تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

5 علت سرد نکردن یخچال سوزان

لوازم خانگییخچال و فریزر

با این که وظیفه اصلی یخچال کاهش دمای محتویات آن است، گاها این دستگاه قادر به اجرای این وظیفه نیست اما چه دلایلی منجر به بروز چنین مشکلی می‌شود؟ هر یخچال به منظور این که محتویات درون محفظه داخلی خود را به صورت تازه و سالم نگه دارد، باید دمای این محیط را تا میزان مشخصی کاهش دهد و اگر این روند به درستی انجام نپذیرد، احتمال خراب شدن این محتویات دور از انتظار نیست و نیاز به تعمیرات یخچال حس می‌شود.

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی بیشتر این موضوع، اطلاعات لازم در جهت شناسایی علت سرد نکردن یخچال سوزان را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دمای مناسب یخچال سوزان

به طور کلی دمای مناسب تمام یخچال‌ها باید در راستای اجرای وظایف این دستگاه در یک بازه مشخص قرار گیرد در غیر این صورت شما با چالش‌های مختلفی مواجه خواهید شد. این دما به صورت میانگین برای یخچال‌ها بین 2+ تا 5+ درجه سانتی‌گراد و برای فریزرها بین 16- و 20- درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین اگر دمای یخچال و یا فریزر شما خارج از این محدوده قرار بگیرد، احتمالا سلامت مواد غذایی موجود در یخچال شما تحت‌تاثیر این مسئله قرار خواهد گرفت. در صورتی که در حال حاضر با این اختلال روبه‌رو شده و به دنبال پیدا کردن علت سرد نشدن یخچال سوزان خود می‌گردید.

دمای مناسب یخچال سوزان

علت سرد نکردن یخچال سوزان چیست؟

عوامل گوناگونی این قابلیت را دارند تا روند کاهش دمای یخچال را با اختلال مواجه کنند که برخی از آن‌ها نسبت به دیگر عوامل رایج‌تر هستند. شما در چنین شرایطی با بررسی این عوامل می‌توانید روند عیب‌یابی و شناسایی علت سرد نکردن یخچال سوزان را پشت سر بگذارید. عواملی که باعث ایجاد اختلال در روند کاهش دمای این یخچال می‌شوند، عبارتند از:
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

  • هشدار: در طول روند عیب‌یابی و تعمیر یخچال سوزان، رعایت نکات ایمنی را به عنوان اولویت اصلی قرار داده و سلامت خود و اطرافیان‌تان را در معرض خطر قرار ندهید. در این شرایط و در صورت نیاز شما می‌توانید با اطمینان خاطر از کمک کارشناسان کاربلد آچاره بهره ببرید.

1. تنظیم نبودن دمای یخچال

اولین عاملی که در این شرایط به بررسی بیشتر نیاز دارد، دمایی که یخچال بر روی آن تنظیم شده است. در بسیاری از موارد مشکل سرد نکردن یخچال بر اثر تنظیم نبودن دمای آن ایجاد شده و با تنظیم مجدد این دما شما می‌توانید مشکل موجود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید. همچنین در این مرحله از سالم بودن اهرم تنظیم دمای یخچال نیز اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم در جهت تعویض آن را در نظر بگیرید.

2. وجود مشکل در درب یخچال

با این که این مشکل بسیار پیش پا افتاده است اما می‌توان آن را یکی از علت‌های اصلی سرد نکردن یخچال دانست. بروز این مشکل می‌تواند 2 علت داشته باشد که اولین آن‌ها بی‌توجهی افراد و عدم دقت کافی به بسته شدن کامل درب یخچال است.

این اتفاق برای همه ما پیش آمده که درب یخچال را به امید بسته شدن آن رها کرده‌ایم اما در نهایت این درب به درستی بسته نشده است. اگر در چنین شرایطی درب یخچال شما حتی به میزان خیلی کمی باز بماند، سرد نکردن یخچال شما چندان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع فیلتر یخچال

علت دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم، خرابی واشر درب یخچال سوزان است. در شرایطی که واشر درب یخچال خراب شده باشد، هوا از فاصله بین درب و بدنه عبور کرده و به ایجاد نوسانات شدید دمایی در یخچال منجر می‌شود. در نتیجه حتما از سالم بودن این بخش از یخچال نیز اطمینان حاصل کنید.

مشکل در درب یخچال

3. عدم گردش هوا در یخچال

در ساختار هر یخچال با استفاده از فن‌های مختلفی تلاش شده تا هوای موجود در محفظه داخلی یخچال به حرکت درآید. حال در صورتی که روند گردش هوا به هر علتی مختل شود، یکی از اولین عواقب‌های آن افزایش دمای این محیط است. علت اصلی ایجاد این اختلال خرابی فن یخچال محسوب می‌شود اما اگر شما مسیر حرکت هوا را به وسیله محتویات مختلف نیز مسدود کرده و یا تا میزان زیادی از آزادی گردش این جریان بکاهید، با سرد نکردن یخچال خود روبه‌رو خواهید شد. در این شرایط حتما در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را در نظر بگیرید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. تنظیم نبودن گاز یخچال

دیگر عاملی که بررسی آن در این شرایط می‌تواند به شما در جهت عیب‌یابی یخچال‌تان کمک کند، شرایط گاز یخچال شماست که وجود مشکل در آن می‌تواند اختلالات مختلفی را در این دستگاه به وجود بیاورد. البته شما باید وضعیت گاز یخچال‌تان را در فواصل زمانی مشخصی بررسی کرده تا این دستگاه وظایف خود را به صورت صحیح به انجام برساند. یکی از اثراتی که تنظیم نبودن گاز یخچال به همراه دارد، سرد نکردن یخچال است بنابراین اگر به دنبال شناسایی علت سرد نکردن یخچال سوزان خود هستید، بررسی این عامل را فراموش نکنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

5. اختلال در عملکرد کمپرسور یخچال

وجود اختلال در عملکرد کمپرسور یخچال آخرین عاملی است که می‌تواند علت سرد نکردن یخچال سوزان در نظر گرفته شود. هنگامی که عملکرد کمپرسور یخچال با مشکل مواجه شده باشد، افزایش دما یکی از عواقب رایجی است که شما باید انتظار وقوع آن را داشته باشید.

البته به دلیل پیچیدگی ساختار کمپرسور، عیب‌یابی و تعمیر آن به هیچ عنوان به افراد بدون تجربه توصیه نمی‌شود و در این شرایط شما باید این روند را به افراد دارای صلاحیت بسپارید.

عملکرد کمپرسور یخچال

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی عوامل مختلف به شما در روند شناسایی علت سرد نکردن یخچال سوزان کمک کنیم. فراموش نکنید که روند عیب‌یابی و تعمیر یخچال یک روند تخصصی در نظر گرفته شده و این روند دارای خطرات بالقوه است بنابراین اگر در این زمینه از تجربه قبلی برخوردار نیستید، به هیچ عنوان اقدامی در این راستا انجام ندهید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات همین مقاله با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بیشتر بخوانید : بررسی 6 علت نوسان دمای یخچال فریزر

بیش از 4600 تعمیرکار یخچال حاذق و تائید صلاحیت‌شده در آچاره مشغول ارائه خدمت به شما در شهرهای مختلف هستند. شا می‌توانید با ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکل یخچال خود با تعمیرکاران صحبت کنید و استعلام قیمت رایگان بگیرید. شفافیت قیمت ارائه خدمات و رقابتی بودن آن سبب شده هزینه دریافت خدمات در آچاره اقتصادی و مقرون بصرفه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید