تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی بکو یکی از برندهای بسیار محبوب در میان برندهای لباسشویی است. در برخی اوقات ممکن است که این دستگاه روشن نشود. این مشکل می‌تواند بنا به دلایل گوناگونی باشد‌. ما در این مقاله قصد داریم علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات بیشتری را درمورد این برند به شما ارائه دهیم.

همان‌طور که بیان شد، روشن نشدن دستگاه لباسشویی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. بعضی از این مشکلات بسیار ساده هستند و خود خریدار نیز می‌تواند آن را رفع کند و برخی دیگر نیز به حضور تعمیرکاران حرفه‌ای ماشین لباسشویی نیاز دارد. خرابی لباسشویی و روشن نشدن آن می‌تواند برای افراد خانواده بسیار ناخوشایند باشد. بنابراین اگر به دنبال دلیل این مشکل هستید، توصیه می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

چرا ماشین لباسشویی بکو روشن نمی‌شود ؟

ازجمله علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مشکل در برقرسانی

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن لباسشویی بکو می‌تواند مشکل در برق رسانی به دستگاه باشد‌. شما باید در زمان روبه‌رویی با چنین مشکلی، اولین چیزی را که  بررسی کنید، جریان برق است که این‌کار را می‌توان با استفاده از وسیله‌ای به نام فازمتر انجام داد.مشکل برق رسانی ماشین لباسشویی بکو

پس از این‌که از وجود جریان برق مطمئن شدید، بایستی توسط مولتی‌متر میزان ولتاژ جریان برق را مورد بررسی قرار دهید. برای روشن شدن دستگاه و کارکردن آن، برق باید دارای حداقل ۲۰۰ ولت بوده و جریان آن نیز حدود ۱۵ آمپر باشد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

2. معیوب بودن کابل علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو

از دیگر مواردی که می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو باشد، معیوب بودن کابل رابط آن است. برای مطمئن شدن از این موضوع لازم است تا کابل را از نظر ظاهری مورد بررسی قرار دهید. در صورتی‌که کابل رابط دارای کوچک‌ترین مشکلی مثل پارگی یا پوسیدگی ‌باشد، دستگاه لباسشویی روشن نخواهد شد.

پس از بررسی کابل رابط نوبت به بازدید دوشاخه می‌رسد. اگر در دوشاخه و سیم از نظر ظاهری مشکلی را مشاهده نکردید، به احتمال زیاد در کابل رابط قطعی وجود دارد. برای تست این‌ مورد نیز می‌توانید از مولتی‌متر استفاده کنید. به این صورت که مولتی متر را در حالت بوق قرار دهید تا از قطعی در کابل اطمینان حاصل کنید. اگر سیم دچار قطعی شده بود بهترین اقدام تعویض آن است.

3. خراب شدن موتور

همان‌طور که بهتر می‌دانید در ماشین لباسشویی بکو و لباسشویی‌های دیگر موتوری وجود دارد که به‌طور کلی عملکرد دستگاه به آن بستگی خواهد داشت. این موتور در دو جهت عقربه‌های ساعت و خلاف عقربه‌ها می‌چرخد. در برخی اوقات علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو می‌تواند معیوب بودن یا سوختن این قسمت باشد.

به‌منظور این‌که از سلامت موتور لباسشویی اطمینان حاصل کنید، بایستی حتما از تکنسین‌های متخصص این ‌کار کمک بگیرید. درحقیقت خود افراد نمی‌توانند این قسمت رابررسی کنند. از جمله علائم خرابی موتور می‌توان به ایجاد صدای وزوز در دستگاه اشاره کرد. همچنین این بخش در صورت معیوب بودن خیلی سریع داغ شده و باعث خاموش ماشین لباسشویی می‌شود. در چنین شرایطی باید هرچه سریع‌تر از یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت تعمیر موتور کمک بگیرید.

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی­‌شود؟

معیوب بودن برد کنترل علت اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو

یکی دیگر از مواردی که علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو است، خرابی برد اصلی می‌باشد.در این دستگاه یک برد اصلی وجود دارد که تمامی بخش‌های دستگاه را کنترل و مدیریت می‌کند. اگر این برد نتواند ولتاژ کافی را به اجزای لباسشویی مثل موتور، بخش تخلیه یا قفل درب برساند، ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. تشخیص مشکل در برد اصلی نیز کار راحتی نبوده و بایستی حتما به‌وسیله یک تکنسین حرفه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید : چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی بکو را فعال کنیم؟

عدم قرارگیری مناسب لباس‌ها در لباسشویی

اگر در قرارگیری لباس‌ها توازن وجود نداشته باشد، ماشین لباسشویی بکو در حالت سوئیچ تعادل قرارگرفته و دیگر روشن نخواهد شد. بنابراین حتما به این موضوع توجه کنید و لباس‌ها را به‌صورت یکنواخت در محفظه دستگاه قرار دهید. زیرا اگر بخش سوئیچ فعال شود، لباسشویی روشن نشده و نمی‌تواند عملیات شست‌وشو را آغاز کند. درصورتی که این مورد نیز رعایت شد، علت روشن نشدن دستگاه مورد دیگری است که باید به بررسی آن بپردازید.

خرابی تایمر و سوئیچ استارت

در برخی از مدل‌های لباسشویی بکو در قسمت تایمر سوئیچ استارت نیز تعبیه شده­است که با فشردن دکمه تایمر می‌توان آن‌را فعال کرد. ممکن است یکی از علت‌های روشن نشدن لباسشویی به همین قسمت مربوط شود. تست سلامت سوئیچ استارت و تایمر نیز می‌بایست حتما توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود، زیرا این بخش بسیار پیچیده است.

وجود مشکل در صفحه نمایش و صفحه کلید علت روشن نشدن لباسشویی بکو

بدون‌شک شما صفحه‌ نمایشی که روی دستگاه لباسشویی قراردارد را مشاهده کرده‌اید. این صفحه در برخی مدل‌ها لمسی بوده و بر مدل‌های دیگر دارای یک صفحه کلید است. شما برای بررسی این قسمت در ابتدا می‌توانید کلیدهای آن‌ را بفشارید. اگر یکی از دکمه‌ها کار نکرد به این معناست که صفحه کلید لباسشویی خراب بوده و باید برای تعویض آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید : ارور ماشین لباسشویی بکو

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

همچنین علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو می‌تواند خرابی صفحه نمایش باشد که باید پس از اطمینان حاصل کردن از جریان برق، جهت تعویض آن به نمایندگی‌های مربوطه مراجعه کرده و از کارشناسان آن‌جا کمک‌ بگیرید.

معیوب بودن سوئیچ درب لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن‌ را علت روشن نشدن لباسشویی بکو دانست، خراب بودن سوئیچ مربوط به درب دستگاه است. زمانی‌که در این بخش مشکلی وجود داشته‌باشد، درب لباسشویی به‌خوبی بسته نشده و باعث روشن نشدن آن ‌می‌شود. البته در برخی از مدل‌ها، لباسشویی روشن می‌شود اما شروع به کار نمی‌کند.

سوئیچ درب لباسشویی وظیفه دارد تا درب دستگاه را قفل کند. در صورتی‌که این بخش خراب شده باشد، فرایند شست‌وشو دیگر آغاز نخواهد شد.

مشکل سوئیچ درب لباسشویی

 

۴ مشکل رایج در لباسشویی بکو؛ راه‌حل آن‌ها

تا این بخش از مقاله علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو را به شما توضیح دادیم. براساس گزارشاتی‌ که وجود دارد، در لباسشویی برند بکو چندین مشکل ممکن است وجود داشته باشد. در ادامه درمورد این مشکلات صحبت کرده و راه‌حل آن‌ها را نیز به شما ارائه می‌دهیم.

1.   مشکل در تخلیه

یکی از مشکلات ماشین لباسشویی بکو مشکل در تخلیه آب است. اگر با چنین مشکلی در دستگاه مواجه شدید، می‌تواند به‌ دلایل زیر باشد:

  • شلنگ تخلیه

شما باید وضعیت شلنگ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید. این شلنگ ممکن است بیش از حد کشیده یا جمع شده‌باشد.

  • فیلتر

در برخی اوقات عدم تخلیه لباسشویی بکو می‌تواند به دلیل انسداد فیلتر باشد. برای رفع این مشکل بایستی محفظه فیلتر را باز کرده و آن را از آلودگی‌ها پاکسازی کنید.

2.   ماشین لباسشویی بکو نمی‌چرخد

دلیل این مشکل می‌تواند تعداد لباس­ها بیش از ظرفیت لباسشویی باشد. شما باید تا حدامکان از ریختن تعداد زیادی لباس به داخل لباسشویی پرهیز کنید. همچنین بهتر است لباس‌های سنگین و پشمی همانند حوله یا پتو را به همراه لباس‌های سبک‌تر داخل دستگاه قرار ندهید.

اگر این مورد نیز تاثیر نداشته باشد، دلیل عدم چرخش لباسشویی می‌تواند همان انسداد فیلتر باشد. توجه داشته باشید که هنگام بازکردن محفظه فیلتر ممکن است آبی در آن قسمت جمع شده باشد. بنابراین پیش از هر اقدامی اجازه دهید تا آب داخل محفظه تخلیه شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

3.   روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو

درمورد علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو توضیح لازم داده شده‌است. اما آسان‌ترین روش برای حل آن این است که دستگاه را ریست کنید. به‌این صورت که دکمه شروع، مکث و لغو را به‌طور همزمان به مدت ۳ دقیقا بفشارید. اگر این روش نیز جواب نداد باستی حتما با یک تکنسین تماس حاصل فرمایید.

4.   باز نشدن درب لباسشویی

در برخی اوقات ممکن است که درب ماشین لباسشویی باز نشود. در این شرایط آسان‌ترین راه خارج کردن سیم دستگاه از پریز به‌مدت ۱۰ دقیقه است. اگر این راه‌حل جواب نداد، لازم است با یک تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

مشکلات ماشین لباسشویی بکو

نتیجه گیری

در برخی اوقات ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو موردی جزئی بوده که توسط خود افراد قابل رفع باشد. اما در برخی موارد نیز دلیل این مشکل می‌تواند پیچیدگی‌های زیادی داشته‌باشد. در چنین شرایطی حتما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا