روشن نشدن اپل واچ بعد از تمام شدن باتری

لوازم دیجیتالگجت

اپل واچ یکی از محصولاتی است که شرکت اپل تولید کرده و برای نخستین بار در سال 2016 میلادی آن را معرفی و به بازار عرضه نمود. این محصول به‌عنوان یکی از بی‌نظیرترین و منحصربه‌فردترین تولیدات این شرکت به حساب می‌‌آید که به‌صورت یک گجت پوشیدنی هوشمند و خارق‌العاده طراحی شده است.

از امکاناتی که اپل واچ دارد، می‌توان به قابلیت اتصال مستقیم آن به گوشی اپل اشاره نمود که با این اتصال، تمام اتفاقاتی که در حال رخ دادن در گوشی اپل است، در صفحه نمایش ساعت نیز دیده خواهد شد. اپل واچ بسیار هوشمند و پیشرفته است؛ به‌طوری که با بکارگیری آن می‌توان از تصاویر، گوگل مپ، کنترل مستقیم آهنگ در حال پخش در گوشی و… استفاده کرد. از زمان معرفی نخستین اپل واچ تاکنون، 5 سری از این ساعت به بازار عرضه شده که هر کدام از آن‌ها، دارای قابلیت و امکانات بیشتر و متفاوت‌تری هستند. در ادامه این مقاله از مجله آچاره، اطلاعاتی راجع به خاموش شدن و روشن نشدن اپل واچ و دلایل بروز آن به شما ارائه خواهیم کرد.

چه دلایلی سبب روشن نشدن اپل واچ می‌شوند و راهکار چیست؟

ممکن است برای برخی پیش آمده باشد که اپل واچ آن‌ها خاموش شده و روشن نشود. در این شرایط ممکن است مشکلاتی در عملکرد ساعت وجود داشته باشد؛ اما بهتر است پیش از نگرانی، با دلایل احتمالیِ بروز این اتفاق آشنا شویم. به همین دلیل چند عامل که بیشترین تاثیر را در روشن نشدن اپل واچ دارند، در این مطلب آورده‌ایم.

در اثر اتفاقات مختلفی ممکن است که آسیب‌های مختلفی به اپل واچ شما وارد شود و روشن شدن آن را دچار مشکل کند. آب دشمن تمامی دستگاه‌های الکترونیکی است؛ از این رو نباید به هیچ عنوان کوچکترین رطوبتی درون آن‌ها نفوذ کند.

اگر اپل واچ از ارتفاع‌های مختلف با شتاب پرتاب شود نیز ممکن است دچار شوک شده و یک قطعه‌ای درون آن بسوزد.

همچنین شارژ غیراستاندارد و بیش از حد هم سبب بروز اختلالات زیادی در دستگاه خواهد شد، این 3 مورد از جمله دلایل شایع روشن نشدن اپل واچ بوده که باید از بروز آن‌ها پیشگیری و جلوگیری کرد.

روشن نشدن اپل واچ

در صورتی که با مشکل روشن نشدن اپل واچ مواجه شده‌اید، چندین ترفند وجود دارند که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید این مشکل را به‌راحتی حل کنید. در صورت پاسخ نگرفتن از روش‌های پیشنهادی ما، هرچه سریع‌تر اپل واچ خود را به یک تعمیرکار مجرب برسانید.

مطلب پیشنهادی: آموزش استفاده از عینک سه‌بعدی

برطرف کردن مشکلات ناشی از روشن نشدن اپل واچ

  • شارژ غیر استاندارد از جمله دلایل روشن نشدن اپل واچ است و برای رفع این مشکل شما باید کابل شارژر را بررسی کنید. هنگام اتصال اپل واچ به شارژر، پورت‌های شارژر و پین‌های مربوطه را بررسی کنید، تغییر حالت هر کدام از عوامل فیزیکی سبب دیر شارژ شدن یا قطع اتصال شارژر خواهد شد.  بهتر است پیش از اتصال دستگاه به شارژر این عوامل را بررسی کنید.
    اگر شارژ باتری کاملا تمام شده باشد، پروسه‌ روشن شدن اپل واچ بسیار طولانی و گاهی غیرممکن خواهد بود. از این رو به جای فشار دادن دکمه‌ی پاور و فرمان استارت، بایستی حدود 30 الی 60 دقیقه به اپل واچ فرصت بدهید، تا با استفاده از کابل و شارژر استاندارد، نیروی لازم را دریافت کند. به‌صورت عادی در چنین مواقعی اپل واچ بدون هیچ خطایی روشن خواهد شد و سیستم عامل بالا می‌آید.

خاموش شدن اپل واچ

  • گاهی اپل واچ از لحاظ فنی با اختلال مواجه می‌شود که در اصطلاح به آن فریز شدن اپل واچ می‌گویند. برای رفع این خطا لازم است تا شما اپل واچ خود را ری‌استارت کنید. علاوه‌بر آیتم موجود در setting، با فشار دادن 2 دکمه‌ دایره‌ای شکل و مستطیلی به‌مدت 10 الی 15 ثانیه به صورت همزمان فشار دهید. سپس فرصت دهید تا اپل واچ عملکرد موردنظر را انجام دهد. به‌صورت عادی برای خارج شدن از فریز، اپل واچ ابتدا خاموش شده و سپس روشن خواهد شد. در صورت خاموش نشدن دوباره می‌توانید پس از چند دقیقه اپل واچ را به شارژر متصل کنید.
  • با غیر فعال کردن 2 قابلیت Voice Over و Screen Curtain از خاموش شدن صفحه نمایش اپل واچ جلوگیری کنید. دسترسی Screen Curtain این اجازه را به دستگاه می‌دهد که زمان روشن بودن نیز، صفحه‌اش غیرفعال شود. در این شرایط بهتر است که هر 2 قابلیت، خاموش یا غیرفعال شوند. در این راستا مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم را طی کنید:
  1. خاموش کردن Screen Curtain: ابتدا اپلیکیشن Watch را باز کنید. وارد آیتم General شده و با فعال کردن Accessibility وارد Voice Over شوید. سپس نوار کنار Screen Curtain را از حالت فعال به غیرفعال در آورید.
  2. خاموش کردن Voice Over: از آن جا که هر دو حالت Voice Over و Screen Curtain با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، در صورت روشن بودن هرکدام، دیگری نیز روشن خواهد شد. از این رو باید هر 2 خاموش شوند.
    پیدا کردن آیتم Voice Over در بخش قبل ذکر شده که روند آن بدین ترتیب است:
    Watch> General > Accessibility > Voice Over 
    پس از این مرحله سوئیچ کناری باید از حالت روشن به خاموش تبدیل شود.
  • اگر آب و رطوبت درون اپل واچ شما نفوذ کرده است، پیش از مراجعه به مهندس عملیات زیر را انجام بدهید. با استفاده از پیچ گوشتی مناسب اپل واچ را باز کنید و آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در صورت بارانی بودن هوا می‌توانید از سشوار و هوای داغ آن نیز بهره‌مند شوید.
    فرصت دهید تا اپل واچ رطوبت خود را از دست بدهد و پس از آن دستگاه را روشن کنید. لازم به ذکر است که آب خطر جدی برای اپل واچ به‌شمار می‌آید، با وجود این که اپل واچ ضدآب است؛ اما بدین معنا نیست که آن را با خود به عمق زیاد و شنا ببرید. توجه داشته باشید که استفاده‌ی نا‌به‌جا سبب نفوذ آب به اپل واچ شما خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: چگونه وال‌پیپر اپل واچ سری ۵ را تغییر دهیم؟

روشن نشدن اپل واچ بعد از تمام شدن باتری

جمع‌بندی

روش‌های فوق کمک زیادی به رفع مشکل روشن نشدن اپل واچ خواهد کرد. در صورت جوابگو نبودن ترفندهای مذکور، باید اپل واچ را به یک تعمیرگاه لوازم الکترونیک معتبر برسانید تا با انجام معاینات فنی، مشکل ایجاد شده برطرف شود. شما با ثبت درخواست در اپلیکیشن یا وب‌سایت آچاره می‌توانید از خدمات تخصصی کارشناسان کاربلد آچاره در منزل خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که بهتر است همیشه با رعایت استانداردهای نگهداری از اپل واچ، مانع از بروز هر گونه آسیبی بر روی آن شوید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

4.6/5 - (51 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا