تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نکات مهمی که باید در مورد بلوور فن کولر گازی بدانید

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

امروزه به جز نقاطی از کشور که به دلیل شرایط آب و هوایی از کولر آبی استفاده می‌کنند، سایر افراد از کولر گازی به عنوان سیستم سرمایشی استفاده می‌کنند. بلوور فن کولر گازی، جزء مهمی از سیستم سرمایشی شما است و همه افرادی که دوست دارند از طرز کار و تعمیر بلوور فن کولر گازی اطلاعاتی داشته باشند باید با آن آشنا باشند. بلوور فن کولر گازی در قسمت داخلی سیستم تهویه مطبوع دستگاه قرار دارد و به این دلیل بلوور فن یا فن دمنده نامیده می‌شود که وظیفه دمیدن هوا به کانال سیستم شما را بر عهده دارد و امکان پخش هوا در سراسر خانه را فراهم می‌کند.

بلوور فن کولر گازی چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای شروع باید بدانید که یک فن به تنهایی نمی‌تواند محیط را خنک نگه دارد. هنگام نشستن یا ایستادن روبروی آن‌ها یا ایستادن زیر پنکه سقفی مطمئناً پنکه‌ها می‌توانند کمی احساس خنکی به شما بدهند. دلیل اینکه شما احساس خنکی می‌کنید خود فن نیست، بلکه به دلیل هوایی است که در اطراف شما حرکت می‌کند.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

اگرچه این حالت می‌تواند احساس خنک‌تری به شما بدهد، اما نمی‌تواند دمای یک اتاق یا خانه را کاهش دهد یا خنک کند. فن در کولر گازی شما دارای اجزای دیگری است که همراه با آن کار می‌کنند. برای اینکه دمای اتاق را پایین بیاورید و اتاق را خنک کنید، بلوور فن کولر گازی باید از یک مبرد و همچنین فرآیند تبادل حرارت استفاده کند تا بتواند گرما را از خانه خارج کند و در نهایت آن را خنک کند.

علاوه بر این، درک این نکته مهم است که امروزه بلوور فن‌ کولر گازی، برخلاف سال‌های گذشته، با سرعت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند. در گذشته فن‌ها طوری ساخته می‌شدند که فقط با یک سرعت بالا حرکت کنند. هنگامی که دمای خانه افزایش پیدا می‌کرد، تهویه مطبوع همیشه در قوی‌ترین و پرسرعت‌ترین حالت خود روشن می‌شد و انرژی زیادی مصرف می‌کرد. مطمئناً چنین سرعت بالایی برای فن ضروری نبود، اما تنها سرعت موجود در آن زمان بود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مطلب پیشنهادی:تعمیر فن کولر گازی

هنگام خرید یک سیستم سرمایشی و کولر گازی جدید، مطمئن شوید که سیستم مورد نظر شما مجهز به یک بلوور فن است که تنظیمات سرعت متغیر را ارائه می‌دهد. بلوور فن در سیستم شما می‌تواند در صورت نیاز با سرعت کمتری کار کند تا در مصرف انرژی و هزینه صرفه‌جویی شود، نویز کاهش یابد و دمای خانه شما طبق تنظیم ترموستات شما حفظ شود. انتخاب سیستمی که دارای تنظیمات متعدد فن باشد برای بهره‌وری انرژی در خانه شما ضروری است و در واقع به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه در طول زمان، کمک زیادی می‌کند.

بلوور فن کولرگازی

در نهایت، همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، یک پنکه به تنهایی نمی‌تواند دمای خانه شما را پایین بیاورد. سیستم کولر گازی شما هم رطوبت و هم گرما را از هوای خانه شما حذف می‌کند. وقتی تصمیم می‌گیرید که ترموستات کولر خود را فقط در طول روز روی فن بگذارید، در واقع رطوبت را به هوای خانه خود اضافه می‌کنید که در نهایت باعث می‌شود فضا بسیار گرم‌تر شود.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

با این اوصاف کارشناسان اکیداً توصیه می‌کنند که فن را فقط در زمانی که سیستم کولر گازی روشن است اجرا کنید، به این معنی که ترموستات را روی تنظیمات خودکار تنظیم کنید و سپس برای برنامه‌ریزی تنظیمات مورد نظر خود از قبل وقت بگذارید. امیدواریم این نکات مهم در مورد بلوور فن کولر گازی برای شما مفید بوده باشید و به یاد داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:معرفی انواع فن

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا