مهم‌ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای

بازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلیساختمان

استفاده کردن از بالکن شیشه‌ای در طراحی خانه‌ها این امکان را به شما می‌دهد که جمع‌های دوستانه را در هوای آزاد برگزار کنید و از معاشرت با افراد مورد علاقه خود لذت ببرید. البته طراحی بالکن شیشه‌ای علاوه‌بر مزیت، معایبی نیز دارد. برای بررسی مزایا و معایب بالکن شیشه ای با مجله آچاره همراه باشید.

شما می‌توانید از طریق ثبت درخواست در بخش خدمات بازسازی ساختمان با سازندگان و متخصصان نصب و اجرای بالکن شیشه ای به‌طور رایگان مشاوره نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

مزایا و معایب بالکن شیشه ای

اگر قصد دارید که بالکن خانه خود را شیشه ای کنید، بهتر است ابتدا در خصوص اینکه بالکن شیشه ای چه معایب و مزیت هایی دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه به مهم‌ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای می‌پردازیم.

معایب تراس شیشه ای

مزایای تراس شیشه ای

شیشه ای بودن تراس خانه جذابیت بیشتری به نمای خارجی آن و همچنین فضای داخلی می‌بخشد. اگر بخواهیم مهمترین مزیت بالکن شیشه ای را بشماریم، موارد زیر در اولویت قرار دارند؛

1. افزایش نور طبیعی

افزایش نور طبیعی یکی از مزیت‌های تراس شیشه ای است. با نصب بالکن شیشه‌ای، می‌توانید نور طبیعی بیشتری را به داخل منزل خود جذب کنید و همین موضوع باعث می‌شود که از زیبایی‌های روز بیشتر لذت ببرید و فضای رویایی و آرامش‌بخشی را برای خود و سایر اعضای خانواده بسازید.

2. چشم‌انداز بهتر

اگر دوست دارید، فضای اطراف خانه‌تان را ببینید، استفاده از بالکن شیشه‌ای بهترین انتخاب برای شما است. با داشتن بالکن شیشه‌ای، می‌توانید دید بهتری از منظره اطراف خود داشته باشید و همین موضوع نیز تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی و روابط شما در خانه و خانواده دارد.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

3. فضای باز

با داشتن بالکن شیشه‌ای، می‌توانید فضای باز بیشتری را در منزل خود داشته باشید و از آن برای استراحت بعد از یک روز پرمشغله، آویزان کردن لباس، مطالعه و گذراندن اوقات فراغت استفاده کنید. برای تزئین بالکن ما به شما استفاده از ریسه‌های نور، شمع و گل را پیشنهاد می‌کنیم.

4. عایق حرارت و صدا

بالکن شیشه‌ای می‌تواند از ورود هوای سرد و صدای خارجی به داخل منزل جلوگیری کند و باعث راحتی بیشتر شما ‌شود. البته بهتر است برای این منظور از پنجره‌های دوجداره باکیفیت استفاده کنید تا در فصل‌های گرم و سرد با مشکل ورود هوا به خانه مواجه نشوید.

مزایای تراس شیشه ای

معایب تراس شیشه ای

هرچند اختصاص دادن قسمتی از خانه به بالکن، مزیت‌هایی دارد،اما نمی‌توان از معایب آن هم چشم‌پوشی کرد از این رو در ادامه به بررسی معایب تراس شیشه ای می‌پردازیم:

1. هزینه‌های بالای نصب و اجرا

نصب بالکن شیشه‌ای هزینه‌های بالایی دارد و بسته به نوع و اندازه بالکن، هزینه‌ها می‌توانند بسیار بالا باشند. برای نصب شیشه‌های باکیفیت بهتر است از افراد ماهر کمک بخواهید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

2. نگهداری پرهزینه

بالکن شیشه‌ای نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد و این باعث افزایش هزینه‌های شما در ماه می‌شود. باید بالکن را حداقل هفته‌ای یک بار تمیز کنید و برای رسیدگی به آن زمان بگذارید. همچنین لازم است که کوچکترین نقص در شیشه یا فریم آن را به لحاظ حفظ امنیت به‌سرعت تعمیر کنید.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

3. کاهش فضای داخلی

در ادامه بررسی مزایا و معایب بالکن شیشه ای می‌توان گفت که ممکن است با کاهش فضای داخلی خانه مواجه شوید. از این رو حتما از افراد متخصص این رشته بخواهید که نقشه خانه را با توجه به متراژ زمین طراحی کنند تا درنهایت خانه متناسب با سلیقه شما ساخته شود.

4. مشکلات حرارتی

بالکن شیشه‌ای ممکن است باعث ایجاد مشکلات حرارتی در منزل شما شود، به خصوص در فصل تابستان که دمای هوا بسیار بالاست. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از شیشه‌های عایق و دوجداره استفاده کنید.

مزایا و معایب بالکن شیشه ای ریلی (تاشو)

5. مشکلات امنیتی

بالکن شیشه‌ای ممکن است باعث افزایش مشکلات امنیتی در منزل شما شود، به خصوص اگر بالکن شیشه‌ای شما به سمت خیابان باز باشد. اگر در نقشه خانه‌تان از تراس شیشه‌ای استفاده کردید، بهتر است فکری هم برای امنیت آن بکنید.

خصوصیات تراس شیشه ای در پنت‌هوس

هرچه از زیبایی و جذابیت تراس در پنت‌هوس به شما بگوییم کم است. تصور کنید در ارتفاع هستید و تمام شهر زیرپای شما است، زیبا نیست؟ قدرت و زیبایی محض را احساس می‌کنید. در ادامه به توضیح برخی از مزایا و معایب بالکن شیشه‌ای در پنت‌هوس می‌پردازیم:

دسترسی به چشم‌اندازهای بی‌نظیر

هیچ چیز به اندازه تماشای فضای بی‌نظیری شهری از تراس شیشه‌ای در پنت‌هاوس نیست. این فضا به شما امکان دسترسی به چشم‌اندازهای شهر را می‌دهد و زمانی رویایی و فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زند.

محافظت از آلودگی صوتی

یکی از چالش‌های زندگی در شهرهای شلوغ و پرجمعیت، آلودگی صوتی است. مخصوصا در زمانی که نیاز به استراحت و آرامش دارید. معمولا تراس‌های شیشه‌ای در پنت‌هاوس، از جنس شیشه‌های دوجداره هستند که مهم‌ترین تاثیر آن، کاهش نویز و آلودگی صدا در داخل ساختمان است.

کاهش هزینه‌های نورپردازی

تراس شیشه‌ای در پنت‌هاوس به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های نورپردازی را به‌میزان زیادی پایین بیاورید و از نور طبیعی روز برای انجام فعالیت‌های روزمره خود استفاده کنید. البته برای نورپردازی در شب نیز می‌توانید از لامپ‌های کوچک و تزئینی نیز استفاده کنید.

بالکن شیشه ای چه معایب و مزیت هایی دارد| مزایا و معایب بالکن شیشه ای

مزایا و معایب بالکن شیشه ای ریلی (تاشو)

بالکن ریلی یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن در نقشه خانه خود استفاده کنید. این نوع بالکن‌ها نسبت به سایر انواع بالکن شیشه ای ویژگی‌هایی دارند که در ادامه به اصلی‌ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای اشاره می‌کنیم:

  • این بالکن با امکان نصب شیشه‌های خاص، فضایی بسیار زیبا و شیک به خانه شما می‌دهد.
  • بالکن شیشه ای ریلی (تاشو) نسبت به بالکن‌های رونده‌دار و معمولی، بسیار سبک و جمع‌شدنی هستند و به‌علاوه هزینه پشتیبانی و تعمیرات کمی نیز دارند.
  • قابلیت شیشه‌های دوجداره را دارند که همین موضوع باعث تنظیم میزان دما در داخل خانه می‌شود

سخن پایانی

داشتن یک بالکن شیشه ای در خانه یا آپارتمان ایده جالبی است که نمای مدرنی به خانه شما خواهد بخشید. اما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی در جهت شیشه ای کردن بالکن خانه یا آپارتمان خود، در خصوص مزایا و معايب بالکن شيشه اي اطلاعات بیشتری کسب کنید.

زیرا با توجه به سبک زندگی افراد مختلف و همچنین بودجه‌ای که برای این پروژه در نظر می‌گیرند، ممکن است این ایده چندان گزینه مناسبی نباشد. ما در این مقاله تلاش کردیم مزایا و معایب بالکن شیشه ای را بازگو کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

1.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا