نکات مهم درباره سیستم‌های امنیتی ماشین

خودرودزدگیر و Gps خودرو

وجود سیستم‌ امنیتی برای حفظ ایمنی هر وسیله نقلیه‌ای لازم و ضروری است. این روزها با افزایش قیمت خودروها، حفاظت از آن‌ها با کمک انواع سیستم امنیتی خودرو اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از سیستم‌‌های امنیتی ماشین را روانه بازار کرده است. اما بهترین سیستم‌های امنیتی خودرو کدامند؟ در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب سیستم ایمنی خودرو و بهترین قفل برای امنیت خودرو را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، کلیه خدمات خودرو در محل، توسط تیم کارشناسان و تعمیرکاران آچاره ارائه می‌شود و هر زمان که نیاز به این سرویس پیدا کردید، تیم آچاره آماده است تا به شما کمک کند.

نکات کلیدی

  • سیستم‌های امنیتی خودرو به ۴ شکل فعال، غیرفعال، آلارم هشدار و بدون حرکت هستند.
  • پس از انتخاب سیستم امنیتی مناسب، انتخاب محل مناسبی برای نصب آن و کمک گرفتن از یک نصاب حرفه‌ای، اهمیت زیادی دارد.

انواع مختلف سیستم‌های امنیتی خودرو

هرگونه سیستم حفاظت اضافی وسیله نقلیه را زنگ هشدار یا سیستم امنیتی خودرو می‌نامند. در ادامه با انواع سیستم‌‌های امنیتی ماشین آشنا خواهیم شد:سیستم‌های امنیتی ماشین

نوع 1: امنیت غیرفعال

سیستم‌های امنیتی غیرفعال انواعی از سیستم‌‌های امنیتی ماشین هستند که نیازی به تنظیم ندارند. فعال‌سازی این سیستم‌های ایمن سازی خودرو بدون نیاز به یادآوری انجام می‌شود. ممکن است این سیستم‌ها بعد از بستن تمام درها یا زمان‌بندی پس از خاموش شدن موتور فعال شوند.

صرف نظر از روش فعال‌سازی، سیستم امنیتی غیرفعال طوری تنظیم شده که بدون نیاز به مجهز شدن، سیستم امنیتی خودرو را راه‌اندازی کند.

نوع 2 از سیستم‌های امنیت ماشین: امنیت فعال

سیستم‌های امنیتی فعال دارای قابلیت کنترل هستند. کنترل این نوع اغلب از طریق دکمه‌ای که روی سوئیچ خودرو قرار دارد انجام می‌شود. سیستم‌های فعال برای افرادی که می‌خواهند امنیت در اختیار آنها باشد بهترین گزینه هستند.

نوع 3: آلارم هشدار

سیستم‌های آلارم‌ ضد سرقت خودرو در دو دسته کلی قابل شنیدن و بی‌صدا عرضه می‌شوند. آلارم‌های صوتی به صدا در می‌آیند و به‌راحتی شنیده می‌شوند. انواع بی‌صدا به مالک یا شرکت امنیتی اطلاع می‌دهند که وسیله نقلیه با مشکل امنیتی مواجه است.

امروزه آلارم‌ها به‌عنوان سیستم‌ امنیتی به هر دوی این ویژگی‌ها مجهز شده‌اند. این امکانات کنار هم باعث افزایش ایمنی خودروها می‌شوند.

نوع 4: بی‌حرکت کردن

دستگاه‌های ثابت‌کننده یکی از انواع سیستم امنیتی خودرو هستند. این تجهیزات از حرکت وسیله نقلیه برای حفظ امنیت جلوگیری می‌کنند. این پروسه از طریق جدا کردن یا قفل کردن موتور یا سیستم ترمز برای جلوگیری از حرکت انجام می‌شود.

بهترین سیستم‌‌های امنیتی ماشین

در سال‌های اخیر با افزایش روزافزون قیمت خودروها مالکان آن‌ها بیشتر از قبل به فکر حفظ امنیت وسیله نقلیه خود افتاده‌اند. همین امر باعث شده تا به دنبال بهترین روش امنیت خودرو باشند. در ایران با وجود آمار بالای سرقت‌ خودرو، حفظ امنیت بهترین راه حل است.

در ادامه این مطلب با معرفی بهترین دزدگیر خودرو با شما همراه هستیم:

نحوه انتخاب بهترین سیستم‌‌های امنیتی ماشین

صاحب هر نوع خودرویی باشید می‌توانید با انتخاب یکی از بهترین سیستم‌های امنیتی خودرو از سرمایه خود محافظت کنید. این روزها سیستم‌ امنیتی تجهیزاتی فراتر از دزدگیر خودرو هستند. در ادامه نحوه انتخاب بهترین سیستم امنیتی خودرو را بررسی می‌کنیم.

  • نوع ماشینی که دارید، محل پارک و تعداد دفعات استفاده از وسیله نقلیه خود را در نظر بگیرید.
  • قبل از نصب دزدگیر خودرو، ویژگی‌های مورد نیاز خودروی خود را بشناسید. هشدارهای امنیتی، سنسورهای شوک یا ردیابی GPS مواردی هستند که می‌توانید انتخاب کنید.
  • نصاب ماهر و با تجربه‌ای را انتخاب کنید. نصب درست و دقیق سیستم امنیتی خودرو امنیت خودروی شما را برای همیشه تامین خواهد کرد.

برای انتخاب بهترین سیستم‌های امنیتی خودرو موارد زیر را در نظر بگیرید:

دزدگیر ماشین

بهترین سیستم ایمنی خودرو، سیستمی است که متناسب با نیاز شما باشد. به همین دلیل اکثر  سیستم‌‌های امنیتی ماشین قابل تنظیم هستند.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید به این سؤالات پاسخ دهید:

1. کجا پارک می‌کنید؟

این اولین سوال مهم است. منطقه‌ای که در آن پارک می‌کنید روی نیاز شما به امنیت وسیله نقلیه تأثیر می‌گذارد. اگر در جایی پارک می‌کنید که تصادف‌های مکرر در آنجا اتفاق می‌افتد، روشنایی کافی ندارد یا خارج از خیابان اصلی است وسیله نقلیه شما در رده خطر بالاتری قرار می‌گیرد.

برای مکانیکی خودرو در محل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. چه نوع ماشینی دارید؟

آیا می‌دانستید برخی وسایل نقلیه بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند؟ به‌عنوان مثال رایج‌ترین وسایل نقلیه سرقت شده شامل موارد زیر است:

  • پراید
  • تیبا
  • پژو 405
  • سمند

این آمار نباید شما را از خرید ماشینی که می‌خواهید یا نیاز دارید باز دارد. اما اگر می‌ترسید خودروی شما در معرض خطر قرار گیرد ایمن سازی خودرو را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

3. هر چند وقت رانندگی می‌کنید؟

حتی اگر به‌طور مرتب از ماشین خود استفاده نمی‌کنید به فکر سیستم امنیتی خودرو برای حفاظت از وسیله نقلیه خود باشید. از طرف دیگر اگر بطور مکرر از ماشین خود برای سفر استفاده می‌کنید، امنیت وسیله نقلیه شما واجب و ضروری است.

انتخاب بهترین ویژگی‌های امنیتی خودرو

اکثر وسایل نقلیه دارای دزدگیر هستند. اما سیستم‌‌های امنیتی ماشین شما چیزی فراتر از این هشدارها است. اگر وسیله نقلیه شما در معرض خطر است لازم است با برخی ویژگی‌های سیستم ایمنی خودرو آشنا شوید.

هشدارهای امنیتی

اگر سنسورهای امنیتی یا زنگ هشدار در وسیله نقلیه خود دارید، زمانی که سیستم ضد سرقت کردن خودرو فعال شود، هشدارهایی را دریافت خواهید کرد. می‌توانید این هشدارها را از طریق کنترل از راه دور مشاهده و دریافت کنید.

به این ترتیب متوجه خواهید شد که زنگ هشدار چه زمانی فعال می‌شود تا بتوانید به‌سرعت خودروی خود را بررسی کنید.

غیرفعال کننده استارت

غیرفعال کننده استارت به شما این امکان را می‌دهد تا بدون به خطر انداختن امنیت، از راه دور وسیله نقلیه خود را روشن کنید. وقتی این سیستم امنیتی خودرو فعال باشد، اگر کسی بخواهد وسیله نقلیه را روشن کند استارت غیرفعال می‌شود.

سنسورهای تشخیص شوک یا شتاب

افزودن حسگرهای امنیتی به وسیله نقلیه به شما کمک می‌کند تا بدانید در خودرویتان چه اتفاقی می‌افتد. این سنسورها می‌توانند به چند طریق فعال شوند. برای مثال زمانی که شخصی به ماشین شما برخورد کند، شیشه خودرو را بشکند یا وسیله نقلیه شما را بکسل کند.

این سیستم‌ هر گونه ضربه، شتاب، حرکت رو به جلو و شکستگی شیشه را شناسایی کرده و به شما هشدار می‌دهند.

ردیابی جی پی اس ماشین

این ویژگی آخرین نوع از سیستم امنیتی خودرو است. می‌توانید ردیابی GPS را به هر وسیله نقلیه‌ای اضافه کنید. این سیستم‌ها به صورت بسته‌های امنیتی روی هر وسیله نقلیه‌ای قابل نصب و راه‌اندازی هستند.سیستم‌‌های امنیتی ماشین

جمع بندی

حفظ امنیت معمولاً در بین صاحبان خودرو در رتبه بالایی قرار دارد. در صنعت خودروسازی نیز روی ارائه سیستم‌‌های امنیتی ماشین تمرکز زیادی شده است. همچنین الزامات نظارتی جدیدی برای خودروسازان تعیین شده که باید برای جلوگیری از به‌خطر انداختن ایمنی خودرو اجرایی کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا