برق خودرو برق خودرو

کاربرد چراغ بدرقه ماشین و نحوه فعال کردن آن

خودروبرق خودرو

در گذشته برای خرید ماشین، فاکتورهایی مثل عمر مفید خودرو، میزان مصرف سوخت، حجم موتور، حداکثر سرعت و مواردی از این دست مهم بودند و توجه خریداران را جلب می‌کردند. اما امروزه و با گذشت زمان علاوه‌ بر مسائل فنی خودرو؛ به آپشن‌ها و امکاناتی که در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد نیز بسیار توجه می‌شود.
اگر کمی به بررسی برندهای مختلف خودرو بپردازید، خواهید دید که شرکت‌های خودرو‌سازی ضمن توضیح درباره شرایط فنی خودرو، سعی دارند از طریق خدمات و آپشن‌های اضافه بر روی خودرو، نظر مشتریان را جلب کنند. یکی از این آپشن‌هایی که در برخی از موقعیت‌ها وجود آن ضروری به نظر می‌رسد، چراغ بدرقه خودرو است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری دربارۀ کاربرد چراغ بدرقه ماشین مطالعه کنیم.

چراغ بدرقه خودرو چیست؟

چراغ بدرقه خودرو یکی از تکنولوژی‌های جدیدی است که در طی چندسال اخیر به سیستم روشنایی بیشتر ماشین‌ها اضافه شده است. به این آپشن چراغ بدرقه خودرو، Follow me home و سیستم همراهی تا درب منزل نیز گفته می‌شود. یک مزیت و کاربرد چراغ بدرقه خودرو این است که به محض فعال شدن سیستم، سرنشینان احساس امنیت خواهند کرد.

احتمالا این اتفاق برای شما هم افتاده که وقتی آخرشب از ماشین پیاده می‌شوید، به دلیل تاریکی هوا دید درستی از محیط پیرامون خود ندارید. همین موضوع هم ممکن است باعث وقوع اتفاقات و صدمات کوچک و بزرگ شده باشد. از جمله اتفاقاتی که در صورت عدم وجود این سیستم اتفاق میافتد، می‌توانیم به برخورد با لبه جدول خیابان، افتادن در چاله آب و … اشاره کنیم.

چراغ بدرقه خودرو چیست؟

کاربرد چراغ بدرقه ماشین چیست؟

چراغ بدرقه ماشین ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان را افزایش می‌دهد. به این شکل که وقتی چراغ‌های خودرو روشن است، خودرو و چراغ‌هایش را خاموش کنید. سپس با یک بار بالا زدن نور، چراغ‌های خودرو روشن شده و بعد از 30 ثانیه به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند. شما در این زمان کوتاه می‌توانید درب ماشین را قفل کرده و پیاده شوید. این ویژگی برای روشن کردن محیط برای راننده در جاهای تاریک مثل پارکینگ، بعد از ترک کردن خودرو کاربرد دارد.
برق خودرو
برق خودرو

چراغ بدرقه در طول شب مخصوصا ساعت پایانی شب که تردد در خیابان‌ها و کوچه‌ها کمتر است، به کمکتان می‌آید.  این سیستم به شما کمک می‌کند که علاوه بر دیدن خطرات احتمالی مثل چاله یا لبه‌های جدول، از صدمه دیدن خودتان هم پیشگیری کنید. درضمن با ایجاد یک محیط روشن‌تر، از سوءقصدهای احتمالی در امان می‌مانید. این آپشن کارآمد در پارکینگ منزل شما هم می‌تواند کاربردی باشد تا شما بعد از خارج شدن از ماشین به سمت درب آسانسور یا ورودی راه‌پله بروید.

نکته‌ای که درخصوص چراغ بدرقه وجود دارد، این است که ضمن روشن کردن محیط برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، حس بدرقه شما توسط ماشین را در ذهن ایجاد می‌کند. بودن این حس باعث ایجاد پیوند ذهنی و عاطفی بین شما و خودرو می‌شود.جلوگیری ایز خطرات احتمالی

چطور آپشن چراغ بدرقه را فعال کنیم؟

اگر قصد استفاده از این آپشن در خودروی خود رادارید، باید در تنظیمات BSI خود تغییر ایجاد کنید. این‌ کار هم توسط دستگاه دیاگ یا دستگاه عیب‌یاب قابل انجام است. هم‌چنین می‌توانید با اطلاع پیدا کردن از وجود چنین امکاناتی در ماشین شخصی خودتان و با مراجعه به نمایندگی مرتبط، شرکت تولیدکننده یا تعمیرگاه‌های مجاز، تغییرات مدنظر خود را از طریق تغییر تنظیمات انجام دهید. این تغییر تنظیمات مثل تنظیمات گوشی است ولی برای این امر، نیاز به یک دستگاه دیاگ داریم.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

البته شما می‌توانید برای فعال کردن این تنظیمات به تعمیرگاه‌های مجهز به دستگاه دیاگ هم بروید اما این امکان وجود دارد که تمام افراد حاضر در تعمیرگاه از این امر آگاهی نداشته باشند و نتوانند نیاز شما را برآورده کنند.

برای پاک کردن مه از چراغ‌های بدرقه ماشین به چه نیاز داریم؟

برای پاک کردن مه یا از چراغ های جلو و چراغ‌های بدرقه، به این وسایل نیاز دارید:

  • خمیر دندان سفید
  • نوار نقاش
  • حوله
  • واکس ماشین
  • یک بطری آب

البته نکته‌ای که وجود دارد این است که با این لوازم، فقط می‌توانید تغییرات موقتی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه کار رله چراغ جلو خودرو

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

تمیز کردن چراغ‌های ماشین
 نتیجه‌گیری

چراغ بدرقه خودرو یک سیستم جدید است که به‌تازگی روی برخی از ماشین‌ها تعبیه شده است. این سیستم برای سرنشینان ماشین امنیت و حس آرامش را به ارمغان می‌آورد. کاربرد چراغ بدرقه ماشین زیاد است اما عمده‌ترین کاربرد آن این است که وقتی موقع تاریک شدن هوا از ماشین پیاده می‌شوید و هیچ چیزی را نمی‌بینید؛ به شما کمک می‌کند که با خیال راحت به مقصد بروید. همچنین این چراغ کمک می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی مثل برخورد با جدول خیابان یا چاله آب در امان بمانید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

مطلب پیشنهادی: عملکرد آب‌پاش چراغ جلو در خودرو

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید