تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ارور ماشین لباسشویی بکو + راهنمای رفع خطاها

ماشین لباسشوییلوازم خانگی

بکو یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید لباسشویی کشور ترکیه در بازار ایران است که محصولات آن تحت لیسانس اتحادیه اروپا تولید می‌شود و شرایط خرید و قیمت آن نیز برای ما ایرانی‌ها بسیار ایده‌آل است. به‌طورکلی مدل‌های مختلف این برند از یک ارور مشابه برای نمایش خطاهای خود استفاده می‌کنند.

ارور ماشین لباسشویی بکو معمولاً با کدهای E نمایش داده می‌شود و در این کد خطاها پیغام‌هایی نهفته است که بر اساس آن می‌توان مشخص کرد که آیا این خطا سیستمی است و با یک‌بار ریست دستگاه حل می‌شود یا خیر!

خطای E1 لباسشویی بکو

این خطاها بر اساس ترتیب در وب‌سایت بکو ذکر شده‌اند. ما نیز به همین منوال در خصوص ارور ماشین لباسشویی E1 نخست نکات لازم را شرح می‌دهیم. این خطا زمانی ایجاد می‌شود که دستگاه دچار مشکل سیم‌کشی ترمیستور شده است. در چنین شرایطی می‌توانید این قطعه را در ماشین لباسشویی برسی کنید و اتصالات ماشین لباسشویی را نیز یک دور چک فرمایید.

در برخی مدل‌های قدیمی شرکت بکو این خطا با نام NTC نیز نمایش داده می‌شود که در نهایت و در بیشتر مواقع اگر با سیستم‌های الکترونیکی آشنایی ندارید بهتر است که حل این خطا را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

ارور ماشین لباسشویی بکو

خطای E2 لباسشویی شرکت بکو

خطای بعدی که در دستگاه‌های ماشین لباسشویی اینورتر و مدل‌های تسمه‌ای به نمایش درمی‌آید E2 می‌باشد که به معنای وجود مشکل در هیتر و حرارت دهنده خواهد بود. این خطا معمولاً به دلیل اشکال در سیستم سیم‌کشی به وجد می‌آید و درصورتی‌که قابل‌حل باشد معمولاً در دفترچه دستگاه می‌توانید آن را بیابید و نسبت به برطرف‌کردنش اقدام کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

از طرفی مشکلات سیم‌کشی معمولاً می‌توانند موجب مشکل در کارکرد ماشین لباسشویی در درازمدت شوند و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پیش از هر اقدامی این مسئله را با یک تعمیرکار در میان بگذارید. ارور ماشین لباسشویی بکو در این حالت راهی برای رفع به جز دریافت کمک از تعمیرکار ندارد.

کد خطا  E3 بکو

این خطا نیز زمانی رخ می‌دهد که دستگاه نمی‌تواند کنترلی روی دما داشته باشد و جریان ثابت به وجود آمده است. معمولاً در این شرایط یا مشکل از هیتر بوده و یا این که رله آن به هر دلیل ازکارافتاده است. در نتیجه وقتی قصد رفع این مشکل را دارید.  برای رفع آن می‌توانید با استفاده از اهم متر ولتاژ هیتر را چک کنید که البته استفاده از اهم‌مترهای دیجیتال پیشنهاد می‌شود.

ارور ماشین لباسشویی بکو

ارور ماشین لباسشویی E4 بکو

البته که این خطا یکی از گیج‌کننده‌ترین دستوراتی است که توسط دستگاه‌های بکو صادر می‌شود. ارور ماشین لباسشویی بکو در این حالت ممکن است مربوط به هر چیزی باشد اما در نهایت این پیغام را به شما می‌دهد که دستگاه از آب پر نشده و می‌تواند مربوط به بیش از حد بودن حجم لباس و یا کاهش فشار آب باشد.

البته همان‌طور که گفتیم نمی‌توان نظر نهایی داد، درصورتی‌که با موارد فوق و یا ریست کردن دستگاه این مشکل حل نشد ممکن است ارور ماشین لباسشویی مربوط به مشکلاتی نظیر دریچه آب و یا سیم‌کشی داخلی باشد که باید توسط متخصص این حوزه بررسی شود.

ارور E5 ماشین لباسشویی beko

ارور شایع بعدی که لازم دیدیم به آن اشاره داشته باشیم مربوط به زمانی است که دستگاه در تخلیه آب دچار مشکل شده است. این ارور می‌تواند موجبات انسداد فیلتر پمپ و یا مشکلات دیگر در بردهای کنترلی باشد. برد کنترلی در دستگاه‌های برقی مانند مغز و پردازنده عمل می‌کند و این طبیعی است که گاهی دچار مشکل شود.

از طرفی پمپ تخلیه، شیلنگ تخلیه و همین‌طور برد باید از هر نظر بررسی شوند و در صورت لزوم انسداد رفع گردد. توجه کنید که ارور ماشین لباسشویی beko در این حالت جدی است و اگر رفع نشود می‌تواند موجب مشکلات زیادی شود.

خطاهای ماشین لباسشویی بکو – ارور E6

ارور ماشین لباسشویی معمولاً بیانگر مشکلی است که در نهایت توسط برد کنترلی به صفحه‌نمایش صادر می‌شود و می‌تواند عوامل زیادی داشته باشد. گاهی برد خطا را به‌اشتباه تشخیص می‌دهد و در نتیجه سبب بروز مشکل بی‌دلیل می‌شود. اما یکی از خطاهای معمول ماشین لباس‌شویی‌های برند ترکیه‌ای بکو، خطای کد 6 است که معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که موتور به هر دلیل نمی‌تواند کارکرد درستی داشته باشد. پرش‌ها و تکان‌های لباسشویی پیغامی برای شروع این خطا است.

موتور ماشین لباسشویی باید مفصل چک شود و درصورتی‌که خازن و تاخو دچار مشکل شده بودند تعویض گردند. در این حالت معمولاً هم خطا رفع می‌شود و هم تکان‌های شدید نیز برطرف می‌گردند. اما اگر مدل ماشین لباسشویی شما تسمه‌ای است معمولاً این سروصدا و پرش‌ها همیشگی هستند.

ارور E7 لباسشویی

ارور شماره 7 زمانی ایجاد می‌شود که سنسور سطح سنج دستگاه دچار مشکل شده است. یکی از نشان‌های آن هشداری است که به‌صورت بوق صادر می‌شود و در مواردی که چرخه ماشین لباسشویی به‌درستی پیش نرود لازم است که تکنسین مشکل را بررسی کند. مثلاً آب به میزان کافی پر نمی‌شود، دستگاه ناگهان خاموش می‌شود و ازاین‌قبیل مشکلات.

کد خطای E8 ماشین لباسشویی بکو

ارور ماشین لباسشویی beko که با دستور 8 صادر می‌شود به معنای مشکل پر نشدن آب است. ازآنجاکه این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی باشد معمولاً ابتدا بهتر است به جهت حصول اطمینان شلنگ پشت لباسشویی را بررسی کنید. شیر برقی نیز گاهی می‌تواند سبب بروز اختلال در عملکرد آبرسانی شود.

اگر ما هم موردی را جا انداختیم بهتر است که خودتان تمامی قسمت‌ها را چک کنید. مثلاً شیرهای آب سردوگرم نیز گاهی بسته بوده که در این موارد معمولاً صاحبان ماشین‌های بکو با خطا مواجه می‌شوند. به‌طورکلی و به‌عنوان جمع‌بندی باید عرض کنیم ارور ماشین لباسشویی بکو در این حالت می‌تواند بنا به عدم انتقال آب به منبع ورودی باشد. معمولاً پودر رخت‌شویی نیز در این حالت درون دریچه باقی می‌ماند.

ارور E9 لباس‌شویی‌های BEKO

این ارور ماشین لباسشویی نیز بر مبنای مشکل در قفل درب است. زمانی پدید می‌آید که بنا به هر دستگاه نمی‌تواند قفل الکترونیک را فعال کند. گاهی این خطا به دلیل بازبودن درب نیز است. البته در موارد حادتر لازم است که خطا توسط دستگاه‌های مخصوص چک شود. یکی از سخت‌ترین خطاهایی است که تعمیرکاران در این دستگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند و البته رفع آن پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد.

ضمن این که اگر درب لباسشویی دچار مشکل شده باشد باید باز شود و اتصال الکتریکی آن نیز به‌خوبی چک گردد تا مبادا دستور اشتباهی به برد کنترلی صادر گردد.

خطای کد E10

درصورتی‌که به هر دلیل درب لباسشویی شما مسدود شده باشد این خطا رخ می‌دهد. این مسئله ممکن است مرتبط با یک مشکل در میکروسوئیچ، برد کنترلی و یا حتی اتصال الکتریکی کنترلر درب باشد. همچنین خطای مربوط به قفل درب ماشین لباسشویی گاهی به دلیل اختلالات معمول چیزی شبیه به هنگ کردن خواهد بود و حتی با یک‌بار ریست شدن دستگاه بر اساس چیزی که در مورد تمامی خطاها ذکر کردیم، ارور ماشین لباسشویی ممکن است حل شود.

کد خطای E11 ارور ماشین لباسشویی

ارور ماشین لباس‌شویی‌های بکو در شرایطی که موتور دچار مشکل شده باشد E11 خواهد بود. برای رفع این ارور شما راهی جز بررسی کل اجزای موتور ندارید. موتور هسته اصلی محرکه دستگاه است و وقتی دچار مشکل می‌شود گاهی روی عملکرد دیگر بخش‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و ممکن است پس از ریست مجدد با تمامی خطاهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم نیز بربخورید. در این مواقع بهتر است حتماً نوع ارور را تعمیرکار در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : 11 روش آسان نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی

ارور ماشین لباسشویی beko – کد E17

تعجب نکنید اگر از ارور ماشین لباسشویی beko شماره 11 به شماره 17 پرش کردیم. در این شرایط چنین دستوراتی برای دستگاه‌ها تعریف شده است و در بین این اعداد خبری از خطای دیگر نیست. حتی اگر وب‌سایت رسمی مجموعه بکو ترکیه را نیز بررسی کنید می‌بینید که به همین منوال به این خطاها پرداخته شده است. دلیل خطای E18 ماشین لباسشویی beko مربوط به کف زیاد در داخل کابین است.

معمولاً می‌توانید کف را پاک کنید و یا این که دستور تخلیه آب بدهید. البته گاهی این مسئله می‌تواند به دلیل کیفیت کم پودر شوینده، نم کشیدن آن، گلوله گلوله شدن و همین‌طور قراردادن لباس بیش از وزن معمول ماشین لباسشویی باشد. بهتر است که همیشه حداقل یک کیلو وزن کم‌تر لباس درون ماشین لباسشویی خود بریزید. مثلاً اگر ماشین شما 7 کیلویی است، 6 کیلو لباس کافی خواهد بود. در غیر این صورت احتمال این که حجم کف بالا برود و دستگاه از کار بیفتد زیاد است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

اخطار E18 در ماشین لباسشویی بکو

ارور ماشین لباسشویی بکو و شماره آخر! این خطا زمانی رخ می‌دهد که شستشو با عدم تعادل انجام شود و اگر ماشین لباسشویی شما چرخش ندارد و یا این که از حرکت ایستاده باشد معمولاً بنا به همین دلیل است. در چنین شرایطی اگر یک‌بار عملکرد دستگاه را ریست کنید احتمالاً مشکل حل می‌شود.

توجه کنید که این کار در دستگاه‌های مختلف بکو متفاوت است. اما اگر واقعاً نمی‌توانید کاری کنید دستگاه را از برق بکشید. نگران نباشید هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و پس از این که مجدداً دستگاه را به برق وصل کنید می‌توانید از آن استفاده کنید.

خطاهای کد H ماشین‌های لباسشویی بکو

در برخی مدل‌های دیگر یک رنج خطای دیگر نیز وجود دارد که در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. این خطاها نیز مرتبط با همان مواردی هستند که در بخش‌های قبلی در خصوص آن‌ها صحبت کردیم، اما در برخی از سری‌های ساخت معمولاً خطا با کد H نمایش داده می‌شود که این رنج ممکن است از H1 تا H11 باشد. در نتیجه نخست این خطاها را بررسی کنید و سپس بر اساس دستوری که گفته شده است آن را رفع کنید.

البته در بیشتر مواقع شما به‌عنوان یک فرد ناآشنا و غیرحرفه‌ای نمی‌توانید این مشکلات را حل کنید و در نهایت باید با چک کردن چند بخش دستگاه را به حال خود رها کنید و از تکنسین بخواهید تا برای تعمیر آن به محل مراجعه کند.

بیشتر بخوانید : آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

1. خطای H1 بکو

این خطا نیز بازهم به سنسور ان تی سی ختم می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که سیم‌کشی و مقاومت در ترمیستور دچار مشکل شده باشد. به طور معمول مقاومت گرمایی دستگاه 4700 اهم و 25 درجه سانتی‌گراد است. اگر رنج از آن بالاتر بود ارور ماشین لباسشویی نمایان می‌شود. به‌هرحال برای رفع این خطا تنها راهی که دارید استفاده از اهم متر برای کنترل ولتاژ، پرش و آمپر است.

2. خطای H2 ماشین‌های لباسشویی بکو

زمانی این خطا ایجاد می‌شود که ترمیستور، سیم‌کشی سیستم بخاری و کنترلر حرارت دچار مشکل شود. در نتیجه آن شاید هیچ عکس‌العملی از دستگاه مشاهده نکنید. اما توجه داشته باشید که چرخه و سیکل کارکرد ماشین لباسشویی شروع نمی‌شود همین‌طور خطا می‌تواند در اثر یک اختلال ساده در برد مدار کنترلی باشد.

3. ارور H3 بکو

خطای H3 در ماشین لباسشویی زمانی پدید می‌آید که سیستم تولید گرما، سیم‌کشی و سنسور رله و سطح دچار مشکل شوند. خطا عمومیت دارد و رفع آن کمی سخت است. در نتیجه لازم است که یک تعمیرکار با دستگاه‌های مخصوص نسبت به حل آن اقدام کند و اگر خطا به هر دلیل رفع نشد لازم است که قطعات یک‌به‌یک باز شده و با قطعه جدید جایگزین شوند.

4. کد خطای H4

خطای اچ 4 زمانی پدی دمی آید که ورودی شیر اتصال کوتاه دچار مشکل شده باشد یا ماژول کنترل الکترومکانیکی ورودی آب خطا دهد. این خطا گاهی بی‌دلیل و در اثر اختلال است. اما شما می‌توانید با یک‌بار ریست کردن آن را حل کنید. درصورتی‌که با ریست این خطا بازهم پابرجا بود، دقت کنید که برای حل آن باید به سراغ تعمیرکار ماشین لباسشویی بروید و راه‌اندازی مجدد دستگاه در این حالت می‌تواند به برد کنترلی صدماتی وارد کند.

5. خطای نمایشگر ماشین لباسشویی – H5

در نهایت بازهم به نمایش درآمدن ارور ماشین لباسشویی روی حالت H5 به معنای مشکل در پمپ تخلیه خواهد بود. بررسی سیم‌کش تخلیه پمپ و همین‌طور چک کردن خروجی آن و این که جلوی مجرای آن گرفته نباشد از جمله متداول‌ترین روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن این خطا را در ماشین‌های لباسشویی بکو حل کرد. در بین تمام خطاهای ماشین لباسشویی بکو این مورد معمولاً پیچیده‌تر است.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

بیشتر بخوانید: مشکلات دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع‌ آن‌ها

6. خطای H6

این خطا به سبب مشکل در کنترلر الکترونیکی اتصال کوتاه در موتور، ایراد در سیم‌کشی و همین‌طور بخش اصلی برد ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید نسبت به رفع آن اقدام کنید حتماً باید از یک تکنسین کمک بگیرید و به‌هیچ‌عنوان به سراغ بازکردن دستگاه نروید.

7. خطای H7 ماشین لباسشویی beko

در خطای اچ 7 مسئله مربوط به مشکل در سنسور فشار، خطای کنترل الکترونیکی، سیم‌کشی سنسور فشار، اتصالات هیدرولیکی و همین‌طور تسمه است. ممکن است دستگاه در این حالت عملکرد درستی نداشته باشد و یا پس از چند دقیقه کارکردن با کف متوقف شود. برای حل آن باید یک‌بار دستگاه را ریست کنید و اگر مشکل پابرجا بود مطمئن شوید که مربوط به قطعات مذکور است.

8. ارور H11

آخرین ارور از لیست تمام خطاهایی که مدل‌های دیجیتال ماشین لباسشویی بکو صادر می‌کنند مربوط به مدار موتور، مشکل در تاخور موتور و همین‌طور سیم‌کشی موتور دانست. معمولاً باید سیم‌کشی بررسی شود و اگر به هر دلیل در آن مشکل وجود داشته باشد و یا این که نیم‌سوز باشد، تعویض گردد. برای این کار حتماً از شخصی حرفه‌ای و همین‌طور ترجیحاً نمایندگی خدمات پس از فروش کمک بگیرید.

به هر دلیل اگر نتوانستید با نمایندگی تماس بگیرید حتماً به سراغ تکنسین‌هایی بروید که علاوه بر تجربه تخصص لازم برای تعمیر مدل‌های تمام اتوماتیک را دارند.

بیشتر بخوانید : عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی

نکات مهم در مورد رفع خطای لباس‌شویی‌های بکو

تفاوتی ندارد که از کدام مدل ماشین لباسشویی شرکت بکو استفاده می‌کنید در هر حال دیر یا زود به تعمیر ماشین لباسشویی بکو نیاز پیدا خواهید کرد. دقت کنید که دستگاه را در زمان نصب در حالت تراز قرار دهید. به‌هیچ‌عنوان اشیا تیز، اضافه و فلزی را درون لباس‌ها جای نگذارید و لباس‌هایی که دکمه‌های فلزی دارند را درون ماشین لباسشویی قرار ندهید. در بیشتر موارد نوسانات برقی می‌تواند سبب بروز اختلال در عملکرد برد کنترلی و دیگر قطعات شود. حتماً در تمامی شرایط از سیستم‌های محافظ و مدل‌های مخصوص لوازم آشپزخانه استفاده کنید و در صورت خراب شدنشان سریعا نسبت به تعمیر محافظ برق اقدام کنید. در حال حاضر تبدیل‌های تایمردار نیز در بازار هستند و اگر پس از روشن‌کردن لباسشویی بکو از خانه خارج می‌شوید حتماً قابلیت خاموش شدن خودکار را در موعد مقرر روی این تبدیل‌ها تنظیم کنید.

ضمن این که تعمیر دستگاه‌ها می‌تواند شامل موتور، موتور القایی، موتور بدون تسمه و زغالی و… باشد. به‌طورکلی همواره دستگاه لباسشویی خود را از نظر صحت عملکرد، سروصدا و کارکرد بررسی کنید و درصورتی‌که مشکلی در آن وجود داشت هر چه سریع‌تر با یک تکنسین در میان بگذارید تا نسبت به رفع آن اقدام شود.حتماً فیلتر ماشین لباسشویی را خودتان به‌صورت ماهیانه باز کنید و اجرام درون آن را خالی کنید. در این صورت هم عمر موتور دستگاه بیشتر می‌شود و هم در شرایطی که شما مداوم از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید دچار مشکل نمی‌شود.

در این مقاله به بررسی ارور ماشین لباسشویی شرکت ترکیه‌ای بکو پرداختیم. این شرکت در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای بازار ایران است. برای رفع خطا‌های این ماشن لباسشویی بهتر است از یک فرد متخصص کمک بخواهید همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت نمایید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید