تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نحوه رفع نشتی لوله مسی کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

دلایل زیادی منجر به نشتی لوله مسی کولر گازی می‌شوند. دلایلی همچون پوسیدگی لوله‌ها، یا رسوب گرفتن آن‌ها. در این مقاله قصد داریم نشتی لوله مسی را بررسی کنیم تا بدانید وقتی این اتفاق افتاد، چطور می‌توانید آن را تعمیر، و مشکل را برطرف کنید. اگر لوله‌های کولر گازی شما هم مشکل دارند، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

نشانه‌های نشتی لوله مسی

اگر مشاهده کنید که دیوارها خیس شده‌اند، ترک خورده اند یا کف‌پوش زمین ورم کرده و ‌برآمده، این مشکل می‌تواند نشانگر علائم نشتی لوله‌ها باشد. بالا رفتن قبض آب هم می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که نشان دهد از لوله‌های مسی آب به بیرون نشت می‌کند. اگر لوله‌های کولر قدیمی هستند، یعنی بیش از ده سال از عمرشان می‌گذرد، دلیل نشتی می‌تواند پوسیدگی و استهلاک این لوله‌ها باشد. در این صورت ممکن است متوجه شوید که آب بوی بدی دارد و حتی ذرات رسوب در آن مشاهده می‌شوند.

چرا لوله های مسی نشت می‌کنند؟

مشکلات ناشی از نشتی لوله مسی کولر گازی 

لوله‌های مسی قدرتمند و مقاوم هستند، اما احتمال زنگ زدگی و اکسید شدن دارند. آلودگی‌های موجود در هوا نیز روند این پوسیدگی را سرعت می‌بخشند. نشتی لوله مسی کولر گازی می‌تواند منجر به کاهش توانایی کولر در سردسازی محیط شود. در برخی موارد، نشتی لوله مسی نمود بیرونی دارد و خیس شدن دیوارها گواه این مشکل است. اما در مواقع دیگر، لوله‌ها به داخل نشتی می‌دهند. در هر صورت، این مشکل را باید جدی بگیرید و اگر لوله‌ها نشتی داشتند، از متخصصین برای رفع این مشکل کمک بگیرید.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

نحوه رفع نشتی لوله مسی کولر گازی در ۸ قدم

کولر گازی‌ها، مجهز به لوله‌ مسی هستند که کارشان، انتقال گاز فریون یا مبرد از کولر گازی است. در صورتی که لوله‌ها نشت کنند، این گاز آزاد می‌شود و باعث خراب شدن کولر گازی می‌شود. زمانی که متوجه این مشکل شدید، باید بلافاصله اقدامات لازم برای رفع مشکل را پیش بگیرید. اگر مشکل نشتی لوله مسی برطرف نشود، نمی‌تواند از کولر گازی منزلتان استفاده کنید. برای رفع نشتی، اقداماتی که در ادامه گفته می‌شود را دنبال کنید.

  1. کولر را خاموش کنید و از برق بکشید. دستگاه به هیچ عنوان نباید برقی داشته باشد.
  2. سوراخی که منجر به نشتی لوله شده است را پیدا کنید و با کمک کاتر مخصوص مس، طوری لوله را برش بزنید که از هر سوی سوراخ حدود ۲ سانت و نیم بریده شود. آن بخش را جدا کنید.
  3. با یک سنباده بخشی که بریده‌اید را سنباده کشی کنید.
  4. هر گونه زنگ زدگی در قسمت بیرونی یا لبه‌ها می‌بینید پاک کنید. برای این کار از یک برس سیمی استفاده کنید. 
  5. کل سطح را با برس تمیز کنید.
  6. یک روکش مسی برای بخشی که برش زده‌اید پیدا کنید و آن را بپوشانید.
  7. عینک ایمنی بزنید و آتش زنه را روشن کنید. شعله را روی لبه‌های روکش مسی قرار دهید.
  8. آنقدر نگه دارید که لبه‌ها ذوب شوند و کل سطح را یک دست بپوشانند. 

راه های رفع نشتی لوله مسی

مطلب پیشنهادی:تشخیص سوراخ شدن رادیات و نشتی گاز کولر گازی 

دلیل نشتی از لوله‌ها چیست؟

لوله‌ها یا به دلیل مستهلک شدن و زیاد کار کردن فرسوده می‌شوند و نشت می‌کنند، یا وجود اشکالاتی اساسی باعث بروز این اتفاق می‌شود. در ادامه چندتا از اساسی‌ترین دلایلی که منجر به نشتی لوله مسی می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

نصب نادرست

این مورد یکی از رایج‌ترین موارد است و متاسفانه خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که نصب ناشیانه باعث بروز نشتی در کولرهای گازی شود. این مشکل حتی برای کولری که یک روز از نصبش می گذرد هم می‌تواند پیش بیاید. موقع نصب حتما از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید که گرفتار چنین مشکلاتی نشوید. بعد از نصب کولر، متخصصین مقداری مبرد به آن اضافه می‌کنند. افرادی که به‌خوبی ندانند چقدر مبرد لازم است، ممکن است کم، یا خیلی زیاد اضافه کنند و کارکرد کولر را بهم بریزند.

مشکلات کارخانه‌ای

با این که در کارخانه‌های سازنده تمامی اصول و استانداردها رعایت می‌شود، اما گاهی خطا هم ممکن پیش بیاید. حدود ۲ درصد کولر گازی‌هایی که از کارخانه خارج می شوند، ایرادی همچون خرابی شلنگ یا لوله‌های مسی دارند که می‌تواند به مرور زمان منجر به نشتی لوله مسی شود. خوشبختانه کارت گارانتی در چنین مواقعی نجاتتان می‌دهد. فراموش نکنید که از سرویس‌های سالانه نیز استفاده کنید تا اگر لوله‌ها یا دیگر اجزای کولر باز به مشکلی خوردند، بتوانید آن‌ها را رفع کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

هواخوردگی و زنگ زدگی

این دلیل اصلی‌ترین دلیل نشتی لوله مسی است. نوعی از زنگ زدگی و اکسید شدن وجود دارد که مستقیما روی مس تاثیر می‌گذارد. دلیل بروز این نوع زنگ زدگی، واکنش شیمیایی بین مس و هواست. این مشکل، مسبب ضعیف شدن مس می‌شود و به مرور، سوراخ‌های ریز و درشتی روی لوله ایجاد می‌شوند. همین لوله‌ها منجر به خارج شدن مبرد می‌شود. این مشکل می‌تواند برای کولرهایی که پنج سال از عمرشان می گذرد خطرناک باشد.

اکسید شدن هوا و فرسودگی لوله های مسی

مطلب پیشنهادی:آشنایی با ابزار نصب کولر گازی

پیشگیری از نشتی لوله مسی

احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که کار خاصی برای پیشگیری از بروز این مشکل، یعنی نشتی لوله مسی نمی‌توان انجام داد. اگر گارانتی داشته باشید، در صورت وجود ایرادات کارخانه‌ای، مشکل حل می‌شود. لوله‌ها هم اگر توسط فرد باتجربه‌ای نصب شده باشند مشکلی پیدا نمی کنند. اما در برابر اکسید شدن لوله‌ها کار چندانی از دستتان برنمی‌آید.

بهترین راهی که برای جلوگیری می‌توانید انجام دهید، تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای است تا اگر متخصصین مشکلی را احساس کردند، آن را پیش از بدتر شدن رفع کنند. 

برای سرویس های دوره‌ای کولر گازی اگر نیاز به نیروهای متخصص داشتید، می‌توانید از نیروهای آچاره کمک بگیرید. برای ارتباط با ما و ثبت سفارشات خود، می‌توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچاره اقدام کنید. همچنین، از طریق روش آفلاین، با شماره‌گیری ۱۴۷۱ نیز می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید