تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تعمیر آبسردکن یخچال و پدال آبسردکن

لوازم خانگییخچال و فریزر

تعمیر آبسردکن یخچال از تعمیر لوازم خانگی برقی: این روزها معمولا افراد کمتری به سراغ یخچال‌های ساده و معمولی می‌روند. در اکثر مواقع مردم در میان مدل‌های یخچال ساید بای ساید گم می‌شوند و به دنبال فاکتورهای مهم در این مدل‌ها می‌گردند. یکی از این موارد آبسردکن یخچال و خصوصیات آن است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد این عضو مهم، نحوه تعمیر یخچال تعمیر آبسردکن یخچال و تعویض پدال آبسردکن یخچال شرح دهد.

خوردن آب تصفیه یکی از مواردی است که به‌تازگی، خانواده های زیادی به آن اهمیت می‌دهند و برای حفظ سلامتی از خوردن آب لوله‌کشی جلوگیری می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا اهمیت خانواده‌ها به آبسردکن یخچال بسیار بیشتر از قبل شود و در صورت خرابی آبسردکن یخچال، به‌سرعت برای رفع آن اقدام کنند.

تعمیر آبسردکن یخچال و اجزای تشکیل‌دهنده آن

همان‌طور که می‌دانید، وظیفه آبسردکن یخچال این است که آب ورودی را تصفیه کرده، خنک می‌کند و در نهایت به یخ تبدیل می‌کند.

اما گاهی ممکن است سیستم تبدیل این فعل و انفعالات از کار کردن استعفا دهد و ما باید فکری به حال آن کنیم. در این نوشته عوامل محرک خرابی آبسردکن یخچال و مشکلات رایج یخچال را بررسی می‌کنیم.

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک

نصب و تعمیرات یخچال با تیم آچاره

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک

نصب و تعمیرات یخچال با تیم آچاره

فیلتر آب در تعمیر آبسردکن یخچال

اکثر یخچال‌ها به سیستم فیلتر آب مجهز هستند و وظیفه آن این است که تمامی رسوبات موجود و اضافی در آب شهر را تصفیه می‌کند، در واقع این فیلترها یک سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از ورود موارد باقیمانده در تصفیه آب شهری هستند.

فیلتر یخچال که از کربن و یک فیلتر پارچه‌ای ساخته شده‌، به مرور زمان این فیلتر کارایی خود را از دست می‌دهد و انتقال آب به دیسپنسر، قطع یا کم می‌شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

در اکثر مواقع به شما گفته می‌شود، این فیلتر را هر 6 ماه یک‌بار تعویض کنید اما باید بدانید که زمان تعویض فیلتر یخچال به کیفیت آب و محلی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد و نمی‌توان زمان مشخصی برای تعویض فیلتر یخچال در نظر گرفت.

این فیلترها در مکان‌های مختلفی در یخچال‌های متفاوت قرار دارند اما دسترسی و تعویض آن‌ها بسیار ساده است و می‌توانید با مطالعه راهنمای یخچال، برای تعویض آن اقدام کرده یا از تعمیرکاران یخچال برای تعویض آن در محل، کمک بگیرید.

خرابی پدال آبسردکن یخچال

آب ورودی که از شیر خارج می‌شود

این شیر در واقع نقش یک ابزار را دارد و با سیم پیچی که درون آن قرار گرفته آب دیسپنسر را تامین می‌کند. زمانی که برق شیر وصل می‌شود، سیم پیچی به آب اجازه ورود می‌دهد.

این شیر در پشت یخچال و در قسمتی زیر پنل، دقیقا جایی که شیر وصل شده است قرار دارد. زمانی که آب در پنل دیسپنسر انتخاب می شود، ولتاژی به سمت سیم پیچ رفته و سیم پیچ، فرمان باز شدن دریچه آب را می‌دهد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

در قدم اول مطمئن شوید که فشار آب ورودی به اندازه کافی است و سر شیر، درست در جایی که شلنگ به یخچال وصل شده است، مسدود نیست. درگاه‌های 2 سر شیر را، زمانی که کنترل پنل آن را فعال می کند با مولتی‌متر اندازه بگیرید.

لازم به ذکر است که رفع مشکل آب دادن آبسردکن یخچال یک کار تخصصی است و لازم است توسط یک متخصص برای تعمیر آبسردکن یخچال اقدام شود. در ادامه در مورد تعویض پدال آبسردکن یخچال نکاتی را شرح خواهیم داد.

در یخچال‌هایی که فیلتر آب دارند، ممکن است بیشتر از یک شیر سلونوئیدی برای دیسپنسر داشته باشند و باید متوجه شوید که کدام شیر برای دیسپنسر استفاده شده است.

اگر برق ورودی به قسمت سیم پیچ می‌رسد، باید از سالم بودن سیم پیچ با استفاده از مولتی متر مطمئن شوید و اگر نتیجه منفی دریافت کردید، برای تعویض شیر اقدام کنید.

در صورتی که برق ورودی به شیر برق نمی‌رسد، لازم است سوییچ یا عملگر دیسپنسر را بررسی کنید.

تحریک کننده میکروسوئیچ

این تحریک کننده یک قطعه مکانیکی است و میکروسوئیچ نصب شده در آبسردکن را فعال می‌کند. معمولا وقتی اهرم، باعث فشار در میکروسوئیچ درب یخچال می‌شود، صدای کلیک می شنوید. در بعضی یخچال‌ها این اهرم فقط در قالب یک پد پلاستیکی نرم است و زمانی که فشرده می‌شود به میکروسوییچ فشار وارد می‌کند.

برای رفع این مشکل، تعمیر یخچال فریزر و تعمیر آبسردکن یخچال لازم است قاب کنترل پنل را درآورید و برای بررسی ارتباط اهرم یا پد با میکروسوئیچ اقدام کنید. اگر این ارتباط وجود نداشت، خرابی کل مجموعه را بررسی کنید و اگر با مشکلی مواجه شدید، آن را تعویض کنید.

اگر اهرم یا پایه ایراد نداشتند، سوئیچ و برد را به عنوان عامل خرابی کنترل کنید و یادتان باشد هنگام کار با قسمت‌های الکترونیکی، برق را قطع کنید.

نقش میکروسوئیچ در تعمیر آبسردکن یخچال

میکروسوئیچ نصب‌شده در آبسردکن یخچال یک کلید تماسی آنی است و وقتی فشرده می‌شود، برق سیم پیچ آب ورودی را تامین می‌کند. سوئیچ پشت پد یا اهرم برای سرد کردن آب فشرده می‌شود.

قبل از آزمایش میکروسوئیچ، برق یخچال را قطع کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید تا با مشکل سرد نکردن آبسردکن یخچال مواجه نشوید.

میکروسوئیچ یخچال

برد الکترونیکی کنترل آب سرد کن

در بعضی از مدل های یخچال، به غیر از میکروسوییچ از یک برد الکترونیکی هم برای کنترل شیر برقی استفاده می‌شود.

اگر بابت رسیدن برق به شیر برقی مطمئن نیستید و همچنین اهرم و سوییچ نیز درست کار می‌کنند؛ در نتیجه مشکل از برد الکترونیکی است و باید برای تعمیر آبسردکن یخچال اقدام کنید.

پدال آبسردکن چیست؟

وقتی اسم پدال می‌آید، معمولا به یاد ماشین و یا چرخ خیاطی و پدال های دوخت و دوز آن می‌افتیم. لازم است بگوییم آبسرکن نیز یک پدال دارد و دقیقا همان قسمتی است که شما آن را فشار می دهید تا از یخچال آب و یخ دریافت کنید.

هرگونه رفتار خشونت‌آمیز با پدال منجر به شکستن یا در آمدن این وسیله و در نهایت تعویض پدال آبسردکن می‌شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

روش های تعمیر پدال آبسردکن

با توجه به اینکه مشکلات پدال در چه شرایطی است و چگونه می توان آن را رفع کرد، راه حل های مختلفی نیز وجود دارد. در ادامه با کم‌هزینه‌ترین روش آن آشنا می‌شوید و می‌توانید برای تعمیر یخچال در محل و تعمیر آبسردکن یخچال و تعویض پدال آبسردکن یخچال اقدام کنید:

  1. برای گام اول درب یخچال را باز کنید، شماره سریال و مدل یخچال را از روی برچسب داخلی یادداشت کنید تا هنگام تعویض پدال آبسرکن بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.
  2. قبل از هر کاری برای شروع، یخچال را خاموش کنید؛ زیرا یخچال وسیله برقی است و باید خاموش شود. سپس سینی تخلیه را بردارید تا به پیچ‌ها دسترسی داشته باشید.
    اگر یخچال شما پیچ ندارد، با استفاده از یک چاقوی نوک تیز آن را بیرون بیاورید و سپس با باز کردن درب یخچال، به آبگرمکن دسترسی پیدا کنید.
  3. نهایت وقت و دقت‌تان را به خرج دهید. در این مرحله با میکروسوئیچ کار خواهیم کرد و باید حواسمان باشد که نگهدارنده‌های میکروسوئیچ‌ها بسیار سست هستند و ممکن است با کوچک‌ترین ضربه‌ای شکسته شوند.

تعویض پدال آبسردکن یخچال

تعویض پدال آبسردکن یخچال چگونه است

  1. مطمئن شوید به اندازه کافی آب به یخچال می رسد یا خیر.
  2. از سالم بودن فیلترهای آبسردکن مطمئن شوید.
  3. پس از این‌که از مسدود نبودن فیلترها مطمئن شدید، پدال را به مدت 5 دقیقه نگه دارید و اگر مخزن آب پر شد، پس فیلتر سالم است.
  4. پس از تعمیر آبسردکن یخچال ، باید شیر برقی با اهم‌متر دستگاه چک شود و در صورت خرابی شیر برق تعمیر یا تعویض شود.
  5. پس از اطمینان از این‌که شیر برقی سالم است، ولتاژ درگاه‌هایی که به شیر برقی متصل است را چک کنید؛ اگر این ولتاز صفر باشد نیاز به تعمیر ندارد.
  6. تانک یا مخزن آب را بررسی کنید و از احتمال یخ‌زدگی آن مطمئن شوید.
  7. مسدودیت شلنگ داخلی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  8. در قدم آخر اگر تمام مراحل به‌درستی انجام شده و مشکلی در آن ها مشاهده نکردید، برای تعویض برد اصلی یا پدال آبسردکن یخچال اقدام کنید.

سخن پایانی

در مقاله بالا تمام توضیحات در مورد تعمیر آبسردکن یخچال و تعویض پدال آبسردکن یخچال آورده شده است. شما می‌توانید با استفاده از این راهنما برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید.
در بسیاری از موارد، گرفتن مشاوره از یک متخصص تعمیر یخچال و همچنین سپردن کار به ایشان، بسیار مهم است و شما در این راستا می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید