تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 + نکات نصب و عیب یابی

گرمایشآبگرمکنسرمایش و گرمایش

شرکت بوتان بزرگ‌ترین تولید کننده آبگرمکن دیواری در ایران است و با بیش از 12 سال پشتوانه تولید، محصولات متنوعی را با معیارهایی همچون راندمان بالا، عملکرد بهتر و مصرف پایین انرژی وارد بازار کرده است. آبگرمکن دیواری به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت بوتان، برای مصارف مختلف و در چندین نوع تولید می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم تا خودتان بتوانید نسبت به تعمیر و عیب‌یابی آبگرمکن خود اقدام کنید.

مشخصات آبگرمکن دیواری  b3118

آبگرمکن بوتان b3118 دارای رده انرژی C بوده و تمام استانداردهای داخلی و کیفیت CE اروپا را دارد. از جمله مزایای این نوع آبگرمکن می‌توان به کارکرد آن با گاز شهری و گاز مایع اشاره کرد. مبدل این آبگرمکن مجهز به سیستم ایمنی کلید حرارتی است و شمعک دائمی آن باعث روشن بودن همیشگی مشعل و تأمین آب گرم مورد نیاز می‌شود.

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

فندک آبگرمکن بوتان مدل b3118 از نوع ضربه‌ای بوده و کنترل شعله به صورت هوشمندانه و با سیستم ماژولار انجام می‌شود. همچنین این آبگرمکن دارای سه سال ضمانت بوده و برای فضاهای بزرگ مانند واحدهای تجاری و اداری و مجتمع‌های مسکونی بزرگ بهترین گزینه محسوب می‌شود. قیمت آبگرمکن b3118 برند بوتان در بازار متغیر است اما می‌توان محدوده قیمت 2,800,000 تومان را برای آن در نظر گرفت.

از جمله مزایای آبگرمکن b3118 بوتان تأمین همیشگی و فوری آب گرم است که قابلیت تنظیم آب خروجی و تنظیم دما را دارد. وزن خالص دستگاه 16 کیلوگرم است و حدود 13 لیتر ظرفیت تأمین آب گرم دارد.

درباره تعمبرات آبگرمکن بوتان بیشتر بخوانید: تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3115

آموزش نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118

آبگرمکن یک وسیله کاربردی است که در تمام فصول سال روشن است و عملکرد صحیح آن روی کیفیت زندگی افراد تأثیر زیادی دارد. سرویس و نگهداری مرتب و به موقع این وسیله گرمایشی از ضروری‌ترین اقدامات خواهد بود.

در این میان شیوه نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3118 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای جلوگیری از هر گونه مشکل احتمالی در آینده و خرابی این نوع آبگرمکن بوتان، پیشنهاد می‌کنیم نصب آن را به افراد متخصص بسپارید. رعایت یک سری نکات از جمله محل نصب، فاصله آبگرمکن تا سرویس بهداشتی، لوله‌های آب گرم و سرد و محل دودکش در زمان نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3118 از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر خودتان دانش و آگاهی کافی درباره نصب این نوع آبگرمکن را دارید می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنمای آبگرمکن دیواری بوتان b3118 و با رعایت مراحل نصب، اصول راه‌اندازی و همچنین رعایت نکات ایمنی و فنی نسبت به این کار اقدام کنید. نکته مهم در زمان نصب آبگرمکن دیواری بوتان b3118 این است که دیواری که برای نصب انتخاب می‌کنید باید از نظر مصالح ساختمانی به اندازه کافی محکم باشد تا وزن آبگرمکن را تحمل کند. 

دانلود دفترچه راهنمای آبگرمکن دیواری بوتان b3118

آشنایی با قطعات آبگرمکن دیواری بوتان b3118

برای نصب و راه‌اندازی آبگرمکن دیواری بوتان مدل b3118 می‌بایست ابتدا آگاهی کلی درباره قطعات این وسیله گرمایشی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن دیواری بوتان b3118 کلاهک تعدیل آن است. وظیفه این کلاهک تنظیم هوای ورودی به داخل آبگرمکن و کم و زیاد کردن مکش هوا برای جلوگیری از خاموش شدن شعله است.

آشنایی با قطعات داخلی آبگرمکن دیواری بوتان b3118

دومین قطعه مهم آبگرمکن دیواری b3118 بوتان، مبدل حرارتی آن است. مبدل حرارتی همان لوله U شکل مسی است که حرارت شعله را به آب منتقل می‌کند. یکی از مشکلات احتمالی که ضرورت تعمیر آبگرمکن بوتان  b3118را ایجاد می‌کند مربوط به این قطعه است. املاح آب باعث گرفتگی و ایجاد رسوب در مبدل حرارتی آبگرمکن می‌شوند و در نتیجه آب گرم نمی‌شود. یکی دیگر از قطعات آبگرمکن دیواری بوتان b3118 دیافراگم آن است. این قطعه کوچک از جنس پلاستیک است و دو سطح را از هم جدا می‌کند. وظیفه این قطعه انتقال فشار آب به مجموعه گازی و باز کردن مسیر گاز است. باز شدن مسیر گاز به روشن شدن آبگرمکن منتهی خواهد شد.

مجموعه رگلاتورهای گاز از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن بوتان b3118 به حساب می‌آیند. اختلال در این قسمت‌ها باعث خرابی آبگرمکن و روشن نشدن آن می‌شود. وظیفه رگلاتور گاز آبگرمکن گازرسانی و تنظیم شعله گاز است و وجود مشکل در آن به بالا رفتن مصرف گاز منتهی خواهد شود. قطعه بعدی سوپاپ است که مسیر گاز را باز و بسته می‌کند. رگلاتور آب نیز بخش دیگری از آبگرمکن دیواری بوتان مدل b3118 است که عملکرد آن به تنظیم و ثابت ماندن فشار آب مربوط می‌شود.

کافی نبودن فشار آب باعث خرابی این قطعه می‌شود و تجمع رسوبات نیز می‌تواند در عملکرد این مجموعه اختلال ایجاد کند.شمعک که جزء اصلی سیستم گرمایش آبگرمکن بوتان b3118 است در کنار مشعل واقع شده و روشن بودن دائمی آن باعث روشن ماندن مشعل و جریان همیشگی آب گرم می‌شود. گاز مصرفی شمعک از طریق لوله نازکی از رگلاتور تأمین می‌شود تا مشعل آن همیشه روشن باشد. خرابی شمعک آبگرمکن باعث خاموش شدن آبگرمکن شده و باید تعمیر شود. 

حال که با قطعات آبگرمکن دیواری بوتان b3118 آشنا شدیم بهتر است روش‌های تعمیر آبگرمکن بوتان b3118را بشناسیم تا در صورت نیاز بتوانیم در اسرع وقت مشکل را حل کنیم.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

درباره تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 بیشتر بدانید

آبگرمکن بوتان b3118 شما همواره در حال فعالیت بوده و آب گرم کافی را برای مصرف روزانه لوازم خانگی شما تأمین می‌کند. اما گاهی اوقات وجود عیوبی در قطعات آن منجر به مشکلاتی می‌شود که ضرورت اقدامات ویژه برای تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 را ایجاب خواهد کرد.

در ادامه چهار مشکل متداول آبگرمکن b3118 بوتان و راه‌های حل آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم. نکته مهم این که همیشه قبل از انجام هرگونه کار عیب یابی بر روی آبگرمکن خود، برق آن را قطع کنید!

درباره تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 بیشتر بدانید

مطلب پیشنهادی تعمیر رگلاتور آبگرمکن دیواری

4 مورد از رایج‌ترین مشکلات در تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118

در ادامه 4 مورد از رایج‌ترین مشکلات آبگرمکن بوتان مدل b3118 را بررسی می‌کنیم:

1. مشکلات مربوط به دمای آب

 مشکلات دمای آب یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در آبگرمکن ها با آن مواجه خواهید شد. در اینجا سه ​​مشکل دمای آب، دلایل احتمالی و نحوه رسیدگی به آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • آب سرد است. آب سرد معمولاً نتیجه قطعی برق، خرابی ترموستات یا معیوب شدن المنت گرمایشی است. در اولین مرحله از تعمیر آبگرمکن بوتان b3118 با حذف برق به عنوان دلیل اصلی و تنظیم مجدد کلیدهای خاموش و روشن مدار و جایگزینی فیوزهای سوخته شروع کنید. در مرحله بعد، کلیدهای برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روشن هستند. در نهایت ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق دریافت می‌کند.
  • آب گرم است اما دمای آن به اندازه کافی بالا نیست. اگر آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود، دلیل آن می‌تواند کوچکی آبگرمکن، قطع اتصالات آب سرد و گرم، یا معیوب بودن المنت گرمایشی یا ترموستات باشد. می‌توانید با بستن منبع آب و باز کردن شیر آب گرم، قطعی اتصال را رفع کنید. توصیه می‌کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا ترموستات آبگرمکن را بررسی کرده و ارزیابی کند که آیا آبگرمکن شما اندازه مناسبی دارد یا خیر.
  • آب خیلی داغ است. داغ بودن بیش از حد آب معمولاً به این معنی است که ترموستات در درجه خیلی بالا تنظیم شده است. برای تنظیم دمای ترموستات به دفترچه راهنمای آبگرمکن دیواری بوتان b3118 مراجعه کنید. وزارت نیرو تنظیم 48 درجه سانتی گراد را برای بهترین تعادل گرما و کارایی توصیه می‌کند.

مشکلات آبگرمکن - داغی آب

2. مشکلات مربوط به وجود نشتی

 نشت آب را می‌توان به دلایل مختلفی مربوط دانست از جمله:

  • معیوب بودن شیر کاهش دما و فشار (T&P)
  • فشار نامناسب آب
  • گرم شدن بیش از حد
  • وجود انسداد در دریچه هوا
  • نشتی از اتصال لوله کشی مجاور
  • شل شدن پیچ‌های المنت گرمایشی
  • واشر نامناسب
  • نشتی مخزن آب

شل شدگی احتمالی اتصالات لوله کشی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را سفت نمایید تا نشتی کاهش یابد. در مرحله بعد، پیچ‌های شل شده المنت گرمایش را بررسی کرده و آن‌ها را سفت نمایید. اگر المنت گرمایشی همچنان نشتی دارد احتمالاً باید واشر را تعویض کنید. توصیه می‌کنیم برای تعویض واشر آبگرمکن بوتان b3118 از متخصصین آچاره کمک بگیرید. در نهایت نشتی مخزن ذخیره یا اطراف آن را بررسی کنید.

شمعک آبگرمکن

3. تغییر رنگ آب آبگرمکن

آب زنگ زده می‌تواند نشان دهنده خوردگی پوشش داخلی مخزن آبگرمکن بوتان مدل b3118 باشد که اغلب به دلیل خرابی میله آند اتفاق می‌افتد. با یک تکنسین تعمیرات آبگرمکن تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا تعویض میله آن مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. در صورت نیاز شاید مجبور شوید آبگرمکن خود را تعویض کنید.

برای تشخیص صحیح این مشکل، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا مدت زیادی است که این اتفاق افتاده؟
  • آیا آب خروجی از همه شیرآلات خانه بد بود و بردنگ شده است؟
  • آخرین بار چه زمانی از آب استفاده کرده اید؟
  • آیا بعد از مدتی استفاده از آب مشکل برطرف می شود؟
  • برای شیر آب سرد و گرم هم این اتفاق می‌افتد؟

با پاسخ به این سؤالات، می‌توانید راحت‌تر به ریشه مشکل رسیدگی کنید.

مطلب پیشنهادی بهترین سیستم‌های گرمایش برای خانه‌های بدون گاز

4. وجود صداهای عجیب در آبگرمکن

تجمع رسوبات اغلب علت صداهای عجیب و غریب از آبگرمکن بوتان b3118 شماست. می‌توانید این مشکل را با شستشوی آبگرمکن برطرف کنید. اگر آبگرمکن خود را شستشو دادید و مشکل همچنان ادامه داشت یا اگر تجمع رسوبات به حدی زیاد است که با شستشو برطرف نمی‌شود بهتر است برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3118 با متخصصان آچاره تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با قطعات مهم آبگرمکن بوتان b3118 و برخی مشکلات احتمالی این اجزاء آشنا کنیم. با توجه به فعالیت همیشگی آبگرمکن برای تأمین آب گرم مصرفی خانواده و نیاز مبرم به سرویس و نگهداری این وسیله گرمایشی، نکاتی را درباره مشکلات رایج آبگرمکن عنوان کرده و راه‌حل‌هایی را برای رفع این عیوب ذکر کردیم. با این حال توصیه ما این است که در صورت نیاز با متخصصان تعمیرات آبگرمکن در ارتباط باشید و تعمیر این وسیله مهم گرمایشی را به استادان این کار بسپارید.

3.7/5 - (7 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. عکس از قطعه ها و ترتیب قرارگرفتن آنها با واشر و فنرها وبقيه اجزا در کنار توضیحات لازم می باشد که وجود ندارد مانند سه راهی گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا