تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

دکمه power cool در یخچال فریزر سامسونگ

یخچال و فریزرلوازم خانگی

امروزه سامسونگ به عنوان یکی از شناخته شده ترین نام‌ها در تکنولوژی ظاهر شده است. این شرکت انواع وسایل خانگی و الکترونیکی با کیفیت بالا را تولید و روانه بازار می‌کند. یخچال سامسونگ از این قاعده مستثنی نبوده و در نوع خود بی‌نظیر است و رتبه اول رضایتمندی خریداران را دارد. حتی با وجود کارکرد و تنظیم خودکار یخچال‌های سامسونگ برخی از کاربران هنوز در مورد عملکرد و برخی اصطلاحات مربوط به آن سردرگم هستند. آنها اغلب می‌خواهند معنی اصطلاحات عملیاتی مانند power cool را بدانند. خنک‌کننده‌ یا power cool در یخچال‌ فریزر سامسونگ یکی از ویژگی‌های آن است که به شما کمک می‌کند تا مواد غذایی را سریع سرد کنید. با سرمای لحظه‌ای، غذاها تازه می‌مانند و ماندگاری بیشتری دارند. زمانی که ویژگی power cool را فعال می‌کنید هوای سرد به داخل یخچال دمیده می‌شود تا دمای داخلی آن به 1 درجه سانتی گراد کاهش یابد.

دکمه‌های Power Cool و Power Freeze چه عملکردی دارند؟

Power cool یکی از ویژگی‌های یخچال‌های سامسونگ است که برای خنک کردن مواد غذایی که مستقیماً از بازار خریداری می‌شوند استفاده می‌شود. این خنک کننده باعث می‌شود که مواد غذایی تازه باقی بمانند و مدت بیشتری ماندگاری داشته باشند. با کمک Power cool نوشیدنی‌ها بلافاصله برای نوشیدن خنک می‌شوند. علاوه بر این Power Freeze زمان مورد انتظار برای یخ زدن اقلام در فریزر را سرعت می‌بخشد. بنابراین اگر خوراکی‌هایی خریداری کردید که تاریخ مصرف کمی دارند این آپشن یخچال سامسونگ می‌تواند مفید باشد.

به طور کلی، power cool و power freeze آپشن‌هایی هستند که باید هنگام قرار دادن مقادیر زیادی غذای تازه در یخچال خود از آن استفاده کنید. برای منجمد کردن مقادیر زیاد غذا، قبل از قرار دادن غذاها در فریزر حداقل 20 ساعت power freeze را روشن کنید. استفاده از power freeze مصرف برق را افزایش می‌دهد بنابراین بعد از اتمام کار آن را خاموش کنید. برای استفاده از power cool دکمه آن روی یخچال را فشار داده و به مدت 3 ثانیه نگه دارید. سپس نشانگر آن روشن شده و فریزر خنک کنندگی را تسریع می‌کند.

عملکرد power cool برای دو ساعت و نیم بدون توجه به دمای تنظیم شده کار می‌کند. حتماً دو ساعت قبل از ورود غذاها و نوشیدنی‌ها، «Power cool» را روشن کنید و 5 ساعت بعد از اینکه آنها را در یخچال گذاشتید دکمه را خاموش کنید. بدون شک power freeze و power cool ویژگی‌های باورنکردنی برای خنک کنندگی هستند. آنها حتی دمای هر محفظه را تقریباً در کمترین زمان تا 10 درجه کاهش می‌دهند. این دو آپشن برای خنک کردن نوشابه یا جامد کردن فوری بستنی عالی هستند.

مدت زمان خنک شدن یخچال سامسونگ چقدر است؟

یخچال‌های سامسونگ معمولاً به طور متوسط ​​دو ساعت طول می‌کشد تا خنک شوند اگرچه ممکن است در برخی موارد طولانی‌تر شود. با این حال عوامل متعددی مانند اندازه و وضعیت فریزر می‌توانند بر خنک شدن آن تأثیر بگذارد و ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

عوامل تاثیرگذار روی مدت زمان خنک شدن یخچال سامسونگ

عوامل زیر را می‌توان روی مدت زمان خنک شدن یخچال فریزر سامسونگ موثر دانست.

 1. دمای محیط

با فرض اینکه یخچال سامسونگ خود را از قبل در مکانی گرم قرار داده‌اید دمای شروع به کار آن بسیار بالا خواهد بود. برای این منظور رسیدن به دمای 40 درجه فارنهایت و خنک شدن کمی بیشتر طول می‌کشد.

 2. فضای خالی در مقابل قفسه‌های پر از مواد غذایی

یخدان سامسونگ با حجم بالای مواد غذایی بیشتر بهتر کار می‌کند زیرا فضای کمتری برای هوای گرم وجود دارد. در این شرایط خنک شدن یخچال و حفظ دمای خنک آن ساده‌تر است.

Power Cool در یخچال فریزر سامسونگ

3. دمای اتاق

دمای فضا یا اتاقی که معمولاً یخچال سامسونگ خود را در آن نگهداری می‌کردید نیز می‌تواند بر دوره خنک شدن آن تأثیر بگذارد. دفترچه راهنمای یخچال خود را مطالعه کنید تا در مورد دمای ایده آل اطلاعات کسب کنید.

با این حال، قرار دادن یخچال سامسونگ در یک اتاق گرم شبیه به کانکس یا بیرون آشپزخانه ممکن است باعث فرسودگی آن شود. در این شرایط به طور مداوم کار می‌کند تا خنک بماند بنابراین باعث آسیب جدی به موتور یخچال شما می‌شود.

4. چند بار در یخچال را باز می‌کنید

همیشه درب یخچال سامسونگ خود را در طول فرآیند خنک شدن آن ببندید. باز کردن درب یخچال باعث خروج هوای خنک و ورود هوای گرم می‌شود و سیستم خنک کنندگی را کند می‌کند.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیرات یخچال فریزر در منزل


5. سن و شرایط یخچال فریزر سامسونگ

اگرچه یخچال‌های سامسونگ بادوام هستند اما یخدان‌های مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ کارایی کمتری دارند. بنابراین نسبت به مدل‌های به‌روزتر، زمان بیشتری برای خنک‌کردن آن‌ها صرف می‌شود. علاوه بر این کویل‌های پر از گرد و غبار، کثیفی و گرفتگی می‌توانند خنک‌کنندگی را کندتر کنند.

وضعیت یخچال شما نیز مهم است. اگر قسمت‌های خاصی به درستی کار نکنند یخدان به سرعت خنک نمی‌شود. علاوه بر این اگر رگولاتور داخلی، لاستیک درزگیر درب ورودی، فن کندانسور و کمپرسور معیوب باشند ممکن است طبق انتظار عمل نکنند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بیشتر بخوانید: پیدا کردن خرابی موتور یخچال سامسونگ

6. اندازه یخچال

در حالی که این گزینه یک قانون عمومی نیست اما یخچال‌های بزرگ سامسونگ برخلاف یخچال‌های کوچک‌تر معمولاً زمان بیشتری برای خنک شدن نیاز دارند. صرف نظر از عواملی که در بالا ذکر کردیم فقط دو ساعت طول می‌کشد تا یخچال سامسونگ خنک شود.

دمای ایده آل یخچال یا فریزر سامسونگ

یخچال فریزر سامسونگ معمولاً روی حالت عادی کنترل کننده دما تنظیم می‌شود اما در صورت نیاز می‌توانید به صورت دستی آن را تنظیم کنید. ممکن است دمای اتاق بالاتر، نرمال یا پایین‌تر باشد.

  • زمانی که دمای اتاق بالاتر است معمولا در تابستان، کنترل کننده دمای فریزر را در دمای 8 تا 9 تنظیم کنید.
  • زمانی که دمای اتاق نرمال است معمولاً در بهار یا پاییز، کنترل کننده دمای فریزر را همانطور که قبلاً گفته شد روی Normal قرار دهید.
  • در مواردی که مواد غذایی در یخچال منجمد هستند معمولا در زمستان ممکن است لازم باشد دمای فریزر را کاهش دهید. کنترل کننده دمای فریزر را در دمای 1-3 تنظیم کنید.

بسته به فصول مختلف که ممکن است بر محیط اطراف شما تأثیر بگذارد حتماً از دمای مناسب  یخچال روی کنترل کننده دما استفاده کنید.

روش‌های استفاده از power cool در یخچال فریزر سامسونگ

فعال کردن power cool در یخچال فریزر سامسونگ کاری آسان است و فقط کافیست یک یا دو دکمه را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. دکمه power cool روی کنترل پنل روی درب یخچال شما قرار دارد. برای فعال کردن power cool باید دکمه fridge روی کنترل پنل را فشار داده و برای 3 ثانیه نگه دارید. با روشن شدن این ویژگی دمای یخچال شما تا 10 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

Power Cool در یخچال فریزر سامسونگ

چگونه می‌توانیم Power Cool را در یخچال سامسونگ خاموش کنیم؟

برای خاموش کردن Power Cool در یخچال‌های سامسونگ، ویژگی Power Cool را برای سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. سپس یخچال به دمای قبلی خود باز می‌گردد.

خاموش کردن Power Cool در یخچال‌های سامسونگ به آسانی روشن کردن آن است. فقط کافی است دکمه Power Cool را برای حدود سه ثانیه فشار داده و نگه دارید و منتظر بمانید تا نشانگر روشن شود.

از کجا بدانیم یخچال فریزر سامسونگ ما دارای Power Cool است؟

مدل‌های جدید یخچال‌های سامسونگ همگی دارای Power Cool هستند با این حال بعضی مدل‌های قدیمی‌تر این آپشن را ندارند. بنابراین برای روشن شدن موضوع راه‌های زیر را امتحان کنید.

1. مدل یخچال فریزر سامسونگ خود را چک کنید

بهترین راه برای اطمینان از این که یخچال شما مجهز به Power Cool است یا نه چک کردن آن در وب سایت رسمی سامسونگ است. مشخصات یخچال فریزر خود را چک کنید تا بدانید دارای Power Cool است یا خیر.

2. کنترل پنل یخچال را بررسی کنید

اگر به تازگی یخچال سامسونگ خریداری کرده‌اید می‌توانید از روی کنترل پنل چک کنید که آیا دکمه fridge دارای گزینه Power Cool است یا نه.

عیب یابی Power Cool در یخچال فریزر سامسونگ

اگر دکمه Power Cool یخچال شما کار نمی‌کند نگران نباشید. در چند مرحله می‌توانید مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید : کدهای ارور یخچال فریزر ساید سامسونگ

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

– یخچال فریزر سامسونگ خود را ریست کنید

اگر با فعال نشدن دکمه Power Cool یخچال فریزر خود روبرو شدید اولین و بهترین راه حل ریست کردن یخچال است. برای ریست کردن یخچال کافیست دکمه reset در کنترل پنل را فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید.

اگر کنترل پنل یخچال فریزر شما دکمه reset را ندارد باید دو دکمه Power Cool و Power freeze را بطور همزمان فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید. اگر یخچال شما ریست شود صدای بوق می‌شنوید.

– با نمایندگی فعال خدمات تماس بگیرید

اگر احساس می‌کنید دانش کافی برای ریست کردن یخچال فریزر سامسونگ خود را ندارید می‌توانید برای حل مشکل با متخصصان با تجربه تماس بگیرید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

سخن پایانی

دکمه power cool ویژگی است که به شما کمک می‌کند تا مواد غذایی که مستقیماً از فروشگاه‌های محلی تهیه کرده‌اید را خنک و سالم نگه دارید. Power Freeze به خنک کردن خوراکی‌ها و حتی یخ زدن آنها کمک می‌کند و باعث می‌شود بدون فاسد شدن ماندگاری طولانی داشته باشند. در نظر گرفتن عوامل متعددی که می‌توانند بر خنک شدن یخچال شما تأثیر بگذارند می‌تواند مفید باشد. با این حال، تصور نکنید که تمام یخچال‌های سامسونگ فقط دو ساعت طول می‌کشد تا خنک شوند چون مدت زمان خنک سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ماهرترین و زبده ترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در شهر اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر یخچال در اصفهان شما را دارند.

4.2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید