که رشد ناخن‌های‌تان چقدر بهتر شده و انجام این روش باعث شده است که ناخن‌های‌تان از قارچ و بیماری دور بماند.

2. افزایش گردش خون

با ماساژدادن پاها، در آن قسمت جریان خون افزایش پیدا می‌کند و حس سبکی و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

3. نرم‌شدن پوست پا

همان‌طور که گفته شد معمولا در فصل سرما بیشتر افراد دچار خشکی پوست می‌شوند. این اتفاق در پا بیشتر رخ می‌دهد و با انجام پدیکور می‌توانید از بروز آن پیشگیری کرده و یا حتی آن را درمان کنید.

پدیکور

جمع‌بندی

پدیکور فرانسوی یکی از روش‌های انجام پدیکور است که برای پا انجام می‌شود. همان‌طور که گفته شد انجام پدیکور برای پوست فواید زیادی داشته و با انجام مداوم آن خواهید دید که تاثیر زیادی در سلامت پوست‌تان خواهد داشت. برای دریافت خدمات پدیکور نیاز نیست لزوما به سالن‌های زیبایی بروید. با ثبت درخواست در وبسایت آچاره شما می‌توانید از خدمات پدیکور در منزل استفاده کنید.

2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا