تعمیر پکیج تعمیرپکیج

نحوه نصب شلنگ پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

اتصال درست لوله گاز پکیج از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا از نشتی گاز و بروز حوادث خطرناک مانند آتش سوزی جلوگیری و به این دلیل نحوه نصب شلنگ پکیج اهمیت پیدا می‌کند.

برای نصب شلنگ پکیج ابتدا باید شیر گاز دستگاه را ببندید. سپس، شلنگ گاز را به شیر گاز دستگاه و پکیج متصل کنید. برای اطمینان از عدم نشتی، محل اتصال شلنگ گاز را با کف صابون بررسی کنید. در صورت مشاهده نشتی، محل اتصال را مجدداً بررسی و اصلاح کنید. برای اتصال شلنگ گاز و تست نشتی می‌توانید از خدمات تعمیرات پکیج آچاره بهره ببرید.

نکات کلیدی

نحوه نصب شلنگ پکیج استاندارد خاص خود را دارد. نصب فیلتر گاز  نباید افت فشار زیادی ایجاد کند و باید به صورت دوره ای بازدید و تمیز شود. شلنگ مورد استفاده باید از جنس نخ‌دار مرغوب یا استیل باشد. دلایل نشت گاز و نحوه برخورد بعد از این مشکل در این مقاله توضیح داده شده است.

نصب فیلتر گاز از مراحل نحوه نصب شلنگ پکیج

فیلتر گاز ۳/۴ در قسمت ورودی گاز به دستگاه نصب کنید(جهت جلوگیری از ورود مواد معلق و پلیسه به داخل مجموعه شیرگاز). در صورت کم شدن فشار گاز دستگاه، فیلتر گاز را باز و تمیز کنید. در هر صورت، فیلتر گاز نباید افت فشار زیادی ایجاد کند و باید به صورت دوره ای بازدید و تمیز شود.

البته به جای استفاده از فیلترهای رایج برای نحوه نصب شلنگ پکیج می‌توان از تکه اسفنج استوانه‌ای در ورودی گاز پکیج استفاده کرد اغلب شیر گازهای ورودی به پکیج سایز یک اینچ (2.54 سانتی متر) دارند لذا برای اتصال صافی گاز باید از یک تبدیل گالوانیزه نمره ۳/۴*۱ اینچ استفاده نمود لازم به ذکر است استفاده از لوله کشی گاز جهت ارت دستگاه ممنوع و خطرناک است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

نشت آب پکیج دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مربوط به نحوه نصب شلنگ پکیج بستگی دارد.

نصب فیلتر گاز از مراحل نحوه نصب شلنگ پکیج

نصب شلنگ گاز

شلنگ مورد استفاده جهت اتصال لوله کشی گاز ساختمان به دستگاه باید از جنس مرغوب و نخ دار دارای علامت استاندارد و نمره ۲/۵ باشد. استفاده از شلنگ‌های پرس شده استیل که در برابر نور خورشید مقاوم است، نیز امکان‌پذیر است.

در نحوه نصب شلنگ پکیج عنوان شده است که فاصله دستگاه از شیر گاز بایـد بـه گونه ای تنظیم شود که حداکثر طول شلنگ از ۱۲۰ سانتی متر تجاوز نکند. شلنگ گاز را از یک سمت به صافی گاز و از سمت دیگر به ورودی گاز دستگاه با الیو و مهره مناسب متصل کنید. سپس، با بست ۲/۵ محکم کنید و با کف صابون تست نشتی انجام دهید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

قبل از اتصال شلنگ گاز، شیر گاز را برای هواگیری و خروج پلیسه و مواد خارجی باز کنید. توجه داشته باشید که این کار باید با رعایت نکات ایمنی انجام شود. شلنگ گاز بعد از مدتی، بسته به این که در فضای داخل یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید نصب شده باشد باید تعویض گردد تا با استانداردترین حالت نحوه نصب شلنگ پکیج تکمیل شود.

بهتر است بعد از اتصال گاز دستگاه تست نشتی گاز علاوه بر شلنگ و سرشلنگی‌ها اتصالات گاز تا مشعل پکیج را نیز در برگیرد. گاهی از لوله‌ها آب جاری می‌شود که علت آب دادن پکیج بوتان و سایر برندها با اتصال صحیح حل می‌شود.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

 اهمیت علل نشت گاز و نحوه نصب شلنگ پکیج

نحوه نصب شلنگ پکیج با علل نشت گاز رابطه تنگاتنگی دارد. محکم نبودن شلنگ دستگاه گازسوز در دو سر اتصال آن توسط بست فلزی از علل نشت گاز است. اگر از شلنگ‌های طولانی استفاده شود و آن‌ها در معرض برخورد با اجسام قرار بگیرند یا حرارت ببیند پس احتمال نشت گاز افزایش می‌یابد. فرسوده و یا غیر استاندارد بودن شلنگ‌ها هم اهمیت دارد.
باید شیرهای مصرفی حتما درپوش داشته باشند. دخالت افراد غیر متخصص در تعمیر و دستکاری دستگاههای گازسوز می‌تواند خطرناک باشد. از دستگاه‌های گازسوز معیوب یا غیر استاندارد استفاده نکنید.

نحوه نصب شلنگ پکیج اصولی

نشت گاز و استثمام بوی گاز

در صورت نشت گاز یا بوی آن، قبل از هر کاری، از ایجاد جرقه و روشن کردن وسایل برقی خودداری کنید. سپس، دستورات زیر را اجرا کنید.

  • فوراً شیر اصلی گاز بسته شود.
  • افراد خانواده از محل آلوده به گاز خارج شوند.
  • درب و پنجره ها باز شوند.
  • با تکان دادن حوله پنبه ای مرطوب جریان خروج هوای آلوده به بیرون تسریع شود.
  • در صورت تاریک بودن محل آلوده به گاز، از چراغ قوه‌ای که در خارج از محل روشن شده است استفاده کنید
  • در صورت آتش سوزی در ساختمان، برای جلوگیری از تشدید آتش سوزی، شیر اصلی گاز را که بعد از کنتور قرار دارد، فوراً ببندید.

نحوه نصب شلنگ پکیج و سخن آخر

در این مقاله سعی شد راه‌های اصولی نحوه نصب شلنگ پکیج مورد بررسی قرار بگیرد و نکات کلیدی برای نصب شلنگ گاز و فیلتر گاز عنوان شد تا با کمترین خطر نصب انجام شود. در این مطلب بهترین توصیه‌ها برای علل نشت گاز و دستورات اجرایی هنگام پخش گاز عنوان شده است.

بهتر است نحوه نصب شلنگ پکیج به متخصص این زمینه بسپارید تا با کمترین خطر ممکن روبه‌رو شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا