تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت نشتی آبسردکن افترون چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

اگر می‌خواهید همیشه در خانه یا محل کار خود آب خنک داشته باشید، آبسردکن افترون دقیقا همان چیزی است که شما به‌دنبال آن هستید! کار با آبسردکن‌ها بسیار راحت است و این دستگاه آب گرم و سرد را در زمان نیاز، در اختیار شما می‌گذارد.
اما هیچکس دوست ندارد با مشکل نشتی آبسردکن افترون خود دست‌و‌پنجه نرم کند! نکاتی که در این مطلب مرور می‌کنیم، می‌توانند به شما کمک کنند تا علت آب دادن آبسردکن افترون خود را پیدا کرده و نشتی آن را به‌راحتی تعمیر کنید.

عیب یابی آبسردکن افترون

دلایل متعددی برای بروز نشتی در آبسردکن وجود دارد. مهم‌ترین علت نشتی آبسردکن افترون وجود سوراخ یا شکاف در جایی از بدنه مخزن است. یا ممکن است تغییرات فشار هوا منجر به ایجاد نشتی آبسردکن شذه باشد. البته فارغ از این که علت آب دادن آبسردکن چه باشد، شناسایی منبع نشتی و رفع آن مهم‌ترین اقدام است.

علل رایج نشتی آبسردکن

قبل از این‌که به روند تعمیر نشتی آبسردکن افترون بپردازیم، بهتر است تا با مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل آشنا شویم. معمولاً علت نشتی آبسردکن وجود ترک در مخزن است نه خود آبسردکن، و وجود سوراخ یا شکاف در مخزن می‌تواند باعث ورود هوا به داخل مخزن شده و علت اصلی نشت آب به بیرون باشد.

البته احتمال ترک خوردگی در آبسردکن هم وجود دارد. اگرچه این اتفاق ممکن است غیرعادی به نظر برسد. اما معمولاً هنگام حمل آبسردکن رخ می‌دهد. به‌صورت کلی ایجاد ترک در آبسردکن بسیار غیرمحتمل است؛ مگر این‌که کسی با جسم سنگین به آن ضربه بزند.

همچنین این احتمال وجود دارد که مشکلی در خروجی آبسردکن وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال وجود ایراد در دریچه داخلی دستگاه یکی از چند دلیل آب دادن آبسردکن است.

پس از این‌که متوجه شدید علت نشتی آبسردکن چیست، اگر می‌خواهید آن را برطرف کنید، باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. در این راستا به مراحل ذیل نگاهی بیندازید و برای تعمیر نشتی آبسردکن افترون خود آماده شوید.

تجهیزات موردنیاز برای رفع نشتی آبسردکن افترون

اگر فکر می‌کنید آبسردکن شما نشتی دارد، باید قبل از عیب یابی آبسردکن افترون خود، این تجهیزات را تهیه کنید:

  • قبل از هر کاری شما باید به داخل آبسردکن خود دسترسی داشته باشید تا متوجه شوید چه اتفاقی در آن میفتد.
  • قبل از هر چیز نحوه نصب مخزن آبسردکن افترون را بررسی کنید تا ایرادی در آن وجود نداشته باشد.
  • در مرحله بعد باید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. اطلاعات دفترچه راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه نوع قطعاتی نیاز به تعمیر دارند.
  • در صورت نیاز به جدا کردن قطعات برای رفع نشتی آبسردکن افترون، پیچ‌گوشتی مناسبی را همراه خود داشته باشید.
  • در صورت نیاز به دیدن داخل آبسردکن، باید از چراغ قوه استفاده کنید.
  • چندین حوله تمیز در دسترس بگذارید و از آن‌ها برای تمیز کردن آبی که ممکن است در اطراف بریزد، استفاده کنید.

بعد از این‌که همه این تجهیزات را آماده کردید، وقت آن است که نگاهی دقیق به آبسردکن افترون خود بیندازید تا ببینید درون آن چه خبر است.

علت آب دادن آبسردکن افترون

نحوه رفع نشتی آبسردکن افترون در 6 مرحله

اگر می‌خواهید نشتی آبسردکن افترون خانه یا محل کار خود را تعمیر کنید، این مراحل را انجام دهید:

مرحله 1: منبع آب را قطع کنید

قبل از شروع به عیب یابی آبسردکن افترون، باید منبع آب را قطع کنید.

اگر آبسردکن شما به لوله آب داخلی متصل است، باید لوله آب را در آن منبع ببندید. امیدواریم نیازی نباشد که آب کل ساختمان را قطع کنید.

اگر آبسردکن مستقل است، شیر آب یا اسپیگ را چک کنید. می‌توانید دستگیره را جدا کرده یا آن را بچرخانید تا جریان آب متوقف شود. بعد از بررسی محکم بودن دستگیره، مطمئن شوید که جریان آب را به‌طور کامل قطع کرده‌اید.

برای انجام این کار نباید از ابزاری استفاده کنید؛ اما لازم است که منبع آب را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطع شده است.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

مرحله 2: سطح آب را علامت‌گذاری کنید

در این مرحله از پروسه رفع نشتی آبسردکن افترون، باید از نشانگر مشکی برای علامت‌گذاری سطح آب روی آبسردکن استفاده کنید. این کار خیلی مهم است؛ زیرا شما باید بدانید آب با چه سرعتی نشت می‌کند. سرعت نشت آب ممکن است به شما سرنخی بدهد که نشتی از کجاست.

به‌طور کلی هرچه نشتی کندتر باشد، سوراخ کوچک‌تر است. همچنین اگر نشتی بسیار ناچیز باشد، ممکن است درزگیرها در یک نقطه شکسته باشند. از طرف دیگر اگر آب خیلی سریع نشت می‌کند، احتمالاً یک نشتی بزرگ در دستگاه وجود دارد که به‌راحتی قابل‌تشخیص است.

اگر پس از قطع جریان آب، نشتی ادامه پیدا کرد، باید حوله‌هایی را در اطراف آبسردکن بگذارید. به این ترتیب می‌توانید احتمال آسیب جدی به کفپوش را کاهش دهید.

مرحله 3: مخزن را بردارید

در این مرحله از رفع نشتی آبسردکن افترون باید مخزن را از دستگاه خارج کنید و در سینک بزرگی قرار دهید. در قدم بعد می‌توانید مخزن را به بیرون منتقل کنید. دلیل این کار این است که در صورت ادامه نشت آب، نگران آسیب دیدن کفپوش خود نباشید.

در مرحله بعد، باید مخزن و خود آبسردکن را زیر نظر داشته باشید. اگر مخزن همچنان نشتی دارد، می‌توانید نتیجه بگیرید که علت نشتی آبسردکن مخزن آن است. اگر خود آبسردکن نشتی دارد؛ پس مشکل از جای دیگری از دستگاه بوده است.

در طول این فرآیند باید فنجانی را زیر دهانه بگذارید. به این ترتیب می‌توانید هرگونه نشت آب اضافی را تشخیص دهید. در این شرایط شما باید برنامه‌ریزی کنید که آب به کفپوش زمین آسیب نرساند.عیب یابی آبسردکن افترون

مرحله 4: مخزن را از نظر گرفتگی بررسی کنید

در این مرحله برای هواگیری آبسردکن باید چند دقیقه مخزن آب را از نظر گرفتگی بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که گرفتگی علت نشت آب باشد؛ چراکه اگر مخزن مسدود شود، آب به پشت مخزن برگشته و در نهایت روی زمین می‌ریزد.

متداول‌ترین دلیل مسدود شدن مخزن و نشت آبسردکن یخچال، قرار گرفتن یک جسم در آن است. به‌عنوان مثال یک فرد نشتی دستگاه را با دستمال کاغذی تمیز می‌کند و به‌جای انداختن دستمال در سطل زباله، آن را در مخزن قرار می‌دهد.

این گرفتگی می تواند علت نشتی آبسردکن افترون شما باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مرحله 5: شیر آب و سر لوله را بررسی کنید

در این مرحله از عیب یابی آبسردکن افترون، دهانه و لوله را از نظر هرگونه نشتیِ احتمالی بررسی کنید. اگر حتی پس از برداشتن آبسردکن متوجه نشتی آب از دهانه و شیار شدید، این می‌تواند نگران‌کننده باشد.

به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید تا ببینید برای تعمیر شیر آب و سرلوله آبسردکن باید چه کاری انجام دهید. در این شرایط احتمالا مجبور می‌شوید که آن‌ها را تعویض کنید.

رفع نشتی آبسردکن افترون

مرحله 6: قطعه شکسته را تعویض کنید

پس از این‌که متوجه شدید نشتی آبسردکن از کجاست، باید قطعه شکسته را تعویض کنید. اگر متوجه شدید که مشکل مربوط به خروجی آب است، باید فورج جدیدی برای آبسردکن تهیه کنید. همچنین اگر علت نشتی آبسردکن افترون مخزن آن است، باید صرفا نشتی را رفع کنید و نیازی به تعویض کل مخزن نیست.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

اگر متوجه شدید مشکل از آبسردکن بوده، باید یک دستگاه جدید تهیه کنید. اگر آبسردکن شما در حین حمل‌و‌نقل آسیب دیده، باید شرکت آن را برای شما تعویض کند.

پس از تهیه آبسردکن جدید، مطمئن شوید که نشتی در آن وجود ندارد. اگر دوباره متوجه وجود نشتی شدید، احتمالا مشکل دیگری وجود دارد.

جمع‌بندی

اگر به تعمیر نشتی آبسردکن افترون خود علاقه‌مند هستید، مراحل ذکرشده در این مقاله را دنبال کنید تا سریعا مشکل نشتی آبسردکن افترون خود را برطرف کرده و از آسیب دیدن کفپوش خانه یا محل کار خود جلوگیری نمایید.
به این ترتیب شما می‌توانید یک‌بار دیگر از آب تازه، تمیز و سرد لذت ببرید. در نهایت فراموش نکنید که شما برای عیب‌یابی و تعمیر آبسردکن افترون خود از کمک کارشناسان خبره آچاره بهره ببرید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله از مجله آچاره بهره برده باشید.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. راهنماییهاتون مثل دولت داری حسن روحانی بود . دولت دست خودش بود میگفت گران شدن فلان چیز نباید باشد. میگفت ما باید فلان کارو انجام بدیم اما نمیداد😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید