تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال

لوازم خانگیماشین لباسشویی

قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال یک ویژگی ایمنی است که هنگام روشن شدن ماشین لباسشویی از کودکان در برابر آسیب تصادفی محافظت می‌کند. این عملکرد همچنین مانع صدمه دیدن افراد مسن و ضعیف نیز می‌شود. قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال گزینه‌ای غیر معمول نیست. مدلی از ماشین لباسشویی آبسال پیدا نمی‌کنید که به این ویژگی مفید مجهز نباشد. در این میان افرادی هستند که نمی‌دانند چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را روشن و بعداً چگونه آن را خاموش کنند.

قفل کودک ماشین لباسشویی چگونه کار می‌کند؟

اگر می‌خواهید از عملکرد قفل کودک ماشین خود استفاده کنید ابتدا باید نحوه عملکرد آن را بدانید. قفل کودک با فشار دادن یک کلید ترکیبی در حین شستشو، صفحه کنترل دستگاه را قفل می‌کند.

با وجود عملکرد قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال دیگر ترسی وجود ندارد که کودک شما به ماشین لباسشویی نزدیک شود. حتی اگر به طور تصادفی دکمه‌ها را فشار دهد و دکمه برنامه را بچرخاند پنل کار نخواهد کرد.Absal baby washing machine lock

زمانی که برنامه شستشو به پایان می‌رسد فرد می‌تواند قفل ماشین لباسشویی را باز کرده و با خیال راحت آن را خاموش کند. شرکت سازنده با تبلیغ ویژگی قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال، بر این واقعیت تأکید می‌کند که کودک نمی‌تواند ماشین را خراب یا شستشو را قطع کند.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

قفل کودک این گزینه‌ها را در پنل کنترل از کار می‌اندازد:

  • دکمه‌های تغییر برنامه
  • دکمه‌های توقف و شروع
  • دکمه‌های «چرخش» و «دما»
  • دکمه‌های «شستشوی متمرکز»، «انتظار»، «آبکشی فوق‌العاده».

به طور کلی با فعال کردن قفل کودک تمام موارد به جز دکمه روشن و خاموش قفل می‌شوند. با این حال هنوز هم مشکل برطرف نشده چون دکمه روشن و خاموش می‌تواند برای کودک جذاب باشد.

بطوری که با کلیک روی آن، کودک دقیقا در میانه برنامه شستشو، ماشین لباسشویی را خاموش می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد پس عملکرد قفل چه فایده‌ای دارد؟


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر ماشین لباسشویی در منزل


فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی و باز کردن آن

هر کسی می‌تواند قفل کودک را فعال و سپس غیر فعال کند. برای فعال کردن عملکرد قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه پاور را فشار دهید تا حالت شستشوی اولیه فعال شود. سپس می‌توانید با فشار دادن دکمه شروع یا توقف شستشو را شروع کنید.
  2. برای فعال کردن قفل کودک، هر دو دکمه شستشو و چرخش را به طور همزمان به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید. اگر عملکرد Child-Lock فعال باشد، نماد Child-Lock چشمک می‌زند.
  3. پس از فعال کردن عملکرد قفل کودک، عملیات زیر را انجام دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

  • حتی اگر عملکرد قفل کودک فعال باشد هر دکمه باید تا باز شدن درب کار کند.
  • وقتی در را باز می‌کنید در حالی که عملکرد قفل کودک فعال است زنگ هشدار باید به صدا درآید و پیام خطا ظاهر شود. در 30 ثانیه، تخلیه باید به طور خودکار شروع شود. اگر در را ظرف 30 ثانیه ببندید آب نباید تخلیه شود.
  • اگر 30 ثانیه از باز کردن در گذشته باشد زمانی که عملکرد قفل کودک فعال است، خطای “CL” نمایش داده می‌شود و ماشین لباسشویی کار نمی‌کند. اگر آب در وان لباسشویی وجود داشته باشد به طور خودکار تخلیه می‌شود.

بیشتر بخوانید : فعالسازی قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباس شویی

  • برای اضافه کردن لباس‌های بیشتر، عملکرد قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال را غیرفعال کنید.
  1. برای غیرفعال کردن عملکرد قفل کودک، هر دو دکمه شستشو و چرخش را به طور همزمان به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید. اگر عملکرد Child-Lock غیرفعال باشد نماد Child-Lock خاموش می‌شود.
  2. برای پاک کردن خطای «CL» روی نمایشگر، پس از تخلیه کامل آب وان، درب ماشین لباسشویی را ببندید. سپس برق را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

نکات دیگری که باید در مورد عملکرد قفل کودک ماشین بدانید:ماشین لباسشویی آبسال

  • این عملکرد برای جلوگیری از آسیب دیدگی و عملکرد نادرست محصول به دلیل عملیات یا اقدامات نامناسب توسط کودکان و سالمندان است.
  • اگر در زمان فعال شدن عملکرد قفل کودک، در ماشین لباسشویی باز شود آب به زور تخلیه می‌شود تا از خفه شدن کودکان در آب جلوگیری شود.
  • حتی اگر برق خاموش و سپس روشن باشد، Child-Lock فعال باقی می‌ماند.
  • زمانی که قفل کودک فعال شود حتی زمانی که برق قطع باشد یا درب باز شود، آب به طور خودکار ظرف 30 ثانیه تخلیه می‌شود.
  • وقتی خطای “CL” نمایش داده می‌شود نمی‌توان عملکرد قفل کودک را غیرفعال کرد. با این حال عملکرد Child-Lock را می‌توان همزمان با نمایش خطای “dE” غیرفعال کرد.
  • مراحل کار برای برخی از مدل‌ها کمی متفاوت خواهد بود.
  • با روشن بودن عملکرد قفل کودک، زنگ هشدار به صدا در می‌آید و به محض باز شدن درب، پیغام خطا (CL, dE) ظاهر می‌شود. تخلیه پس از 30 ثانیه به طور خودکار شروع می‌شود و نمی‌توان آن را در وسط چرخه متوقف کرد، حتی اگر برق قطع باشد. اگر درب قبل از 30 ثانیه بسته شود، آب تخلیه نمی‌شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

بیشتر بخوانید : چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی بکو را فعال کنیم؟

قفل کودک

جمع‌بندی

فعال شدن قفل کودک یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی آبسال است که کاربران را از استفاده از ماشین لباسشویی خود باز می‌دارد. خوشبختانه غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال بسیار آسان است.

بسته به مدل ماشین لباسشویی شما، راه‌های مختلفی برای غیرفعال کردن قفل کودک وجود دارد. داشتن آگاهی درباره عملکرد قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال می‌تواند استفاده از آن را راحت تر و بی دردسر تر کند.

2.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید