علل زنگ نخوردن اپل واچ هنگام برقراری تماس + راه حل

لوازم دیجیتالگجت

آیا شما هم با مشکل زنگ نخوردن اپل واچ هنگام برقراری تماس روبه‌رو بوده‌اید؟ در این مقاله از مجله آچاره به شما خواهیم گفت که بهترین روش حل این مشکل چیست. اپل واچ در شرایط طبیعی به‌خوبی قادر است تماس‌های دریافتی را مدیریت کند. در برخی موارد این مشکل به دلیل ارتقای سیستم عامل به‌وجود می‌آید. در این شرایط اپل واچ شما با وجود دریافت تماس، زنگ نمی‌خورد.

علت زنگ نخوردن اپل واچ هنگام برقراری تماس چیست؟

زنگ نخوردن اپل واچ هنگام برقراری تماس یکی از مشکلات کاربران این گجت است. این موضوع علل زیادی می‌تواند داشته باشد که از مهم‌ترین آنها سینک نبودن موبایل و ساعت هوشمند، عدم تطابق ساعت و تاریخ گوشی هوشمند با ساعت و تاریخ موبایل، قدیمی بودن سیستم عامل گوشی یا ساعت هوشمند، در حالت پرواز بودن ساعت هوشمند یا گوشی تلفن همراه و فعال بودن حالت Do Not Disturb هستند. در ادامه هر یک از عوامل به تفکیک بررسی شده‌اند.

  1. سایلنت بودن اپل واچ

قبل از اینکه سراغ دیگر علل زنگ نخوردن اپل واچ برویم، ابتدا مطمئن شوید که اپل واچ شما در حالت بی‌صدا نباشد. طبیعی است که در این حالت ساعت هوشمند شما هیچ یک از تماس‌ها را با زنگ به شما اطلاع نمی‌دهد. اگر از فعال بودن حالت صدا دار آن مطمئن شدید، دیگر علل را بررسی کنید.سایلنت بودن اپل واچ

  1. فعال بودن حالت Do Not Disturb

تنظیمات Do Not Disturb را روی ساعت یا گوشی هوشمند خود چک کنید. اگر این ویژگی فعال باشد، اپل واچ تماس‌های ورودی را به شما منتقل نمی‌کند یا اصطلاحاً مزاحمتان نمی‌شود. اگر علت زنگ نخوردن ساعت اپل هنگام برقراری تماس این مورد باشد، به‌سادگی به تنظیمات رفته و حالت Do Not Disturb را غیر فعال کنید.فعال بودن حالت Do Not Disturb

  1. غیر فعال کردن ویژگی Notification Privacy

یکی از علل زنگ نخوردن اپل واچ فعال بودن حالت Notification Privacy است. روشن بودن این ویژگی ممکن است به شما در مورد تماس‌های دریافتی هشدار ندهد. برای حل این مشکل، اپلیکیشن Watch را در آیفون خود باز کرده و My Watch را انتخاب کنید. از آنجا روی Notification کلیک کرده و Notification Privacy را غیر فعال کنید. این مراحل را روی اپل واچ خود نیز تکرار کنید.

نکته دیگر این است که باید تنظیمات اعلان در گوشی و ساعت هوشمند شما با یکدیگر مطابقت داشته باشد. توجه کنید که برای دریافت نوتیفیکیشن، گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد.

مطلب پیشنهادی:چگونه والپیپر اپل واچ سری ۵ را تغییر دهیم؟
Notification Privacy

  1. وجود نقص فنی در گوشی یا ساعت هوشمند

ساعت هوشمند و آیفون خود را ری استارت کنید. گاهی اوقات به دلیل وجود مشکل یا نقص فنی موقتی، اپل واچ هنگام دریافت تماس‌های ورودی زنگ نمی‌خورد. دکمه کنار اپل واچ خود را فشار دهید و نگه دارید تا نوار لغزنده ظاهر شود. نوار را بکشید تا اپل واچ شما خاموش شود. قبل از اینکه برای روشن کردن مجدد اپل واچ دوباره دکمه کناری را نگه دارید، چند ثانیه صبر کنید.

راه‌اندازی مجدد آیفون به مدل آیفونی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، بستگی دارد. بعد از ری استارت کردن هر دو دستگاه، بررسی کنید و ببینید مشکل زنگ نخوردن اپل واچ هنگام دریافت تماس برطرف شده است یا خیر.

مطالعه بیشتر: 3 راه پیدا کردن اپل واچ خاموش و گمشده

  1. فعال بودن رمز ساعت هوشمند یکی دیگر از علل زنگ نخوردن ساعت اپل

ایا اپل واچ شما دارای رمز است؟ اگر پاسخ مثبت است، ممکن است علت زنگ نخوردن ساعت اپل شما در زمان دریافت تماس این مورد باشد. به طور موقت رمز ساعت هوشمند را غیر فعال کنید و نتیجه را بررسی کنید. برای غیر فعال کردن رمز ساعت هوشمند به قسمت تنظیمات اپل واچ رفته و Passcode را انتخاب کنید. از آنجا گزینه Turn Passcode Off را انتخاب کنید.

بعد از انجام تنظیمات بالا از یک دستگاه دیگر با آیفون خود تماس گرفته و ببینید که آیا اپل واچ زنگ می‌خورد یا خیر.فعال بودن رمز ساعت هوشمند

  1. خاموش بودن ویژگی Wake Screen

اگر به‌تازگی اپل واچ خریده‌اید، احتمالاً نمی‌دانید که نمایشگر آن حتی در زمان دریافت تماس نیز به طور خودکار روشن نمی‌شود. این ویژگی موجب می‌شود اپل واچ هنگام برقراری تماس زنگ نخورد. با فعال کردن قابلیت Wake Screen این حالت تغییر پیدا می‌کند و زمانی که دست خود را بالا می‌برید، اپل واچ روشن می‌شود.

برای تغییر تنظیمات ساعت هوشمند و فعال کردن قابلیت Wake Screen ، اپلیکیشن واچ را در آیفون خود باز کرده و به تب my watch بروید. از آنجا general را انتخاب کرده و سپس Wake Screen را انتخاب کنید. از قسمت Wrist Raise می‌توانید قابلیت را فعال کنید.

  1. به روز نبودن گوشی و ساعت هوشمند

یکی دیگر از دلایل زنگ نخوردن اپل واچ هنگام برقراری تماس عدم به‌روزرسانی گوشی یا اپل واچ است. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، وضعیت به روز بودن ساعت و آیفون خود را چک کنید. به قسمت تنظیمات آیفون رفته و general را انتخاب کنید. در این قسمت بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی برای آیفون شما وجود دارد یا خیر.

برای ساعت هوشمند خود نیز همین کار را انجام دهید؛ یعنی از قسمت تنظیمات، general را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه software update بررسی کنید و ببینید که آیا آپدیتی برای ساعت هوشمند وجود دارد یا خیر. در صورت وجود، پیغامی مبنی بر دانلود و نصب روی نمایشگر نشان داده خواهد شد.

اگر هر دو آنها به روز بودند و تنظیمات نیز به طور صحیحی انجام شده بود، گوشی و ساعت هوشمند را لغو جفت کنید. سپس مجدداً آنها را جفت کنید. بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

مطلب پیشنهادی:پیدا کردن اپل واچ خاموش

برخی راه حل‌های دیگر برای حل مشکل زنگ نخوردن اپل واچ

علاوه بر موارد گفته شده در بالا راه حل‌های زیر نیز برای برطرف کردن مشکل زنگ نخوردن ساعت اپل مفید هستند:

  1. خاموش و روشن کردن بلوتوث

این کار بیش از چند ثانیه وقت شما را نخواهد گرفت. روشن و خاموش کردن بلوتوث و ریست اپل واچ ممکن است مشکل زنگ نخوردن ساعت اپل هنگام برقراری تماس را برطرف کند. برای خاموش و روشن کردن بلوتوث در دستگاه iOS خود به بخش تنظیمات رفته و روی بلوتوث ضربه بزنید. بلوتوث را در حالت خاموش قرار دهید. سپس آن را مجدداً روشن کرده و اگر با اپل واچ شما جفت نشد، آن را متصل کنید.

  1. سینک کردن گوشی و ساعت هوشمند

ممکن است ساعت هوشمند و گوشی با یکدیگر همگام نباشند. برای اینکه مطمئن شوید گوشی و ساعت هوشمند با یکدیگر هماهنگ هستند، بخش تنظیمات را چک کنید. در حقیقت مهم‌ترین گام برای اینکه بتوانید تماس‌های آیفون خود را با اپل واچ مدیریت کنید، متصل بودن آیفون و اپل واچ به یکدیگر است.

  1. چک کردن تاریخ و ساعت آیفون و اپل واچ

تاریخ و ساعت در آیفون و اپل واچ باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد. عدم تطابق این دو می‌تواند منجر به زنگ نخوردن اپل واچ زمان دریافت تماس شود.

  1. فعال کردن Wrist detection

گاهی اوقات علت زنگ نخوردن ساعت اپل این است که ساعت هوشمند نمی‌تواند مچ دست را شناسایی کند. این اتفاق به دلایل مختلفی از جمله داشتن خالکوبی روی پوست ممکن است رخ دهد. برای فعال‌سازی قابلیت wrist detection در آیفون ابتدا به قسمت my watch وارد شوید. سپس general و در نهایت wrist detection را انتخاب کنید. ویژگی wrist detection را در حالت فعال قرار دهید. همچنین اطمینان یابید که ساعت هوشمند روی مچ شما محکم شده باشد.

جمع‌بندی مطالب

ساعت هوشمند اپل یکی از بهترین ساعت‌های موجود در بازار است و در شرایط عادی مشکلی برای دریافت تماس‌های ورودی ندارد. اگر متوجه شدید که با وجود دریافت تماس اپل واچ زنگ نمی‌خورد، احتمالاً مشکلی در گوشی یا ساعت هوشمند شما وجود دارد. در این مقاله روش‌های مختلفی برای رفع مشکل زنگ نخوردن اپل واچ زمان دریافت تماس بیان شد. موارد مختلف را بررسی کنید و ببینید که مشکل عدم زنگ خوردن هنگام برقراری تماس در ساعت هوشمند شما کدام یکی است.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

سوالات متداول

در ادامه برخی سوالات متداول در مورد زنگ نخوردن اپل واچ را پاسخ داده‌ایم.

1. چرا اپل واچ زنگ نمی‌خورد؟

در پاسخ به سوال چرا اپل واچ زنگ نمی‌خورد؟ باید بگوییم علل مختلفی برای این امر وجود دارد. وجود مشکل فنی موقت در اپل واچ یا آیفون، فعال نبودن wrist detection، سینک نبودن گوشی و ساعت هوشمند، به‌روز نبودن نرم‌افزار گوشی و ساعت هوشمند، فعال بودن رمز ساعت هوشمند، خاموش بودن ویژگی wake screen، فعال بودن حالت do not disturb و … برخی علل رایج زنگ نخوردن اپل واچ هستند.

2. آیا زنگ نخوردن ساعت اپل هنگام برقراری تماس قابل برطرف شدن است؟

بله. زنگ نخوردن ساعت اپل هنگام برقراری تماس علل مشخصی دارد و اغلب با رفع عامل ایجادکننده، مشکل زنگ نخوردن اپل واچ نیز برطرف خواهد شد.

3. آیا برای حل مشکل زنگ نخوردن اپل واچ زمان دریافت تماس باید به تعمیرکار مراجعه کنم؟

خیر. نیازی نیست. این مشکل معمولاً علل ساده‌ای دارد و خودتان نیز با رعایت برخی نکات می‌توانید مشکل زنگ نخوردن اپل واچ را برطرف کنید. اگر راهکارهای گفته شده در این مقاله نتوانست مشکل زنگ نخوردن ساعت هوشمند شما را حل کند، به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

3.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا